Nem annyira értetted meg, amit le akartam írni....
Eléggé esélytelen a jobbos tolódás. Kb akkor van valódi jobbos tolódás, ha Németország és Franciaország is jobbos kormányt kap egy időben. A többségi törvényhozással meg az a baj, hogy a fenti két ország a belső körükbe tartozó államok segitségével lényegében arra vinne mindent, amerre akar. Ha van egy meghozott döntés, azt utána már lehet hogy évtizedek mire megint megváltoztatják.
A jobbra tolódás tessék ennek figyelembe vételével átgondolni (az előző eredmény):
Jelenleg a többséget az EPP balratolódás adja. De az EPP sem egységes. Az ottani képviselő csoportnak ott is azért konzervatív az alapja.
Namost akkor vedd figyelembe hogy Németországban a kormánykoalíció kárára 1 év alatt 10% körüli népszerűségről 20+%-nál tart az AfD.
De minden nagy népességű országban hasonló tendenciák ismerhetők fel.
És az Európában zajló belső események nem azt mutatják, hogy ez a tendencia megállna.
Amúgy meg balos- jobbos egykutya. A többségi döntéssel a kis országok semmilyen beleszólást nem kapnának a dolgok működésébe, formálisan-törvényesen is figyelmen kivül hagyhatják az akaratukat. Ugyanaz lenne, mint nálunk az elmúlt 13 évben. Kb lófüttynek van bent a teljes ellenzék. Ugyanez lenne Magyarországgal, Szlovéniával, Horvátországgal, Szlovákiával stb stb, mint most nálunk az ellenzékkel. Ha a többségi rendszerben valamiben megegyezne pl. Spanyolország-Franciaország-Németország-Olaszország, akkor az összes többi kb fejre állhatna, akkor is az lenne amit a fenti négy ország akar.
Te most a jelenlegi idiótizmusból indulsz ki. De pont erről beszélek, hogy ez fog helyrebillenni a közeljövőben.
Továbbá a fő probléma, hogy az Eu-s vezetőket jelenleg nem közvetlen úton választják. Még ha ez a különböző testületek esetén így is van. Összességében már nem. Egy van de Lejjebb akármilyen programja is lehet, ha ezt az EU-s választóknak nem kötik az orrára, és nem is ez alapján lesz megválasztva.
Az EU vezetője jelenleg kompromisszumos elven politikai csatározás során kerül megválasztásra. Nem a vezetői képessége alapján, direkt választással, hanem hogy az egyes kormányfők között ki kinek szimpatikus. És innentől kezdve ez a vezető egy báb is. Ugyan úgy, mint a magyar köztársasági elnök.
Magyarország léptékében ez egy gyengén, de működő rendszer is lehet. De egy többnemzetiségű, többnyelvű, multinacionális rendszerhez 450M állampolgárhoz alkalmatlan.
Magyarországnak idomulniuk kell, de ha ez összességében egy jobb rendszer lesz, akkor azért ez nem lenne olyan nagy dolog.
Mondom, nem a mostani rendszerből kell kiindulni.
Ez pedig végbe fog menni. Vagy velünk, vagy nélkülünk. Erre gondoltak korábban a politológusok, a 2 sebességű EU-val kapcsolatban.
Én el tudnám fogadni mindkét helyzetet. A kérdés az, hogy mi az ország, és mi a magyar állampolgárok érdeke. Ez a kettő nem feltétlen esik egybe.
Sőt, hosszútávon egészen szarul is tudunk járni ezzel.
Az utolsó bekezdésed meg az eltérő területfelosztási rendszerről a tökéletes példa. Szerinted a magyar vármegye rendszer lenne az uniós felállás, vagy mondjuk a német, esetleg a francia? Vagy a jogrendszernél szted a mi jogrendszerünk lenne az uniós alap? Dobhatnánk ki mindent, 1000 év jogfejlődését, és belső rendszerét. De akkor már ne álljunk meg itt, az is agyrém, hogy az 550 milliós EU-ban vannak olyan helyek, ahol olyan nyelveket beszélnek, amit csak pár millió ember ért. Vezessük be kötelezően a német és francia nyelvet mindenhol, mert az a logikus. MEg az is agyrém, hogy országok párhuzamosan tartanak fent rendszereket, nem túl hatékony és logikus. Mondjuk gépészet és műszaki egyetemek csak német területen legyenek, nálunk meg minek főiskolai képzés, legyen itt csak mezőgazdaság és összeszerelés. Sőt, ha mindenki megtanult németül és franciául, akkor akár lehetne egy központi tv csatorna és hiradó Párizsból, és csak ott lenne média, mindenki a párizsi adókat, rádiókat, tv-t, mozit, filmeket, hireket látná, mert más tagországban még külön tv csatorna sem lenne, meg képzés.
Semmi ilyesmiről nincs szó. A jogharmonizáció jelenleg is működő dolog. Az alapelvek közösek. Az egyes jogrendszerekben meglévő eltérések nem feltétlen elsimíthatatlanok. Erre ráadásul egy helyreálló egyesúlyi politikai rendszer legális alapot is adhatna. Helyi rendeletekkel pedig a kultúrális különbségeket lehet kezelni. Azt gondolom, hogy egy kiegyensúlyozott rendszerben demokratikus alapon a többség egy szélsőségektől mentes normális rendszert alkothatna.
És igen ebben a rendszerben az AfD-nek, és a Mi Hazánknak is van helye, és szavazata.
Magát az államigazgatási rendszert össze kell fésülni egész EU-s szinten. Ez azzal jár, hogy mindenkinek egy optimálishoz kell idomulnia. A magyar apparátnak ugyan úgy, mint egy svédnek, vagy egy németnek.
Alapvetően nem tök mindegy, hogy melyik rendszer van érvényben? Nem mindegy, hogy járásnak, régiónak, vármegyének, megyének, tartománynak hívják? A lényeg, hogy egységes legyen, és ne legyen több szintű, egymást hátráltató bürokrácia.
Irgalmatlan sok felesleges aktatologatás megy körbe körbe. De szerintem erre te is tudnál erre a Rendőrségen belül is pár példát felhozni.