[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 569
18 429
113
485499_cimlap_24.jpg


Látva a címlapot, azért ez szép!
Ennyit tudnak a srácok... Mondjuk én ezen nem lepődöm meg. A benti tanácsadók az irodáikban a földön, párnákon körbe ülve nyomatják a brainstormingot (belső, hiteles infó), szvsz nem csoda, hogy ennyi telik tőlük. A hivatali dolgozok, akik ott maradtak még Tarlós idejéből, meg fogják a fejüket, hogy a "politikai vonal" micsoda marhaságokat követ el és mekkora ökörségeket kell végrehajtaniuk. Dehát a budapestiek nagyobbik részének ez kellett. Aki meg nem akarta őket az meg szív. Illetve az is, de ugye a Karácsonyt támogatók szerint (gondolom) minden fasza és ez így teljesen rendben van....
 
H

Hummen23

Guest
Egy feketehumoros gondolatkísérlet:
Viktor dagadt mint egy disznó, elpatkol szívinfarktusban.
Ferenc efelett érzett örömében olyan disznó részegre issza magát, hogy eltaknyol és beveri a fejét, amitől olyan kómába esik mint a Sumi.
Mi meg itt maradunk a maradék politikusokkal! Nabazmeg!

Komolyra fordítva a szót. Elhiszem, hogy nincs mindenkinek energiája és ideje eleget tenni a fittségért. De annyi ideje és energiája mindenkinek van, hogy a reggeli szarás közben elgondolkozzon : Ha ekkora belem van, akkor ma mennyi kalóriát kéne beletolnom az arcomba?
Ugy k.geri mondta, hogy Orbán kövér.
Haladóéknál ez bizony kimeríti a testszégyenítés fogalmát, és a pc nagykönyve szerint halálos bűn.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Azt lehet tudni, hogy miért adják el? Írtad korábban, hogy "A vasúti járműveket általában 40 évig szokták, illetve gazdaságos üzemeltetni." Ezek meg bő fele ill. háromnegyedét töltötték ki az időnek. Meg akkor ezt mondjuk még bő 10 évig üzemeltetik, aztán kvázi gazdaságilag kuka?
Valaki biztos tudja a pontos miértet is. :)
Szerintem itt mind csak találgatunk. De el tudom képzelni, hogy a nagy úniós egyenlősdi közepette ők kapnak úniós pénzeket új jármű beszerzésre is, ha meg elfogy, akkor megint... De az is lehet, hogy az Alstom-nak kedve támadt új villamosokat eladni és kész helyzet elé állítódtak a frankfurtiak, vagy ki tudja...
Talán egy igazi villamosbuzit kéne megkérdezni.
Ezt a 40 évet még a közlekaron oktatták, de igaznak tűnik, mert az élet hozza a példákat, hogy a jó konstrukciók simán tudnak ennyit,de inkább többet (még a kevésbé tökéletesre sikerültek is, mint a korábban megénekelt ICS is). Emlékeim szerint olyasmit is meséltek (sajnos, vagy szerencsére nem lettem vasútgépész :cool:), hogy ezen tervezett élettartam felénél szükséges felhozni a jármű belit (kb. elektronika, fékrendszer, utaskényelmi berendezések, egyéb apróságok) a kor színvonalára, mert lesznek olyan alkatrészek, berendezések, amiket egyszerűen lehetetlen ennyi idő után beszerezni....
És persze ott vannak azok a közlekedési cégek, akik nincsenek kitömve pénzzel. Ők kénytelenek túlhordani a járgányaikat, vagy egy második korszerűsítést is meglépni...
Az előbbire léteznek példák is, mármint, hogy valami elpusztíthatatlan ( Bzmot, V43 ). A zárójelben lévő vasúti járművek mind fizikailag, mind erkörcsileg teljes mértékben meghaladott, elavult konstrukciók. Aztán az osztás-szorzás rendre azt hozza ki, hogy még mindig érdemes életet lehelni beléjük még egy évtizedre (hiába fűti el a fékezéskor az áramot, még így sem drágább összességében üzemeltetni, mint egy nagy pénzért megvett újat finoman szólva sem olcsó supporttal)
Volt évfolyamtársam egy időben rálátott a számokra és annyit hajlandó volt elárulni, hogy: a Bz tényleg egy rakás sz@r az utas szempontjából, de alig drágább járatni, mint egy buszt és gyakorlatilag ez tart életben egy rakat mellékvonalat...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 405
33 618
113
Ugy k.geri mondta, hogy Orbán kövér.
Haladóéknál ez bizony kimeríti a testszégyenítés fogalmát, és a pc nagykönyve szerint halálos bűn.

A Gonosz Fehér Heteroszexuális Férfit természetesen nem bűn testszégyeníteni, sőt kötelező. Sőt lehet célozgatni a pöcse vélt méretbeli hiányosságára, vélelmezett impotenciájára (szembeállítva a fekete faj felsőbbrendű képviselőivel) stb.
Sőt a "levágott fejével" is lehet pózolni, ez csak véleménynyilvánítás, művészi önkifejezés stb.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 934
87 338
113
1. Mennyi darab skoda kerül 8 milliárdba?
2. Mennyi darab CAF kerül 11 milliárdba?
3. ( Mekkora a szorzat értéke, ha 35db új CAF villamosra van szükségünk, és az egységár 700 millió Ft/db? )
4. A TW6000-es villamosok darabja használtan került 102 millió forintba mintegy 20 évvel ezelőtt. (magas padlós, nyolcvanas évek színvonalát képező járművek) Ennek fényében a szegről végről korszerű alacsonypadlós villamos darabja ma 220 millió forintért nem tűnik irreálisan nagy összegnek...
5. 24-28 éves villamosok, csak a tényszerűség kedvéért.
6. Szerinted egy közözsségi közlekedési vállalat oda fog adni 1 euróért eg olyan járművet, ami több százezer eurót ér?
7. Ugye Te a kormány (számodra Isten) ellenségét látod a képen? :D
750902793e1e553b5eeb07a82c16e9be.jpg
Ez a mostani valakiknek (pártkassza) ua biznisz, mint ez volt:


Annyira szarok voltak ezek a buszok, hogy Aleppoból ilyeneken menekítették ki az ISIS családtagokat (zöld buszok).

Itt is ua. A ruszkik 40 éves metroszerelvények helyett vadiújakat adtak, nem javítottàk.

El nem tudom képzelni mennyi ez a Frankfurti (nem Majna) vili, de jelképesen 1 euroért b.szták ki a genti viliket anno a románoknak (?), és ja jól emlékszem az elcseszett karlsruhei hévszerű, elcseszett "villamos" konstrukciók kapcsán is örültek baden-würthenbergiek, amikor a horvátok saját költségen elvitték, nem kellett szétszerelni őket.

A kormány többet tett a budapesti tömegközlekedés fejlesztése kapcsán, mint 20 év Demszky! Anno voltak a sötékkék buszok. Az "újakat" utána azért festették világoskékre, hogy lehessen látni mire adott pénzt a kormány és a Tarlós vezette főváros. Elèg nagy a kontraszt azóta is, sőt, új színt nem láttam 2019 óta, ami jött, az kormánytámogatásos ..., tehát világoskék, vagyis, igen, a mostani kormány jó. Nem ócska King Long kategóriás viliket vesz, vagy vetetne, hanem újakat.

Ez a mostani beszerzés egy sima korrupciós pártkasszás valami lesz, de mire ebből ügy lenne vège a 22es választásnak.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 934
87 338
113
https://www.erdely.ma/jelenczki-istvan-utan-raffay-ernot-cenzurazta-egy-fideszes-intezmeny

Jelenczki István után Raffay Ernőt is kicenzúrázták Magyarországon​

Demencia az demencia. Konkrétan baromságokat beszélt az interjúban

"Ezt persze Antall József árulásának köszönhetjük, aki megkötötte az MDF – SZDSZ paktumot."

Amit állít, kb. mind sima lejáratás. Se Antall, se Horn, se a többi nem tud már védekezni. Viszont olyan baromságokat mondott a zsidókról korábban, ami nem beszámítható kategória.

Galla a pöcsét vette elő élő előadásban. Tök mást mondott a média. Az erdély.ma pedig tele van séttett szdsz-mdfesekkel. Nem igazán tulajdonítanék nekik nagy figyelmet. Csak hőzöngeni tudnak mostanában.

Upd. Az utolsót visszavonom. Nem csak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Valaki biztos tudja a pontos miértet is. :)
Szerintem itt mind csak találgatunk. De el tudom képzelni, hogy a nagy úniós egyenlősdi közepette ők kapnak úniós pénzeket új jármű beszerzésre is, ha meg elfogy, akkor megint... De az is lehet, hogy az Alstom-nak kedve támadt új villamosokat eladni és kész helyzet elé állítódtak a frankfurtiak, vagy ki tudja...
Talán egy igazi villamosbuzit kéne megkérdezni.
Ezt a 40 évet még a közlekaron oktatták, de igaznak tűnik, mert az élet hozza a példákat, hogy a jó konstrukciók simán tudnak ennyit,de inkább többet (még a kevésbé tökéletesre sikerültek is, mint a korábban megénekelt ICS is). Emlékeim szerint olyasmit is meséltek (sajnos, vagy szerencsére nem lettem vasútgépész :cool:), hogy ezen tervezett élettartam felénél szükséges felhozni a jármű belit (kb. elektronika, fékrendszer, utaskényelmi berendezések, egyéb apróságok) a kor színvonalára, mert lesznek olyan alkatrészek, berendezések, amiket egyszerűen lehetetlen ennyi idő után beszerezni....
És persze ott vannak azok a közlekedési cégek, akik nincsenek kitömve pénzzel. Ők kénytelenek túlhordani a járgányaikat, vagy egy második korszerűsítést is meglépni...
Az előbbire léteznek példák is, mármint, hogy valami elpusztíthatatlan ( Bzmot, V43 ). A zárójelben lévő vasúti járművek mind fizikailag, mind erkörcsileg teljes mértékben meghaladott, elavult konstrukciók. Aztán az osztás-szorzás rendre azt hozza ki, hogy még mindig érdemes életet lehelni beléjük még egy évtizedre (hiába fűti el a fékezéskor az áramot, még így sem drágább összességében üzemeltetni, mint egy nagy pénzért megvett újat finoman szólva sem olcsó supporttal)
Volt évfolyamtársam egy időben rálátott a számokra és annyit hajlandó volt elárulni, hogy: a Bz tényleg egy rakás sz@r az utas szempontjából, de alig drágább járatni, mint egy buszt és gyakorlatilag ez tart életben egy rakat mellékvonalat...
Köszönöm a választ.

Akkor ezeket esetleg még a vételár felett fel is kell újítani?
Melyik a drágább -jó ezt így tudom, hogy nehéz összehasonlítani- egy újnak a supportja, vagy egy használt felújítása?

Hát, jó ... örök élet. De hanyadik motort koptatják? Ha jól emlékszem, akkor már több mint évtizede hallottam, hogy többedik típusúnál jártak a cserékben. De ezt csak utazva a vasutasoktól, úgyhogy nagyon részletekre nem emlékszem. (Amúgy is megfogadtam, hogy vasúttal kapcsolatban nem kérdezek, mikor mertem egy mozdonyvezetőtanonctól megkérdezni, hogy mennyit fogyaszt a BZ -mire egy óra múlva leszálltunk volna, már a mittudom én milyen mozdony vezetékelését és kapcsolási rajzait mutogatta, alig tudtam leszállni tőle.)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 498
93 699
113
Kinek a pap, kinek a papné, nekem Raffay igenis hiteles, sőt!
Mégis mit mondott a zsidókról? Netán igazat? az tényleg veszélyes, már jó ideje...
Sztem nem a zsidók volt a gond, hanem a revíziós gondolatok. Azzal meg alapvetően az a baj, ha vki (felelős poziban) mondja, azzal ellehetetleníti a cselekvést, mert a környék összezár és kirekeszt. Nekünk viszont ők a legnagyobb támaszunk Brüsszel ellen.

Ennél ma már sokkal rafkósabbnak kell lenni. Persze ő már nem fog változni, nem is kell, nyomja az MH rendezvényein, de kormányközeli fórumokon a nyílt revízió tabu. .
Az hogy a háttérben zajlik cselekvés, azt meg káros reklámozni. Az MH meg nyomja csak, mindig kell egy mumus.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 934
87 338
113
Ez a mostani valakiknek (pártkassza) ua biznisz, mint ez volt:


Annyira szarok voltak ezek a buszok, hogy Aleppoból ilyeneken menekítették ki az ISIS családtagokat (zöld buszok).

Itt is ua. A ruszkik 40 éves metroszerelvények helyett vadiújakat adtak, nem javítottàk.

El nem tudom képzelni mennyi ez a Frankfurti (nem Majna) vili, de jelképesen 1 euroért b.szták ki a genti viliket anno a románoknak (?), és ja jól emlékszem az elcseszett karlsruhei hévszerű, elcseszett "villamos" konstrukciók kapcsán is örültek baden-würthenbergiek, amikor a horvátok saját költségen elvitték, nem kellett szétszerelni őket.

A kormány többet tett a budapesti tömegközlekedés fejlesztése kapcsán, mint 20 év Demszky! Anno voltak a sötékkék buszok. Az "újakat" utána azért festették világoskékre, hogy lehessen látni mire adott pénzt a kormány és a Tarlós vezette főváros. Elèg nagy a kontraszt azóta is, sőt, új színt nem láttam 2019 óta, ami jött, az kormánytámogatásos ..., tehát világoskék, vagyis, igen, a mostani kormány jó. Nem ócska King Long kategóriás viliket vesz, vagy vetetne, hanem újakat.

Ez a mostani beszerzés egy sima korrupciós pártkasszás valami lesz, de mire ebből ügy lenne vège a 22es választásnak.
Emlékeztek az M3 kapcsán Tarlósra? Azért csúszott, mert nrm akart kínai buszokat. Ezek meg megveszik a 30 éveseket? :) SzaGértelem BuTapesten.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 934
87 338
113
Sztem nem a zsidók volt a gond, hanem a revíziós gondolatok. Azzal meg alapvetően az a baj, ha vki (felelős poziban) mondja, azzal ellehetetleníti a cselekvést, mert a környék összezár és kirekeszt. Nekünk viszont ők a legnagyobb támaszunk Brüsszel ellen.

Ennél ma már sokkal rafkósabbnak kell lenni. Persze ő már nem fog változni, nem is kell, nyomja az MH rendezvényein, de kormányközeli fórumokon a nyílt revízió tabu. .
Az hogy a háttérben zajlik cselekvés, azt meg káros reklámozni. Az MH meg nyomja csak, mindig kell egy mumus.
Nyílt revízió tabu? Orbán nagy Magyarországos térképéről hetekig ment a csámcsogás. :)

És ha tudnák még hàny ilyen van!

A revízió Horthys változata kudarc volt. Most a gazdaságissal próbálkoznak, csak ugye az lassabb, ráadásul csökkent a magyarság létszáma is, de mégse reménytelen a történet.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 498
93 699
113
Nyílt revízió tabu? Orbán nagy Magyarországos térképéről hetekig ment a csámcsogás. :)

És ha tudnák még hàny ilyen van!

A revízió Horthys változata kudarc volt. Most a gazdaságissal próbálkoznak, csak ugye az lassabb, ráadásul csökkent a magyarság létszáma is, de mégse reménytelen a történet.
Raffay nyilt fegyveres bevonulásokról beszélt, OV meg egy régi földgömböt nézeget. Én latok különbséget.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
2 143
7 604
113
Raffay nyilt fegyveres bevonulásokról beszélt, OV meg egy régi földgömböt nézeget. Én latok különbséget.
azért más az ha egy ország miniszterelnöke oszt meg ilyen témában valamit a FB-on, és más egy történész filmecskéjének levetítése.

Nem kötelező nyíltan támogatni azt a filmet,s akkor nincs támadható felület se.....S azért a kormány nyíltan avatott fel egy elég ütős Trianon emlékművet, meg Tisza István szobrot....azzal nem volt baj? Tudtommal nem bomlott fel a V4 ezek miatt... A földgömbös poszt esetében is csak a megszokott "horvát" szál ugrált..elég kicsi visszhangot okozván

Ne tekintsük már bibliaként a fideszes bepucsító külpolitika mentalitását kérem. S ne gondoljuk azt hogy ha megnyerünk valamilyen gazdasági versenyt akkor majd önként és dalolva nagy magyarok lesznek a romulánok, szerbek s szlovákok. Persze jóban kell lenni velük amíg kellően megsokasodunk emberben(ez még erősen kérdőjeles) s erőben de addig ne tegyünk úgy mintha egy filmecske maga a nukleáris rakéta lenne.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
2 396
8 639
113
Raffay nyilt fegyveres bevonulásokról beszélt, OV meg egy régi földgömböt nézeget. Én latok különbséget.
Szerintem ebből a távolságból ahol most ő van a kormányhoz képest, nyugodtan beszélhet ilyesmit, sőt! Nem lehetettlenit el semmit. Sajnos ránk is fér hogy foglalkozni kell a témával mert szerintem már is túl sokan mondtak le mindenről.
Amúgy mostani bevonulásról én nem is hallottam, max az elmulasztott lehetőségekről, amit lássunk be, lehetett volna benne ráció.(ha mégis mondott ilyet azt szívesen elolvasnám, meghallgatnám-linket érni ér!)
MH-s rendezvényeken szokott előadásokat tartani? Azt is megnézném :rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 498
93 699
113
azért más az ha egy ország miniszterelnöke oszt meg ilyen témában valamit a FB-on, és más egy történész filmecskéjének levetítése.

Nem kötelező nyíltan támogatni azt a filmet,s akkor nincs támadható felület se.....S azért a kormány nyíltan avatott fel egy elég ütős Trianon emlékművet, meg Tisza István szobrot....azzal nem volt baj? Tudtommal nem bomlott fel a V4 ezek miatt... A földgömbös poszt esetében is csak a megszokott "horvát" szál ugrált..elég kicsi visszhangot okozvá
A filmről fogalmam sincs, nem ismerem, én erről a nyilatkozatról beszéltem.
Ne tekintsük már bibliaként a fideszes bepucsító külpolitika mentalitását kérem. S ne gondoljuk azt hogy ha megnyerünk valamilyen gazdasági versenyt akkor majd önként és dalolva nagy magyarok lesznek a romulánok, szerbek s szlovákok. Persze jóban kell lenni velük amíg kellően megsokasodunk emberben(ez még erősen kérdőjeles) s erőben de addig ne tegyünk úgy mintha egy filmecske maga a nukleáris rakéta lenne.
Abszolút nem Biblia, de egyelőre hatékonyabbat a jelenlegi pragmatista külpolnál nem ismerek.
Ez lehet MH szemszögéből bepucsítás, viszont velük kirekesztés lenne a sorsunk. A magyar radikáljobb eddig sosem tudott europai szinten kapcsolatokat kiépíteni, pedig anélkül nem megy. Még a Jobbik fénykorában is karanténban a függetlenek közé ült az EPben. Ha revízió esetén az üres duma szintjén túl akarnak lépni, akkor ez az út.
 
Status
Not open for further replies.