[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

OhioNurse

Well-Known Member
2020. szeptember 14.
1 567
9 115
113
PILHÁL TAMÁS
Magyar Nemzet

Hatalmas bajban van a magyarországi ellenzék.

„Hatalmas bajban van a magyarországi ellenzék. Katasztrofálisan indult a kampányuk, gyakorlatilag az elmúlt fél évük egy vesszőfutás. Hosszas szerencsétlenkedés után sikerült megválasztaniuk főbohócnak egy dühöngő »futóbolondot«, aki nap nap után vérig sérti a fél országot, illetve romba dönti az ellenzék eddigi stratégiáját. (Legújabb rohama során sötétben tartott, trágyával etetett gombákhoz hasonlította az illegális bevándorlás ellenzőit és a rezsicsökkentés támogatóit.)
Aztán ott van a Városháza-gate, amely irgalmatlan korrupciós botrány. Karácsony Gergelynek politikailag harangoztak. Egy normális jogállamban ennyiért már bilincsbe verték volna őt és a libás embert is. Közben az ellenzék Facebook-prolija, Jakab Péter is teljesen megsemmisítette magát. Háromgyermekes családapaként rendszeresen egy szintén háromgyermekes kolléganőjénél éjszakázik egy állítólagos »munkalakásban«. Jakabnak is annyi.
Kövér László nem azt mondta. Kövér László túl puha volt. De én kimondom: a magyarországi ellenzék nemzetbiztonsági kockázat. Az amerikaiak által kiképzett és Kabulban (is) bevetett Szabó Tímeától kezdve az olimpiát valószínűsíthetően francia zsoldban megfúró momentumosokon át a Brüsszel által százmilliókkal kitömött Gyurcsány-klánig.
Magyarország maradék szuverenitásának elvételén, saját fizetőeszközünk megszüntetésén, a brüsszeli új-Szovjetunióba való bekényszerítésünkön ügyködnek. Ellenséges NGO-hálózatok segítségével illegális migránsokkal árasztanák el hazánkat. Közben sorra szavazzák meg a Magyarországot elítélő hazug jelentéseket, a nekünk járó uniós pénzek elvételét követelik. Minél nagyobb károkat akarnak okozni a magyaroknak. S nem mellesleg ellenséges titkosszolgálatok bevetésével drónokkal figyeltetnek magyar kormánypolitikusokat, berepülnek házaik fölé, s lehallgatják a magyar titkosszolgálatok állománygyűlését. (És közben persze ők hazudoznak arról, hogy őket lehallgatják.)
Elég volt belőlük!”

"De én kimondom: a magyarországi ellenzék nemzetbiztonsági kockázat."
Itt is
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 753
113
Nem indult:)...

"2014 januárjában új tárgyalásokat kezdeményezett a baloldali pártok között, melynek eredményeképpen létrejött az ún. Összefogás. Bajnai önkéntes hátralépésével az összefogás vezetője Mesterházy Attila lett, amibe az ő javaslatára bevonták a Gyurcsány-féle DK-t és a Fodor Gábor-féle Liberális Pártot is.[27] A 2014-es országgyűlés választáson az összefogás tagjaként az Együtt-PM 4 mandátumot szerzett. A vereség után, előrehozott tisztújító ülést kezdeményezett pártjában, és úgy fogalmazott, hogy „A választási vereséget együtt szenvedtük el, de a tanulságokat már mindenkinek külön kell levonni”, valamint vállalta a felelősséget a választók, és saját pártja előtt, hogy nem tudtak elég jó ajánlatot tenni a magyar polgároknak"

Bajnai 2014 nyarán visszavonult az aktív politizálástól.....

Ez miben cafolja, hogy Csányi finanszírozta az indulását? Az hogy menet közben elvérzett, pech.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 753
113
1 érdekes sztori a komcsi titkosszolgalat és Demszky multjáből.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 753
113
Haditechnikáról nem volt szó a beszélgetésben, ezért inkább ide a Biztpol topikba való:

Exkluzív Novák Andrással - 2021.11.27. - Vendég: Maróth Gáspár

Téma: Berlin Security Conference 2021

FFByBFdXIAETjl6


High-Level Discussion

How do we enhance efficiency in European procurement?

Chair: Dr Hans-Peter Bartels, Former Parliamentary Commissioner for the Armed Forces, Germany

Vice Admiral Arie Jan De Waard, National Armaments Director & Director of the Defence Materiel Organisation, The Netherlands
Vice Admiral Santiago González Gómez, National Armaments Director General, Ministry of Defence, Spain
Dr Gáspár Maróth, Government Commissioner for Defence Development, National Armament Director, Hungary
Vice Admiral Carsten Stawitzki, National Armaments Director, MOD, Germany
Brigadier General Gaël Diaz de Tuesta, Director Western Europe and Northern America, International Directorate DGA, France
Morton Tiller, National Armaments Director at Ministry of Defence, Norway


Dr Hans-Peter Bartels (Former Parliamentary Commissioner for the Armed Forces, Germany): “We do not need more military personnel, we need more efficiency.”
Hosszab leirata a beszélgetésnek.

 
W

Wilson

Guest
Ez miben cafolja, hogy Csányi finanszírozta az indulását? Az hogy menet közben elvérzett, pech.
Félreértesz te arra írtad ezt, hogy én furcsálottam, hogy fogadta MZP-t az ellenzék közös miniszterelnök jelöltjét Csányi, a választási kampány sűrüjében, és erre még nem volt példa 2010 óta...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 133
113
Én azt hittem, hogy ez egy belpol topik :)
Biztonságpolitika topiknak indult... csak néhányan nem tudják ezt értelmezni. De legalább nem a haditechnikai topikokat rombolják.
Hosszab leirata a beszélgetésnek.

A másik hat résztvevőtől nem találtál nyilatkozatot?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Nem tudom, hogy az "Investigate Europe"-ot ki finanszírozza, hogy ennyi erőforrást beleöltek, hogy elkészítsék ezt a riportot és a telex is leközölje. Gondolom valakinek az érdekét sérti a Budapest-Belgrád vasútvonal, mert ha nem, akkor nehéz elhinni, hogy a cikk alapján ennyire mínuszos projektre ekkora erőforrást költ valaki, hogy lejárassa (nem ez volt az első ilyen).
Ha nem sértene érdeket és tényleg ennyire mínuszos lenne, akkor max röhögnének, hogy ezek a hülyék mire költenek el egy rakat pénzt, és kicsit sajnálkoznának.
Rotterdam. Hamburg. Nagy nyugati kikötővárosok forgalma csökken ha a vasút Kínából versenyképesebb lesz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Igen. Sok szélsőjobboldali azért fog az ellenzékre szavazni, hogy végre kezdődjön aminek kezdődnie kell. Nem mehet így tovább, vigyük metszéspontra, aztán pedig...
... aztán pedig végre ismét elindulhatunk gazdaságilag a lejtőn, esetleg ami épült az elmúlt időszakban, azt lerombolhatjuk teljesen egy jó kis polgárháborúval!
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Bajnai ha jól tudom nem indult semmilyen párt színeiben 2010 óta választásokon nem volt közös ellenzéki jelölt mint MZP aki a jövő tavaszi választásokon O.V első számú kihívója.

Igen de Bajnai indult bármilyen párt jelöltjeként magyar országgyűlési választásokon?

Akkor biztos csak érzéki csalódás a 2014-es országgyűlési választáson a következő pártlista összetétele:
Összefogás (MSZP–EGYÜTT–DK–PM–MLP)
1. Mesterházy Attila (MSZP)
2. Bajnai Gordon (EGYÜTT)
3. Gyurcsány Ferenc (DK)
4. Fodor Gábor (MLP)
5. Szabó Tímea (PM)
6. Botka László (MSZP)

Az is biztos csak érzéki csalódás, hogy a 2014. májusi Európai Parlamenti választásokon az Együtt-PM listavezetője Bajnai Gordon volt.

Nyilván azt is csak álmodtuk, hogy Bajnai Gordon a Gyucsány-kormány minisztere, majd az MSZP és kívülről az SZDSZ támogatásával a ballib oldal miniszterelnöke volt. Majd a 2010-es bukás után ment az USA-ba, de 2012-ben onnan visszatérve önjelölt megváltóként a teljes ballib oldal miniszterelnök jelöltje akart lenni. Alá tolták az Együtt 2014 formációt, meg a PM-et és erőteljes harcot vívott Mesterházival a 2014-es közös miniszterelnök jelöltségért.
 
W

Wilson

Guest
Akkor biztos csak érzéki csalódás a 2014-es országgyűlési választáson a következő pártlista összetétele:
Összefogás (MSZP–EGYÜTT–DK–PM–MLP)
1. Mesterházy Attila (MSZP)
2. Bajnai Gordon (EGYÜTT)
3. Gyurcsány Ferenc (DK)
4. Fodor Gábor (MLP)
5. Szabó Tímea (PM)
6. Botka László (MSZP)

Az is biztos csak érzéki csalódás, hogy a 2014. májusi Európai Parlamenti választásokon az Együtt-PM listavezetője Bajnai Gordon volt.

Nyilván azt is csak álmodtuk, hogy Bajnai Gordon a Gyucsány-kormány minisztere, majd az MSZP és kívülről az SZDSZ támogatásával a ballib oldal miniszterelnöke volt. Majd a 2010-es bukás után ment az USA-ba, de 2012-ben onnan visszatérve önjelölt megváltóként a teljes ballib oldal miniszterelnök jelöltje akart lenni. Alá tolták az Együtt 2014 formációt, meg a PM-et és erőteljes harcot vívott Mesterházival a 2014-es közös miniszterelnök jelöltségért.
Ha elolvastad volna a linkelt Wikipédiás cikket akkor bizonyára tudnád, hogy Bajnai visszalépett Mesterházy javára 2014-ben...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Ha elolvastad volna a linkelt Wikipédiás cikket akkor bizonyára tudnád, hogy Bajnai visszalépett Mesterházy javára 2014-ben...

A miniszterelnök jelöltségtől lépett vissza. Pontosabban vesztett, mert nem tudta meggyőzni az MSZP-t, hogy mögé álljanak és ne Mesterházy mögé.
De ha elolvasod a saját kijelentéseidet, akkor azt írtad, hogy:

"nem indult semmilyen párt színeiben 2010 óta választásokon"
De, indult. A 2014-es parlamenti választáson és az EP választáson is. Előbbin a lista második helyén, utóbbin listavezetőként.

"nem volt közös ellenzéki jelölt"
De, az volt. Csak nem miniszterelnök jelöltként.

Egyébként meg az előzmények szempontjából nem annak van jelentősége, hogy a közös ballib miniszterelnök jelöltségért folytatott harcot 2014-ben végül is megnyerte-e. Hanem annak, hogy 2014-ben a ballib ellenzék vezetésére és miniszterelnök jelöltségre pályázó, vezető politikus, korábbi miniszterelnök volt.
Amikor Csányi pénzt adott a Haza és Haladásnak, akkor még nem lehetett tudni, hogy ki lesz a 2014-es ballib miniszterelnök jelölt, de azt lehetett tudni, hogy a Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány egy politikai szervezet (még ha akkor még nem is volt párt), amit Bajnai hozott létre és vezet.

Csányi mindig is több vasat tartott a tűzben. Az OTP híres volt arról, hogy oda betárolták a korábbi vezetőket bankokból és máshonnan is, mindenféle kormányok alatt és mindenféle pártállásúakat.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Rotterdam. Hamburg. Nagy nyugati kikötővárosok forgalma csökken ha a vasút Kínából versenyképesebb lesz.
azert nezd meg hogy az aru mennyi utat kell hogy megtegyen hajon es utana menyit a gorogoktol pl. valahova ausztriaba, nemetorszagba stb vonaton...

mire kipakolod a gorogoknel a kontenert, felrakod a vonatra, mire atmen x orszag hataran amibol fele nem az eu tagja, meg dekkol ki tudja hol vmi hiba miatt, addig rotterdemba a hajo is befut, es kihagytal egy csomo macerat.

kelet europa meg akor sem nyugat, hogy itt nemtom milyen kereskedelem novekedes legyen,, meg akor is jobban megerne ha a horvat kikotot hasznaljuk mint h vonatozunk az egesz balkanon at.

az hogy az eu is belead penzt, az inkabb politika mint gazdasagi szandek.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 763
32 301
113
azert nezd meg hogy az aru mennyi utat kell hogy megtegyen hajon es utana menyit a gorogoktol pl. valahova ausztriaba, nemetorszagba stb vonaton...

mire kipakolod a gorogoknel a kontenert, felrakod a vonatra, mire atmen x orszag hataran amibol fele nem az eu tagja, meg dekkol ki tudja hol vmi hiba miatt, addig rotterdemba a hajo is befut, es kihagytal egy csomo macerat.

kelet europa meg akor sem nyugat, hogy itt nemtom milyen kereskedelem novekedes legyen,, meg akor is jobban megerne ha a horvat kikotot hasznaljuk mint h vonatozunk az egesz balkanon at.

az hogy az eu is belead penzt, az inkabb politika mint gazdasagi szandek.
Mondjuk Rotterdam - Bécs és Thesszaloníki - Bécs kb távolság ugyanannyi, a hajóút pedig sokkal rövidebb. És Bécstől keletre is élnek emberek. Ha most önként lemondunk róla, soha nem is lesz nyugati színvonal, személyvonat 200km/h-val, napi kiruccanás Szegedről Szabadkára, Újvidékre autó nélkül, hirtelen felindulásból, nem lesz esélyünk sem, örökre a periféria leszünk. Kell az a kva vasút, nem Bp-től Belgrádig, hanem Varsótól (vagy Gdansktól) a görögökig.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Mondjuk Rotterdam - Bécs és Thesszaloníki - Bécs kb távolság ugyanannyi, a hajóút pedig sokkal rövidebb. És Bécstől keletre is élnek emberek. Ha most önként lemondunk róla, soha nem is lesz nyugati színvonal, személyvonat 200km/h-val, napi kiruccanás Szegedről Szabadkára, Újvidékre autó nélkül, hirtelen felindulásból, nem lesz esélyünk sem, örökre a periféria leszünk. Kell az a kva vasút, nem Bp-től Belgrádig, hanem Varsótól (vagy Gdansktól) a görögökig.
napi kirucanas szegedtol szabatkara most is lehet ha varsz a hataron par orat (ezen a vonat nem fog segiteni mert masfele megy).
nem mondom hogy nem kell a vasut, kell, mert eddig is volt es hasznaltuk.
de csodat ne varjunk tole, nem fog megvaltozni a vilag miatta.
engem inkabb a kinai kredit zavar mint a vasut, felujtihatuk volna nelkuluk is ha nagyon akartuk volna, ezt ne akarja senki nekem bemagyarazni hogy nem ugy van.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 919
72 997
113
azert nezd meg hogy az aru mennyi utat kell hogy megtegyen hajon es utana menyit a gorogoktol pl. valahova ausztriaba, nemetorszagba stb vonaton...

mire kipakolod a gorogoknel a kontenert, felrakod a vonatra, mire atmen x orszag hataran amibol fele nem az eu tagja, meg dekkol ki tudja hol vmi hiba miatt, addig rotterdemba a hajo is befut, es kihagytal egy csomo macerat.

kelet europa meg akor sem nyugat, hogy itt nemtom milyen kereskedelem novekedes legyen,, meg akor is jobban megerne ha a horvat kikotot hasznaljuk mint h vonatozunk az egesz balkanon at.

az hogy az eu is belead penzt, az inkabb politika mint gazdasagi szandek.
A romanoknal most is az a vasut van amit meg a Magyar Kiralysag epitett, vagy a Monarchia!
Hol van most a Monarchia?
Na hol lesz ez az EU 100 ev mulva?
Szoval ennyit a hatarokrol.
Raadasul gorog +bulgar+mi mar benn vagyunk az Eu-ban. Szerb+macedon meg be fog lepni valamibe a jovoben amiben ez a harom mar benne van ugy nez ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 2361

Guest
A romanoknal most is az a vasut van amit meg a Magyar Kiralysag epitett, vagy a Monarchia!
Hol van most a Monarchia?
Na hol lesz ez az EU 100 ev mulva?
Szoval ennyit a hatarokrol.
Raadasul gorog +bulgar+mi mar benn vagyunk az Eu-ban. Szerb+macedon meg be fog lepni valamibe a jovoben amiben ez a harom mar benne van ugy nez ki.
olvazsd el a cikket, amirol van szo.
a macedonok szarnak ra, nem is akarjak javitani azt a szakaszt ott naluk, eleg trotyli a macedon-gorok vasuti kozlekedes a hataron (kb nincs is) ok inkabb a bolgarokkal es az albanakkal vannak elszedulve mint a gorogokkel.
az alban-szerb-macedon haverkodast meg inkabb hagyuk a fenebe, az altalaban haboruba szokot torkolodni, olyan imadat van koztuk.
50 ev mulva lehet kinai csoda sem lesz, es megint az lesz ami van most is, egy vasut, amit eddig sem hasznaltuk ki rendesen.
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 763
32 301
113
napi kirucanas szegedtol szabatkara most is lehet ha varsz a hataron par orat (ezen a vonat nem fog segiteni mert masfele megy).
nem mondom hogy nem kell a vasut, kell, mert eddig is volt es hasznaltuk.
de csodat ne varjunk tole, nem fog megvaltozni a vilag miatta.
engem inkabb a kinai kredit zavar mint a vasut, felujtihatuk volna nelkuluk is ha nagyon akartuk volna, ezt ne akarja senki nekem bemagyarazni hogy nem ugy van.
De, a vonatot hamarabb elkészítik, mint a kocsisort. Főleg egy ICE-t. Osztrák határon is ez van, a vonat percek alatt mehet, sőt, menet közben ellenőriznek, autóval meg akár egy órát araszolsz. És ne mondd, h Schengen, mert gyakorlatban 2015 óta b*szakodnak, kisebb megszakításokkal. Vasúton meg nem. Nyilván, a teherszállítás, ahol vámolni kell, más. De ha olyan rohadtul sötétzöldek akarunk lenni, akkor a vasutat kell támogatni. Másik, h az utóbbi pár évben bejártam tömegközlekedéssel Közép-Európát. Konkrétan Bécs - Prága gyorsabb vasúton, mint autóval. Miért ne lehetne ezt megtenni Bp-Belgrád viszonylatban?

És mielőtt megkérdezed, h ugyan ki járná be vonattal Szerbiát? Én. Énénénén.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 464
5 287
113
Te ilyenbe ne igazán szólj bele, mert rohadtul nem értesz ehhez az iparághoz és ezekhez a számokhoz ez látszik már a hozzászólásodból is. Tudod az ilyen üzleteket Orbán és Merkel kötötte meg, a kivitelezés pedig csak máz. Az energia iparban, hogy vissza nyertük a függetlenségünket, az nagyon sokba került. Ugye nem kell leírnom sokadszorra is kinek köszönhetjük a stratégiai iparág eladását üveggyöngyökért!
Még szerencse, hogy Rezsi Szilárd, Tállai András, meg a hasonló szakértő mekk mesterek olyan jól végzik itthon a dolgukat, hogy az EU már a fasorban sincs hozzánk képest! Ők biztosan a rossz irányba mennek! o_O
Meg a Matolcsi is félrebeszél mostanában? Pedig mintha ő vezette volna ki az állítólagos csődhelyzetből az országot!
A stratégiai ágazatok kiárulását én is hibának tartottam, de a rezsi rizsát én nem eszem meg! Az ipar által fizettett magasabb energiaárakat, a bankok által fizetett extra adókat mind mi fizetjük-fizettük meg, közvetlenül, vagy közvetetten az emelkedő árakon keresztül! A CSOK-az építőanyagok áremelkedése, a minimálbéremelés-az iparosok áremelése..... Mindennek van hatása az inflációra.
Az itthoni infláció elszabadulása, igenis a dilettáns gazdaság politikának, az állam, a forint sérülékenységének köszönönhető! És annak, hogy a kormány a növekvő árakból keletkező növekvő adóbevételeket nem a gazdaságba pumpálja, hanem baromságokra költi el!
És ahogy az üzemanyagoknál is látjuk, az állam egy fillérrel nem járul hozzá az árak mérsékléséhez, azt a kutaknak kell lenyelni. Bár nem csodálkoznék rajta, ha csendben kiderülne, hogy az olajár esése után is maradnának az üzemanyagárak a jelenlegi szinten, ellensúlyozandó a kutak bevételének kiesését, fenntartva a magas adóbevételt, ezzel együtt az inflációs hatást! A minimálbér emelésekből származó extra bevételt is szép csendben elpazarolják baromságokra, határon belül és a világ számos részén!
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 763
32 301
113
olvazsd el a cikket, amirol van szo.
a macedonok szarnak ra, nem is akarjak javitani azt a szakaszt ott naluk, eleg trotyli a macedon-gorok vasuti kozlekedes a hataron (kb nincs is) ok inkabb a bolgarokkal es az albanakkal vannak elszedulve mint a gorogokkel.
az alban-szerb-macedon haverkodast meg inkabb hagyuk a fenebe, az altalaban haboruba szokot torkolodni, olyan imadat van koztuk.
50 ev mulva lehet kinai csoda sem lesz, es megint az lesz ami van most is, egy vasut, amit eddig sem hasznaltuk ki rendesen.
Az index szerint az EU-t érdekli a montenegrói leágazás.
https://index.hu/gazdasag/2021/10/20/budapest-belgrad-vasutvonal-kina-fejlesztes-kozbeszerzes/
 
T

Törölt tag 2361

Guest
De, a vonatot hamarabb elkészítik, mint a kocsisort. Főleg egy ICE-t. Osztrák határon is ez van, a vonat percek alatt mehet, sőt, menet közben ellenőriznek, autóval meg akár egy órát araszolsz. És ne mondd, h Schengen, mert gyakorlatban 2015 óta b*szakodnak, kisebb megszakításokkal. Vasúton meg nem. Nyilván, a teherszállítás, ahol vámolni kell, más. De ha olyan rohadtul sötétzöldek akarunk lenni, akkor a vasutat kell támogatni. Másik, h az utóbbi pár évben bejártam tömegközlekedéssel Közép-Európát. Konkrétan Bécs - Prága gyorsabb vasúton, mint autóval. Miért ne lehetne ezt megtenni Bp-Belgrád viszonylatban?

És mielőtt megkérdezed, h ugyan ki járná be vonattal Szerbiát? Én. Énénénén.
szived vagya...en kb bejartam, meg az egesz montenegrot is vonattal, hat ...vigyel egy marek nyugtatot , mert kelleni fog :p asszem a rekord Belgrad-podgorica vmi 24 ora volt, nemtom mar, en valami 12+ docogtem rajta.
es meg veeltlenul sem vard el azt a szintet amit lattal az europai vonatokon, mert csalodni fogsz.
amugy vannak szep szakaszok, jo is lehet oket latni amikor 30al megy a vonat :D

nem azt mondom hogy nem lehet megcsinalni BG-BP, en is orulok neki hogy csinaljak, csak a kinai kredit nem tetszik, es nem birom elhinni hogy az a teherszalitas valami nagy csoda lesz.