[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
Egyszerűen, ha annyira lusták vagyunk, hogy háztartásbeli anyucikák az 500 mre lévő iskolába is autóval viszik a pici gyermekeckéjük finom popóját,
inkább az hogy féltik a gyereket ... én két utcára laktam első kerületben általános iskolától és már gyalog mentem elsőbe első pár hét után reggel suliba , amikor ezt egyik anyuk megtudta akkor ott szörnyűlködött hogy úristen és mi lesz ha elrabolják a gyereket ?!!!! nem lustaság csak kreténség vagy féltés , azért van ahol megértem hogy nem szívesen engedig az utcára a gyereket egyedül , de van ahol faszság hogy féltik
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
inkább az hogy féltik a gyereket ... én két utcára laktam első kerületben általános iskolától és már gyalog mentem elsőbe első pár hét után reggel suliba , amikor ezt egyik anyuk megtudta akkor ott szörnyűlködött hogy úristen és mi lesz ha elrabolják a gyereket ?!!!! nem lustaság csak kreténség vagy féltés , azért van ahol megértem hogy nem szívesen engedig az utcára a gyereket egyedül , de van ahol faszság hogy féltik
(azt hogy ők mértnem gyalogolnak gyerekkel a suliba, meg azért van mert megy utána munkába ami már közel se biztos hogy 500 méter + siett és én olyat még google útvonal tervezőbe nem láttam hogy tömegközlekedés gyorsabb lenne mint autó ...)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
azt hogy ők mértnem gyalogolnak gyerekkel a suliba
Mármint a háztartásbeli anyuka?
google útvonal tervezőbe nem láttam hogy tömegközlekedés gyorsabb lenne mint autó
Hát én elég sokat
Beállni a dugó végére?
Akkor tarts órát Gödöllőn úgy, hogy 9-től 12-ig órád van, utána le kell menned 2-re Kecskemétre, majd vissza, mert 5-re Budán kell lenned, és utána haza.... GRATULÁLOK!
Megint ugyanaz, lelki szemeimmel magam előtt látom, ahogy az 1es villamoson suhanok el a dugóban állók mellett, hogy ez a sok autós mind órát tart gödöllőn 9-től 12-ig, és aztán 2re megy Kecskemétre, hogy aztán 5-re Budán legyen...

BTW eszembe se jutna. Ilyen helyzetben autót használnék. Ahogy akkor is, ha tudom, hogy ingáznom kell a két telephelyünk között. Csak ugye vágod, hogy a többség nem ezért autózik?
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
Mármint a háztartásbeli anyuka?
Mert mindenki akit látsz autóval vinni a gyerekeit a suliba az háztartásbeli anyuka ? bruh
Hát én elég sokat
Érdekelnek , google térképen megoszthatók az utvonal tervek , muta
Beállni a dugó végére?
igen , mert akár milyen durva , de ha van egy autó út ami 15 perc lenne, de dugó miatt 25 , az még mindig gyorsabb mint mondjuk egy 30 perces tömeg közlekedés
 
T

Törölt tag 008

Guest
Hát én elég sokat
Otthon-meló:
BKV: csúcsidőben 1 óra, nem csúcsidőben 45 perc
Autó: 15 perc (másik útvonal)
Gyalog: 30 perc
99%-ban gyalog járok be. a gáz csak akkor van, ha ordenáré meleg/hideg/eső van, mert azért csini ruhát szétizzadni, szarráázni és utána 8-10 órát bent ülni.
Vicc, meló után BKVznék haza, 3-4 villamosra nem férek föl! Köszi.

Megint ugyanaz, lelki szemeimmel magam előtt látom, ahogy az 1es villamoson suhanok el a dugóban állók mellett,
Cicamica olyan jó, hogy te mindenki életét is ismered. Próbálj meg vidékről bejárni.
1, nem mindenki vasút/autóbusz pu mellett lakik, ha odáig el kell autózni letenni, fizetni, nem vicc. el lehet bicózni, de mire haza mész a bicó nem lesz ott.
2, Ha úgy döntesz felautózol, a város szélén le kellene tenni a kocsit csak nincs hová. Nincs hely, nincs onnan mivel bemenni ráadásul ha sikerül is csengeted a parkolásért a pénzt.

Hidd el kurva vicces, hogy havi 40 000 a benzin + 10 000 a BKV és 40 000 a parkolóbérlet.

A legszebb, ha mondjuk úgy döntesz, hogy meló után megveszel ezt+azt és utána azt vissza viszed az autódhoz kézben, bkvzva, mert mire haza érsz vidékre ott minden bezár.

Tudom, mindenki költözzön a belvárosba, bicózzon vagy erollerezzen. Vagy csak dögöljön meg.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Vesszenek a burzsujok! Sajnos sok jómódú felső középosztálybeli, családos, akár vallásos ember készül ezekre szavazni, hiába mondod neki, hogy szívni fog az ilyenek miatt rendesen, a "de O1G meg mészárostiborcz" mint jolly joker érv lesöpör mindent.
Igen én is megdöbbenek, hogy csomó olyat ismerek, aki 0 adót fizet, Viktor fizette a fél lakását az autója negyedét de rohatzorbán neki harácsony/gyurcsányné kell.

Én erre mondom, vegyen föl egy hitelt ami pont akkora mint amekkora támogatást kapott + a fizetése 36%-át adja le. Mondjuk ezt havi szinten utalja át egy alapítványnak. Gyakoroljon, milyen lenne, ha mészáros nem lopikna és ő élne jól. :p
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Igen, én is ezt látom az iskola előtt... Azért is néz ki úgy az am kb sétáló utca 7-30tól 8-ig, mint az M0-s bevezető.
Mondjuk 500m-re kiteszi a gyereket, aztán megy tovább 5-10-15 km-re a munkahelyére? Fél óra alatt hány kocsi halad ott át azzal a szörnyen bedugult áteresztő képességgel? Mennyi különbséget jelentene az az 100 autó? (~percenként 3 teszi ki a lurkót fél órán át)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
És meg csak ma indul a suli.

A lopnak mellé jött a dugó, de míg az egyik egy ellenzéki fogalomzavar Csekk Katka képében (azt mondd rá a másikra amit te csinálsz), a dugó nem az, mert ténylegesen látható. Persze lehet az M0s hidat a kormányra tolni, ha mar dugó, de az Strabag termék, ami ellenzéki nem értettünk hozzá kategória, nem pedig kormànypárti. Viszont ami most van, full ellenzéki dugó, a legnagyobb szaGértelemmel.

Otthon-meló:
BKV: csúcsidőben 1 óra, nem csúcsidőben 45 perc
Autó: 15 perc (másik útvonal)
Gyalog: 30 perc
99%-ban gyalog járok be. a gáz csak akkor van, ha ordenáré meleg/hideg/eső van, mert azért csini ruhát szétizzadni, szarráázni és utána 8-10 órát bent ülni.
Vicc, meló után BKVznék haza, 3-4 villamosra nem férek föl! Köszi.


Cicamica olyan jó, hogy te mindenki életét is ismered. Próbálj meg vidékről bejárni.
1, nem mindenki vasút/autóbusz pu mellett lakik, ha odáig el kell autózni letenni, fizetni, nem vicc. el lehet bicózni, de mire haza mész a bicó nem lesz ott.
2, Ha úgy döntesz felautózol, a város szélén le kellene tenni a kocsit csak nincs hová. Nincs hely, nincs onnan mivel bemenni ráadásul ha sikerül is csengeted a parkolásért a pénzt.

Hidd el kurva vicces, hogy havi 40 000 a benzin + 10 000 a BKV és 40 000 a parkolóbérlet.

A legszebb, ha mondjuk úgy döntesz, hogy meló után megveszel ezt+azt és utána azt vissza viszed az autódhoz kézben, bkvzva, mert mire haza érsz vidékre ott minden bezár.

Tudom, mindenki költözzön a belvárosba, bicózzon vagy erollerezzen. Vagy csak dögöljön meg.

Mondjuk 500m-re kiteszi a gyereket, aztán megy tovább 5-10-15 km-re a munkahelyére? Fél óra alatt hány kocsi halad ott át azzal a szörnyen bedugult áteresztő képességgel? Mennyi különbséget jelentene az az 100 autó? (~percenként 3 teszi ki a lurkót fél órán át)
A közlekedésre, majd a megfelelő topikban. Most csak a többire.

1. Többek között azért sem szavaztam Karácsonyra, mert pont ezt ígérte, és nem adott hozzá használható koncepciót. De azt számon kérni egy politikuson, hogy betartja az ígéreteit enyhén szólva faszság.

2. Most, hogy KariGeri a polgi, hirtelen minden jobbos lövészároklakónak feltűnt, hogy jééé a Fővárosban gondok vannak. Jéé hát már évek óta szarok a Fővárosi idősekotthonai, Karigerimonnyonle, Jé romlik a közbiztonság, igaz a nyugati aluljáró, blaha, vagy épp az Őrs se tegnap, hanem évek évtizedek óta lepratelep, de megint csak, eddig ez nem vót gond. Hát dehogynem.

3. Az exSZDSZ-es első ciklusa is már csak azért tűnt jónak, mert a volt párttársa után egy halmozottan elmebeteg értelmi fogyatékos ork is fényéveket ugrott volna előre. De a lényegi dolgokhoz (bulinegyed (megjegyzem ehhez KariGeri hozzá próbál nyúlni), hajléktalanok, a város deklarált túrisztikai célja, hogy idevonza a bebaszni vágyó angol turistákat, tömegközlekedés (Vitézy próbálkozott, elkezdett kialakítani valami ha nem is 21.sz-i, de legalább 20. század végi rendszert, de aztán saját kérésére elköltözött Vlagyivosztokba, azazhogy kibaszták mint macskát egészségügyi sétára) mind mind maradt, vagy csúszott lefelé. Ahogy a mostanra súlyos lakhatási válságot okozó skanzen a városból szemlélet is megmaradt, illetve a felújítás úgy a jó, ha az Üllői utat akarjuk újítani, az egészet zárjuk le, ha a Fonódót akkor végig pótlóbusz, me az úgy jó szemléletet is remekül hozták továbbra is. Az eredmény nyaranta a mostaninál is nagyobb káosz. Csak akkor minden szép volt jó volt, éljen a párt és a szovjetunió. Hát nagyon nem.

4. Azt, hogy az országban mindent leszarnak, ami nem Budapest, nem Karigeri hibája, ne verjük már rá azt is, hogy Kemencéről Szobra 2 óránként megy egy zsákfalujárat(értsd, a jármű minden egyes zsákfaluba bemegy, ami Szob és Kemence között található), az is csak este 6-ig... Ami azt illeti itt is Vitézy vetette föl, hogy esetleg talán lehetne agglomerációs közlekedést is fejleszteni. De ezzel ugye nem is próbálkozunk.

5. A világ negyedik legelhízottabb népeként https://index.hu/techtud/2019/05/16/ujabb_magyar_siker_elsok_vagyunk_az_eu-ban_elhizasban/ legalábbis években és milliárdokban lenne mérhető, ha az autózást korlátoznánk, és a sok elhízott autó a segg alatt idióta napi 500 m-ert sétálna a buszmegállóhoz. Jó tudom, de hisz az 1,5 km... Megjegyzem még Kelet-Európa is a forgalomkorlátozás, tömegközlekedés fejlesztés irányába mozdult el, lassan csak nálunk maradt az autó státuszszimbólum. De mert nagy szavazóréteg körbenyalják a seggüket.

6. A megódjukokosba, minektanulni posztkádári embertípus tobzódása közben jelenlegi pártunk és kormányunk nem is próbálja meglépni azokat az átalakításokat, amik ahhoz kellenének, hogy tovább tudjunk lendülni, de legalább mindig van kire mutogatni.

Folyt köv
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Most úgy őszintén, szerintem ezek nem is akarnak nyerni.Most gondold el a helyzetet, ahol amúgy kormányozni kellene. Ez a koalíció, amire készülnek halálra van ítélve és működésképtelen lenne, ezt előre látjuk. Azaz ha nyernének, még lopni se tudnának rendesen, mert ahhoz is hülyék.
Forradalmat szervezni egy országban, ahol ha esik az eső nincs tüntetés? :D
Greystone, blackwater, academy...eső nem zavarja őket.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Igen, már látom magam előtt, hogy a dugóban ülő több ezer ember mind a frissen mütött lábú párját viszi orvoshoz...
Komolyan nem értem egyébként az embereket.
Karácsony előre megmondta, hogy ez lesz. Nem értek egyet vele, mert szerintem nincsenek meg hozzá az alapfeltételek. De akkor is előre szólt.
Közben tömegek anyáznak, és szívatják magukat, mert nehogymár bkvzni kelljen, az olyan rangon aluli.
És te is azon háborogsz, h mennyi idő volt, és mocskoskarácsony. Nem pedig azon, hogy bazd meg, az ott autózók jó fele tök feleslegesen ül az autóban, és ha nem derogálna neki tömegközlekedni, te is 2 perc alatt érnél át a Keletihez...
Hm...Budapest elővárosaiból bebuszozol reggel, lerakod a gyereket suliban, oviban, aztán be a munkahelyre. Tök reális nem? De, ha 11-re elég beérned és 13-ig dolgozol. Esetleg 5-kor indulsz. Persze e mellé pár "sziauram van cigid, busz jegyre kell" is beesik. Romantikusan kitekintesz az ablakon és tűnődsz azon, h a kapaszkodó mitől nyálkás/ragad/stb...kovid alatt.
Nyilván passzióból autóznak annyian...csupa roadster van az utakon :)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Folyt:

8. Amíg a vizsgabiztos szerint, há értjük, hogy bontószökevény, de le se kakkantjuk, mer há miért ne engedjük át, amíg az adóellenőrt megverik, és a köznépi reakció az úgy kell neki, minek ment oda, amíg az adócsalás, a kiskapukeresés, a rendőrahülyemegrosszaaszabálynemtartombe nemzeti sport, és ez ellen meg se próbál fellépni a hatalom, addig innen nincs tovább.

9. Nem először hallom, olvasom, hogy hát azért nem emeljük az állami fizukat, mert akkor a versenyszférából szívna el munkaerőt. Hát bazd meg, akkor a multi, magyarvállalkozó, kispista szépen a zsebébe nyúl és többet fizet. Jaj, de hát így nem lesz rentábilis szarelavult 100 éves gépekkel éhbérért dolgoztatott melósokat alkalmazni, és hetente új audit venni? Hát nem, akkor sajnos kénytelen lesz esetleg motivált, jól fizetett munkásokkal és csúcstechel dolgoztatni. Ja de váárj ez az előrelépés.

10. Amíg a tanárok közellenség, az oktatás hatszázadik helyen sincs a prioritási listákon, a tudományt valami kommunista csökevényként tartjuk számon addig megint csak ott vagyunk, hogy mit akarunk? És jelenleg pontosan erről van szó, így 10 év Orbán után is. Sőt, mostanság pláne. Sehol nincs már az első Orbán kormány Álmok álmodói, merjük magunkat reálisan nézni hozzáállása. Lett helyette a politikailag jól eladható soros, meg migráncsok...

11. Ez együttesen egy egyre élhetetlenebb országot eredményez, ahol a fővároson kívül lassan semmi nincs, és egy Szeged vagy Debrecen üdítő kivétel az általános leépülés alól. Szerencsére az elsőt politikai okokból meg is folytják. De a rendőrség eltűnt, a mentőknél unokatesóm szerint iden 10 nyugdíjasuk van eddig 2 felszerelővel, a szakdolgozók lázadás szélén stb

Na most ennek ellenére muszáj a narancs bagázsra szavazni, mert Ferinek már elkiabáltuk, hogy táncolj Feri, búcsúbuli. Meg mert ők ehhez képest is egy nagyságrendel rosszabbak. És ennek ellenére még KariGeri is van amit jól csinál. Pl a fonódófelújítás sokkal gördülékenyebb mint volt a tarlós idejében.
Szerk:
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 387
8 959
113
Igen, már látom magam előtt, hogy a dugóban ülő több ezer ember mind a frissen mütött lábú párját viszi orvoshoz...
Komolyan nem értem egyébként az embereket.
Karácsony előre megmondta, hogy ez lesz. Nem értek egyet vele, mert szerintem nincsenek meg hozzá az alapfeltételek. De akkor is előre szólt.
Közben tömegek anyáznak, és szívatják magukat, mert nehogymár bkvzni kelljen, az olyan rangon aluli.
És te is azon háborogsz, h mennyi idő volt, és mocskoskarácsony. Nem pedig azon, hogy bazd meg, az ott autózók jó fele tök feleslegesen ül az autóban, és ha nem derogálna neki tömegközlekedni, te is 2 perc alatt érnél át a Keletihez...

Szerintem hagyjuk ezt a "mütött lábú párját viszi orvoshoz" meg hasonló dolgokat. Egész egyszerűen a BKV nem opció egy csomó esetben/embernek. Itt most nem is arra gondolok, hogy az érintett rövid videóból kiket kellene BKV -zni küldeni - például a nyerges tartálykocsit? Avagy az áruszállító kamiont? Netalán a teherautókat?

Magánemberek. A legtöbben nem jó dolgukban ülnek autóban. Hanem pl. dolgoznak(/dolgoznának). Avagy éppen munkába járnak. Aztán nem lehet olyan logikával jönni, hogy csak egy rövid szakaszt nézel. Pl. ha 100 méter, akkor gyalogoljál, ha 3 villamosmegálló, akkor meg BKV -zzál ... Az emberek nem hülyék - ha erről lenne szó, akkor az adott szakaszon gyalogolnának/BKV -znának ... Azaz tök mindegy hány percre van a Keleti ...

Többen írtak már, de akkor én is írok:

  • tömegközlekedés: legalább 3 óra. Amennyiben lekésel egy csatlakozást, akkor 4 óráról indul a mutatvány. Ja, ha haza is akarsz menni munka után, akkor még egyszer ennyi ...
  • kocsi: 40 perc (Karácsony előtt).

Te melyiket választanád? Gyalog vagy BKV?
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Mármint a háztartásbeli anyuka?

Hát én elég sokat

Beállni a dugó végére?

Megint ugyanaz, lelki szemeimmel magam előtt látom, ahogy az 1es villamoson suhanok el a dugóban állók mellett, hogy ez a sok autós mind órát tart gödöllőn 9-től 12-ig, és aztán 2re megy Kecskemétre, hogy aztán 5-re Budán legyen...

BTW eszembe se jutna. Ilyen helyzetben autót használnék. Ahogy akkor is, ha tudom, hogy ingáznom kell a két telephelyünk között. Csak ugye vágod, hogy a többség nem ezért autózik?
Nagyjából úgy gondolkozol mint a Gelgő!
Nem vagytok képesek felfogni, hogy az emberek nagy részének nem olyan az élete, hogy reggel fogja az uzsonnás zacskóját, és bringával, vagy tömegközlekedéssel elmegy a megfelelő irányban és távolságban lévő munkahelyére, délután meg ugyanezt vissza!
Akinek napközben a munkájából adódóan kozlekednie kell, csomagokat hozni vinni, azoknak sem a bringa sem a BKV nem megfelelő.
A BKV csak akkor lehet gyorsabb, ha max egyszer kell átszállni, és az egyik eszköz lehetőleg metró.
Amikor csak lehet próbálok bkv-zni, vagy bubi bringázni, de az szinte mindig lassabb, vagy sokkal lassabb.
Az igazi gond az, hogy az autósoknak még mindig megéri behajtás a belvárosba,mert még mindig arra a leggyorsabb a dugókkal együtt, az elkerülő utak hiánya, vagy használhatatlansága miatt.