[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
A sejtésen kívül esetleg van erre vonatkozó adat is?
Nekem nincs ilyen hivatalos felmérésről tudomásom de mivel évente legalább kétszer megfordulok arra, (látom mi van ott, valamint beszélek az ott élőkkel),ha holnap Magyarországoz csatolnák őket , örömmel jönnének, minden épeszű ember a magyar államot választaná az ukránnal szemben.....
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
lakosság arányos államadóság csökkenés GDP arányos adóság arány csökkenés... sorolható lenne hosszasan...
Nem véletlen háborúznak és akarja az eggyik orság a másik területét elfoglalni...
Tiszta nyereség... mindig is az vólt... máskülönben nem lennének háborúk ha veszteséges lenne...
15% al megnövekedő lakossság. ezzel a politikai szerep felértékelődése. (ami szerep lehet LAKOSSÁG GAZDASÁG HADERŐ és TERÜLET.) ennek a 4 nek az átlaga adja meg egy ország befojhási szintjét. Kárpátalja mind a 4 et növelné. Tehát kategóriát lépne magyarország a világpolitikába hatlmi harcba. Felértékelődnénk
 

kétkedő

Well-Known Member
2021. január 9.
2 972
17 196
113
Amíg nincs t14 meg szu57 addig semmit nem mernek tenni.ukrajnat vihetik oszt kész
Ez még 3-4 év.
Ha ezt megvárják, akkor még ennyi esélyük sem lesz. Most a NATO nincs felkészülve. Az USA-nak is legalább három hónap, hogy felálljon K-Európában. Egy hirtelen mozdulattal elfoglalt területet három hónap alatt fel lehetne készítenie gy NATO offenzivára. Visztula vonala védhető, Kárpátokról nem is beszélek.
Ha tovább vár az orosz, akkor belátható időn belül több száz F-35 kerül Európába. Az meg épp elég - ha működik a lopakodó tech. az orosz eszközök ellenében -, hogy az orosz hátországban bajokat okozzon.
Szóval, ha most nem lép Putyin, már nem fogják soha komolyan venni és marad a véget nem érő és tovább fokozódó szankciózás.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
A nemzeti érzületeken kívül, pontosan miért is lenne jó nekünk (most) egy ilyen ágrólszakadt új "megye", mint Kárpátalja?
Nem hiszem hogy jogosak most a téged ért támadások, de igen erősen belenyúltál a jóba :) azért gondolom hogy nem ellenünk beszélsz mert zárójelbe tetted hogy "most", így pedig teljesen mást jelent a mondat. Jól sejtem?
Igazából mikor ha nem akkor amikor lehetőség van rá? 1990 környékén volt, azóta most van újra, vagy legalábbis talán. A 90 es években jobb lett volna mert egyszerre megnyílt a lehetőség a felvidék kivételével, de nem tudtuk kiaknázni.
Kárpátaljával kapcsolatban pedig én nem az anyagi vagy a demográfiai vonzatot tartom a legnagyobb problémának, hanem a revízió tényét és azt amit ez kivált majd a körülöttünk lévő országokból.
Anyagi részéről sokat írtak sokan, igazából ha van koncepció akkor ez egy befektetés, minden üzletre előbb költeni kell hogy elkezdjen pénzt hozni, ha pedig hivatalosan elismerik hogy a miénk, legyen ez megyeként vagy államszövetségként, akkor megnyílik az térség számára az unió pénzcsap is, tehát az infrastruktúra az "ingyen" lesz, ráadásul a mi cégeik által. A fizetések és nyugdíjak más kérdés, itt fokozatosság elve mentén lépnék.



Akkor mégegy kérdés, utána ígérem abbahagyom az érzékeny lelkületűek csesztetését: mi a terv a jelenleg ott lakó 80+% nem-magyar nemzetiségűvel?
Demográfiai szempontból, a területen a magyar nemzetiségűek száma egy dolog, akik magyarul beszélnek az jóval több,még mélyen bent Záhonytól keltre is megfogod értetni magad magyarul , ott is ahol a statisztika szerint nincs magyar. A másik dolog a ruszin identitás, amit az ukrán állam nem ismer el, de a ruszinok voltak a történelem során a leghűségesebb nemzetiség, akiknek a felzárkóztatására nagyon sokat tett a magyar állam amikor hozzánk tartoztak.
Nekünk már évekkel ezelőtt ezt a ruszin tudatot kellene erősítenünk, hogy ez legyen a domináns.
Szabolcsból származok, ezt kell mondanom a legkönnyebben asszimilálható nép az ukrán, és a kijevi vezető idiótákkal ellentétben az átlag ukrán nem utálja a magyart, sosem utálta, nincs meg az ami Romániában van.
Kb az lenne mint a bécsi döntések után, aki addig román meg szlovák volt hirtelen magyar lett, 45 után meg megint szlovák megy román. Az a pár ezer nagyon ukrán nacionalista meg mehetne ahová akar, például negyed fizetésért keletre.
Mondjuk kapnánk vagy 150 ezer cigányt, ami annyira nem jó, de nekik is főleg magyar tudatuk van, legalábbis magyarul beszélnek.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 834
113

Tekintettel a jelenlegi feszült helyzetre az ukrán fegyveres erőkről szóló topik mellett ide is berakom ezt a cikket..


Az ukrán légierő taktikai repülése: kétes tervek és valódi leépülés....​



Az ukrán légierő jelenlegi állapota nem is nevezhető elfogadhatónak. Korlátozott számú régebbi típusú repülőgép és helikopter továbbra is szolgálatban marad, többnyire még szovjet gyártásúak. Az elmúlt években Kijev aktívan foglalkozott a légierő frissítésével és a taktikai repülés átalakításával kapcsolatos kérdéseken - és még cselekvési programot is készített a 2021–2035-ös időszakra. Minden okunk megvan azonban azt hinni, hogy a legjobb esetben is ez csak részben valósul meg.

Valós problémák​


Jelenleg a "Povіtryanі sili" nem büszkélkedhet nagy mérettel vagy magas harci képességgel. A The Military Balance 2021 szerint a légierő taktikai harci repülése négy vadászrepülő és két bombázó-támadó dandár között oszlik meg. A harci repülőgépek teljes számát körülbelül 125 egységre becsülték.

A MiG-29 és a Szu-27 vadászgépek továbbra is a legmasszívabbak a légierőben - körülbelül 35 egységgel rendelkeznek mindkét típusból. Több mint 30 Szu-25-ös támadórepülőgép és egy tucat Szu-24-es frontvonali bombázó is volt. Felderítési feladatokhoz kb. 10 db Su-24MR repülőgép. A Flight Global újabb World Air Forces 2022-es útmutatója eltérő számokat ad, de általában véve a két kiadvány nem mond ellent egymásnak.

Az ukrán légierő jellegzetes problémája a rendelkezésre álló felszerelések elfogadhatatlan elavulása. A Szovjetunió összeomlása során minden harci repülőgép és szinte minden egyéb repülőgép az ukrán hadsereghez került. Ennek megfelelően a legújabb vadászgépek és bombázók tavaly ünnepelték fennállásuk harmincadik évfordulóját. Ez negatívan befolyásolja a teljesítményt és a képességeket. Ráadásul a gépek valós harckészültsége is minimum kérdéses.

ukrainy-2.jpg


Ismételten kísérletek történtek a repülőgépek javítására és korszerűsítésére, de ezen a területen konkrét problémák vannak. Így egy nagyjavítás alapvetően nem tudja megoldani a gépek korának problémáját. Ráadásul az ilyen javítások rendkívül nehezek vagy akár lehetetlenek is Oroszország részvétele nélkül. A harmadik országok bevonása lehetővé teszi bizonyos kérdések megoldását, de nehézségekkel és problémákkal is jár.

Így a légierő rossz állapotban van, nem tudja maradéktalanul megoldani a rábízott feladatokat. Emellett minden előfeltétele megvan a helyzet további romlásának - gazdasági, szervezeti, korrupciós, műszaki stb. Intézkedések hiányában a légierő harcképes flottája, amely amúgy sem a legnagyobb, tovább hanyatlik, a gyógyulás reménye nélkül.

nagy program​


2020 tavaszán „Vision of the Air Force 2035” („Vision of the Air Force 2035”) néven kidolgozták és közzétették a légierő fejlesztési tervét. Ez a dokumentum számos olyan intézkedést javasol, amelyek a távoli jövőben lehetővé teszik a légierő újrafelszerelését és képességeinek elfogadható szintre való visszaállítását.

E tekintetben a fő figyelmet a harci repülés megújítására fordítják. A terv megvalósításának eredményei alapján a légierő négy taktikai repülődandárral rendelkezik, amelyek egyetlen típusú többcélú vadászrepülővel vannak felszerelve. A szükséges felszerelést 72-108 repülőgépre becsülik. A program összköltsége 200 milliárd hrivnya lesz, és ennek a pénznek a nagy részét várhatóan taktikai repülőgépekre költik majd.

A „Légierő víziói 2035” terv szerint 2021-22. pályázaton kell keresztülmennie, melynek során kiválasztanak egy új vadászbombázót a további újrafegyverkezéshez. Ennek az időszaknak az első fele már eltelt, de a versenyről semmit sem tudni. Különböző versenyzőket neveztek meg a vásárlásra, de az ügy még nem haladt tovább a tárgyalásokon. Ennek megfelelően nem szabad arra számítani, hogy 2022 végére az ukrán légierő képes lesz minden szükséges intézkedést végrehajtani és új repülőgépet kiválasztani.

Valószínűleg a legbanálisabb okok miatt halasztják a pályázatot: a szükséges finanszírozás hiánya, valamint a politikai és korrupciós folyamatok miatt. Az ilyen tényezők megjelenése jellemző és várható a modern Ukrajnára. Ráadásul várhatóan a jövőben is folytatják. Ez a program első és következő szakaszára egyaránt veszélyt jelent.


A korszerűsítési terv fő problémái a szükséges finanszírozás hiányával kapcsolatosak. Ukrajna katonai költségvetése a közelmúltban elérte a 120 milliárd hrivnyát, míg a légierő korszerűsítéséhez 200 milliárdra van szükség. Nagy kérdés, hogy 15 év alatt csak egy programra sikerül-e felszabadítani a jelenlegi éves költségvetés 1,7-ét. Nagyon valószínű, hogy a tényleges repülési kiadások alacsonyabbak lesznek a tervezettnél.

Az újrafegyverkezés további „veszélye” az infrastruktúra, a parancsnoki és irányítási berendezések, a fegyverek stb. Felújításuk meglehetősen bonyolult és költséges. Az ilyen intézkedések végrehajtása szerepelhet a program teljes költségvetésében, ami más beszerzéseket is érint.

Finanszírozási kérdésekben Ukrajna külföldi segítségre támaszkodhat. Ezenkívül lehetőség van használt felszerelések átadására vagy vásárlására harmadik országok légierejének jelenlétéből. Az elmúlt évek nemzetközi szerződései az ilyen vásárlások alapvető lehetőségét mutatják, a belőlük származó haszon ellenére.


Jövő jövő nélkül​


Így Ukrajna látja és megérti „megerősítő erőinek” összes problémáját, és felismeri azok frissítésének és javításának szükségességét is. A probléma megoldására egy merész, hosszú távú tervet készítettek és fogadtak el, amely kiterjed a légierő frissítésének minden kérdésére, és ebben a taktikai repülés foglalja el a fő helyet.

Könnyen belátható, hogy a „Viziya Resurrection Forces 2035” terve túl merész az ukrán gazdaság és a fegyveres erők jelenlegi állapotában. Túl drágának és bonyolultnak bizonyul, és a vásárlások elosztása a következő 15 évben összességében nem oldja meg ezeket a problémákat. Lehetséges, hogy Ukrajna külföldi országokhoz fordul segítségért, de ez nem garantálja minden terv időbeni és teljes körű megvalósítását.

Nem ismert, hogy az összes meglévő problémát mikor és hogyan oldják meg, és hogy ez lehetséges lesz-e. Eközben a taktikai repülés az erkölcsileg és fizikailag elavult repülőgépek formájában tovább hanyatlik. Ha az elkövetkező években nem hozzák meg a szükséges intézkedéseket, és valós lépésekre kerül sor, Ukrajna fennáll annak a veszélye, hogy kicsi és korlátozottan harcképes légierő nélkül is marad. A katonai-politikai helyzet azonban átlátszóan sejteti, hogy egy ilyen forgatókönyv csak ukrán szempontból negatív.



Szerző:

Rjabov Kirill
Egyáltalán van valami infó arról, hogy merre akarnak haladni? Új gépek beszerzése vagy használt, esetleg a meglévők modernizálása a cél? Ha új gépeket (használtakat is ide értve) akarnak akkor milyen típusokban gondolkodnak?
 
W

Wilson

Guest
Egyáltalán van valami infó arról, hogy merre akarnak haladni? Új gépek beszerzése vagy használt, esetleg a meglévők modernizálása a cél? Ha új gépeket (használtakat is ide értve) akarnak akkor milyen típusokban gondolkodnak?
Kb ennyire komolyak a szándékaik....

 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
23 997
113
Mint ahogy gondoltam, az USA zöld utat ad Putyinnak Ukrajnában:

Sleepy Joe elszólta magát:


Bár utólag igyekeznek tompítani a dolgot, de valószínű, hogy a Kreml zöld utat kapott!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Köszi a kimerítő választ!

Nem hiszem hogy jogosak most a téged ért támadások, de igen erősen belenyúltál a jóba :) azért gondolom hogy nem ellenünk beszélsz mert zárójelbe tetted hogy "most", így pedig teljesen mást jelent a mondat. Jól sejtem?
Igazából mikor ha nem akkor amikor lehetőség van rá? 1990 környékén volt, azóta most van újra, vagy legalábbis talán. A 90 es években jobb lett volna mert egyszerre megnyílt a lehetőség a felvidék kivételével, de nem tudtuk kiaknázni.
A "most" arról szólt, hogy az országnak szerintem most nem fér bele (még)egy felzárkóztatni kívánt megye. Elég sok van így is. Nemzeti hevületből nem lesz pénz, viszont pénzből lehet működtetni egy országot.

Kárpátaljával kapcsolatban pedig én nem az anyagi vagy a demográfiai vonzatot tartom a legnagyobb problémának, hanem a revízió tényét és azt amit ez kivált majd a körülöttünk lévő országokból.
Nos, igen. Ezt szerintem csak valamilyen köztes megoldással lehetne kivitelezni, félautonóm terület, külön állam, mittudomén.
Elég hamar a torkunknak esnének a szomszédok, ha hirtelen Magyarország része lenne Kárpátalja.

Anyagi részéről sokat írtak sokan, igazából ha van koncepció akkor ez egy befektetés, minden üzletre előbb költeni kell hogy elkezdjen pénzt hozni, ha pedig hivatalosan elismerik hogy a miénk, legyen ez megyeként vagy államszövetségként, akkor megnyílik az térség számára az unió pénzcsap is, tehát az infrastruktúra az "ingyen" lesz, ráadásul a mi cégeik által. A fizetések és nyugdíjak más kérdés, itt fokozatosság elve mentén lépnék.
Nekem először az is szöget ütött a fejembe, hogy miért adunk szavazati jogot olyan magyaroknak, akik nem fizetnek adót idehaza. Igen, tudom, most ezzel is kihúztam a gyufát néhányotoknál, de én egyáltalán nem csak a határon túliakra gondoltam, hanem a nettó adócsalókra és a szimpla semmittevőkre is.
Azóta persze sokat finomodott a kép a fejemben, de egy olyan anyagi lehetőségekkel megáldott országban, mint a miénk, azért háromszor is meg kell gondolni, hogyan zárkóztassunk a nemzettestbe vissza területeket.

Demográfiai szempontból, a területen a magyar nemzetiségűek száma egy dolog, akik magyarul beszélnek az jóval több,még mélyen bent Záhonytól keltre is megfogod értetni magad magyarul , ott is ahol a statisztika szerint nincs magyar. A másik dolog a ruszin identitás, amit az ukrán állam nem ismer el, de a ruszinok voltak a történelem során a leghűségesebb nemzetiség, akiknek a felzárkóztatására nagyon sokat tett a magyar állam amikor hozzánk tartoztak.
Nekünk már évekkel ezelőtt ezt a ruszin tudatot kellene erősítenünk, hogy ez legyen a domináns.
Szabolcsból származok, ezt kell mondanom a legkönnyebben asszimilálható nép az ukrán, és a kijevi vezető idiótákkal ellentétben az átlag ukrán nem utálja a magyart, sosem utálta, nincs meg az ami Romániában van.
Kb az lenne mint a bécsi döntések után, aki addig román meg szlovák volt hirtelen magyar lett, 45 után meg megint szlovák megy román. Az a pár ezer nagyon ukrán nacionalista meg mehetne ahová akar, például negyed fizetésért keletre.
OK, világos.
Mondjuk kapnánk vagy 150 ezer cigányt, ami annyira nem jó, de nekik is főleg magyar tudatuk van, legalábbis magyarul beszélnek.
Ez mondjuk nem annyira OK :) idehaza is magyarul beszélnek, és nem megyünk semmire se velük.
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 839
12 195
113
Tiszta nyereség... mindig is az vólt...
Persze, a gerilláikat leküzdeni is jó móka lesz, meg a szabotázsaik utáni kármentesítés szintúgy... Ahogy azt is elfelejted, hogy nagyon szép a 1,5 millió új banki ügyfél, csak épp a nagyjának elhanyagolható megtakarítása van, cserébe a szervezett bűnözés igen jól muzsikál és mélyen beágyazott. Infrastruktúra katasztrófa, mindent nekünk kell kiépíteni az alapoktól (pl. hulladékkezelés), az ottani közigazgatási rendszerbe nem tudod beültetni a mieinket, hiszen nem értenek hozzá ergo át kell állni magyarra (80% nem magyar lakossággal), de még olyan (a többihez képest) egyszerű dolgok mint a vasút sem kompatibilis.

Ha lehetőségünk adódik (nem fog, nagy és szorosan ölelő partnereink tesznek róla), akkor sem szabad ilyen formában Magyarország részévé tenni. Ami működhet, az a Kárpátaljai Autonóm Tartomány, széleskörű autonómiával, egy ideig adómentességgel meg minden földi jóval (ki kell húzni a táptalajt egy felkelés alól), a mostani ukrán rendszeren alapuló ( a helyieknek könnyen megszokható) előre kidolgozott közigazgatással amibe bele van tervezve a katonai közigazgatásból (egyúttal statáriumból) való átmenet.

Az átmeneti állapotban a határ zárására való képesség (a manővererők mögött), a románok várható kavarása (bárkit támogatni fognak aki a magyar erőket támadni akarja) meg aztán végképp nem ad okoz a hurráoptimizmusra.
 
  • Dühítő
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Persze, a gerilláikat leküzdeni is jó móka lesz, meg a szabotázsaik utáni kármentesítés szintúgy... Ahogy azt is elfelejted, hogy nagyon szép a 1,5 millió új banki ügyfél, csak épp a nagyjának elhanyagolható megtakarítása van, cserébe a szervezett bűnözés igen jól muzsikál és mélyen beágyazott. Infrastruktúra katasztrófa, mindent nekünk kell kiépíteni az alapoktól (pl. hulladékkezelés), az ottani közigazgatási rendszerbe nem tudod beültetni a mieinket, hiszen nem értenek hozzá ergo át kell állni magyarra (80% nem magyar lakossággal), de még olyan (a többihez képest) egyszerű dolgok mint a vasút sem kompatibilis.

Ha lehetőségünk adódik (nem fog, nagy és szorosan ölelő partnereink tesznek róla), akkor sem szabad ilyen formában Magyarország részévé tenni. Ami működhet, az a Kárpátaljai Autonóm Tartomány, széleskörű autonómiával, egy ideig adómentességgel meg minden földi jóval (ki kell húzni a táptalajt egy felkelés alól), a mostani ukrán rendszeren alapuló ( a helyieknek könnyen megszokható) előre kidolgozott közigazgatással amibe bele van tervezve a katonai közigazgatásból (egyúttal statáriumból) való átmenetet.

Az átmeneti állapotban a határ zárására való képesség (a manővererők mögött), a románok várható kavarása (bárkit támogatni fognak aki a magyar erőket támadni akarja) meg aztán végképp nem ad okoz a hurráoptimizmusra.
ez a NATO végét jelentené ha a román ellenünk támogatná az ukránt.
Partizán akciók??? biztos lenne némi hasonló de hogy ez jelentős mértékeket ölltsön kizárt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Ami működhet, az a Kárpátaljai Autonóm Tartomány, széleskörű autonómiával, egy ideig adómentességgel meg minden földi jóval (ki kell húzni a táptalajt egy felkelés alól), a mostani ukrán rendszeren alapuló ( a helyieknek könnyen megszokható) előre kidolgozott közigazgatással amibe bele van tervezve a katonai közigazgatásból (egyúttal statáriumból) való átmenet.

Az átmeneti állapotban a határ zárására való képesség (a manővererők mögött), a románok várható kavarása (bárkit támogatni fognak aki a magyar erőket támadni akarja) meg aztán végképp nem ad okoz a hurráoptimizmusra.
Ez olyan fajta profizmust feltételez, amivel a magyar közigazgatás nem rendelkezik.