BTR-3 , BTR-4 (Ukrajna)

Már 3 hónapja vergodik nemzetkozi vizeken a SE PACIFICA szingapuri hajo ukrán BTR-4 -kel a fedélzetén, mivel az irakiak nem akarják átvenni a hibás technikát(42 BTR -en repedések vannak) Mivel senki nem akarja fizetni a hajo " állását" a legénység ki akarja rakni az árut a legkozelebbi kikotoben... A helyzet rendezéséért Irakba utazott az ukrán gyártócég, exportcég vezetoje és a honv. minisztérium képviseloje is.
 
A3. szállítmányt március elején inították útjára . A 42 darab BTR-4 a hajón.
714182_original.jpg
 
Vajon az irakiak kifogást keresnek (mondjuk amcsi, vagy orosz nyomásra), vagy tényleg ennyire rosszul van összerakva. Ha az ukránok a hibásak annak hosszú távra megfizetik az árát, mert kétszer is meggondolják, hogy tőlük vásároljanak, bármilyen nemzetről is van szó.
 
Én is inkább arra tippelek, hogy az oroszok vannak az egész mögött... Nem hiszem, hogy ilyen hibákkal szállítanák le a cuccost, pláne nem úgy, hogy mindegyik. :)
 
Simán benne van,hogy mind hibás mert valószínűleg egy szériából valók.Már nem a manufaktúrák korát érjük ez a 21. század a tömeggyártás kora ahol "futószalagon"készülnek a termékek.
 
Passz, hogy tudnak-e manapság olyan gépeket szerezni, amellyel repedések keletkeznek egy fémlemezen... Emberi hiba nyílván előfordulhat, de az meg nem mindegyiknél. Ha pedig konkrétan elő is fordult, ezeket nyílván ellenőrzik és ha ilyet találnak, akkor nem fogják hülyének nézni az irakiakat, pusztán azért, mert a muszlimok biztos hülyék. :) Én legalábbis nem tudom elképzelni... Elég sokat kockáztatnának vele az ukránok, az irakiak meg semmit a linkeléssel, az oroszoktól meg az amcsiktól ugyanúgy meg fogják kapni, amit kérnek.
 
Mondjuk a repedések nem feltétlenül a lemezeken, hanem keletkezhetnek a hegesztési varratoknál is nem megfelelő technológia, vagy az előírt technológia nem megfelelő alkalmazása miatt (erre Kelet-Európában hajlamosak vagyunk, mert az a hozzáállásunk, így csináltam mindig, biztos most is jó lesz és nehogy már elolvassam annak fiatal mérnöknek az okoskodásait).

Anno a magyar PSzH-k kivonásának egyik oka volt, hogy egy felújítási program keretében háromból egyet tudtak összerakni, mivel a hegesztésben repedések keletkeztek, ami által a járművek elveszítették hermetikusságukat és vele együtt az ABC védelem mellett az úszóképességüket is.

Nem tudhatjuk az ukrán MEO hozzáállását, lehet, hogy olyan hibákat engedtek át, ami az ukrán KÜM átenged, de az is lehet, hogy szorított az idő és úgy voltak vele a hibákat majd garanciálisan kijavítják. Tapasztalatból tudom, az eladó az esetek többségében hülyének nézi a vásárlót és ha a megrendelő teheti ő is az eladót, aki nem hiszi az vigye el a szervizbe az autóját, vagy hívjon egy mesterembert a házához, ugyan ez megy ipari szinten. Persze az is lehet, hogy valamilyen okból az irakiak csak kifogást keresnek.

A történet sokesélyes.

TG
 
Egy újabb ukrán fegyverexport kudarc. Ukrajna még 2009 október 10-én aláírt egy fegyverszállítási szerzodést Szudánnal , melyben tobbek kozott 120vadonatúj BTR-3E1. A gyártást a Kijevi javíto és mechanikus válllatnak kellet elvégeznie. De a gyártás nehézségei miatt a Kijevi gyár 2010 végéig csak 2 darab BTR-t tudott leszállítani. 2011-ben csak 8-at. A késések és a mennyiség
nem tartása miatt és a pocsék minoség miatt Szudán végul felmondta a szerzodést Ukrajnával a további 110 darabra....
Minek eroltetik, ha nem megy nekik, nem elég a SZU felbomlása után otthagyott orosz tervdokumentáció.....:)
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Szudán elott tobb ország felmondta a szerzodést az ukrán BTR-re, mint pl. EAE, Mjanmar, Azerbajdzsán, Kazahsztán.
 
Szudán elott tobb ország felmondta a szerzodést az ukrán BTR-re, mint pl. EAE, Mjanmar, Azerbajdzsán, Kazahsztán.
Valamiért arra gondolok, hogy az ukránok mindenki át akarnak verni.
Most hirtelen eszembe jutott az az AN-26, amit az előző kúrmány vett.
 
Egy újabb ukrán fegyverexport kudarc. Ukrajna még 2009 október 10-én aláírt egy fegyverszállítási szerzodést Szudánnal , melyben tobbek kozott 120vadonatúj BTR-3E1. A gyártást a Kijevi javíto és mechanikus válllatnak kellet elvégeznie. De a gyártás nehézségei miatt a Kijevi gyár 2010 végéig csak 2 darab BTR-t tudott leszállítani. 2011-ben csak 8-at. A késések és a mennyiség
nem tartása miatt és a pocsék minoség miatt Szudán végul felmondta a szerzodést Ukrajnával a további 110 darabra....
Minek eroltetik, ha nem megy nekik, nem elég a SZU felbomlása után otthagyott orosz tervdokumentáció.....:)

Adjunk már nekik 80-ast, hadd fogyjon a létszám. :) Némi kenőpénz és a Currus felújítja nekik.
Az oroszok nélkül nem vitték sokra Ukrán szomszédaink. A seregük elég rozsdás, a gazdaságuk sem szárnyal. Ha a technológiájuk meg ennyi, akkor az pláne gáz. Civil járműveken is röntgenezik a varratokat még az üzemekben, egy hadiipari üzemben meg elég ciki ha nem. Biztosan van orosz nyomás meg betartás ahol lehet de mindent nem lehet arra fogni.
 
Boki be tudod rakni a kép linkjét? Mert lassú most a netem és a végén sosem tölti be a képet.