[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
W

Wilson

Guest
A második csoport úgy véli,hogy hamarosan katasztrófális következményei lesznek. Ja a hamarosan az náluk mit is jelent,ha 2018-as a tanulmány?
Elolvastad a cikket és a tanulmányt?Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem, mivel a szerző a következő állásponton van...

"A szakértők egyik csoportja azzal érvel, hogy a szankcióknak nincs hatása, ráadásul végre ösztönzik az import helyettesítését és a technológiai fejlődést Oroszországban. A második csoport úgy véli, hogy a szankcióknak hamarosan katasztrofális következményei lesznek, mivel az ágazat rendkívül függ a külföldi finanszírozástól és technológiától.
Nem meglepő módon az igazság valahol középen van, és jelentős mértékben a szankciók kiszabásának logikájából fakad."
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
Ugyan nem mai hír, de tegnap hallottam valahol, hogy az orosz autókba nem kötelező többet a légzsák, biztonsági öv, ABS fékrendszer, stb. Mert nincs nekik és nem is tudnak gyártani. Lassú érés ez a szankciózás, de nyilván elér majd arra a pontra, ahol már az oroszoknak jobban fog fájni, mint Európának. Persze lehet majd mosdatni a szerecsent, de kíváncsi leszek, hol tartanak majd 1 év múlva, a nyugati technológiák alkalmazása nélkül. Majd kiderül.


Hát ez aztán egy végtelenül hihető hír.
  • Az oroszok nem tudnak biztonsági övet gyártani. Mi nincs náluk? Műszál a szövethez? Az most inkább az EU-ban kezd problémás lenni az iszonyúan megdrágult és csökkentett mennyiségű vegyipari alapanyag miatt.
  • Meg légzsákot sem tudnak készíteni ezek szerencsétlen, elmaradott muszkák. Vajon mi hiányzik nekik? Szövet, gázgenerátor, gyorsulás érzékelő, műanyag borítás? Minden bizonnyal mindegyik messze meghaladja az orosz technológiai színvonalat, hiszen ők még csak most jutottak el a pattintott kőbaltáig.
  • ABS is elérhetetlen űrtechnika és atomfizika nekik. (Ja, várjunk, ez nem volt jó hasonlat. Űrtechnika és atomenergetika terén éppenséggel élvonalban vannak.) Biztos nem tudják mérni a kerekek sebességét. Vagy arra a szörnyen nagy számítási kapacitást igénylő problémára nem tudnak elektronikát szerezni, amit egy '80-as évekbeli kvarcóra is képes lenne lekezelni.
Ja és a világ oroszokat nem embargózó 5/6-áról, többek közt Kínából sem tudják ezeket beszerezni, miközben Kína gyártja ezeket a legjobb ár/érték arányban.

Az európai környezetvédelmi normákat meg esetleg talán nem azért engedték el, mert nem tudnak nekik megfelelni, hanem mert azzal, hogy nem szállít(hat)nak az európai (és USA) piacra értelmetlen a betartásukkal járó többlet gyártási és üzemben tartási költséget viselni. Különösen úgy, hogy ezek az előírások már jó ideje átlépték az erősen kontraproduktív, észszerűtlen szintet. Az oroszok innentől majd nem erőltetik az agyon turbózott, mini motorokat, meg a visszavezetett kipufogógázt. Gyártanak szívó motorokat, mindenféle, csak az EU-s előírások miatt kitalált segédberendezések és trükkök nélkül, amik olcsók és a világból is kimennek, örök élet meg egy napig. Nem iszaposodik le olyan gyorsan a motorolaj. Nem kokszolódnak, kormolódnak le a szelepek és a szívócső. Nem kell beléjük FAP, AdBlue és drága, szénné adalékolt különleges olajok. Nem lesz részecskeszűrő problémájuk és a katalizátor is kevésbé adja meg magát. Nem kell tartani attól, hogy a hibrid rendszer elektromos elemei (különösen az aksi és az elektronika) meghibásodnak, illetve az élettartamuk kisebb, mint az autó többi elemének.

Hű de szörnyen nagyon rossz lesz most az oroszoknak!

Kezdjük el sorolni, hogy mi mindent "nem tudnak gyártani" az EU-ban, abból kiindulva, hogy a Távol-Keletről importáljuk, tehát biztos magas nekünk a gyártása? Az oroszok is le tudják ezeket gond nélkül gyártani, legfeljebb csak olcsóbb behozni Kínából.

Azért elég komolyan elvakult orosz gyűlölet és lenézés kell ahhoz, hogy valaki az ilyen "híreket" készpénznek vegye.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 917
13 018
113
A szovjet időkben előszeretettel emlegették úgy a cári birodalmat, mint a népek börtöne. Na, ebben egy volt a SZU és a cári birodalom. Mert a SZU-ra is rá lehet fogni, hogy a népek börtöne, mert az volt. A köztársasági határoknak tényleg nem sok jelentősége volt, leszámítva hogy belügyi engedély kellett a másik városba történő utazáshoz is, országon belül.

Ez sem talált. Ha valami, akkor pont a nemzetiségi és kisebbségi elnyomás nem volt jellemző a Szovjetunióra. A Szovjetuniónak sok hibája volt, de ez épp nem vethető a szemükre. Messze kevésbé nyomták el a kisebbségeiket, mint a románok, csehszlovákok, vagy jugoszlávok a magyarokat, az angolok az íreket, skótokat, walesieket, a spanyolok a baszkokat, katalánokat, a svédek a finneket, a törökök a kurdokat, stb...
Tessék megnézni a szovjet pártvezetők nemzetiségi, vagy vallási hovatartozását! Éppenséggel pont az oroszok voltak alulreprezentálva a vezetésben.
Azt meg ugye ne is említsük, hogy hogyan bánnak az orosz kisebbséggel (is) a balti országok, vagy Ukrajna.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 279
113
Ez sem talált. Ha valami, akkor pont a nemzetiségi és kisebbségi elnyomás nem volt jellemző a Szovjetunióra. A Szovjetuniónak sok hibája volt, de ez épp nem vethető a szemükre. Messze kevésbé nyomták el a kisebbségeiket, mint a románok, csehszlovákok, vagy jugoszlávok a magyarokat, az angolok az íreket, skótokat, walesieket, a spanyolok a baszkokat, katalánokat, a svédek a finneket, a törökök a kurdokat, stb...
Tessék megnézni a szovjet pártvezetők nemzetiségi, vagy vallási hovatartozását! Éppenséggel pont az oroszok voltak alulreprezentálva a vezetésben.
Azt meg ugye ne is említsük, hogy hogyan bánnak az orosz kisebbséggel (is) a balti országok, vagy Ukrajna.

De, talált. Senki nem vágyik oda többet. Akik ott élnek, azok se.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 414
6 898
113
Hát ez aztán egy végtelenül hihető hír.
  • Az oroszok nem tudnak biztonsági övet gyártani. Mi nincs náluk? Műszál a szövethez? Az most inkább az EU-ban kezd problémás lenni az iszonyúan megdrágult és csökkentett mennyiségű vegyipari alapanyag miatt.
  • Meg légzsákot sem tudnak készíteni ezek szerencsétlen, elmaradott muszkák. Vajon mi hiányzik nekik? Szövet, gázgenerátor, gyorsulás érzékelő, műanyag borítás? Minden bizonnyal mindegyik messze meghaladja az orosz technológiai színvonalat, hiszen ők még csak most jutottak el a pattintott kőbaltáig.
  • ABS is elérhetetlen űrtechnika és atomfizika nekik. (Ja, várjunk, ez nem volt jó hasonlat. Űrtechnika és atomenergetika terén éppenséggel élvonalban vannak.) Biztos nem tudják mérni a kerekek sebességét. Vagy arra a szörnyen nagy számítási kapacitást igénylő problémára nem tudnak elektronikát szerezni, amit egy '80-as évekbeli kvarcóra is képes lenne lekezelni.
Ja és a világ oroszokat nem embargózó 5/6-áról, többek közt Kínából sem tudják ezeket beszerezni, miközben Kína gyártja ezeket a legjobb ár/érték arányban.
nyilván le tudják gyártani
viszont ha most nekiállnak fejleszteni akkor abból jövőre lesz legyártott biztonsági öv és öt év múlva abs
és kína nem gyárt semmit, mert kína egy ország
kínai vállalatok gyártják ezeket az eszközöket
és február 24 óta az összes kínai vállalat amelyik eu/usa piacra dolgozik vagy ilyen piacra dolgozó autógyárnak szállít be erősen koncentrál arra nehogy akár nem is közvetlen szállításai kapcsán felkerüljön egy szankciós listára
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 690
2 303
113
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 105
113
Elolvastad a cikket és a tanulmányt?Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem, mivel a szerző a következő állásponton van...

"A szakértők egyik csoportja azzal érvel, hogy a szankcióknak nincs hatása, ráadásul végre ösztönzik az import helyettesítését és a technológiai fejlődést Oroszországban. A második csoport úgy véli, hogy a szankcióknak hamarosan katasztrofális következményei lesznek, mivel az ágazat rendkívül függ a külföldi finanszírozástól és technológiától.
Nem meglepő módon az igazság valahol középen van, és jelentős mértékben a szankciók kiszabásának logikájából fakad."
Ne akarj megint okoskodni. Az egyik ezt állítja,a másik a szöges ellentéttét,és erre kitalálják,hogy az igazság odaát van ,mint az X aktákban. 4 éves dolog,és pont semmit nem látunk. A szerző álláspontja négy év alatt nem igazolódott be. Szerintem nincs miről beszélni. Esetleg várjunk még négy évet,és meglátjuk.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba and omae
W

Wilson

Guest
Ne akarj megint okoskodni. Az egyik ezt állítja,a másik a szöges ellentéttét,és erre kitalálják,hogy az igazság odaát van ,mint az X aktákban. 4 éves dolog,és pont semmit nem látunk. A szerző álláspontja négy év alatt nem igazolódott be. Szerintem nincs miről beszélni. Esetleg várjunk még négy évet,és meglátjuk.
Megint te okoskodsz, világosan leírja a szerző a helyzetet néha kicsit szánalmasnak érzem ahogy megpróbálsz mindent a saját alternatív valóságodnak megfelelően beállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and omae

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 105
113
Megint te okoskodsz, világosan leírja a szerző a helyzetet néha kicsit szánalmasnak érzem ahogy megpróbálsz mindent a saját alternatív valóságodnak megfelelően beállítani.
Tényleg? Hányszor négy év kell ehhez a mutatványhoz? Alternatív valóság?Világosan leírta,és nem lett belőle semmi Egy négy éves cikket idedobsz,amit négy éve vizionálnak. Az a szánalmas,hogy ezt még le is írod.
 
W

Wilson

Guest
Tényleg? Hányszor négy év kell ehhez a mutatványhoz? Alternatív valóság?Világosan leírta,és nem lett belőle semmi Egy négy éves cikket idedobsz,amit négy éve vizionálnak. Az a szánalmas,hogy ezt még le is írod.
Én? Nem én írtam az elemzést,látszik megint szövegértelmezési problémád van, akkor ezt mint lehetőségként lett említve,de igazából a mostani szankciók adják az elemzés aktualitását.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 105
113
Én? Nem én írtam az elemzést,látszik megint szövegértelmezési problémád van, akkor ezt mint lehetőségként lett említve,de igazából a mostani szankciók adják az elemzés aktualitását.
Engedd már el ezt az értelmezés dolgot,mert inkább neked nem megy. Látunk valamit azóta? Igen,hogy az oroszok gennyesre keresik magukat,és még több lesz,akármit is ír egy elemző,mert a jelenlegi technológiával is megoldják az esetlegesen adódó összes problémát.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
W

Wilson

Guest
Engedd már el ezt az értelmezés dolgot,mert inkább neked nem megy. Látunk valamit azóta? Igen,hogy az oroszok gennyesre keresik magukat,és még több lesz,akármit is ír egy elemző,mert a jelenlegi technológiával is megoldják az esetlegesen adódó összes problémát.
A probléma a te készülékedben van mivel az orosz és gáziparra igazán veszélyes szankciók március elején lettek élesitve, majd pár hónap múlva lesz meg ezeknek a hatása, ugyanis 4-6 hónapra való tartalékokkal rendelkeznek ezen a téren az oroszok.
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 690
2 303
113
A probléma a te készülékedben van mivel az orosz és gáziparra igazán veszélyes szankciók március elején lettek élesitve, majd pár hónap múlva lesz meg ezeknek a hatása, ugyanis 4-6 hónapra való tartalékokkal rendelkeznek ezen a téren az oroszok.
Mennyit égettek el a ruszkik az aranytartalékukból? Április elején azthiszem olyan 8% tartottak amikor stabilizálták a rubelt, de aztán mi lett? Nem nagyon voltak hírek róla pedig szerintem az aranytartalék jó indikátorra annak hogy az orosz gazdaság milyen állapotban van.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 105
113
A probléma a te készülékedben van mivel az orosz és gáziparra igazán veszélyes szankciók március elején lettek élesitve, majd pár hónap múlva lesz meg ezeknek a hatása, ugyanis 4-6 hónapra való tartalékokkal rendelkeznek ezen a téren az oroszok.
Marhaságnak tartom,mert ezt legfeljebb a hiresen objektív nyugati média közli,az oroszok meg nem nyilatkoztak e téren. Ráadásul a ruszkik erre a haknira alaposan felkészűltek,és azt csak egy elfogult ostoba hülye hiszi el,hogy nem zsákoltak be mindenből jó előre.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba
W

Wilson

Guest
Mennyit égettek el a ruszkik az aranytartalékukból? Április elején azthiszem olyan 8% tartottak amikor stabilizálták a rubelt, de aztán mi lett? Nem nagyon voltak hírek róla pedig szerintem az aranytartalék jó indikátorra annak hogy az orosz gazdaság milyen állapotban van.
Csak a hivatalos orosz közleményéből, lehet erről tudni, de azért a szankciók elkezdtek hatni...

„Azok a szankciók, amelyeket ma bevezettek az Orosz Föderációval szemben, gyakorlatilag megtörték országunk összes logisztikáját. És kénytelenek vagyunk új logisztikai folyosókat keresni” – mondta újságíróknak az asztraháni régióban tett látogatásán.

A miniszter szerint az orosz hatóságok a felmerült problémákat az észak-déli közlekedési folyosó segítségével oldják meg, amely a Kaszpi-tengeri Volga-i Asztrahán, a Volga-Kaszpi-csatorna Olya és Mahacskala kikötőin halad keresztül. a Kaszpi-tenger.

Az Ukrajna elleni orosz háború kitörése után a világ legnagyobb konténerüzemeltetője, a Maersk bejelentette oroszországi tevékenységének megszüntetését, a FedEx és a UPS logisztikai társaságok pedig leállították az áruszállítást Oroszországba. Emellett az MSC, a Hapag-Lloyd és a Yang Ming hajótársaságok felfüggesztették az oroszországi irányú hajók lefoglalását. Ezenkívül az Európai Unió országai, az Egyesült Államok és Kanada lezárták egüket az orosz repülőgépek előtt.

Az Aeroflot a szankciók miatt hamarosan alkatrészhiánnyal néz szembe Boeing és Airbus repülőgépeihez – írja a Bloomberg.
Az IBA légiközlekedési üzleti hírszerző cég szakértői szerint az Aeroflotnak három hónapon belül meg kell kezdenie egyes repülőgépeinek alkatrészekre való szétszerelését, hogy flottáját üzemben tarthassa. A Boeing és az Airbus termékeit legalábbis a közeljövőben nem lehet orosz repülőgépekre cserélni.


A Bloomberg azt is megjegyzi, hogy a háború véget vetett a nemzetközileg díjnyertes orosz légitársaság ambiciózus terveinek, amely a világ egyik legújabb repülőgépflottájával rendelkezett. A szankciók miatt az Aeroflot nemcsak hogy elveszítette a repülőgépei alkatrészeihez való hozzáférést, hanem a külföldi útvonalhálózatának drasztikus csökkentésére is kényszerült. Az ukrajnai orosz invázió kezdetén az Aeroflot 56 országba repült – írja a Bloomberg –, május közepén pedig már csak 13-ba. A légitársaság utasforgalma jelentősen visszaesett.
"A belátható jövőben az Aeroflot nagyrészt hazai légitársaság lesz" - mondta Arnold Barnett, az MIT Sloan School of Management repülésbiztonsági szakértője.

Az Aeroflot amerikai szankciók hatálya alatt áll. Az Európai Unió Repülésbiztonsági Bizottsága felvette az Aeroflotot és számos más orosz légitársaságot azon légitársaságok listájára, amelyek számára tilos vagy korlátozott az EU-n belüli repülés, mivel ezek a légitársaságok nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak.

Ukrajna orosz inváziója után a lízingcégeket a szankciók keretében kötelezték az orosz légifuvarozókkal kötött szerződések felbontására és a repülőgépek visszaküldésére. Oroszország nem volt hajlandó eleget tenni ezeknek a követeléseknek. A szankciókat támogató országokban az orosz légitársaságok bérelt repülőgépeit letartóztatás fenyegeti.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba and omae
W

Wilson

Guest
Marhaságnak tartom,mert ezt legfeljebb a hiresen objektív nyugati média közli,az oroszok meg nem nyilatkoztak e téren. Ráadásul a ruszkik erre a haknira alaposan felkészűltek,és azt csak egy elfogult ostoba hülye hiszi el,hogy nem zsákoltak be mindenből jó előre.
Az orosz hivatalos kormányzati média meg közölni fogja ezeket a problémákat a nyilvánossággal, én pedig ezt tartom marhaságnak,és ostoba hülyének tartom azt, aki erre vár.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Kalormen

Well-Known Member
2022. április 22.
494
2 560
93
De, talált. Senki nem vágyik oda többet. Akik ott élnek, azok se.
Volt erről egy népszavazás. Elsöprő fölénnyel nyert az igen...
Az orosz hivatalos kormányzati média meg közölni fogja ezeket a problémákat a nyilvánossággal, én pedig ezt tartom marhaságnak,és ostoba hülyének tartom azt, aki erre vár.
Nem a nyugatból kéne kiindulni...
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 105
113
Az orosz hivatalos kormányzati média meg közölni fogja ezeket a problémákat a nyilvánossággal, én pedig ezt tartom marhaságnak,és ostoba hülyének tartom azt, aki erre vár.
Tehát akkor mi a szitu? A megcáfolhatatlan Wilsoni tétel,hogy az oroszok őszre bezárják az olajkútjaikat? Nem,az oroszok ennél sokkal előrelátóbbak. Csak ez kényelmetlen narratíva neked,és azért izzadsz össze ilyen brit tudósok szintű okfejtéseket.
 
Status
Not open for further replies.