1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Cavour

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. november 11..

  1. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  3. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  4. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  5. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    borisz likes this.
  6. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Tarantói életkép. :)

    [​IMG]
     
    Tcat, therob and gacsat like this.
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ez a hajó már akkora, hogy simán építhették volna ferde fedélzetűre és CATOBAR-ra!
     
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ahhoz még talán éppen kicsi, másrészt egy catobar hordozó drágább, gépük sem lett volna hozzá. A Harrier már adott volt, 20-30 példányban rendszeresíteni egy új, alkalmas típust bőven nem fért volna bele az olasz költségvetésbe.
     
  10. blogen

    blogen Well-Known Member

    A 25 méterrel rövidebb és ötezer tonnával könnyebb HMS Hermesről Buccanneer-ek és Phantomok is üzemeltek anno!

    [​IMG]
    [​IMG]
    Ráadásul ezen a képen a Phantom nem is a brit verzió!

    Ha megépítenek és üzemeltetnek egy ekkora hajót, akkor jobban járnának CATOBAR verzióval szerintem! A komolyabb gépek és a katapultok miatt valamivel nagyobb költség, de a csapásmérő erő is komolyabb és olyan extrák is felférnek akkor, mint az AWACS például! Igaz a szűkös tér miatt a kíséretre kell áthelyezni a tengeralattjáró-vadász feladatkörű helikoptereket. Mondjuk egy San Giorgio fedélzetére, hogy ideiglenesen sea controll feladatkörben használják az LHD-t.
     
    gacsat likes this.
  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A képen gyönyörűen látszik, mennyire piszkosul szűkösen fértek csak el. És ki fizeti ki a plusz költségeket? A drágább karbantartást? Az új gépeket? A méregdrága AWACS-et? (ami a jóval nagyobb CdG-n is éppen csak, hogy elfér és tud üzemelni) Az olasz flotta költségvetés így is pengeélen táncol minden évben.
     
    gacsat likes this.
  12. borisz

    borisz Well-Known Member

    A Trieszt viszont akár lehetett volna katapultos. Csak 20%-al kisebb a CdG-nél.
     
    gacsat likes this.
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ha nincs pénz, akkor nem csökkentett értékűt kell venni, hanem valami mást!
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Milyen csökkentett értékű?
     
  15. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Az olaszoknak boven eleg lessz az a 8-10 f35 amiket a hordozoik elvisznek majd... Az olasz egyegek amugy is vegyes egysegek elsosorban helikotrer hordozok mig masodsorba merevszarnyas hordozo es dokk hajok...

    Vegulis egyertelmuen partraszallo kepesseg. A kongliktus zonaba vezeto uton es az ott tartozkodas allatt kepes megvedeni a flottat a tengoktol emellett a merevszarnyasokkal a felszini egysegektol es az ellenseges vadaszoktol mikozben a helik es a repulok tamogathatjak az akar eroszakos partraszallast...

    Szerintem sokkal jobban jartak a vegye hordozoikkal mint egy dedikalt rephordozoval hisz arra olaszorszagnak nincs szuksege. /ami nekem fura hogy miert ket kulonbozo tipust epittettek miert nem csak az eggyik osztalybol gyartottak kettot.../
     
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    20 év van a két hajó között, A Garibaldi már több, mint 30 éves. 2022 körül lesz kivonva, már épül helyette egy kimondottan partraszállást támogató egység, a Trieste.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Italian_ship_Trieste
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Jó vígjátékot lehet majd csinálni az olasz partraszállásból. Legutóbb zátonyra futottak.
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    Csekély költséggel teljes értékű hordozó lehetne, komolyabb csapásmérő és felderítő kapacitással. A spanyol Juan Carlos ésszerű kompromisszum arra a feladatra is, amin kívül az olasz hajó semmi másra nem alkalmas. Ez egy súlyosan csökkentett értékű repülőgéphordozó! Egy fölösleges pazarlás, ha nincs szükségük hordozóra és súlyos tévedés, ha van!
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A Cavour is indíthat a tat elárasztható fedélzetéről partraszálló hajót, ha erre gondolsz. Ha catobar hordozóra, arra nagyobb egység kellett volna, ami sok minden lett volna, csak nem "csekély költségű".
     
  20. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hogy honnan?

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Örülök, hogy segíthettem!
     

Ezen oldal megosztása