Téměř dva roky fungovala na několika místech východoukrajinského města Dnipro fiktivní call centra, odkud měli najatí Češi podvodnými telefonáty připravit své krajany v Česku o desítky milionů korun. Peníze údajně končily u bosse tamní zločinecké organizace. Tu se podle informací Práva podařilo...
www.novinky.cz
Az ukran gazdasag igenis el es virul!
Legalabbis a hagyomanyos resze
Az Ukrajnából érkező csaló hívások milliókat szívtak el a csehektől
A kelet-ukrajnai
Dnyipro városában csaknem két éven keresztül több helyen működtek
fiktív telefonközpontok, ahonnan a
felbérelt cseheknek csalárd telefonhívásokkal kellett volna
több tízmillió koronát csalniuk a csehországi honfitársaiktól. A pénz állítólag a helyi bűnszervezet főnökénél kötött ki.
"Az úgynevezett telefonálók azzal a legendával keresték meg az áldozatokat, hogy banki alkalmazottak, és hamisan közölték velük, hogy a számlájukat csalók feltörték, és a pénzt azonnal át kell utalni egy másik, biztonságos számlára, vagy speciális bitcoin ATM-ekbe kell helyezni." – mondta az ügy kivizsgálásában részt vevő forrás.
„A vádlott a csalárd hívások lebonyolításához úgynevezett hamisítás módszerét alkalmazta, amely lehetővé teszi, hogy a hívó telefonszáma a valódi felhasználó, jelen esetben a bank és a rendőrség telefonszámának tűnjön. Emellett legendájuk alátámasztására a WhatsApp alkalmazáson keresztül elküldték a megkeresett személyeknek a fiktív alkalmazotti igazolványuk fényképét és a bank logójával ellátott különféle dokumentumokat” – tette hozzá a forrás.
„A vádlottak részéről
300 részleges támadást kellett volna elkövetni, az okozott kár meghaladja a
65 millió koronát. Az áldozatok száma azonban még növekedhet, a károk pedig növekedhetnek, hiszen összesen több mint
490 ügyben nyomozott a rendőrség, a becsült kár meghaladja a százmilliót" – tette hozzá Cimbala.
A nyomozók felfedezték, hogy Dmitro K.-nek két közeli munkatársa volt, egy domažlickói cseh és egy ukrán, akik Csehországból toboroztak embereket a telefonközpontokba, és így biztosították azok működését.
"Vezető ügynökök voltak a bűnözői struktúrán belül, de facto felettesei a hétköznapi hívókkal szemben, akiket irányítottak és tanácsokat adtak nekik, még a telefonálás során is, hogyan járjanak el a vonal másik végén lévő személy sikeres manipulálása érdekében" - állapították meg a kriminalisták.