[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 532
113
Tetézik:

Gondoltam magukeva teszik, ezert is neztem furan mikor elinditottak. Felesleges volt, en biztos nem inditottam volna.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 532
113
Honnan ismered meg, hogy valaki ballib? Ilyenekből ...


Megnezem a fb profiljat, eleg az is. Most mutatta az oldalborda a Karacsony klon testvereet, kb egy tucat szivarvanyos poszt, csupa kozhelyes, meg a dobbenet hatasa alatt allunk...
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 532
113
"Több millió magyar állampolgár jövedelme emelkedne, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. A csaknem húszszázalékos emelés közvetett hatására a bérminimum is hasonló mértékben emelkedne, így a magasabb keresetű munkavállalók bérfelzárkózása is gyorsul. Emellett számos juttatás, például a gyed vagy a táppénz számítási alapja a kötelező legkisebb bér, így az ellátások összege is érdemben nőne."
..
379309215minimalbergarantaltberminimum2022.png
Jah, csak a kismaszekok rosszul vannak ennek a gondolatatol is.
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Gyorsan rakerestem, ha ezeket a GT6N-eket veszik akkor ezek 30 evesek nagyjabol.
800px-FFO_GT6M_306.jpg
Ezek a villamosok a másik Frankfurtban vannak. Egyébként ezek egyirányú kocsik, amiket hurokvégállomásokkal szoktak üzemeltetni. Nálunk meg nem nagyon van már olyan (pl a 3-as vili végállomása). mindazonáltal elvileg a GT6 kiforrott, jó kocsi és az ajtókiosztás kivételével szinte mindenben megfelelne a jelenlegi kritériumoknak is, amit egy modern villamossal szemben támaszthatunk. Alacsonypadlós, korszerűnek mondható vezérlésű, talán beépített diagnosztika is van benne, meg lehet, hogy visszatáplálós is.

Ellenben a mi esetünkben, ha minden igaz, akkor ezekről a vilikről van szó (elvileg ezek is a GT6N-ből vannak szegről-végről deriválva):
https://www.vgf-ffm.de/en/the-vgf/vehicle-fleet/trams/r-carriage/

Egyébként a helyzet nem biztos, hogy annyira egyszerű, mint ahogy gondolkodsz.
Ugyanis: a cikk szerint a maradék Ipari csuklósokat akarják kiváltani velük. ezekből még 38db van állagban. Ha igaz, akkor a legfiatalabb 1976-os gyártású, vagyis idén 45 éves, nem visszatápláló, közvetett kontrolleres vezérlésű, magaspadlós kocsik. (elvileg '70-'76-ig gyártották ezt pályaszámcsoportot)
Az „új” villamosok 24-28 évesek és még ma is korszerűnek mondhatóak (a jelenlegi pesti járműállomány 80%-ánál fényévekkel modernebbek), le vannak tudva a gyermekbetegségeik (ellenben az ajtónyitási pánikkal küszködő CAF-okkal)

Azt is érdemes tudni, hogy ezek nem buszok (vagy ami még szarabb minőség: autók), hogy 5-10 év legyen az élettartama, és aztán már roncs. A vasúti járműveket általában 40 évig szokták, illetve gazdaságos üzemeltetni.

Aztán ott van még az is, hogyha tényleg csak ezt a 7,7 milliárdot sikerült előkotorni ezekre a kocsikra, és abból vennél 11 rövid CAF-ot, akkor a 38 ICS-ből ki tudsz mondjuk váltani 12-14-et elméletben, de ha mindenféle szoftverhibával lépten-nyomon lerohad a CAF, akkor mondjuk csak 9-et... Vagyis van 11 új villamosod, meg 30db ötven éves, amit nem tudtál mivel leváltani...

Persze, ha lenne ilyen célra 150-200 milliárd forint, akkor egyértelmű, hogy le kéne cserélni az összes régebbi magaspadlós villamost, de nálunk a közösségi közlekedés mindig csak a szavak szintjén fontos...

És odaírják a gyapotkombájnra, hogy dán, baszki... :eek: :D

Azt honnan tudják, hogy a helikopter leszállhat a tetőre, a födém biztonságosan elbírja? Nem itt persze, hanem a valóságban.
Hát ha össze kell utána gereblyézni a műanyag hulladékot, akkor nem lett volna szabad :p
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 532
113
Ezek a villamosok a másik Frankfurtban vannak. Egyébként ezek egyirányú kocsik, amiket hurokvégállomásokkal szoktak üzemeltetni. Nálunk meg nem nagyon van már olyan (pl a 3-as vili végállomása). mindazonáltal elvileg a GT6 kiforrott, jó kocsi és az ajtókiosztás kivételével szinte mindenben megfelelne a jelenlegi kritériumoknak is, amit egy modern villamossal szemben támaszthatunk. Alacsonypadlós, korszerűnek mondható vezérlésű, talán beépített diagnosztika is van benne, meg lehet, hogy visszatáplálós is.

Ellenben a mi esetünkben, ha minden igaz, akkor ezekről a vilikről van szó (elvileg ezek is a GT6N-ből vannak szegről-végről deriválva):
https://www.vgf-ffm.de/en/the-vgf/vehicle-fleet/trams/r-carriage/

Egyébként a helyzet nem biztos, hogy annyira egyszerű, mint ahogy gondolkodsz.
Ugyanis: a cikk szerint a maradék Ipari csuklósokat akarják kiváltani velük. ezekből még 38db van állagban. Ha igaz, akkor a legfiatalabb 1976-os gyártású, vagyis idén 45 éves, nem visszatápláló, közvetett kontrolleres vezérlésű, magaspadlós kocsik. (elvileg '70-'76-ig gyártották ezt pályaszámcsoportot)
Az „új” villamosok 24-28 évesek és még ma is korszerűnek mondhatóak (a jelenlegi pesti járműállomány 80%-ánál fényévekkel modernebbek), le vannak tudva a gyermekbetegségeik (ellenben az ajtónyitási pánikkal küszködő CAF-okkal)

Azt is érdemes tudni, hogy ezek nem buszok (vagy ami még szarabb minőség: autók), hogy 5-10 év legyen az élettartama, és aztán már roncs. A vasúti járműveket általában 40 évig szokták, illetve gazdaságos üzemeltetni.

Aztán ott van még az is, hogyha tényleg csak ezt a 7,7 milliárdot sikerült előkotorni ezekre a kocsikra, és abból vennél 11 rövid CAF-ot, akkor a 38 ICS-ből ki tudsz mondjuk váltani 12-14-et elméletben, de ha mindenféle szoftverhibával lépten-nyomon lerohad a CAF, akkor mondjuk csak 9-et... Vagyis van 11 új villamosod, meg 30db ötven éves, amit nem tudtál mivel leváltani...

Persze, ha lenne ilyen célra 150-200 milliárd forint, akkor egyértelmű, hogy le kéne cserélni az összes régebbi magaspadlós villamost, de nálunk a közösségi közlekedés mindig csak a szavak szintjén fontos...


És odaírják a gyapotkombájnra, hogy dán, baszki... :eek: :D


Hát ha össze kell utána gereblyézni a műanyag hulladékot, akkor nem lett volna szabad :p
Akkor ezeket a 93-97 kozt gyartott 24-28 eves villamosokat vajon a fovaros 12-16 evre veszi? Marmint ha 40 evvel szamolunk ahogy irtad. Nyilvan le kell cserelni a regi elnyutt villamosokat, de vajon ezekkel kint vagy e a vizbol?
Ez a villamos sztori a tankmizeriara hasonlit, felujitsak e az osoreg t72-t, vagy legyen leo a4 par evvel fiatalabb es modernebb, vagy legyen leo a7+?
Nah ezek a Siemens R kocsik a Leo A4 kategoria.
 

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
Hát... nem valami szép :(
Igen ocsmány. Ha új villamosokkal akarják kiváltani a Ganz csuklósokat, akkor át kell építeni a vágányhálózatot a Duna korzónál és a Szabadság hídon is. A Ganzok a legkeskenyebbek és csak azok járhatnak ott üzemszerűen. Az alagutat is szélesíteni kell, ahogy a pesti oldalon történt anno a fonódó építésekor. Ezért is drágább a Ganzok kiváltása. Ha marad a vágányhálózat, akkor az egyedi járműrendelés lenne.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Akkor ezeket a 93-97 kozt gyartott 24-28 eves villamosokat vajon a fovaros 12-16 evre veszi? Marmint ha 40 evvel szamolunk ahogy irtad. Nyilvan le kell cserelni a regi elnyutt villamosokat, de vajon ezekkel kint vagy e a vizbol?
Ez a villamos sztori a tankmizeriara hasonlit, felujitsak e az osoreg t72-t, vagy legyen leo a4 par evvel fiatalabb es modernebb, vagy legyen leo a7+?
Nah ezek a Siemens R kocsik a Leo A4 kategoria.
A 40 év azért nem azt jelenti, hogy egy napon kiesik a kereke és vége lesz, mint a botnak...

Ha jobban megnézzük a közlekedést: minden jármű, ami nem autó (az autó, az direkt van silányra csinálva, hogy minél többet költhess rá, aztán vegyél drágán újat), az sokáig használható. Egy bicikli hatvan évesen is bicikli, egy jó konstrukciójú mozdony, vagy példaként egy villamos nem megy szarrá épp negyven éves korában...
Ha a minimális törődést megkapják, akkor nyugodtan hajthatod a 28 éves villamost is még 20 évig (szerencsére a villamossal nem kell ellenséges villamosokat kilőni és azok sem vadásznak őrá :D ... itt legfeljebb a kretén autósokat kell ledarálni, de a villamosban szerencsére van elég vas, hogy tudjanak az autósok húst áldozni :) )
31723465_6fdcfd6aca6d8a38b9796eb943ab8849_wm.png

Ha félidőben kapnak egy kis korszerűsítést legfeljebb néhány tízmillió forintból, akkor sokáig jók lesznek kevésbé fontos vonalakra. Pl. egy 52-esre kár is CAF-ot rakni, hogy a pacsirtatelepi kultúrnacionalista rozsdások a saját képükre alakítsák... (nem vasút kell azoknak a cigóknak, hanem ostor, dvagy inkább egy láger... :p)

Mindazonáltal az ipari csuklósok is elketyegnének gond nélkül még akár 30 évet (minimális ráfordítással), csak egyre több a nyugdíjas, és az utas az hasonlatos létforma, mint az antiszemita rigmusban a zsidók: ha ütöd, ha símogatod, sír...

Álljon itt egy példa a lisszaboni vilikről... Ezek minimum 80 éves vasak, de egyik-másik pilóta úgy szúrja neki a 900mm-es nyomtávon, hogy ha nem vigyázol, elhagyod a tökeidet valamelyik ívben :D
Lisbon-2018-206_new_xjsstm.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Igen ocsmány. Ha új villamosokkal akarják kiváltani a Ganz csuklósokat, akkor át kell építeni a vágányhálózatot a Duna korzónál és a Szabadság hídon is. A Ganzok a legkeskenyebbek és csak azok járhatnak ott üzemszerűen. Az alagutat is szélesíteni kell, ahogy a pesti oldalon történt anno a fonódó építésekor. Ezért is drágább a Ganzok kiváltása. Ha marad a vágányhálózat, akkor az egyedi járműrendelés lenne.
Ez egy érdekes kérdés, mármint, hogy a 2350mm a 2300mm helyett hogy adná ki...
Lehet, úgy agyaltak, hogy ezek a second-hand alacsonypadlós villamosok még épp elférnek a „szűk keresztmetszetekben” és el lehet odázni az infrastruktúra fejlesztést?? :eek:
Nekem 8, hogy mit cserélnek csak a sárga szöcske maradjon :)
mióta nincs már... :(
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 468
23 994
113
Budapesten is jár olyan villamos nosztalgiajárat néven ami 1901 és 1909 között készült valamikor.
Bár erre a német villamosra inkább ez illik: "Ilyen rusnya teremtés még a kalendárumba' sincsen"
 

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
Ez egy érdekes kérdés, mármint, hogy a 2350mm a 2300mm helyett hogy adná ki...
Lehet, úgy agyaltak, hogy ezek a second-hand alacsonypadlós villamosok még épp elférnek a „szűk keresztmetszetekben” és el lehet odázni az infrastruktúra fejlesztést?? :eek:

mióta nincs már... :(
Biztos hogy tűzoltásnak szánják a keskeny, használt járművet. Ahogy nézem, utasok nélkül igen lassan azért a Combino épp elfér Lánc híd alagútjában. A szabadság hídon meg a tükröket is behajtják, találkozási tilalom van a kilengés miatt az ívek előtt még a Ganzoknak is.
 

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 537
8 828
113
Kérdés van? :mad:
Az összes hibbant bolsi az összes drukkereikkel együtt elmehet a bús picsába!!