Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 757
80 166
113
Zöldben elég elfogadhatóan néz ki. De abban a bohóc kamóban... Szerencsétlent a Maushoz hasonlítják. :D

FVM8n7UUUAAJUSO
FVtKpOwWAAAgxaY


A quick photoshop showing the RCT120 remote turret on a regular wheeled Boxer. The turret is lighter than Ajax's 40 mm CTAS turret, something achievable because it's unmanned. Obviously, it doesn't have the same protection as an MBT, but has the same gun, ammo and sensors.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 241
41 119
113
Ezt a láncos Boxert nem igazán értem. A saját Pumájuk vagy Lynx versenytárasa akar lenni?
Mi az a nagy piaci rés, amire lőnek ezzel nem túl esztétikus járgánnyal?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 589
71 558
113
Ezt a láncos Boxert nem igazán értem. A saját Pumájuk vagy Lynx versenytárasa akar lenni?
Mi az a nagy piaci rés, amire lőnek ezzel nem túl esztétikus járgánnyal?
Gondopom az eddig a tendereken magát nem túlnyerő Puma mellé olyat tenni, aminek van egy bejáratott neve és hírneve amit indíthatnak. No meg általánosabb platform azzal szemben. Bár nem szép és cserébe nagy, de a kiállított 120 mm-es fegyver + szállított gyalogság kombináció az egész baráti dolog lehet ha fel akarsz állítani igazi városzúzó gépesített gyalogságot.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 226
113
Még protonak is nehezen fogható fel, egy alapos cikk szerint ráadásul semmilyen közös alkatrésze nincs a kerekessel. Azt is hozzatettek, hogy van vele gondja a KMWnek, egyelore inkabb concept vehicle, mint proto,. különösen a 120as elképzelés.
Nem kellene ennek külön topic? @Terminator
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 595
14 773
113
Ezt a láncos Boxert nem igazán értem. A saját Pumájuk vagy Lynx versenytárasa akar lenni?
Mi az a nagy piaci rés, amire lőnek ezzel nem túl esztétikus járgánnyal?
Szerintem be akarják húzni a Katari megrendelést. Az olajsejkeknek mindennél fontosab, hogy mekkora az ágyú, márpedig a 120mm nagyobb mint a 100mm, amit rátettek a emirátusi Patriákra ... :cool::oops:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Szerintem amúgy az angolokra akarnak rámenni vele ha az ajax kiesne.
Az angolok sosem fognak még egyszer egy félig kész típust beválasztani az Ajax után! ;)
A Lynx ausztrál tender eredményéhez meg hozzáférnek (5 eyes együttműködés)
Arról nem is beszélve, hogy náluk lassan az időtényező is probléma lesz.
Ha meg nem Lynx lesz, akkor simán berendelik a Boxert kerekesen...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 757
80 166
113
Nem kellene ennek külön topic? @Terminator
Az a baj, hogy még rendes neve sincs, amivel meg lehetne különböztetni. Láncos Boxer? Szerintem 1-2 hét alatt lecseng az "Eurosatory újdonság" láz és utána ki tudja mikor hallunk róla legközelebb. Esetleg az egyéb IFV/APC fejlesztésekbe tudnám áttenni.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 302
8 270
113
Családi kiegészítés: Boxer parádé az Eurosatory-n

A Boxer páncélozott szállítójármű (GTK) az elmúlt évtized egyik sikeres 8×8-as harcjárműve. Több mint 1500 Boxert rendeltek. A gyártó ARTEC, a Rheinmetall és a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) közös vállalkozása, eddig több mint 20 különböző változatot számlál.

A sikeres felosztás a mobilitást biztosító vezetési modulra és a képességeket biztosító küldetésmodulra egyre több új konfigurációt eredményez mind a felhasználók, mind az ipar részéről. A sokoldalú jármű több új változatát mutatták be most a párizsi Eurosatory fegyverkiállításon.
Vezetési modul

A meghajtómodul az a keresztmetszeti hordozó, amely az összes mobilitási funkciót és interfészt biztosítja a küldetésmodulok elhelyezéséhez. Amikor az első járműveket 2009-ben átadták a csapatoknak, a teljes tömegük 36,5 tonnára volt korlátozva. Ezt a 36,5 tonna megengedett össztömegű, 530 kW-os MTU dízelmotorral felszerelt eredeti változatot (A0) a megváltozott fenyegetettség és a műveletek első megállapításai miatt a hajótest alá és a kerékjáratokba további aknavédelemmel szerelték fel. Az új járművezetői kilátórendszer és a felszerelés (pl. vontatókötél) részleges visszatárolása javítja a katonai járművezető munkakörnyezetét. A hűtőlevegő és a kipufogórendszer módosításai hozzájárulnak az aláírás csökkentéséhez. Ezekkel a változtatásokkal a verzió megjelölése A2-re változott. Ma ez a konfiguráció a Bundeswehrnél szabványos.

Ez azonban nem elegendő például a nehézfegyver-hordozó küldetésmodulhoz, mivel a járműnek a torony miatt nagyobb lesz a harci súlya. 2019-ben Ausztrália megkapta az első Boxer CRV-t, amelynek súlya két tonnával, 38,5 tonnára nőtt. A megerősített változatot többek között új kerekekről és nagyobb teherbírású gumiabroncsokról lehet felismerni. Az Egyesült Királyságba szánt MIV Boxer motorja is 70 kW-tal 600 kW-ra erősített motort kap. Ezt a konfigurációt általában A3-nak nevezik.

A súlykorlátozás korlátozza a küldetésmodulok fejlesztését. Nyilvánvalóan szükség van olyan küldetésmodulok kifejlesztésére, amelyek tömege meghaladja a 12,5 tonnás határértéket. Az ARTEC vizsgálja, hogyan lehetne tovább növelni a kerekes alváz megengedett össztömegét. Az első közúti tesztek már megtörténtek. A súly- és teljesítménynövekedés oka általában az új katonai követelmények, amelyeknek emellett meg kell felelni. Az Eurosatory-n a KMW bemutatta a lánctalpas futóművel ellátott "Boxer tracked" járművet, amelyet 45 tonna össztömegre terveztek, amelyből 17 tonna áll rendelkezésre a küldetésmodul számára, szemben a korábbi 12 tonnával.

Missziós modulok az Eurosatory-n

Az ipar kihasználja a modulkoncepció nyújtotta lehetőségeket, és saját fejlesztésekkel bővíti a megoldások körét, hogy a lehetséges alkalmazások körét egészen a sorozatgyártási készségig vizsgálja, és felgyorsítsa a beszerzési folyamatokat. Az alábbiakban néhány ilyen ipari megoldást mutatunk be.

Távvezérelt 155 mm-es tüzérségi rendszer

A Krauss-Maffei Wegmann a Panzerhaubitze 2000-ből kiindulva egy 155 mm/L52-es fegyverrel ellátott távirányítású haubitzot (Remote Controlled Howitzer, RCH 155) integrált egy küldetésmodulba.

A távirányítóval a személyzet létszáma két főre csökkenthető. A lövedékek és a moduláris hajtóanyagtöltetek teljesen automatikus töltőrendszerét integrálták. A gyújtószerkezetek programozása induktív módon történik. A fegyverrendszert elektromosan irányítják. A harci töltet legfeljebb 30 gyújtott lövedékből és 144 moduláris hajtótöltetből áll. A tűzharcot egy integrált ballisztikai számítással és rádiós adatkapcsolattal rendelkező tűzvezető számítógép támogatja a tüzérségi irányítórendszerrel, amely nagy pontosságú navigációs rendszert használ GPS-támogatással vagy anélkül.

Boxer-RCH-155-Eurosatory_Foto_Gerhard-Heiming-e1656508604823-1068x662.jpg.webp

Az RCH 155 tüzérségi modult a közelmúltban éles tüzelésben mutatták be. (Fotó: Heiming)

A torony 360°-ban elforgatható járműtámogatás nélkül.

A cső -2,5°-tól 65°-ig terjedő emelése lehetővé teszi a tűzharcot mind nagy távolságban (pl. 40 km-ig alaplövéssel, 54 km-ig V-LAP-mal), mind pedig közvetlen célzással közeli célpontokra. Tervezik a végfázisú irányított lövedékek (Vulcano, Excalibur) használatát. A tüzelés minden irányban hidraulikus támaszok nélkül történik. Ez lehetővé teszi a gyors pozícióváltást.

2021 augusztus közepén a KMW éleslövészetben bemutatott egy új, 30 cm-rel alacsonyabb változatot. A gépágyú távvezérlésű fegyverállomása és a személyzet számára kialakított körkörös kilátórendszer további jellemzői az új változatnak, amely megfelel a sínrakodási méreteknek.

A közvetlen célzáshoz vadász-gyilkos képességet vezettek be, amely lehetővé teszi, hogy a fegyvert a fegyverállomáson keresztül lehessen bevetni.

Az év elején fejeződött be a haubicsa vállalati minősítése.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 302
8 270
113
Harctéri híd

A KMW a gyalogsági műveletekhez, elsősorban a jóval 50 tonna alatti tömegű járművekkel (pl. GTK Boxer, MLC 40-50), a Boxerrel mint hordozó- és fektetőjárművel olyan hídfektető rendszert valósított meg, amely maga is kevesebb, mint 40 tonna (MLC 50), és rendelkezik a szükséges (ballisztikai, akna- és NBC-) védelemmel, valamint az 530 kW-os motorral (opcionálisan 600 kW) és a 8×8-as futóművel a szükséges mobilitással. Az MLC 50 híd (egyrészes 14 m, kétrészes 22 m) hátulra van fektetve, hogy a járművet az elöl elhelyezett motorral ellensúlyként optimálisan lehessen használni.
02-Boxer-Leguan-IMG_9753_Heiming-e1656509384721.jpg.webp

Hídverő Boxer 22 m-es Iguana-híddal szállítási helyzetben. (Fotó: Heiming)

A fektetési pozícióban a parancsnok távirányítóval (drive by wire) átveszi az egész jármű irányítását. Ehhez az ülését hátrafelé fordítja, ahol aztán a képernyővel, a joystickkal és a vezérlőszoftverrel ellátott kezelőfelszerelését találja maga előtt. Fekvő helyzetbe hajtja a bokszolót, amit nappali video- és hőkamerák, valamint távolságmérők támogatnak.

Sem a parancsnoknak, sem a járművezetőnek nem kell elhagynia a védett fülkét, még a következő fektetési folyamathoz sem. Szükség esetén a fektetést a járművön kívülről is el lehet végezni.

A fektetési folyamat a szabad előtestben történik, és a 22 méteres híd esetében körülbelül öt percet vesz igénybe. A 14 m hosszú híd három perc alatt lefektethető.

A prototípus minden funkcióban készen áll a működésre.

Boxer lánctalppal

A KMW a kilenc centiméteres alsó hajtómodulba egy MTU dízelmotorral és a Renk HSWL-256 sebességváltójával ellátott erőátviteli egységet, valamint egy hat lánctalpas lánctalpat integrált. Az erőforrás akár 880 kW teljesítményt is nyújthat. A pálya választható acéllánc - a kiállításon egy Puma-láncot szereltek fel - vagy egy csendesebb és könnyebb gumiszalagból készült kompozit lánc (pl. a Soucy-tól).

Így felszerelve a Boxer lánctalpas teljes tömege 45 tonnára nőhet.

A küldetésmodulban a távirányítású 120 mm-es lövegtoronnyal ellátott fegyverrendszer az új fegyvervisszarúgási mechanizmusnak köszönhetően nem nyúlik be az alváz területébe. Ez lehetővé teszi a járműmodul optimalizálását a személyzet működése és védelme szempontjából, valamint azt, hogy a főágyú működése ne zavarja a tüzérségi személyzetet. A torony tetején található másodlagos fegyverzet egy távirányítású fegyverállomás egy 12,7 mm-es géppuskával és egy indítóberendezés Spike LR2 páncéltörő rakétákhoz. További védelemként a Trophy aktív védelmi rendszer állványozott. A füstgránátvetővel füstfüggönyt lehet felállítani, amely szükség esetén eltakarja az egész járművet az ellenséges látóhatár elől.
03-Boxer-Tracked-IMG_9862_Heiming-e1656509264376-1068x737.jpg.webp

A lánctalpas jármű lehetővé teszi a 45 tonnára növelhető össztömeget. (Fotó: Heiming)

A KMW növekedési potenciált lát a "Boxer tracked"-ben, ahogy a vállalaton belül nevezik, többek között a missziós modulok és maga a hordozó aktív/reaktív védelmében. A meglévő küldetésmodulok számára további taktikai képességeket biztosítanának a kerekeken vagy lánctalpakon való használat lehetőségével. A demonstrátor egy lehetséges új fejlesztési irányt mutat, ha a Boxer nehezebbé válhat.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 302
8 270
113
Boxer Puma toronnyal RCT30

A Boxer RCT30-ban a KMW a Puma tűzerőjét a Boxer mobilitásával kombinálta. A küldetésmodul 38,5 tonna össztömegűnek minősül. Ez lehetővé tette, hogy a küldetésmodulban elhelyezzék a Puma pilóta nélküli lövegtornyát a 30 mm-es fedélzeti ágyúval anélkül, hogy a harci fülkében helyet veszítenének.
04-Boxer-RCT30-KMW-IMG_9751_Heiming-e1656509314811-1068x643.jpg.webp

Egy másik küldetésmodul 30 mm-es gyalogsági toronnyal. (Fotó: Heiming)

Az optikai és optronikus célzókészülékkel ellátott, teljesen stabilizált torony a teljes személyzet számára 360°-os körkörös megfigyelést, a célpontok felderítését és azonosítását biztosítja nagy távolságból. A stabilizált fedélzeti fegyver lehetővé teszi a mozgó célpontok pontos célba találását álló vagy mozgó helyzetből. Az érzékelőtechnológia lehetővé teszi a drónok és drónrajok észlelését, valamint a drónok elleni harcot is. A C4I-architektúrával a Boxer RCT30 integrálható a meglévő harctéri irányítási rendszerekbe, és információt oszthat meg a leszerelt gyalogosokkal, valamint a magasabb szintű parancsnoksággal.

A Boxer RCT30 kulcsfontosságú tulajdonságai megfelelnek a nehézfegyver-hordozóval szemben támasztott követelményeknek, amelyet a német hadsereg a közepes erők felszereléséhez keres.
Behajtási jármű 20 tonna

A mentőjárműveknek ugyanolyan mozgékonysággal kell rendelkezniük, mint a támogatott csapatok járműveinek. A kerekes járművek elegendőek a kerekes járművek behajtásához. Ez a megfontolás vezetett a visszanyerési modulhoz, amelyet a Flensburger Fahrzeugbau GmbH (FFG) fejlesztett ki a sorozatgyártás előtti modellszakaszig.

A 12,5 tonnás modulban helyet kap a parancsnok és a mentésvezető.

A visszanyerési modulhoz a vezetőülésből, a vezetési modulból közvetlenül hozzá lehet férni. A visszatápláló modul szabványos mechanikus interfészeken keresztül csatlakozik a meghajtómodulhoz. A hidraulikus rendszert egy akkumulátor hajtja, amelyet a meghajtómodul tölt. Ez azt jelenti, hogy a visszanyerési modul leállított motorral is önállóan használható.
05-Berge-BoxerIMG_9756_Heiming-e1656509347937-1068x815.jpg.webp
(Fotó: Heiming)

A küldetésmodul külső segítség nélkül leválasztható a meghajtómodulról. Ez lehetővé teszi a daru önellátó, korlátozások nélküli működését.

A karbantartási és helyreállítási munkákhoz (motor- vagy toronycsere, kerékcsere) egy 20 tonna teherbírású, 5,3 m-re kinyúló, forgatható daruállványt használnak. A modult hidraulikusan kihúzható oldalsó támaszok stabilizálják egy hátsó horgonnyal együtt, és a meghajtómodulhoz hasonlóan szintén tehermentesített. Minden rendszer vezérlése és felügyelete központilag, érintőképernyős kijelzőkön keresztül történik. A speciális szerszámok széles választéka például vágó- és hegesztőberendezéseket, valamint pneumatikus visszanyerő szerszámokat tartalmaz.

Hátul egy 20 tonnás, 60 m hosszú kötéllel ellátott mentőcsörlő van felszerelve, amely önmentésre is használható. A Bergeboxer készen áll a sorozatgyártásra.

Boxer Skyranger 30 a légvédelemhez

A levegőből érkező fenyegetés, különösen a mozgó erőkre közelről és közelről leselkedő veszély, az új fegyverek és műveleti eljárások miatt folyamatosan változik.

A Rheinmetall Air Defence (RAD) kifejlesztette az Oerlikon Skyranger 30 fegyverrendszert, amely egy 2,5 tonnánál kisebb tömegű, pilóta nélküli toronyban elhelyezett hibrid megoldás a közeli légvédelemhez.
Boxer-Skyranger-IMG_9667_Heiming-e1656574092164-1068x795.jpg.webp

Az Oerlikon Skyranger 30 légvédelmi rendszer Boxer alvázon. (Fotó: Heiming)

Az (aktív) érzékelő egy S-sávú AESA radar, amely 20 km-es távolságban képes észlelni az I. osztályú UAV-kat. A passzív érzékelő Fast InfraRed Search and Track (FIRST) nagy felbontással figyeli a teljes környezetet. Az azonosítás és a nyomkövetés egy kombinált érzékelőfej segítségével történik, amely hőkamerás és videós csatornával, valamint két lézeres távolságmérővel rendelkezik.

Az effektor a fejlett Oerlikon KCA 30 x 173 mm-es löveg, amely egy egytekercses programozó egységen keresztül képes a légpuskaporos lőszer programozására. Az Ahead lövedékeket nagy lőtávolsággal, 160 volfrámlövedékkel lövik ki akár 3000 m-es céltávolságra, ahol optimális távolságban halálos repeszkúpot produkálnak. A toronyban egy rakétarendszer is elhelyezhető, amelynek hatótávolsága elérheti a kilenc kilométert.

Tervezik egy nagyenergiájú lézer integrálását, amely már látható volt a standon. Ez lehetővé tenné a Skyranger 30 HEL számára a légtér hatékony védelmét három különböző hatásmérővel.

Értékelés

A küldetésmodulok ipari fejlesztése kihasználja a Boxer innovatív megközelítését, amelyben a hajtómű és a küldetésmodulok teljesen függetlenek egymástól. Ez lehetőséget nyújt a katonai igényeket kielégítő prototípusok költséghatékony kifejlesztésére. Ez jelentősen felgyorsítja a keresletnek megfelelő modulok szállítását.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 757
80 166
113
Boxer Cobra

Rheinmetall has developed a bridgelayer version of Boxer based on an idea of the Royal Netherlands Army Engineer Regiment. This capability enables the armed forces to quickly launch and recover bridges up to Military Load Classification MLC 50 and/or 15 meters in length. The system launches the Cobra bridge in front of the vehicle and is modular which means it can be attached and removed when needed, maintaining Boxer’s full functionality and flexibility for other missions. ARTEC’s Boxer is a joint product by Rheinmetall and KMW.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby