[BIZTPOL] Románia

• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

• Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

elnor

2020. október 28.
Excuse my English but I don't speak Hungarian.

I saw here some questions about HIMARS systems so I thought I would make some clarifications. The 16 systems received at the beginning of the year are the first tranche of the 54 contracted (the others are being manufactured).

This system was chosen for the excellent prospects regarding the missiles and vectors that will be used on it in the future and I am referring here to the tests that are made now with AMRAAM, NSM or new vectors such as PrSM. It is worth mentioning that the development of NSM is intended in a missile capable of operating against ground targets. In the future, the system will be very versatile and will be limited only by the possibilities of acquiring the target. In addition, 6 AN / TPQ-53 artillery radars were purchased as well. I don't know if all of them will be used by the 3 HIMARS battalions or will be used by the other 3 LAROM battalions.

The existing LAROMs will receive new ammo, including new Romanian 122 mm thermobaric round and will be kept in service as well as new LAR Israeli ammo (probably submunitii antiblindate).

Regarding the combat value, I will give you a small example, as I saw here hypothetical discussions about a possible major conflict Romania vs Hungary. The 3 HIMARS battalions are brought around Arad and the first 2 launch a salvo to the air bases in Kecskemet and Szolnok. The third attacks on the radar sites in Bekescsaba and Bankut.

After firing all the missiles, they change the site a few kilometers and all 3 battalions launch a salvo to the Parliament in Budapest.

But of course, no one sane in Romania thinks that will ever attack Hungary. This is just an exercise in imagination, a "what if" scenario for you to see what these weapons can do.

HIMARS Patriot capabilities were acquired to deter Russia. Obviously, no one believes that Romania can defeat Russia, but any aggression against Romania will have to be seriously analyzed because it will be very expensive for a possible aggressor, will cost them a hand and a leg.

As for the rumors about the systems that will be purchased in this decade by the Romanian Army, there are quite a few: Abrams, Bell Viper & Venom and drones (I heard that the Turks have a very interesting proposal for Romania, including local production and licensing). Again, excuse my English.

blogen

2010. április 20.
16 584
28 230
Salvo on our Parliament! Cool, because that building is not a military target, so this will be waste of munition! :rolleyes:

Anyway, this will be our answer soon (more than rumours, but the contract is not officially proclaimed yet): Skyranger 30 and a newly developed HEL variant. These systems are the prospective CIWS of the new Hungarian SHORAD. Perfect against the artillery threat.
image.png

EpYj-cyW8AMR2c3.jpg

image.png

boxer-hel.jpg

Of course, against the Russian threat, since we are afraid of Putin very much! ;)

Nero von Schwartz

2020. december 16.
1 469
Excuse my English but I don't speak Hungarian.

I saw here some questions about HIMARS systems so I thought I would make some clarifications. The 16 systems received at the beginning of the year are the first tranche of the 54 contracted (the others are being manufactured).

This system was chosen for the excellent prospects regarding the missiles and vectors that will be used on it in the future and I am referring here to the tests that are made now with AMRAAM, NSM or new vectors such as PrSM. It is worth mentioning that the development of NSM is intended in a missile capable of operating against ground targets. In the future, the system will be very versatile and will be limited only by the possibilities of acquiring the target. In addition, 6 AN / TPQ-53 artillery radars were purchased as well. I don't know if all of them will be used by the 3 HIMARS battalions or will be used by the other 3 LAROM battalions.

The existing LAROMs will receive new ammo, including new Romanian 122 mm thermobaric round and will be kept in service as well as new LAR Israeli ammo (probably submunitii antiblindate).

Regarding the combat value, I will give you a small example, as I saw here hypothetical discussions about a possible major conflict Romania vs Hungary. The 3 HIMARS battalions are brought around Arad and the first 2 launch a salvo to the air bases in Kecskemet and Szolnok. The third attacks on the radar sites in Bekescsaba and Bankut.

After firing all the missiles, they change the site a few kilometers and all 3 battalions launch a salvo to the Parliament in Budapest.

But of course, no one sane in Romania thinks that will ever attack Hungary. This is just an exercise in imagination, a "what if" scenario for you to see what these weapons can do.

HIMARS Patriot capabilities were acquired to deter Russia. Obviously, no one believes that Romania can defeat Russia, but any aggression against Romania will have to be seriously analyzed because it will be very expensive for a possible aggressor, will cost them a hand and a leg.

As for the rumors about the systems that will be purchased in this decade by the Romanian Army, there are quite a few: Abrams, Bell Viper & Venom and drones (I heard that the Turks have a very interesting proposal for Romania, including local production and licensing). Again, excuse my English.
18 units, and we all know they obviously wouldn't deter Russia from shit.

blogen

2010. április 20.
16 584
28 230
Mert a mai történészek nem látnak világosan. A romulánok már a neandervölgyiek előtt is itt éltek, és Romulusz, Rémusz és Románusz alapította meg a római birodalmat. A történetben is így van, miként: A farkas anya három kölyköt fialt, kiknek neve Romulusz, Rémusz és Románusz, de csak két emlője volt, ezért Románuszt az apa farkas szoptatta. Innen származik a dákó román elmélet.
De az ukrán Odonacer döntötte meg, aki szintén a neandervölgyiek leszármazottja! :hadonaszos:

Kulso_54

2010. június 14.
2 970
5 939
Salvo on our Parliament! Cool, because that building is not a military target, so this will be waste of munition! :rolleyes:

Anyway, this will be our answer soon (more than rumours, but the contract is not officially proclaimed yet): Skyranger 30 and a newly developed HEL variant. These systems are the prospective CIWS of the new Hungarian SHORAD. Perfect against the artillery threat.
image.png

EpYj-cyW8AMR2c3.jpg

image.png

boxer-hel.jpg

Of course, against the Russian threat, since we are afraid of Putin very much! ;)

A Skyranger 30 mint bármilyen tüzérségi lövedék ellen? Hát azt meg hogy?

gergo55

2014. július 16.
4 185
10 701
Q%%qqQq%%%qq

Az amerikaiak nem vették figyelembe a románok hintapolitikáját, hogy egyetlen megállapodást sem tartottak be soha, hogy csupa a szomszédaiktól ellopott területtel rendelkeznek, milliónyi idegen, soha nem integrált kissebbséggel, hogy egyetlen kormányuk sem húzza ki 4 évig, hogy napi szinten vannak nacionalista provokációik, hogy területi követeléseik vannak a szomszédaiktól, hogy be akarják kebelezni moldovát, olyan lőporos hordó mint a balkán?
Ez belefér? Sőtt, adjunk nekik himarst?

Nincs szaga...

• Tetszik
Reactions: Hegylakó

Hegylakó

2019. január 17.
1 552
4 734
Mert a mai történészek nem látnak világosan. A romulánok már a neandervölgyiek előtt is itt éltek, és Romulusz, Rémusz és Románusz alapította meg a római birodalmat. A történetben is így van, miként: A farkas anya három kölyköt fialt, kiknek neve Romulusz, Rémusz és Románusz, de csak két emlője volt, ezért Románuszt az apa farkas szoptatta. Innen származik a dákó román elmélet.
B+! Majdnem megfulladtam.... félrenyeltem a rétest! :rolleyes::D:hadonaszos:

gergo55

2014. július 16.
4 185
10 701
Nemet doku Romania elsivatagosodasarol (ugyanezzel kuzdenek a spanyolok, portugalok stb) - vicces, amikor "Little Wallachiat" konkretan "former bread-basket of Romania" neven emlegetik:

Eleg remenytelennek tunik ellene a harc.
Az éghajlatváltozás topikban a magyar sivatagosodásról is szó van.
Amúgy van megoldás.

gergo55

2014. július 16.
4 185
10 701
Hát iszonyat mennyiségű fő csatorna- mellékág- kis ér a földekre kellene. Olyan hálózatos öntözési rendszer, mint ami anno a kisalföldön volt, de senki nem akar ilyen célra 1m2 földet sem adni inkább elnézi, hogy az övé is elsivatagosodik. Pedig a Dunáról szépen el lehetne az egészet látni vízzel. De ehhez a rendszert meg kéne építeni, amire csak az államnak van elég pénze. Vagy ha minden gazda beadna arányosan egy közös alapba. (ilyen nem hiszem, hogy lesz)
Addig kb. csak nézhetik, hogy megy tönkre a földjük.
Nem ez a megoldás.
Lásd Éghajlat változás topic

K

kamm

Mknt a viccekben, tornatanar a monetaris rendszerrol ill mar amennyit ert belole (nem sokat, mint kiderult) - nagyon kemeny, se fule, se farka. :D

• Tetszik
Reactions: Catles
Status
Not open for further replies.