Ugyan nem mai hír, de tegnap hallottam valahol, hogy az orosz autókba nem kötelező többet a légzsák, biztonsági öv, ABS fékrendszer, stb. Mert nincs nekik és nem is tudnak gyártani. Lassú érés ez a szankciózás, de nyilván elér majd arra a pontra, ahol már az oroszoknak jobban fog fájni, mint Európának. Persze lehet majd mosdatni a szerecsent, de kíváncsi leszek, hol tartanak majd 1 év múlva, a nyugati technológiák alkalmazása nélkül. Majd kiderül.
30 évvel ezelőtti szintre süllyedt az orosz autógyártás
Már a környezetvédelmi besorolás sem számít, csak valahogy maradjon életben az autógyártás.hu.motor1.com
Hát ez aztán egy végtelenül hihető hír.
- Az oroszok nem tudnak biztonsági övet gyártani. Mi nincs náluk? Műszál a szövethez? Az most inkább az EU-ban kezd problémás lenni az iszonyúan megdrágult és csökkentett mennyiségű vegyipari alapanyag miatt.
- Meg légzsákot sem tudnak készíteni ezek szerencsétlen, elmaradott muszkák. Vajon mi hiányzik nekik? Szövet, gázgenerátor, gyorsulás érzékelő, műanyag borítás? Minden bizonnyal mindegyik messze meghaladja az orosz technológiai színvonalat, hiszen ők még csak most jutottak el a pattintott kőbaltáig.
- ABS is elérhetetlen űrtechnika és atomfizika nekik. (Ja, várjunk, ez nem volt jó hasonlat. Űrtechnika és atomenergetika terén éppenséggel élvonalban vannak.) Biztos nem tudják mérni a kerekek sebességét. Vagy arra a szörnyen nagy számítási kapacitást igénylő problémára nem tudnak elektronikát szerezni, amit egy '80-as évekbeli kvarcóra is képes lenne lekezelni.
Az európai környezetvédelmi normákat meg esetleg talán nem azért engedték el, mert nem tudnak nekik megfelelni, hanem mert azzal, hogy nem szállít(hat)nak az európai (és USA) piacra értelmetlen a betartásukkal járó többlet gyártási és üzemben tartási költséget viselni. Különösen úgy, hogy ezek az előírások már jó ideje átlépték az erősen kontraproduktív, észszerűtlen szintet. Az oroszok innentől majd nem erőltetik az agyon turbózott, mini motorokat, meg a visszavezetett kipufogógázt. Gyártanak szívó motorokat, mindenféle, csak az EU-s előírások miatt kitalált segédberendezések és trükkök nélkül, amik olcsók és a világból is kimennek, örök élet meg egy napig. Nem iszaposodik le olyan gyorsan a motorolaj. Nem kokszolódnak, kormolódnak le a szelepek és a szívócső. Nem kell beléjük FAP, AdBlue és drága, szénné adalékolt különleges olajok. Nem lesz részecskeszűrő problémájuk és a katalizátor is kevésbé adja meg magát. Nem kell tartani attól, hogy a hibrid rendszer elektromos elemei (különösen az aksi és az elektronika) meghibásodnak, illetve az élettartamuk kisebb, mint az autó többi elemének.
Hű de szörnyen nagyon rossz lesz most az oroszoknak!
Kezdjük el sorolni, hogy mi mindent "nem tudnak gyártani" az EU-ban, abból kiindulva, hogy a Távol-Keletről importáljuk, tehát biztos magas nekünk a gyártása? Az oroszok is le tudják ezeket gond nélkül gyártani, legfeljebb csak olcsóbb behozni Kínából.
Azért elég komolyan elvakult orosz gyűlölet és lenézés kell ahhoz, hogy valaki az ilyen "híreket" készpénznek vegye.