[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 290
55 546
113
Már linkeltem korábban a hírt a létrehozott termőföld alapról melynek célja magyar cégek támogatása kelet-közép-európai termőföldvásárlás esetén.
Itt konkrétabban beszélnek esetleges célpontokról:

– A térségben az ukrán termőföldpiac a legizgalmasabb. Nagyon jó minőségű földjük van, viszont igencsak alacsony fejlettségi szintű technológiával művelik. Ugyanez igaz Fehéroroszországra is. Most úgy néz ki, hogy ezek az államok a piacnyitásnál nem zárják majd ki a magas technológiai szintet képviselő külföldiek letelepedését. Zárójelben jegyezném meg, hogy valamelyest ilyen a román földpiac is. Bár ott már nagyon sok a külföldi, főleg az olasz és a francia versenytárs, de Romániában is lehet keresnivalónk. Az azonban biztos, hogy mostanra lett körülbelül három-négy tucat olyan nagy agrárcégünk, amelynek nemcsak a technológiai fejlődés, hanem a művelt területek nagyságának a növelése irányába is el kell mozdulnia.




Eddig kibírtuk gyarmat nélkül, szerintem engedjuk ezt el.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 931
13 269
113
Eddig kibírtuk gyarmat nélkül, szerintem engedjuk ezt el.

A változatosság kedvéért egyszer már mi is lehetnénk a kizsákmányoló oldalán az ilyen történeteknek. Erkölcsileg nem túl szép, de jövedelmező. Majd megmagyarázzuk, hogy csak fejlődést viszünk és javítjuk a helyi mezőgazdaság teljesítményét, tehát csupa szívjóságból csináljuk.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 276
68 245
113

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 950
87 404
113

:D

Ezek amugy mit mondtak rolunk migrans ugyben 2015 tajan? Emlekszik valaki?
Nos, volt itt minden ...





Aztán mi mégse úgy viselkedünk, ahogy Sorosék:

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 950
87 404
113
!!!

Bender, katonai temető (vannak magyarok is!)
DS_0761.jpg
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 326
20 753
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 498
93 702
113
Montenegro

Kína bármire ráteheti a kezét, ha nem fizetik vissza a hitelét​

admin Ignácz Péter
2021. 07. 27. 06:30

Montenegro_motorways.JPG
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 326
20 753
113
A "bármit" az nyilván demagógia, mert az érték kérdése mindig felmerül, de a kínai választott bíróság nem egy jó jel. De ez az ő dolguk. Önként írták alá.
Az azért látszik, hogy a korrupció mellett attól drága, hogy tele van völgyhidakkal meg alagutakkal. Buta az aki egy síkvidéki autópálya árához hasonlít.
A semmibe vezet se igaz, gondolom. A szerbekkel nyilván le van tárgyalva a folytatás, csak épp kérdéses, hogy az mikorra lesz meg.
Ha elkészül, akkor Montenegro számunkra kb. ugyan úgy lesz elérhető mint Horvátország dalmáciai része, vagyis alternatíva lesz.
 
K

kamm

Guest
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
Az IMF egy nemzetkozi kolcson, nem amerikai. Ha te amerikai kolcsont akarsz, ott van piac hozza.
 
W

Wilson

Guest
Iszonyat demagóg cikk.
Amiből megtudhatjuk, hogy a nyugati német - francia hitel jó hitel, hisz szinte filantrópok adják, míg a kínai hitel uzsorahittel. Mindezt egy amerikai civil szervezetre hagyatkozva, akik beleláttak valahogyan a szerződésekbe.

Illetve hihetünk még a helyi politikusoknak, akik egymás sározására használják az ügyet.

De a cikk magyar címe a tuti. Ha nem fizeted a kínai hitelt, akkor Kína bármit csak úgy lefoglalhat. Most legyek én is demagóg? Amcsi hitelnél az van, hogyha rendesen fizeted már akkor is adósrabszolga leszel, hisz az IMF nem vár addig, hogy ne törlessz, már a hitelfelvételnél feltételeket szab és a hitel futamideje alatt rendszeres hitelfelülvizsgálat címszó alatt, tekeri a nyakad körül a hurkot.
Az a gond a beruházással, hogy már a szerződês aláírásakor nyilvánvaló volt, hogy nem lesz akkora forgalom rajta, hogy ne legyen vastagon ráfizetéses a dolog, ami be is bizonyosodott mivel annyi bevételt sem termel ami fedezné a működési illetve a karbantartási költségeit,a hitel ktg nem is beszélve.Az is tény, hogy Kína úgy írja meg illetve arra törekszik az ilyen szerződések megkötésekor, hogy nem fizetés esetén biztosítéként megkapja az adott állam ingóságait(termőföld,infrastruktúra stb), amire volt is példa Srí Lanka esetében ahol a Kínaiak bezsákoltak egy szép nagy méretes kikötőt,mivel nem tudták a hitelt visszafizetni,és a kínai bíróság sem növeli a bizalmat amely jogvita esetén illetékes az ügyben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 498
93 702
113
Az a gond a beruházással, hogy már a szerződês aláírásakor nyilvánvaló volt, hogy nem lesz akkora forgalom rajta, hogy ne legyen vastagon ráfizetéses a dolog, ami be is bizonyosodott mivel annyi bevételt sem termel ami fedezné a működési illetve a karbantartási költségeit,a hitel ktg nem is beszélve.Az is tény, hogy Kína úgy írja meg illetve arra törekszik az ilyen szerződések megkötésekor, hogy nem fizetés esetén biztosítéként megkapja az adott állam ingóságait(termőföld,infrastruktúra stb), amire volt is példa Srí Lanka esetében ahol a Kínaiak bezsákoltak egy szép nagy méretes kikötőt,mivel nem tudták a hitelt visszafizetni,és a kínai bíróság sem növeli a bizalmat amely jogvita esetén illetékes az ügyben.
Általában egy infrastruktúrális beruházás nem nyereséges, főleg autópályaépítés. Már ez egy nagy csúsztatás. Ha nyereséget akarsz belőle, rohadt magas árakon kell üzemeltetned.

Ezek a kínai beruházások lehetnek ugyanúgy kizsákmányoló jellegűek, ahogy anno a francia állam privatizálta a magyartól a közműszolgáltatókat, majd kb. 0 teljesítményre fix hasznot fizettünk nekik szerződésben biztosítva. De pereze lehet jól tárgyalni is.
 
W

Wilson

Guest
Általában egy infrastruktúrális beruházás nem nyereséges, főleg autópályaépítés. Már ez egy nagy csúsztatás. Ha nyereséget akarsz belőle, rohadt magas árakon kell üzemeltetned.
Azért vannak különbségek a között ha egy állam eleve úgy kalkulál,hogy neki kell finanszírozni egy autópálya megépítésének hitel ktg illetve fenntartását és ezt az adott állam gond nélkül megtudja csinálni, vagy az a helyzet mint Montenegro esetében, ahol nemcsak az volt a gond, hogy a beruházásnak nem volt logikus ésszerű indoka, hanem az is (és ez volt a jóval nagyobb probléma) , hogy a montenegrói állam teherbíró képességét is teljesen figyelmen kívül hagyták a beruházás esetünkben az autópálya ügyében, , aminek az lett a következménye, hogy a hitel bedőlt és Montenegró nem tudta fizetni a törlesztőrészleteket.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
633
2 730
93
"NPR amerikai közszolgálati adó által látott szerződés"
Szerintem itt van a kutya elásva. Szokásos dezinformáció.

Egyébként én többször voltam nyaralni Montenegróban , nem nehéz elmenni, majdnem Dubrovnikig van autópálya onnét meg 30-40 km. A Mészáros Lőrincnek van egy jó szállodája Herceg Novi-ban ott voltam kétszer is. A legnagyobb montenegrói jachtkikötő a Porto Montenegró meg a Demján Sándoré (volt ).
A Kotori öbölben vannak magyar vonatkozású emlékek is az I. világháborúból.
1915-ben a SMS Radetzky csatahajó itt lőtte szét a Lovcen hegyen lévő francia ütegeket.

A Kotori öböl
adobestock-50539800-kotor-bay-1280x800.jpeg
 
T

Törölt tag 008

Guest
Azért vannak különbségek a között ha egy állam eleve úgy kalkulál,hogy neki kell finanszírozni egy autópálya megépítésének hitel ktg illetve fenntartását és ezt az adott állam gond nélkül megtudja csinálni, vagy az a helyzet mint Montenegro esetében, ahol nemcsak az volt a gond, hogy a beruházásnak nem volt logikus ésszerű indoka, hanem az is (és ez volt a jóval nagyobb probléma) , hogy a montenegrói állam teherbíró képességét is teljesen figyelmen kívül hagyták a beruházás esetünkben az autópálya ügyében, , aminek az lett a következménye, hogy a hitel bedőlt és Montenegró nem tudta fizetni a törlesztőrészleteket.
És mit szólsz ahhoz, amikor egy állam eladja a közmű szolgáltatóit amiket ő is tudna üzemeltetni, nem ír elő kötelező felújítást/beruházást, ellenben az adófizetők pénzéből garantált profitot ígér?
Szóval egyik kutya másik eb.
 
W

Wilson

Guest
És mit szólsz ahhoz, amikor egy állam eladja a közmű szolgáltatóit amiket ő is tudna üzemeltetni, nem ír elő kötelező felújítást/beruházást, ellenben az adófizetők pénzéből garantált profitot ígér?
Szóval egyik kutya másik eb.
Ez most hogy jön ide?Mert most a kínai hitelek buktatóiról volt szó Montenegró példáján keresztül.