C-2 (Kawasaki, Japán)

Ezek az ajtók a tetején búvónyílások? Vagy karbantartáshoz vannak?

EK8WeS_UcAAyF_1
 
Épp ma néztem. Másfélszer akkora a teherbírása mint a brazil gépnek, kétszerese az ára, és háromszor messzebbre repül.
 
Ezek az ajtók a tetején búvónyílások? Vagy karbantartáshoz vannak?
Mivel alkalmanként ez is több száz embert szállít fontos hogy mindenki 90 sec. alatt el tudja hagyni a gépet akkor is ha a gép esetleg vízen landol.
E célból a tetőn is nagy búvónyílások vannak kialakítva.
Nem csak ennél a gépnél hanem pl. a KC-390.nél is.
Ld. lent a tesztet
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arbalest
Mivel alkalmanként ez is több száz embert szállít fontos hogy mindenki 90 sec. alatt el tudja hagyni a gépet akkor is ha a gép esetleg vízen landol.
E célból a tetőn is nagy búvónyílások vannak kialakítva.
Nem csak ennél a gépnél hanem pl. a KC-390.nél is.
Ld. lent a tesztet
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Minden gépnél, nem?
 
Minden gépnél, nem?
Minden utasszállító gépet tudni kell gyorsan kiüríteni, csak az alsó szárnyas gépeknél vízreszállásnál - ha egybenmarad a gép - a törzs a felszínen marad.
Ott működhetnek a törzs oldalán lévő vészkijáratok.
Egy vállszárnyas gépnél a törzs jó része a víz alatt lesz úgyhogy az egyetlen menekülési irány az fölfele.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezek szerint valamelyest működik aszfalt nélkül is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez elvileg nem széria gép, hanem az egyes számú (201) prototípus.
Az az érdekes, hogy tényleg mindenhonnan azt az infót lehetett hallani, hogy nem fog tudni előkészítetlen talajról üzemelni. Viszont mint jelenlegi egyetlen export opcióként ezt a lehetőséget nem volt szabad kihagyni. Lehet hogy áttervezték és építették a prototípusnak a futóművét, hogy a nemzetközi igényeknek is jobban megfeleljen.
Elvileg friss kép. Sajnos nem látszik, hogy van-e valami változtatás a futóművén. De innentől ezt a 201-est érdemes lesz majd fel és leszállás közben figyelni...
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Elektronikai kémgépet épített a Kawasaki a C-2 alapjain
A Japán Önvédelmi Erők (JASDF) számára az új RC-2 jelű típust a Kawasaki gyár C-2-es taktikai teherszállító repülőgépének alapjain fejlesztették ki, a speciális elektronikai berendezéseket pedig az ország egyik legnagyobb technológiai vállalata, a Toshiba szállítja – számolt be a Flightglobal.

https://airportal.hu/elektronikai-k...ukO-DqnK_85feTUbgGdX-1d9k7VbaRHLHZzMDWqrgaKWA

Nincs külön topicja - és szerintem nem is kell, hogy legyen - így ide tettem.