Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Semmi. Az ipar alapvetō szerkezetét kellene megváltoztatni - elmozdulni az összeszerelō-üzemtōl, de ehhez kinyírták az oktatást meg majd fél millió ember hiányzik. Így marad az n+1 autóipari beruházás, amiért komoly árat fognak fizetni. .
De. Kormányprogramnak kellett volna lennie, csak a mindenkori kormányok leszarták, a népnek meg láthatóan nem volt annyi esze, hogy ezt követelje, helyette minden szociális meg egyéb demagógiának felült. Aztán amikor beüt a kracht akkor nem fogják érteni, hogy ezt most miért?A piaci igények és magántőke becsatornázása az oktatásba c. javaslat csak tovább rontja a mérnökképzés színvonalát.
Sok más javaslattal egyet lehet érteni.
De ezt miért a mnb -nek kell kidolgozni??
Nem kormányprogramnak jellett volna lennie szinte 89- től????
Ami kellene: alacsony adók, egyszerű szabályok, jogbiztonság, az állam visszavonása mindenhonnan ahol nem szükséges. Az oktatás elsőrangú fontosságú lenne, de most jelennek meg a hírek sokadszorra, hogy már tanár sincs elég, ráadásul nemsokára a nyugdíjazások miatt a szar az égig fog érni, pártunk és kormányunk szerint viszont minden rendben van. Ha az előbbiek mind meglennének akkor is nagy gáz lenne, mert egy folyamatosan fogyó aktív állománnyal kéne az országot működtetni ami a világ legfejlettebb országainak sem megy(lásd. Japánban vendégmunkások), hát még nekünk akik még azt sem tudják merre kéne elindulni.Semmi. Az ipar alapvetō szerkezetét kellene megváltoztatni - elmozdulni az összeszerelō-üzemtōl, de ehhez kinyírták az oktatást meg majd fél millió ember hiányzik. Így marad az n+1 autóipari beruházás, amiért komoly árat fognak fizetni. .
Persze hogy koncepcios./de attol fuggetlenul 100% hogy kem az mas kerdes hogy kie./Koncepciós per szaga van az egésznek amúgy meg vihar a biliben.
Ipar szerkezetét kicsit (nagyon) félreérted. Messze nem csak összeszerelés megy; rengeteg beszállító magyar. Ráadásul nem gagyi low-end alkatrészeket, hanem bonyolultan megmunkálható fém alkatrészektől kezdve, műanyagipari elemeken át elég sokmindent itthon gyártunk. Hozzá adva szellemi terméket is (pl. végeselemes vizsgálatok) nem állunk rosszul.Ami kellene: alacsony adók, egyszerű szabályok, jogbiztonság, az állam visszavonása mindenhonnan ahol nem szükséges. Az oktatás elsőrangú fontosságú lenne, de most jelennek meg a hírek sokadszorra, hogy már tanár sincs elég, ráadásul nemsokára a nyugdíjazások miatt a szar az égig fog érni, pártunk és kormányunk szerint viszont minden rendben van. Ha az előbbiek mind meglennének akkor is nagy gáz lenne, mert egy folyamatosan fogyó aktív állománnyal kéne az országot működtetni ami a világ legfejlettebb országainak sem megy(lásd. Japánban vendégmunkások), hát még nekünk akik még azt sem tudják merre kéne elindulni.
Pár nyugati cégnek kell a megrendelés. Képzeld el milyen balhé lenne belőle, ha pl a kínaiak Maglevet építenének oda ennyiért. (részletkérdés, hogy az nekik is veszteséges szerződés lenne)http://www.origo.hu/itthon/20180710-az-eu-tamogatja-a-3as-metro-felujitasat.html
"Az Európai Unió a kohéziós alapból 473,4 millió eurót (csaknem 154 milliárd forint) fordít a magyar főváros 3-as metróvonalának teljes felújítására - közölte az Európai Bizottság. ..."
Igy fizetik ki a keritest vagy miert ez az extra tamogatas?
Nem tudom, hogy mennyi a magyar ipar hozzáadott értéke, de minden felmérés szerint az egyik legalacsonyabb a környékünkön.Ipar szerkezetét kicsit (nagyon) félreérted. Messze nem csak összeszerelés megy; rengeteg beszállító magyar. Ráadásul nem gagyi low-end alkatrészeket, hanem bonyolultan megmunkálható fém alkatrészektől kezdve, műanyagipari elemeken át elég sokmindent itthon gyártunk. Hozzá adva szellemi terméket is (pl. végeselemes vizsgálatok) nem állunk rosszul.
Adók: mióta céges adózásba belelátok, mostanság elég sok elem csökken (társasági, helyi, szoc hozzájárulás, stb.). Persze van egy sereg dolog, ami a helyi önkormányzatoktól függ (volt hogy saját tulajdonú telephelyre kirótták az esővízelvezetési hozzájárulást...hozzátenném nem kormánypárti településen). Sok könnyítés átfolyik a munkavállalókhoz (pl. céges hitelátvállalás). Jogbiztonsággal nem tudom mi a gond.
Oktatás: tanárok 60-70 százaléka alkalmatlan sajna, vagy lusta. Ezt a példát másolják az ifjú titánok. Egyáltalán nem sajnálom a kimenőket, mert jellemzően a lusták szaladnak ki (szakmában már a külföldi bérezést lassan elérjük...olyan 65 százaléka esik le).
Az államot én éppenséggel fokozott szerepvállalásra sarkallanám (közmunka-mezőgazdaság-feldolgozóipar mentén).
Nem tudom, hogy mennyi a magyar ipar hozzáadott értéke, de minden felmérés szerint az egyik legalacsonyabb a környékünkön.
https://www.portfolio.hu/users/elofizetes_info.php?t=cikk&i=226693
Melyik az 5 ország? Reg nélkül nem lehet olvasni a cikket.... amivel a vizsgált öt ország közül az utolsó helyen állunk, ....
Megtaláltam a cikket: https://www.portfolio.hu/gazdasag/tenyleg-csak-osszeszerelo-muhely-magyarorszag.226693.htmlMelyik az 5 ország? Reg nélkül nem lehet olvasni a cikket.
Amúgy romulániának már a kommunizmusban is volt saját autógyára, de nekünk nem lehetett. Ehhez képest szégyen, hogy a saját autójuk 25%-át nem tudják ők előállítani.
Esetleg más ipar?
Valahogy csak a google-s link él, most már jó.:Melyik az 5 ország? Reg nélkül nem lehet olvasni a cikket.
Amúgy romulániának már a kommunizmusban is volt saját autógyára, de nekünk nem lehetett. Ehhez képest szégyen, hogy a saját autójuk 25%-át nem tudják ők előállítani.
Esetleg más ipar?