Ha egyszerűen akarnék válaszolni akkor mondanám, hogy a kiemelt részek önmagukban válaszok.
De írok azért részletezőt is
1. A Leopárd 2 -t nagyon lassan kapjuk meg, ha egyáltalán le bírják gyártani a titán (és egyéb) gondok miatt.
2. Ugyan ilyen színvonalon bármely más harckocsi olcsóbb lett volna! A lengyelek fele ennyiért vesznek K2-őt, a Merkava 4M ára harmad annyi, mint a Leopárdé.
3. Ebből fakad, hogyha X pénzből csak 44 db Leopárd 2 futotta ki (operet hadsereg szánalmas mennyisége) akkor például M1-ből vagy K2-ből 88 db-ot tudtunk volna venni, Leclercből vagy Merkava 4M-ből pedig 132 db-ot! Ez k*rva nagyon különbség!
4. Ha megnézed a Merkava 4M-en az APS-t és megnézed a León vagy az M1-en tök jól látszik, hogy Merkava megoldása nem gányolt. Nem véletlenül, oda lett fejlesztve a dolog.
Másrészt a Leopárd +APS egyelőre ígéret és prototípus, a Merkava 4M meg háborúban kipróbált valóság.
5. Ha olyan fegyvert veszel aminek a használatát külföldről kell engedélyezni, akkor ott b*szta meg az egészet a k*rva anja!
Gyakorlatilag az a fegyver amit nem tudsz bevetni, csak holtköltség!
Ebből a szempontból a Leopárdok megvétele egy tripla 0-ás f*szság volt!
Képzeld el, hogy összeveszünk a románokkal, mennénk a tankjainkkal a németek meg ide szólnak, hogy okés akkor nincs termék támogatás...
Hát k*rva jó! Tényleg!
Már csak ezen tények ismeretében is messze el kellet volna kerülni a német hadipart!
A lengyelek sem csak a T-72-esektől szabadulnak majd meg, kidobják a Leopárdokat is közvetlen utánuk!
Ez nem csak azért van, mert a Leopárd 2A4 egy kilátástalan műszaki zsákutca amit nem lehet gazdaságosan fejleszteni, hanem azért is mert a németek ott szívatják őket ahol tudják. Hiába elégedettek az A5-össel műszakilag a lengyelek, ha a német "egyéb" hozzájárulástól a hideg rázza őket.