Boxer (GTK/MRAV/MIV/CRV/...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 123
73 476
113
316180612_502018465288756_4344286041294105795_n.jpg


2022 december 15-én gyalogolt valahová, otthon tesztelni, ukrikat képezni? Valaki valamit?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 595
36 072
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
7 472
21 238
113
Lehet nem ide illik, max @Terminator átrakja ahova kell!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez mi a bánat amúgy?
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Anti and Pogány

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 763
44 635
113
Lehet nem ide illik, max @Terminator átrakja ahova kell!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez mi a bánat amúgy?
lánctalpas Boxer - tavalyi Eurosatoryn mutatta be a KMW. Amolyan válaszféle a Lynx-re: KMW demonstrálni akarja, hogy nekik is van RM-mentes láncos IFV/APC. (bár ezen pont egy PUMA torony van ha jól látom, ami meg RM)

Lynx szerintem szebb! :)
Ennek kicsit barkács feelingje van - túlhízlalt M113-as...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Venom85

erdifefe1

Active Member
2016. január 13.
246
220
43
Ez
Lehet nem ide illik, max @Terminator átrakja ahova kell!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez mi a bánat amúgy?
Lehet nem is annyira rossz ez a cucc..
Boxerrel eddig semmi probléma nem volt relatíve kiforrott technika, puma torony se rossz.
Az hogy hogy néz ki az egy dolog.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
pzh boxer puma keverék. szerintem elkéstek vele. logisztikai harc kiszolgáló harc támogató járműnek tök jó lenne. de mint láthatjuk a harcoló verzió a konceptció ami szerintem nagy hiba a kmw részéről.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ugyan azok a mission modulok mennek rà mint a boxerre plug and playben.
igen. de mégsem az egyéb szegmensbe csinálták a protot. amibe viszont lenne piaci rés. szerintem ez baklövés vólt a kmw réséről. de ők tudják. a konceptció egyébként nem rossz mtlblu ptsz stb. csak szerintem rossz helyen nyitotak és kicsit megkésve.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 712
133 534
113
igen. de mégsem az egyéb szegmensbe csinálták a protot. amibe viszont lenne piaci rés. szerintem ez baklövés vólt a kmw réséről. de ők tudják. a konceptció egyébként nem rossz mtlblu ptsz stb. csak szerintem rossz helyen nyitotak és kicsit megkésve.
De kész vannak az egyéb verziók ezzel. Gecire mindegy miben mutogatják..
 
W

Wilson

Guest
A konkrétumokat nem osztották meg a közvéleménnyel..

Nagyjából ennyit lehet tudni...

Hétfő este a miniszter megtalálta a vonalat. A napirend a következő volt: Támadás az ipar ellen, a Puma, a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall gyártói ellen. A Today Journal estéjén Lambrecht támadásba lendült. "Az iparágnak kötelessége van" - mondta. Amíg a Puma nem bizonyul stabilnak, nem lesz új megrendelés. "Együtt járjuk ezt az utat, vagy ha kell, megszakítjuk."

Az ellentámadás másnap kezdődött. Az érintett cégek több képviselője bizalmas tárgyalásokon kezdett védekezni
. Az első érv a szakmából: Itt a politikusok és a katonaság "nagy felhajtást" csinál az apróságok miatt. A nyomozás még folyamatban van, de egy dolog már világos: az állítólagosan tönkrement Pumák többségében csak kisebb sérülések keletkeztek: egy képernyő meghibásodott, mert valószínűleg valaki véletlenül rálépett, kiolvadt a biztosíték, és egy csavar volt a meglazult a rakétatartó. Egyszer egyszerűen figyelmen kívül hagyták, hogy a kiegészítő fűtés csak akkor működik, ha a kapcsoló "Be" állásban van. Mindössze két járműnél volt komolyabb probléma: kábeltűz a vezetőfülkében és megsérült a rendkívül nehéz lánckerék, amelyen a torony forog - valószínűleg baleset következtében, mert egy ilyen gyűrűs fogaskerék magától nem törik el". Összességében egy iparági tisztviselő azt mondta, biztosak abban, hogy a 18 Puma nagy részét január 1-ig meg lehet javítani – addig az időpontig, amikorra a NATO lándzsahegyei rendelkezésére kell állniuk.

A hadsereg nem hívott segítséget
Másodszor, az iparágban felhívják a figyelmet arra, hogy a 18 állítólagosan meghibásodott Pumából legalább tíz közel volt a tervezett karbantartási határidőhöz. Kettő már „lejárt”. A Honvédelmi Minisztérium ezt kérdésre sem megerősítette, sem cáfolta, de az érintett zászlóalj körei azt mondják, hogy a Pumákat különböző századok között adták körbe, és intenzíven használták. A karbantartást elhanyagolhatta az erő. Egy páncélgránátos tiszt a Twitteren „kóborló kurváknak” nevezi őket a komisszári zsargonban, publikálásra készen.

A hadigazdaság harmadik érve: Gyorsan segíthettek volna, amikor a kár bekövetkezett, de a hadsereg nem kért segítséget. A védelmi minisztérium megerősítette, hogy az ipari szakemberek mindig a közelben voltak a gyakorlat alatt. Több forrás azonban megerősíti, hogy nem engedték megközelíteni a sérült járműveket. „Kérdezem: miért nem konzultáltak velünk?” – mondja az iparág képviselője. "Miért halasztották el a jelentést a minisztériumnak addig, amíg mind a 18 páncélozott szállítójármű meghibásodott?"

Erre a kérdésre vannak jóindulatú és kevésbé jóindulatú válaszok. A jóindulatú: Talán a parancsnok olyan helyzetet akart szimulálni, amelyben "tényleg repülnek a gránátok", és nincs segítség. "Mint Ukrajnában". A kevésbé jóindulatú értelmezés a következő: a hadsereg nem kapta meg a cégek segítségét, mert technikusaik akkor észlelhettek hibákat a karbantartásban és az alkatrészellátásban. Akkor a kudarcokért a csapatok hibáztak volna. Ez csak találgatás, de vezető ellenzéki politikusok ennek a gyanúnak a kivizsgálását szorgalmazzák. "Ki kell zárni, hogy a csapatok esetleges karbantartási hibáinak eltussolásáról volt szó" - mondja Roderich Kiesewetter, a Bundestag CDU-s tagja.

Armin Papperger, a Rheinmetall vezérigazgatója számára mindezek az érvek egyértelmű következtetéshez vezetnek: „Ez egy vihar a teáscsészében” – mondja az FAS-nak. Nem ő az egyetlen, aki így látja. Christian Mölling, a Német Külpolitikai Társaság fegyverkezési szakértője azon a véleményen van, hogy a Puma továbbra is konstruktív problémákkal küzd. A Munsterben meghibásodott 18 gyalogsági harcjármű esetében azonban inkább a „járművek rossz kezelése” volt a döntő tényező. „Ezúttal a felelősség nem az iparágat terheli” – mondja Mölling.

A Bundestag védelmi politikusai most azon töprengenek, miért küldtek ki ilyen drámai levelet, mielőtt ők maguk próbálták volna megoldani a problémákat. "Valójában a következőket kell alkalmazni: csak akkor hagyjuk el a pályát, ha a meccset megnyerték" - mondja Henning Otte, a CDU védelmi szakértője. Ehelyett lehajtott fővel elhajtottak. „Volt egyfajta nem kötelező jelleg. Hol volt itt a felügyelet?” A gazdálkodási probléma a miniszterrel kezdődik, aki kezdetben „reflexszerűen” kritizálta az iparágat. A német Bundeswehr imázsa most óriási károkat szenvedett. – Putyin összecsapja a kezét.

A zöldek azt a benyomást is keltik, hogy a Bundeswehr mindig drasztikusabban mutatja be a problémáit, mint ahogy azok valójában. Hiszen a többi fegyveres erővel sem megy minden simán – mondja Agniezska Brugger zöld védelmi politikus –, „de Németországban a vita olykor nagyon eltúlzott”. Mindig alaposan meg kell nézni: "Egy kis lámpa tönkrement, vagy az anyaggal veszélyezteti a katonákat?"

Csütörtök este a szakma bennfentesei azt terjesztették, hogy a Krauss-Maffei Wegmann és a Rheinmetall időközben "megtalálta" a 18 Pumát. Eredmény: A panaszok 80 százaléka "kisebb sérülésnek" vagy "egyáltalán nem sérültnek" bizonyult - például a fűtéskapcsoló nem kapcsolt be. Remélhetőleg a Pumákat még az újévre a NATO rendelkezésére bocsátják. Ezt jelentették a Honvédelmi Minisztériumnak.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and Ocses