C-2 (Kawasaki, Japán)

Ez elvileg nem széria gép, hanem az egyes számú (201) prototípus.
Az az érdekes, hogy tényleg mindenhonnan azt az infót lehetett hallani, hogy nem fog tudni előkészítetlen talajról üzemelni. Viszont mint jelenlegi egyetlen export opcióként ezt a lehetőséget nem volt szabad kihagyni. Lehet hogy áttervezték és építették a prototípusnak a futóművét, hogy a nemzetközi igényeknek is jobban megfeleljen.
Elvileg friss kép. Sajnos nem látszik, hogy van-e valami változtatás a futóművén. De innentől ezt a 201-est érdemes lesz majd fel és leszállás közben figyelni...
Nem tűnik erősebbnek a futómű.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
EnqFjTzVQAA_jfZ
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kawasaki C-2’s semi-prepared runway testing program

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Japan promotes C-2 to Middle East

Japan is pitching its Kawasaki C-2 airlifter to Middle Eastern customers, paying particular attention to the United Arab Emirates (UAE), senior Japanese defence sources told Janes on 17 November.

The Japanese Ministry of Defense is in advanced talks with the UAE that are coming to fruition, the sources said.

Colonel Yutaka Saito, programme manager for the C-2, told Janes on 17 November, “We are considering possibilities to co-operate with countries in the Middle East, and the governments of Japan and the UAE continue to discuss what kind of co-operation would be possible between the two countries.”

Colonel Saito considers the characteristics of the C-2 military transport aircraft – its high speed, extended range, and high service ceiling – as advantages in comparison with the competition.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül