Ennek az "oroszok zsarolnak" dumának illen utánaolvasni kicsit.
mert ez igy egyszerűen nem igaz.
mert ez igy egyszerűen nem igaz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Úgy tudom, hogy csak az NS2-n akarnak szállítani, miközben lenne elég kapcitás más vezetékeken.Ennek az "oroszok zsarolnak" dumának illen utánaolvasni kicsit.
mert ez igy egyszerűen nem igaz.
Ilyenkor hol vannak a zöldek, hát nem sokkal környezetkímélőbb a csövön küldeni a gázt, mint hajóval hozni? Egy csónakkikötő a Fertő tavon tragédia, de néhány LNG terminál meg sem kottyan?A számokból nem vagy jó ugye ? Ha 220 millió m3/év a jelenleg beépített LNG fogadó kapacitás (optimális esetben) és ennek a 90%-t minimum kihasználták már akkor a kieső 170 millió m3/év Orosz gázt növekvő igények és csökkenő belsőtermelés mellett miképpen fogják megoldani? Sehogy vazze addig amíg minimum nem duplázzák az LNG fogadó kapacitást ! Na ez nem 1 nap és 1 € !
Mi nem a tőzsdei áron kapjuk. Ők meg azon kapnák.Nem. Hosszú távú szerződéssel mi jelenleg sokkal olcsóbban vesszük.
Pár hónapja Orbán Viktor újságírói kérdésre elismerte, hogy a mi árunk is a tőzsdei árhoz van kötve. Valószínüleg egy hosszabb időszak átlagos árához.Mi nem a tőzsdei áron kapjuk. Ők meg azon kapnák.
Az, hogy hozza van kötve az nem azt jelenti, hogy annyiért kapod, mint a tőzsdei. Ha az az egyesség, hogy a spot vagy x havi átlagos tőzsdei ár negyedéért szállítják Magyarországnak a gázt, az is a tőzsdeihez van és lesz kötve, de mégis jóval alacsonyabb, mintha a tőzsdén vennéd meg spot áron.Pár hónapja Orbán Viktor újságírói kérdésre elismerte, hogy a mi árunk is a tőzsdei árhoz van kötve. Valószínüleg egy hosszabb időszak átlagos árához.
Majd felkérnek egy külföldit, hogy fingjon egyet a csőbe s azzal diverzifikálják a másik 200 milliárd m3 orosz gázt.Egyébként ha betartanák az Unios jogot, ki lehetne fingatni az NS2-őt. Ugyanis van vmi EU monopolium vagy tököm tudja milyen, szabályozás. A lényege, hogy diverzifikálni kell a foldgázvezetéken át Unióba behozott gázt. Azaz, jöhet NS2-őn orosz gaz, ha mellette küldenek bele mást is. De Északon nem tudnak.
De mi van akkor a mi Déli vezetékünkkel? Ugyanez? Nem, mi év végétől azeri gázt is tudunk bele pumpálni.
Ki ellen indítunk kotelezettségszegési eljárást? Most akkor Berlin vagy Budapest növelte az Unió orosz függését?? ?
Az oroszok csak annak adják a piaci árnál olcsóbban a gázt, aki más módon kompenzálja őket. Ez a részükről teljesen korrekt, de nem biztos, hogy a vásárló ezzel a végén jobban jár.Az, hogy hozza van kötve az nem azt jelenti, hogy annyiért kapod, mint a tőzsdei. Ha az az egyesség, hogy a spot vagy x havi átlagos tőzsdei ár negyedéért szállítják Magyarországnak a gázt, az is a tőzsdeihez van és lesz kötve, de mégis jóval alacsonyabb, mintha a tőzsdén vennéd meg spot áron.
Az oroszok annak adják olcsóbban, akinek akarják, és aki olcsóbban kapja az jobban jár, mint az, aki drágábban, csak ezt a hülye EU-s politikuson nem fogják fel, mivel ők nem fizetnek semmiért, sőt, valami perverz anti-utópisztikus módon azért kapnak pénzeket, mert jól elbasznak társadalmilag fontos projekteket.Az oroszok csak annak adják a piaci árnál olcsóbban a gázt, aki más módon kompenzálja őket. Ez a részükről teljesen korrekt, de nem biztos, hogy a vásárló ezzel a végén jobban jár.
Ha te egy hosszúlejáratú szerződést kötsz, akkor bizonyos kedvezményt kapsz ahhoz képest, ha a napi piacon vásárolsz. Mi ezt tettük.Az oroszok csak annak adják a piaci árnál olcsóbban a gázt, aki más módon kompenzálja őket. Ez a részükről teljesen korrekt, de nem biztos, hogy a vásárló ezzel a végén jobban jár.
Már bocs, de nem az ő dolguk, hogy hol szállítják az általuk kitermelt javakat?Úgy tudom, hogy csak az NS2-n akarnak szállítani, miközben lenne elég kapcitás más vezetékeken.
Miert, tavasszal mar nem is kell gaz sehova es semmire ojropaban? Az uzemek mivel fognak mukodni? Attol meg ha megcsappan a keszlet, es nem jon helyette eleg ugyanugy megcsappant keszlet lesz ami magas arat general. Majus vegetol ujra emelkedik a gazar mert fel kell keszulni a telre.Az oroszok zsarolni próbálják a németeket. Ők meg inkább vesznek máshol gázt, drágábban.
Az árak pedig azért szálltak el ennyire, mert váratlan volt a helyzet. Jövő télen már valószínüleg nem lesznek ilyen árak. Hacsak a GAZPROM nem vonul ki az európai piacról. Nyilván a teljesen központilag irányított kínával könnyeb lesz jó árban megállapodni.
Az Ukrajnan at jovok eleg leharcoltak mar. Semmi karbantartas csere stb nem volt ott evtizedek ota, csak a tranzitdij beszedes. Balesetveszelyes allapotuak azok a vezetekek. Orokke nem tartanak. Ns 1,Ns2,Jamal,Deli aramlat, ezekbol tud ojropa valogatni.Úgy tudom, hogy csak az NS2-n akarnak szállítani, miközben lenne elég kapcitás más vezetékeken.
Azért a vevőnek is van köze hozzá. Te sem örülnél, ha neten rendelt cuccot nem oda hoznák, ahová Te kéred.Már bocs, de nem az ő dolguk, hogy hol szállítják az általuk kitermelt javakat?
Nyilván benne van ebben a kis játékuk Ukrajnával is (hogy megfosszák ezt a remek országot a gáztranszfer bevételektől), de azért ez akkor is az ő döntésük kéne, hogy legyen.
Az EU meg találja már ki végre, hogy kell-e neki vagy sem...
A németek bevállalják a magasabb árat. És ezzel mi is.Miert, tavasszal mar nem is kell gaz sehova es semmire ojropaban? Az uzemek mivel fognak mukodni? Attol meg ha megcsappan a keszlet, es nem jon helyette eleg ugyanugy megcsappant keszlet lesz ami magas arat general. Majus vegetol ujra emelkedik a gazar mert fel kell keszulni a telre.
Miért, a NS2 nem Németországba vinné a gázt? Mi ez a baromság, már bocsánat...Azért a vevőnek is van köze hozzá. Te sem örülnél, ha neten rendelt cuccot nem oda hoznák, ahová Te kéred.
Én nem emlékszek, h az Áfész boltnak vagy akármelyik kisboltnak fizetett volna kártérítést a Tesco meg a Spar. Az ukrán gázvezeték lenne a legrövidebb, leggyorsabb út, ha ugye az ukránok nem basztak volna a karbantartásra meg nem fenyegettek volna többször is az elzárásával, ill nem váltották volna valóra a fenyegetést. Miért nem visít senki azért, hogy hát az ukrán vezeték zsarolási potenciál?Azért a vevőnek is van köze hozzá. Te sem örülnél, ha neten rendelt cuccot nem oda hoznák, ahová Te kéred.