Bulgária többfeladatú vadászgép beszerzési programja

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

D

danielblack

Guest
Ha a putyini Oroszország megindul Kelet-Európa ellen akkor jó ha felkészül ez a régió időben.
Ha Törökországtól-Norvégiáig nyugati gépek őrzik Európa határát azért mindenki nyugodtabban alszik. Kell az a 8 gép, nem kell lebecsülni. Bulgária az utolsó rés a pajzson, miután Románia és Szlovákia gépekhez jut. A balti államokat meg úgyis felváltva őrizzük.

1. Putyin max ukrajna ellen menne, de még azt se lépte meg...
2. Putyin nem támadhat meg NATO tagállamot.
3. Ha mégis ilyen hülyeséget csinálna Putyin, az a 8 gép semmit sem jelentene. Még a duplája se....

Putyin inkább hátat fordít Európának, miközben egy jó nagy pajzs van a hátára erősítve... De azért ha lehetősége nyílik rá, akkor azért gyűjti a szövetségeseket a háta mögött is.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Mindenképpen F-16-os lenne a legjobb választás nekik szerintem. Most így hírtelen nem tudom, hogy milyen eszközök vannak ott, de több US bázis is van Bulgáriában, tehát azzal tudnának spórolni gondolom, ha ezeket a bázisokon tudnák karbantartani a gépeket, stb.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Az európai gyártók ott cseszték el, hogy nem igazán van olyan típus, amivel érdemi váltótípust tudnának felmutatni.
A LanceR-eknek is kb annyi bajuk van, hogy maga a vas öreg mint az országút, meg Kínából kéne alkatrészt beszerezni.
A Gripen talán lehetett volna Európa új huszonegyese, de nem tudták összehozni.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Még a legszegényebb európai országok is szép sorban lehagynak minket. Politikailag, gazdaságilag ... és katonailag.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Az európai gyártók ott cseszték el, hogy nem igazán van olyan típus, amivel érdemi váltótípust tudnának felmutatni.

Igen. Európa politikai és gazdasági széttagoltsága miatt állt elő az a helyzet, hogy legalább három repülőgéptípust gyárt Európa és többen benne van a keze, ahelyett, hogy egységes típuson alapulna az európai légvédelem. Simán bele férne egy nagyobb, drágább gép és egy kisebb, olcsóbb is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem értem miért nem adjuk a Bolgároknak a 29-eseinket minimum alkatrésznek !

Mert a bolgároknak is elsősorban az a problémájuk, ami nekünk volt: a hajtómű és hajtómű-alkatrészek hiánya. Szóval eladhatnánk/odaadhatnánk nekik a lejárt üzemidejű 29-es "roncsokat", de ez csak olyan "vak vezet világtalant" megoldás lenne.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Úgy emlékszem az orosz vizsgálóbizottság 4 vagy 6 darabot azonnal repképesnek tartott .
A kannibalizáció itt meg nem számít hiszen még 1-2 év és úgyis kuka az összes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.

Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit). Lehet, hogy vevő lett volna, csak Szergej túl nagy részt kért az árból az engedély fejében, vagy egyszerűen "nyet"-et mondott, és eladóként bejelentkezett ő maga a vevőnél.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="Panzerfaust">Ha jól emlékszem, 4 plusz hajtóművet is hirdettünk az eladó nagyvasainkhoz. De még így se kellett senkinek.

Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit). Lehet, hogy vevő lett volna, csak Szergej túl nagy részt kért az árból az engedély fejében, vagy egyszerűen "nyet"-et mondott, és eladóként bejelentkezett ő maga a vevőnél.</blockquote>

Nagyon valószínű ez a felállás, mert amennyire tudom, több vevőjelölt nézegette, még oroszok is. Aztán valamiért kútba esett az üzlet, minden alkalommal. NATO-tagok vagyunk vagyis fokozott a hátrány emiatt is. Még abból se tudunk előnyt kovácsolni, amiből lehetne. Kézenfekvő lenne, hogy akik még üzemeltetnek ilyen típust, bolgár, lengyel, szlovák - már ha kell nekik azon az áron - az elvihetné, de ők is szövetségen belüliek eltérő tervekkel, változatokkal... A szerbektől nem hallottam, hogy érdeklődést fejeztek volna ki ez ügyben, szerintem több okból is.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Az említett országok azt hiszem mind ugyanazt a verziót üzemeltették , sőt a sorszámok is követik egymást !
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Az említett országok azt hiszem mind ugyanazt a verziót üzemeltették , sőt a sorszámok is követik egymást !
Szlovák oldalszámok:
9–12A (21 db): 0619 (AS), 0921 (AS), 2022(zuhant), 2123 (AS), 3709 (AS), 3911 (AS), 5304, 5113, 6124 (AS), 6425 (AS), 6526 (AS), 6627 (AS), 6728 (AS), 6829(zuhant), 6930(zuhant), 7501, 9308, 9311.
9-51 (3 db): 1303 (UBS), 4401, 5304 (UBS)
Bolgár oldalszámok:
9–12A (18 db): 15 – 32, 9–51 (6 db): 01 – 04, plusz két UB 12és 33, 12 gépet korszerűsítettek Migék. A lengyel egységeknél láthattunk kettő, három és négyjegyűt is. Az egyik részük modernizált, izraeli segítséggel, a szlovákok szintén oroszokkal dolgoztak.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit).

Nem csak vagy elsősorban nem is ezért van kikötés a továbbadás miatt. Ha egy ország fegyvert ad el egy másiknak, akkor valamilyen szinten politikailag is támogatja azt. Viszont nem biztos, hogy egy harmadik országot akar támogatni. Abból egyéb konfliktusok is lehetnek.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel">Nem tudhatjuk, hogy tényleg nem kellettek, vagy csak az oroszok tettek keresztbe az üzletnek. Ismerni kellene azt a szerződést, ami alapján kaptuk a gépeket, mert ilyenkor a szállító rendszerint kiköti, hogy az "áru" csak az ő engedélyével adható tovább harmadik fél részére (ne ronthassuk az ő üzleti pozícióit).

Nem csak vagy elsősorban nem is ezért van kikötés a továbbadás miatt. Ha egy ország fegyvert ad el egy másiknak, akkor valamilyen szinten politikailag is támogatja azt. Viszont nem biztos, hogy egy harmadik országot akar támogatni. Abból egyéb konfliktusok is lehetnek.</blockquote>

Igazad van, ez is benne van a pakliban, de az eredménye mindegyiknek ugyanaz, nem biztos hogy rábólint az üzletre.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Panzerfaust
Ami sorszámokat írtál azok azt hiszem nem a gyári számok hanem az adott országok által adott számok nem? A gyári számok ezektől eltérőek szerintem de nem vagyok szakértő ebben (sem ).
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Sziasztok! Az oldalszámok stimmelnek a Szlovákoknál, de hadrendben 12 darab 29-es áll (ASz és UB). A szlovák védelmi attasé úr mondta kb. három héttel ezelőtt.

A bolgároknál sincs 20 darab 29-es már (rendszerben állhat még papíron) de a gyakorlatba nincs annyi repülőképes. Oldalszámokról este majd írok. (Az utóbbi 2 évben 5x voltam Ignatievo-ban, az összes repképes gép oldalszáma megvan.)
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Szia Kele,
Igen ezek nem a valós állapotot tükrözik, csak a papíros verziót.
Azt én is olvastam, hogy köszönő viszonyban sincs az aktuális helyzettel.
Kb a fele sem.
Amúgy te mit tudsz a mi szétporladó Fulcrumjaink eladásáról ? Most hogy sokat közlekedek az elkészült északi elkerülőn, legalább kétszer látom őket naponta a bázis szélén, és mindig felmegy a pumpa ha a történetükre gondolok. Legalább elcserélték volna múzeumi példányokra valakikkel... (már ha azt is lehetséges egyáltalán)
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Annyit tudok, hogy anno volt rá érdeklődés, mivel az egyik szomszéd légierő 29-es gépeihez szükség lett volna még 4-8 gépre, hogy ismét legyen század. Ez kútba esett. Azóta viszont mit lehet tenni? NATO ország révén nem adhattuk volna el, olyan országnak, amelynek politikája nem megfelelő számunkra (NATO, EU, USA). Az oroszok is tudtommal beleszólhatnak kinek adjuk el.

Valószínűnek tartom, hogy alkatrészként biztosan a fegyverpiacon éppúgy elkelnek, mint a Mi-24-es, vagy némi Mi-8 helikoptereink, a szokásos 3-4 kft-n keresztül. (kurva nagy haszonnal).

Az biztos, hogy ezek öreg 9.12-es sárkányú gépek, elavult avionikával. (Fegyverzet már nincs hozzájuk). Nagyon egyben nem kapkodnának érte vevők (akik mindkét oldalnak megfelelnek.)

Viszont a Szolnoki és Keceli múzeumba illene lenne már 1-1 et berakni a legrosszabb állapotú harciakból, külsőleg kiglancolva legalább egy kort jelképeznének.

de erre sincs akarat, gyakorlatilag várják a nagy vevőt aki nem jön.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Köszi,
Sajnos sejtettük, hogy nem lesz rá vevő ... Főleg annyiért, amit a hirdetésben megjelöltek ...
A mi múzeumainkba is elmehetnének, de máshová is cserébe természetesen.
A működőképesek ügyében is lehet inkább a csereberét kéne preferálni - (már ha szerződés szerint lehetséges) - mittudomén, a lengyeleknek odaadni Twardyért, vagy helikért. Még keresdőnek is alkalmatlan a honvédelmi vezetés, egy idő múlva ui. 0 lesz az értékük.