Azt honnan tudják, hogy a helikopter leszállhat a tetőre, a födém biztonságosan elbírja? Nem itt persze, hanem a valóságban.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azt honnan tudják, hogy a helikopter leszállhat a tetőre, a födém biztonságosan elbírja? Nem itt persze, hanem a valóságban.
Most olvastam éppen el 4x. Meg mindig tetszett!Akkor már ne kezdj bele az egri csillagokba....
![]()
Gondoltam magukeva teszik, ezert is neztem furan mikor elinditottak. Felesleges volt, en biztos nem inditottam volna.Tetézik:
![]()
A kormány elindította a dunai hajójáratokat, Karácsony Gergely helyettese úgy tesz, mintha ők tették volna - ORIGO
Friss hírek Magyarországról és a nagyvilágból, sport, technika, szórakozás, tudomány, kultúra. Az ORIGO a legfrissebb hazai és nemzetközi hírekkel szolgál olvasói számára.www.origo.hu
Megnezem a fb profiljat, eleg az is. Most mutatta az oldalborda a Karacsony klon testvereet, kb egy tucat szivarvanyos poszt, csupa kozhelyes, meg a dobbenet hatasa alatt allunk...Honnan ismered meg, hogy valaki ballib? Ilyenekből ...
![]()
Mihalik Enikő: Istenem, de jó lesz végignézni, ahogy Portugália elpicsáz minket… - Mandiner
Pesszimista a modell.mandiner.hu
![]()
Vágó István és Lakatos Márk is kárörvend a magyar a portugáloktól elszenvedett vereségen - Mandiner
A DK-s politikus és a celeb szerint „Ronaldo bemutatkozott”.mandiner.hu
Jah, csak a kismaszekok rosszul vannak ennek a gondolatatol is."Több millió magyar állampolgár jövedelme emelkedne, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. A csaknem húszszázalékos emelés közvetett hatására a bérminimum is hasonló mértékben emelkedne, így a magasabb keresetű munkavállalók bérfelzárkózása is gyorsul. Emellett számos juttatás, például a gyed vagy a táppénz számítási alapja a kötelező legkisebb bér, így az ellátások összege is érdemben nőne."
..![]()
Közvetve majdnem mindenkit érint a minimálbér összege
Több millió magyar állampolgár jövedelme emelkedne, ha a minimálbér összege egy vagy két lépcsőben kétszázezer forintra nőne. A csaknem húszszázalékos emelés közvetett hatására a bérminimum is hasonló mértékben emelkedne, így a magasabb keresetű munkavállalók bérfelzárkózása is gyorsul. Emellett...magyarnemzet.hu
![]()
Eurowoman nah...
Ezek a villamosok a másik Frankfurtban vannak. Egyébként ezek egyirányú kocsik, amiket hurokvégállomásokkal szoktak üzemeltetni. Nálunk meg nem nagyon van már olyan (pl a 3-as vili végállomása). mindazonáltal elvileg a GT6 kiforrott, jó kocsi és az ajtókiosztás kivételével szinte mindenben megfelelne a jelenlegi kritériumoknak is, amit egy modern villamossal szemben támaszthatunk. Alacsonypadlós, korszerűnek mondható vezérlésű, talán beépített diagnosztika is van benne, meg lehet, hogy visszatáplálós is.Gyorsan rakerestem, ha ezeket a GT6N-eket veszik akkor ezek 30 evesek nagyjabol.![]()
És odaírják a gyapotkombájnra, hogy dán, baszki...
Hát ha össze kell utána gereblyézni a műanyag hulladékot, akkor nem lett volna szabadAzt honnan tudják, hogy a helikopter leszállhat a tetőre, a födém biztonságosan elbírja? Nem itt persze, hanem a valóságban.
Akkor ezeket a 93-97 kozt gyartott 24-28 eves villamosokat vajon a fovaros 12-16 evre veszi? Marmint ha 40 evvel szamolunk ahogy irtad. Nyilvan le kell cserelni a regi elnyutt villamosokat, de vajon ezekkel kint vagy e a vizbol?Ezek a villamosok a másik Frankfurtban vannak. Egyébként ezek egyirányú kocsik, amiket hurokvégállomásokkal szoktak üzemeltetni. Nálunk meg nem nagyon van már olyan (pl a 3-as vili végállomása). mindazonáltal elvileg a GT6 kiforrott, jó kocsi és az ajtókiosztás kivételével szinte mindenben megfelelne a jelenlegi kritériumoknak is, amit egy modern villamossal szemben támaszthatunk. Alacsonypadlós, korszerűnek mondható vezérlésű, talán beépített diagnosztika is van benne, meg lehet, hogy visszatáplálós is.
Ellenben a mi esetünkben, ha minden igaz, akkor ezekről a vilikről van szó (elvileg ezek is a GT6N-ből vannak szegről-végről deriválva):
https://www.vgf-ffm.de/en/the-vgf/vehicle-fleet/trams/r-carriage/
Egyébként a helyzet nem biztos, hogy annyira egyszerű, mint ahogy gondolkodsz.
Ugyanis: a cikk szerint a maradék Ipari csuklósokat akarják kiváltani velük. ezekből még 38db van állagban. Ha igaz, akkor a legfiatalabb 1976-os gyártású, vagyis idén 45 éves, nem visszatápláló, közvetett kontrolleres vezérlésű, magaspadlós kocsik. (elvileg '70-'76-ig gyártották ezt pályaszámcsoportot)
Az „új” villamosok 24-28 évesek és még ma is korszerűnek mondhatóak (a jelenlegi pesti járműállomány 80%-ánál fényévekkel modernebbek), le vannak tudva a gyermekbetegségeik (ellenben az ajtónyitási pánikkal küszködő CAF-okkal)
Azt is érdemes tudni, hogy ezek nem buszok (vagy ami még szarabb minőség: autók), hogy 5-10 év legyen az élettartama, és aztán már roncs. A vasúti járműveket általában 40 évig szokták, illetve gazdaságos üzemeltetni.
Aztán ott van még az is, hogyha tényleg csak ezt a 7,7 milliárdot sikerült előkotorni ezekre a kocsikra, és abból vennél 11 rövid CAF-ot, akkor a 38 ICS-ből ki tudsz mondjuk váltani 12-14-et elméletben, de ha mindenféle szoftverhibával lépten-nyomon lerohad a CAF, akkor mondjuk csak 9-et... Vagyis van 11 új villamosod, meg 30db ötven éves, amit nem tudtál mivel leváltani...
Persze, ha lenne ilyen célra 150-200 milliárd forint, akkor egyértelmű, hogy le kéne cserélni az összes régebbi magaspadlós villamost, de nálunk a közösségi közlekedés mindig csak a szavak szintjén fontos...
És odaírják a gyapotkombájnra, hogy dán, baszki...![]()
Hát ha össze kell utána gereblyézni a műanyag hulladékot, akkor nem lett volna szabad![]()
Igen ocsmány. Ha új villamosokkal akarják kiváltani a Ganz csuklósokat, akkor át kell építeni a vágányhálózatot a Duna korzónál és a Szabadság hídon is. A Ganzok a legkeskenyebbek és csak azok járhatnak ott üzemszerűen. Az alagutat is szélesíteni kell, ahogy a pesti oldalon történt anno a fonódó építésekor. Ezért is drágább a Ganzok kiváltása. Ha marad a vágányhálózat, akkor az egyedi járműrendelés lenne.Hát... nem valami szép![]()
A 40 év azért nem azt jelenti, hogy egy napon kiesik a kereke és vége lesz, mint a botnak...Akkor ezeket a 93-97 kozt gyartott 24-28 eves villamosokat vajon a fovaros 12-16 evre veszi? Marmint ha 40 evvel szamolunk ahogy irtad. Nyilvan le kell cserelni a regi elnyutt villamosokat, de vajon ezekkel kint vagy e a vizbol?
Ez a villamos sztori a tankmizeriara hasonlit, felujitsak e az osoreg t72-t, vagy legyen leo a4 par evvel fiatalabb es modernebb, vagy legyen leo a7+?
Nah ezek a Siemens R kocsik a Leo A4 kategoria.
Ez egy érdekes kérdés, mármint, hogy a 2350mm a 2300mm helyett hogy adná ki...Igen ocsmány. Ha új villamosokkal akarják kiváltani a Ganz csuklósokat, akkor át kell építeni a vágányhálózatot a Duna korzónál és a Szabadság hídon is. A Ganzok a legkeskenyebbek és csak azok járhatnak ott üzemszerűen. Az alagutat is szélesíteni kell, ahogy a pesti oldalon történt anno a fonódó építésekor. Ezért is drágább a Ganzok kiváltása. Ha marad a vágányhálózat, akkor az egyedi járműrendelés lenne.
mióta nincs már...Nekem 8, hogy mit cserélnek csak a sárga szöcske maradjon![]()
Én még 18-ban és 19-ben ugrasztottam. Lehet nem 1 viliről beszélünk? Vagy azóta már kivonták?mióta nincs már...![]()
Valószínűleg én tévedek...Én még 18-ban és 19-ben ugrasztottam. Lehet nem 1 viliről beszélünk? Vagy azóta már kivonták?
Biztos hogy tűzoltásnak szánják a keskeny, használt járművet. Ahogy nézem, utasok nélkül igen lassan azért a Combino épp elfér Lánc híd alagútjában. A szabadság hídon meg a tükröket is behajtják, találkozási tilalom van a kilengés miatt az ívek előtt még a Ganzoknak is.Ez egy érdekes kérdés, mármint, hogy a 2350mm a 2300mm helyett hogy adná ki...
Lehet, úgy agyaltak, hogy ezek a second-hand alacsonypadlós villamosok még épp elférnek a „szűk keresztmetszetekben” és el lehet odázni az infrastruktúra fejlesztést??
mióta nincs már...![]()
Hajovontak talalkozasa tilos!találkozási tilalom van a kilengés miatt az ívek előtt még a Ganzoknak is.