Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Kis körbejárós videó.


A torony távírányítású és nem penetrálja a tetőt, így 6 fő deszantnak is van még hely a három fős legénység mellett. Az autómatata töltőberendezésben 15db-os a lőszerjavadalmazás foglal helyet az L44 120mm-es ágyúhoz és elvileg ki van dolgozva a jármű testből való utántöltésének is a módja, de gyakorlatban ezen a példányon még nincs megvalósítva. Két Spike atgm található a torony két oldalán a felnyíló indítókban.

FVKNW4ZX0AA48ZV


Boxer: wheels + tracks modularity = modularity²

With numerous modules already available, ranging from the RCH 155 artillery one to the MEDEVAC, passing by recovery, command post, infantry fighting vehicle, armoured personnel carriers and other, all developed to be installed on the Boxer 8×8, a native modular vehicle, Krauss-Maffei Wegmann of Germany, part of KNDS, decided to enter the infantry fighting vehicles world with an innovative concept that has been designed with the same modularity in mind. Therefore what has been named Boxer tracked is able to fully exploit the already existing modules, as well as a new one unveiled at Eurosatory 2022, as well as the chassis.

Let’s start form the carrier. The chassis has six roadwheels, with the engine at the front left and the driver at its right. Propulsion is provided by an MTU 881 CR (common rail) turbodiesel engine giving up to 880 kW (1,180 hp) that considering the maximum GVW of 45 tonnes makes a power-to-weight ratio of over 26 hp/t. The engine is coupled to a Renk HSWL 256 fully digital controlled transmission with six forward and six backward gears, a derivative of the Puma tracked IF transmission. KMW experts underlined that the chassis is ready for accepting a hybrid propulsion system. The customer has the option to go for steel or rubber tracks. Beside the driver, the chassis also hosts the commander, this depending of course on the mission module installed.

In terms of performances, the Boxer tracked can reach a road speed of 70 km/h, climb a 60% gradient, move on a 30% slope, cross a 2.5 meters wide trench, and climb a 0.8 meters step. It has a ground clearance of 0.45 meters and can ford a 1.8 meters water obstacle.

The chassis has a weight of around 28 tonnes, which leaves 17 tonnes for the payload, allowing to carry modules heavier than those designed for the Boxer, and obviously all those of the Boxer, mechanical and electric interfaces being exactly the same. To install a module, the upper sides of the Boxer tracked swing laterally: as the width of the chassis is higher than that of the Boxer, these side panels can be exploited to host storage boxes or to add further protection elements.

At Eurosatory 2022 the Boxer tracked is exhibited with a brand new module, fitted with an innovative unmanned turret armed with a 120 mm L/44 gun. The module hosts at the front the commander and gunner, six dismounts being seated three per side facing inward in the rear compartment. This is possible as the gun does not intrude into the vehicle, usually big calibre guns do it to allow for elevation. In all turrets the gun rotates around one trunnion: in the new KMW turret the gun rotates in two points this allowing reaching up to 20° elevation, however senior official told EDR On-Line that an elevation close to 30° could be reached in the future. In the parking position the two struts carrying the rotating elements are raised, differential rising being what allows elevating the gun without intruding in the hull. As the gun barrel rotates around the mid of its length, the momentum of inertia should be relatively low, which helps in terms of stabilization. Being an unmanned turret, it is fitted with an automatic loader; the version seen at Eurosatory has two rows of ammunition, for a total of 15 rounds, the current configuration having a width of 2,500 mm. However a third row can be added, rising slightly the turret roof, obviously increasing the number of rounds. KMW has designed a solution for reloading the turret from inside, however this was not yet implemented on the prototype seen in Paris. The firepower is complemented by two antitank missiles, hosted one each in the sides of the turret; these fully disappear inside the turret structure, two louvres opening to allow the missile to swing into firing position. A remotely controlled weapon station is also installed: KMW adopted a solution that exploits the commander’s periscope as sighting system, the RCWS having also a counter-UAS role. To this end the turret is fitted with a passive sensor that triggers the radars of the Trophy active protection system that equip the turret, which are capable not only to track incoming direct-fire projectiles or missiles, but also drones. The 120 mm turret module has a weight of around 14 tonnes, the turret representing some 8-9 tonnes.

With the unveiling of its Boxer tracked KMW enters the fray of the infantry fighting vehicles market, bringing a great flexibility in terms of modularity, the vehicle being inherently a family of vehicles. Such a solution might be of interest for those Boxer users that need to replace their ageing tracked vehicles fleet, as well as for new customers that have an interest in exploiting the reduced logistic footprint of a modular solution.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 960
72 839
113
A SAIC is készített egy új 6x6 felderítő járművet az USMC ARV tenderére.


FTsW4c_UcAA93-S


Szerencsétlen ritka egy elbaszott jószág lett. El nem tudom képzelni, hogy a vezető mennyire lát ki belőle a kamerák segítsége nélkül.

Annyira nem is... mondjuk én M113 imádó vagyok, így lehet nem számít a véleményem. De hát mindenkinek van valami perverziója. :D:D
Hát nézd, amióta ezt hoztad, azóta rajongok érte. :D
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 353
8 467
113

A KMW bemutatja az új Boxer meghajtási modult lánctalpas alvázon

Boxer-tracked_KMW_2_Foto_Waldemar-Geiger_Soldat-und-Technik-e1655275860228.jpg.webp


Az emberekhez hasonlóan a fegyverrendszerek súlya is növekszik a korral. 2009-ben adták át a csapatoknak az első Boxer kerekes harckocsit, amelynek súlyhatára 36,5 tonna. A 2019 óta leszállított ausztrál Boxer CRV-k - akárcsak az Egyesült Királyságba rendelt Boxer MIV-ek - már 38,5 tonnára vannak méretezve. 2022 januárjában tanulmányokat jelentettek be a meghajtómodul terhelhetőségének további növeléséről. A súlynövekedés oka általában az új katonai követelmények, amelyeknek ezen felül meg kell felelni. A Krauss-Maffei Wegmann (KMW) most a párizsi Eurosatory védelmi szakkiállításon bemutatott egy újonnan kifejlesztett, lánctalpas futóművel ellátott Boxer meghajtási modult.

A megengedett tömegét 45 tonnában határozták meg, így a küldetésmodul súlya a korábbi 12 tonnával szemben akár 17 tonna is lehet. A KMW szerint a fejlesztés teljes mértékben önfinanszírozású volt.

A meghajtási modulba egy MTU dízelmotorral és a Renk HSWL-256 sebességváltójával ellátott erőforráscsomagot, valamint egy hat lánchengörgővel ellátott lánchajtást építettek be. Az erőforrás akár 880 kW teljesítményt is nyújthat. A 20-25 kW/t teljesítmény/tömeg arány jó terepjáró mobilitást tesz lehetővé. Acélpálya - a kiállításon egy Puma pálya volt felszerelve - vagy egy csendesebb és könnyebb gumiszalagos kompozit pálya (pl. a Soucy-tól) választható.

A KWM Párizsban küldetésmodulként egy távvezérelt toronnyal ellátott modult használt, amely egy 120 mm-es fedélzeti ágyúval rendelkezik. Az új kialakításnak köszönhetően a fegyverrendszer nem nyúlik be az alváz területére - írja a KMW. Ez a fegyver új visszarúgási mechanizmusa miatt lehetséges. Ily módon a meghajtómodul a személyzet működésére és védelmére optimalizálható, és elkerülhető, hogy a főágyú működése zavarja a személyzetet.

A torony tetején található másodlagos fegyverzet egy távirányítású fegyverállomás egy 12,7 mm-es géppuskával és egy indítóberendezés Spike LR2 páncéltörő rakétákhoz. További védelemként a Trophy aktív védelmi rendszer állványozott. A füstgránátvetővel füstfüggönyt lehet felállítani, amely szükség esetén eltakarja az egész járművet az ellenséges látóhatár elől.

A KMW növekedési potenciált lát a "Boxer tracked"-ben, ahogy a vállalaton belül nevezik, többek között a missziós modulok és maga a hordozó aktív/reaktív védelmében. A meglévő küldetésmodulok számára további taktikai képességeket biztosítanának a kerekeken vagy lánctalpakon való használat lehetőségével. A demonstrátor egy lehetséges új fejlesztési irányt mutat, ha a Boxer nehezebbé válhat.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 946
4 799
113
A torony távírányítású és nem penetrálja a tetőt, így 6 fő deszantnak is van még hely a három fős legénység mellett. Az autómatata töltőberendezésben 15db-os a lőszerjavadalmazás foglal helyet az L44 120mm-es ágyúhoz és elvileg ki van dolgozva a jármű testből való utántöltésének is a módja, de gyakorlatban ezen a példányon még nincs megvalósítva. Két Spike atgm található a torony két oldalán a felnyíló indítókban.
Sziasztok,

Csak az en fantaziam szegenyes, hogy ezt kizarolag ugy tudom elkepzelni, hogy menet kozben flexel szetvagjak a tetopancelt?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113

A KMW bemutatja az új Boxer meghajtási modult lánctalpas alvázon

Boxer-tracked_KMW_2_Foto_Waldemar-Geiger_Soldat-und-Technik-e1655275860228.jpg.webp


Az emberekhez hasonlóan a fegyverrendszerek súlya is növekszik a korral. 2009-ben adták át a csapatoknak az első Boxer kerekes harckocsit, amelynek súlyhatára 36,5 tonna. A 2019 óta leszállított ausztrál Boxer CRV-k - akárcsak az Egyesült Királyságba rendelt Boxer MIV-ek - már 38,5 tonnára vannak méretezve. 2022 januárjában tanulmányokat jelentettek be a meghajtómodul terhelhetőségének további növeléséről. A súlynövekedés oka általában az új katonai követelmények, amelyeknek ezen felül meg kell felelni. A Krauss-Maffei Wegmann (KMW) most a párizsi Eurosatory védelmi szakkiállításon bemutatott egy újonnan kifejlesztett, lánctalpas futóművel ellátott Boxer meghajtási modult.

A megengedett tömegét 45 tonnában határozták meg, így a küldetésmodul súlya a korábbi 12 tonnával szemben akár 17 tonna is lehet. A KMW szerint a fejlesztés teljes mértékben önfinanszírozású volt.

A meghajtási modulba egy MTU dízelmotorral és a Renk HSWL-256 sebességváltójával ellátott erőforráscsomagot, valamint egy hat lánchengörgővel ellátott lánchajtást építettek be. Az erőforrás akár 880 kW teljesítményt is nyújthat. A 20-25 kW/t teljesítmény/tömeg arány jó terepjáró mobilitást tesz lehetővé. Acélpálya - a kiállításon egy Puma pálya volt felszerelve - vagy egy csendesebb és könnyebb gumiszalagos kompozit pálya (pl. a Soucy-tól) választható.

A KWM Párizsban küldetésmodulként egy távvezérelt toronnyal ellátott modult használt, amely egy 120 mm-es fedélzeti ágyúval rendelkezik. Az új kialakításnak köszönhetően a fegyverrendszer nem nyúlik be az alváz területére - írja a KMW. Ez a fegyver új visszarúgási mechanizmusa miatt lehetséges. Ily módon a meghajtómodul a személyzet működésére és védelmére optimalizálható, és elkerülhető, hogy a főágyú működése zavarja a személyzetet.

A torony tetején található másodlagos fegyverzet egy távirányítású fegyverállomás egy 12,7 mm-es géppuskával és egy indítóberendezés Spike LR2 páncéltörő rakétákhoz. További védelemként a Trophy aktív védelmi rendszer állványozott. A füstgránátvetővel füstfüggönyt lehet felállítani, amely szükség esetén eltakarja az egész járművet az ellenséges látóhatár elől.

A KMW növekedési potenciált lát a "Boxer tracked"-ben, ahogy a vállalaton belül nevezik, többek között a missziós modulok és maga a hordozó aktív/reaktív védelmében. A meglévő küldetésmodulok számára további taktikai képességeket biztosítanának a kerekeken vagy lánctalpakon való használat lehetőségével. A demonstrátor egy lehetséges új fejlesztési irányt mutat, ha a Boxer nehezebbé válhat.
ezt a pzh rövidített alvázán alakítótták ki?
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
Drummondtól pár korai látványterv(?):

FVUKd_CX0AIcfdz

FVUPUapXEAEFQwz


Valaki már rá is fotóboltolta az Ajax tornyát:

FVUMGRJWIAAR7WJ


Sziasztok,

Csak az en fantaziam szegenyes, hogy ezt kizarolag ugy tudom elkepzelni, hogy menet kozben flexel szetvagjak a tetopancelt?

Legtöbb közepes távírányítású tornyon, ami nem lóg be a küzdőtérbe, van alul szervizajtó ahol meg lehet oldani a járműből való utántöltést/esetleges hiba elhárítást. Tehát magyarul: A jármű tetején megvan a toronygyűrű likja, amin rajta a torony, csak nincs toronykosár ami belógna a testbe, de egy kis lenyiló ajtón keresztül hozzá lehet férni magához a toronyhoz. Itt is hasonló lehet a helyzet.