Iránban hivatalosan felavatták a nemzeti navigációs rendszerüket a HODA és az LPS rendszert. (Hoda jelentése Navigator, "Hoda" szó fonetikus átírása az eredeti névnek)
"Nemzeti Hoda" rendszert használják légi, tengeri és földi alkalmazások. Lényege hogy mind egy ráépülve szabadon elérhető GPS-rendszerekre és megoldja azok problémáit hiba és késések tekintetében.
"Valós idejű korrekciók" GPS felhasználók számára képesek katonai minőségű pontosságot biztosítani.
Az állandó földi állomások gyűjtik és elemzik a GPS-műholdak jeleit,és azok alapján modellezik szoftver GPS hibákat és küld korrekciók a felhasználók.
A "Hoda" használatával sikerült csökkenteni az eredeti jGPS el 30 m hibáját 1 méterre valósidejű módban Irán területén.
Ez azt jelenti "Hoda" állomás 30 km körzetében 1 cm a pontosság, és 1 m 150 km sugárban. A rendszerhez eddig is üzemelt hasonló "Khalij Fars" néven, azonban azt használják a tengeri navigációra. ( és lehet hogy a hajó elleni ballisztikus és robotrepülőgépek, irányítására is használják) A"Hoda nemzeti rendszert " légi alkalmazásokhoz használják. (és lehet hogy szárazföldi is ). Ezen felül van Iránnak egy "LPS" nevű rendszere is, ami egy lokális helymeghatározó rendszer, amelynek alapja a földi antennák a műholdak helyett. Ez lehetővé teszi a helymeghatározás a fix és a mozgó tárgyak esetében minden időjárási körülmények között, nagy pontossággal és a valós időben, mint a hazai alternatívája a GPS rendszer , és biztonságos megoldást háború esetén is hiszen teljesen független a műholdaktól. Az "LPS" esetében megjegyzendő hogy hazánkban is volt ilyen próbálkozás és ez a valamikori haditechnika újságban is megjelent, de hogy mi lett belőle nem tudni. Irán esetében egészen biztos hogy az " LPS" rendszer már legalább 5 éve üzemel. A "Khalij Fars" rendszer pedig kb. 2 éve üzemelhet.