Néhány gondolat a témával kapcsolatban.
- Abból a szempontból hihető a sztori, hogy a kínaiak betegesen óvakodnak minden extra rizikótól. Mielőtt nekiállnak valamit fejleszteni szinte minden ifót beszereznek amihez csak hozzáférnek. Nem csak olyasmi érdekli őket amit mások rendszeresítettek, hanem amit esetleg nem (LAVI). Logikus, hogy mivel semmilyen tapasztalatuk nem volt harci helikopter tervezéssel kapcsolatban olyasvalakihez fordúltak akinek bőven van.
- Ami kicsit ellene szól, hogy miért pont a Kamov? Miért nem a Mil? Miért nem lett koaxiális rotoros kialakítású? De a legnagyobb kérdés, ha orosz vonalon indúltak, miért nem ott folytatták? Miért nem az Isotov TV-3-117VM hajtóműre építenek, sokkal kevesebb szarakodással járt volna az egész.
- A helikoptert, ezt a nyilatkozatot leszámítva semmivel sem lehet az oroszokhoz kötni. Annál inkább az Eurocopterhez, pontosabban az Eurocopter EC175-hoz. A Z-10 hajtóműve, erőátviteli rendszere, rotorjai erre a típusra alapoznak. Vagy ha kicsit jobban utánanézünk, akkor az EC175 lett kifejlesztve a Z-10-ből stb. stb.
http://youtu.be/usYjpBxrWV8
http://www.sinodefence.com/airforce/helicopter/z10.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC175