[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113

Beteszem informaciokent de ne itt beszeljen rola akit erdekel hanem a sajat griffes topicban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ezt most csak ugy berakom, igazabol az Index Nagy Feros cikkebol van de az nem erdekes, az sem hogy mi van a kepen mert gyerekes marhasag.
Ami nem tetszik, es ami szemet szurt igazabol az az Ujhelyi E-mail cime vagy mi a lap aljan. Pont nem tud erdekelni hogy o most brusszeli eltartott kepviselo. Ez egy ujabb kis momentum arrol hogy ok nem magyarok, hanem europai unios allampolgarok, ahogy meghatarozzak magukat Gyurcsanytol, Dobrevtol, Donathon keresztul most epp Ujhelyiig vegig az osszefogas oldalan. Teljes bar nem kihangsulyozott keplet az hogy az osszefogas az EU-t, a fidesz pedig a nemzetet kepviseli ebben a szembenallasban. Tetszik vagy nem ez van, ezt tudomasul kell venni, es ebben sem a bevorosodo jobbik, sem az 1%-os Mi Hazank nem szamottevo, merheto alternativa.
Akinek a nemzetiszin V beturol a vesztes jut eszebe, az inkabb ne akarjon minket kepviselni...


241415207_4829358320411649_8298351532432577147_n.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 337
58 239
113

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Ezt most csak ugy berakom, igazabol az Index Nagy Feros cikkebol van de az nem erdekes, az sem hogy mi van a kepen mert gyerekes marhasag.
Ami nem tetszik, es ami szemet szurt igazabol az az Ujhelyi E-mail cime vagy mi a lap aljan. Pont nem tud erdekelni hogy o most brusszeli eltartott kepviselo. Ez egy ujabb kis momentum arrol hogy ok nem magyarok, hanem europai unios allampolgarok, ahogy meghatarozzak magukat Gyurcsanytol, Dobrevtol, Donathon keresztul most epp Ujhelyiig vegig az osszefogas oldalan. Teljes bar nem kihangsulyozott keplet az hogy az osszefogas az EU-t, a fidesz pedig a nemzetet kepviseli ebben a szembenallasban. Tetszik vagy nem ez van, ezt tudomasul kell venni, es ebben sem a bevorosodo jobbik, sem az 1%-os Mi Hazank nem szamottevo, merheto alternativa.
Akinek a nemzetiszin V beturol a vesztes jut eszebe, az inkabb ne akarjon minket kepviselni...


241415207_4829358320411649_8298351532432577147_n.jpg
3 kétharmad egymás után, de igen, vesztes. Az MSZP szeretne valaha ilyen vesztes lenni, de már csak 1%on áll. :D
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Igen, szavazzatok rájuk!





 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Nemsokara itt lesz a xar ido, meg kevesebb bringas lesz es meg tobb dugoban allo auto... Eljen a pesti friss levego. :D
Meg jo hogy valami zold beutese van ennek a polgarmesternek.

Végül is a forgalom lassítással, sebességhatár csökkentéssel, biciklisávokkal, buszsávokkal való szűkítéssel, a 60 másodperces lámpa program 90 másodpercesre módosításával és a kritikus pontokon a felbontásokkal, lezárásokkal mesterségesen is gerjesztett dugóban csak kb. 3-4-szer akkora a megtett útra vetített fogyasztás és szennyezés. Tehát még környezetvédelmi szempontból is "hatalmas nagy ötlet" így szivatni az autósokat. Mellesleg a felszíni tömegközlekedést használók is ráfaragnak, mert azt is érinti ez a helyzet. Még a villamosok követési ideje és menetideje is nőtt néhány forgalmas vonalon. A buszoké és troliké pedig még inkább. Sőt még a gyalogosok és szentté avatott biciklisek is sokszoros mennyiségű kipufogógázt kénytelen szívni.
De legalább meglesz az indoka a dugódíj bevezetésének.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Sajnos nem ilyen egyszerű több szempontból sem. Szerinted mennyire veszik komolyan azok a politikai alakulatok a jogállamiságot, akiknél mondjuk akár a hatalom erőszakkal történő átvétele (lánykori nevén: puccs) is belefér az "demokratikus alapelvek" közé? Avagy mennyire hisznek a "jogállamban" mikor azzal kampányolnak, hogy hatalomra kerülésük után különböző - akár jogtechnikai "hókuszpókokkal - módszerekkel felfüggesztik azt? Továbbá deklaráltan készülnek arra, hogy esetleges zavargások esetén milyen karhatalmi technikákkal (ígéretek szerint a 2006 -osnál sokkal kíméletlenebb módon) fogják kezelni a helyzetet és ennek érdekében már most komoly tárgyalásokat és érzékenyítéseket folytatnak magas rangú rendőri vezetőkkel?

Gyakorlati oldalról ezek közül többen is jelenleg azokat a jogszabályokat tartják be amihez "kedvük van". Sőt nyíltan buzdítanak másokat is a jogkövető magatartás elvetésére (ahogy hívják "polgári engedetlenség"). Előbbire egy kis(ebb) jelentőségű dolog - pl. a Nemzeti hitvallás kifüggesztésének megtagadása. Ugye pont arra az indokra hivatkozva, hogy az "Alaptörvény illegitim" (mármint mi alapján is?). Pont olyan emberek akik fel is esküdtek arra korábban - pl. Karácsony már zuglói polgármester korában is felesküdött arra ...

Amire rá szeretnék világítani, hogy egyetlen dolog fontos számukra. A hatalomba kerülés és az megtartása - főleg a tervezett kezdeti időszakban. A "hogyan" -ok (pl. alaptörvény, jogállamiság- és demokratikus intézmények) már sokadlagos prioritás.

A katonákra ez esetben nem számítanék. Egyfelől Ők kemény kötelmi viszonyok között szocializálódtak - másfelől a katonai hunták kora Európában már lejárt. Azért vehetjük példának a Nyugat -ot is - ott is általánosságban az átlagnál hazaszeretőbb emberek lépnek szolgálatba, aztán még sem lépnek sehol hasonló szintű "turpisságok" esetén ... Mondjuk élessel nem lőnének a tömegbe (remélhetőleg parancsra sem), de ennél többre nem számítanék illetve nem is várnék el tőlük talán ...

Nem feltétlenül kell lőni a rendrakáshoz, ahogyan egyébként katonai juntának sem kell létrejönnie.Már csak azért sem, mert nem a hadseregnek kell magától döntenie, hanem az államfőnek. Elég, ha megelőzik a vérontást. Feltéve persze, hogy a rendőrség gond nélkül kiszolgálja a (jelenlegi ellenzékből álló) kormányzatot és 2006-hoz hasonlóan vagy annál komolyabban kezd el akciózni a jogsértéseket támogatva.

Magyarországon egyébként egy katonát (mit egyet?A katonát!) emeltek be a kormányzatba. Nyugaton már hosszú ideje züllesztett hadseregekről van szó, itthon épp az elmúlt néhány években kezdték el úgymond élettel feltölteni. Nyugaton nem jellemzők azok a fajta "turpisságok", mint amire az ellenzék itthon készül, így nem is nagyon van mire reagálni. Ott inkább az a probléma, hogy eleve a jogrendszer is el van b*szva, nem kell már azt külön "turpisságokkal" kikezdeni.

Egyébként meg a komplett ellenzéki összefogás önmagában kimeríti az alkotmányos rend elleni szervezkedést, ha komolyan vesszük, hogy csak úgy "kidobnák" az Alaptörvényt, mert csak. Már önmagában a végrehajtás is problémás, mert azon kívül, hogy szeretnek nagyokat mondani (pl: másnaptól nem érvényes az Alaptörvény, másnaptól nem főügyész Polt Péter, stb.) arra képtelenek válaszolni, hogy amúgy ezt mégis hogy a pék f*szába szeretnék megvalósítani.A belebegtetett jogtechnikai hókuszpókokra meg a jelen hatalomnak kellene reagálnia, ha már van ide vonatkozó törvény. Mert akkor két lehetőség van:
-Vagy lehet szervezkedni az Alaptörvény és az alkotmányos rend ellen és akkor ki is lehet dobni az Alaptörvényt falhatalmazás nélkül is
-Vagy nem lehet szervezkedni ilyen céllal és akkor kidobni sem lehet, tehát néhány ember ellen eljárást kellene indítani, hiszen a szándékot nemhogy elismerik, de még büszkék is rá.

A harmadik meg az, hogy úgyse mernek hozzányúlni 2/3 nélkül semmihez, mert az instant katasztrófa számukra.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Végül is a forgalom lassítással, sebességhatár csökkentéssel, biciklisávokkal, buszsávokkal való szűkítéssel, a 60 másodperces lámpa program 90 másodpercesre módosításával és a kritikus pontokon a felbontásokkal, lezárásokkal mesterségesen is gerjesztett dugóban csak kb. 3-4-szer akkora a megtett útra vetített fogyasztás és szennyezés. Tehát még környezetvédelmi szempontból is "hatalmas nagy ötlet" így szivatni az autósokat. Mellesleg a felszíni tömegközlekedést használók is ráfaragnak, mert azt is érinti ez a helyzet. Még a villamosok követési ideje és menetideje is nőtt néhány forgalmas vonalon. A buszoké és troliké pedig még inkább. Sőt még a gyalogosok és szentté avatott biciklisek is sokszoros mennyiségű kipufogógázt kénytelen szívni.
De legalább meglesz az indoka a dugódíj bevezetésének.
Egyek meg amit foztek, menjenek gyalog. Hat igy van ezzel mindenki itt videken...
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Még Roland király lánya Vespa hercegnő is tudta mi ilyenkor a teendő (átszállt egy buszba)

  • Amely busz szintén csak lépésben halad és sokat ácsorog a lámpánál, meg a kereszteződésben, ha a dugó miatt az átjárhatatlan.
  • Amely busz menetideje, követési távolsága megnőtt, ezért tömegnyomor van rajta. Ez ilyenkor, felfutó járványhullám idején különösen kedvező.
  • Amely busz a dugó miatt szintén legalább 3-szor annyit szennyez.

Amúgy a járművek egy része szállít, vagy munkát végeznek vele, vagy olyan pontok közt közlekedik, ahol a tömegközlekedés nem megfelelő, vagy legalább egy mozgásában korlátozott utasa van, vagy egyéb okból nem opció, hogy tömegközlekedéssel helyettesítsék.

Az a gond, hogy ha rendkívül optimistán azt feltételezzük, hogy a járműforgalom 15%-a tömegközlekedésre vált, de a másik 85% dugóban tiporódik és a normális haladáshoz képest 3-4-szer többet szennyez, akkor még az a maradék 85% is többszörösére emeli a mindenki, azaz a tömegközlekedők, gyalogosok, biciklisek által is beszívott kipufogógázt. Mindenki menetideje meghosszabbodik. A tömegközlekedőké is. Mindenkinek kényelmetlenebb így. A tömegközlekedőknek is. Lehet, hogy bölcs városvezetésünk úgy gondolja, hogy csak az autósokat szivatják, de valójában mindenki rosszul jár minden szempontból.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Még Roland király lánya Vespa hercegnő is tudta mi ilyenkor a teendő (átszállt egy buszba)
Rendben van okoska! Elmondom neked egy átlagos napomat, meséld el, hogyan oldanád meg tömegközlekedéssel!
Reggel indulás az Andrássy úttól. M3-M0 Nagytarcsára. Ott teszek veszek egy kicsit, majd elmegyek Rákospalotár, felvenni néhány csomagot. Onnan átmegyek a Budafoki útra, ahol további dobozokat veszek fel. Ezekkel a csomagokkal elinduloak egy Angyalföldi címre, ahol leteszek pár cuccot és teszek veszek egy keveset. Ja, az óbudai címet majdnem elfelejtettem! Utána beviszek pár holmit az Országház mellé. Onnan elmegyek csinálni valamit a Lujza utcába a Teleki tér mellé.
Utána elviszem a kocsit a Hősök tere mellé, ott leteszem mert ingyen tudok parkolni, és bubi bringával eltekerek a Váci útra a dolgozómba, ahol elmolyolgatok estig, mert ott fizetős a parkolás. Aztán úgy este 6 körül visszatekerek a kocsiért, és hazamegyek.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Minden pártpolitikai felhang nélkül: bennem csalódást kelt, hogy Karácsony kampányérdekből lefekszik az autósoknak. Sokkal jobban tetszene, ha beleállna a radikális vonalba, és mindent megtenne a fölösleges (!) budapesti autózás visszaszorításáért. Ezzel már rövid távon jobban járna a legtöbb érintett: azok is, akiknek muszáj autózniuk, a tömegközlekedők és a forgalomsújtotta városlakók is.

Persze értem: megmérték a kutatók, hogy kell az "autósok" szavazata is, és ez lett a kompromisszum. Más kérdés, hogy megint tüdőbeteg gyerekekkel fizetünk valamilyen politikai sikerért, továbbá irtó szánalmas képet fest rólunk az, hogy "autósnak" lenni még mindig erősebb identitásképző elem, mint magyarnak vagy budapestinek lenni.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Minden pártpolitikai felhang nélkül: bennem csalódást kelt, hogy Karácsony kampányérdekből lefekszik az autósoknak. Sokkal jobban tetszene, ha beleállna a radikális vonalba, és mindent megtenne a fölösleges (!) budapesti autózás visszaszorításáért. Ezzel már rövid távon jobban járna a legtöbb érintett: azok is, akiknek muszáj autózniuk, a tömegközlekedők és a forgalomsújtotta városlakók is.

Persze értem: megmérték a kutatók, hogy kell az "autósok" szavazata is, és ez lett a kompromisszum. Más kérdés, hogy megint tüdőbeteg gyerekekkel fizetünk valamilyen politikai sikerért, továbbá irtó szánalmas képet fest rólunk az, hogy "autósnak" lenni még mindig erősebb identitásképző elem, mint magyarnak vagy budapestinek lenni.
Mondjuk már rég lehetett volna olyan program, hogy lehetősége legyen a népnek esetleg újabbra cserélni a régebbi autóját és nem a zöld rendszámhoz csapni pénzt amit az vesz, akinek amúgy is van miből, nem a pórnép.
Hovatovább a város szélén kialakított földszintes parkoló lehetett volna mélygarázs, hogy ha tennél is valamit ne a másik helyére állj be a panelok közé, mert egyébként nincs hova. Mindemellett a tömegközlekedés enélkül is tömve van csúcsidőben így felmerül a kérdés, hogy akkor ez utóbbi mit is oldott volna meg. Én csináltam ezt egy jó ideig, csak a tököm tele lett az egésszel.
Mindazonáltal nem lenne ennyi autó ha nem az urbanizáció lenne a sláger és arra ösztönöznének akit lehet, hogy maximum város szélén vállalkozzon vagy menjen vidékre, ha már úgy is néptelenedik el.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 880
20 133
113
Mellesleg ha a dugódíj azt jelenti, hogy aki nem ott lakó behajt a belvárosba az fizessen, erősen támogatom. De ahogy agyhalott Gerit hallgatom nem ez a terve.
Nem tudom mire gondolsz, amikor azt írod, hogy nem ott lakó - mármint, hogy nem Budapesten lakó, vagy, hogy nem abban a kerületben lakó - , de a cél sosem az volt, hogy a nem ott lakókat "büntessék", hanem az, hogy a belváros forgalmát csökkentsék, megszüntessék. Ebből a szempontból megszívja a belvárosi autós is, és az is akinek csak arra van dolga. Egyébként meg ezt megvalósítani mindaddig hülyeség, amíg a körgyűrű nincs meg teljesen, mert alapból csökkenne Budapest átmenő forgalma ha az M0-ás komplett lenne.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Mondjuk már rég lehetett volna olyan program, hogy lehetősége legyen a népnek esetleg újabbra cserélni a régebbi autóját és nem a zöld rendszámhoz csapni pénzt amit az vesz, akinek amúgy is van miből, nem a pórnép.
Az autó nem alanyi jog. Ha nincs rá pénzed, nem jár. Pont.
Egyébként elég lenne bérelni a németektől minden vizsgaállomásra egy ellenőrt 2 évre. Nagyjából 20%ra esne a magyar forgalomban lévő roncsok száma. És esetleg azok autóznának akik fenn is tudják tartani az adott autót.
 
Status
Not open for further replies.