CH-47 Chinook (Boeing)

http://rt.com/usa/boeing-caught-selling-used-parts-237/

Az amerikai védelmi minisztérium vizsgálata szerint a Boeing rendszeresen átverte az amerikai hadsereget, amikor használt új alkatrészek helyett használtakat épített be egy 4,4 milliárd dolláros szerződés keretében. (szubjektív kérdés, ha ezt az amerikaiakkal meg merik csinálni, a görögök vajon mit kapnak)
 
"Ugyanakkor azt hozzáteszik, hogy a Boeing esetleg önkéntesen adhat kárpótlást…"

Na addig álljanak egy lábon, amíg a Boeing nem adja azt a kárpótlást! :DD
 
Ha adnak is kárpótlást, azt nem fogják nagydobra verni! - Sőt lehet, hogy kérnek is cserébe valamit. Mert Chinook-ot csak a Boeing-től lehet venni...!

És a történetnek nem lesz vége, hisz a tankertendert /KC-46A/ is a Boeing nyerte, ráadásul igen nyomott áron! - Tehát abból nehéz lesz profitot termelni....

Szóval ezeket a dolgokat majd csendben, egymás közt fogják rendezni...!
Mert holló a hollónak nem vájja ki a szemét...!!!
 
Megkezdte a helikopterek USA-ba valo szállítását az amerikai hadsereg Afganisztánbol.
0214578797496.jpg
 
Nincs gazdaságosabb módja ezeknek a hazaszállításának, csak a részleges szétszerelés és hazareptetés?
 
Vagy reptetni a partig őket a saját szárnyaikon és valamilyen hajóra felpakolni az egészet egy darabban.Pár hét alatt hazaúsztatnák így is.
 
Hali
A tengeri szállításhoz a sós-párás , korróziót okozó tengeri levegő miatt valszeg speciális csomagolási és konzerválási eljárásokra lenne szükség (utána meg otthon kikonzerválásra). ami nem valószínű, hogy olcsó mulatság.
Üdv ML
 
Nem bírnának ki 2-3 hetet speciális csomagolás nélkül a tengeri levegőn?
 
T. joker!
Karachi kikötője messze van, a jó öreg Galaxy meg szinte háztól-házig viszi - olcsóbban....

T. boki!
Az amik nem viccből költenek dollármilliókat a Galaxy modernizálására!
A bérelt Antonov drágábban üzemel...!
 
Nos csak az autóddal parkolj le csomagolás nélkül Ámerikába, friss tengeri levegőn... ..
 
Nem bírnának ki 2-3 hetet speciális csomagolás nélkül a tengeri levegőn?
Biztos "kibírnának", csak a párás levegő mindenhova bejut, és ki tudja, a gép melyik és hány eldugott zugában kezd lerakódni egy pár csepp sós víz, aztán mikor veszik észre az ebből kiinduló korróziót?! Persze ki lehet ezt csiszolni, és újrafesteni a felületet, de ott az anyagvastagság már lecsökkent, és vele a szilárdság is, ami bizonyos határon túl megengedhetetlen, ekkor tehát az adott alkatrészt kötelezően cserélni kell!! Irány a javítóhangár, új alkatrész, csavar, szegecs rendel, gép szétszerel, ha főtartóelem, akkor gépet megemelni, beszintezni, rögzíteni elmozdulás ellen - tehát más munkát ekkor nem lehet rajta végezni - szegecsek lefúrva, régi cucc ki, új beillesztése, furatozás, szegecselés, csavarozás, rögzítések, felületvédelem, stb., és ezt nem 3-dolláros órabérű szakemberek végzik ott sem. Szóval nem olcsó, de legalább drága mulatság, az adott gép erre az időre soron kívül és ugye tervezhetetlenül kiesik a rendszerből, a Galaxy-val meg úgyis rendszeresen repültetni kell a személyzetet, hogy meglegyen az állandó kiképzettségi szint (ha egy géppel nem repül a személyzete, egy év múlva az még mindig repülőgép - ha a megfelelő karbantartásokat elvégezték - , a személyzet viszont csak egy lejárt jogosítású csapat, oktatópilótával újra kell repülniük és letenni egy sor vizsgát mielőtt újra önállóan repülhetnek) . Szóval ki van az ott számolva, mi az olcsó és a drága megoldás...
ML
 
Nos csak az autóddal parkolj le csomagolás nélkül Ámerikába, friss tengeri levegőn... ..

Ha ez így működne, akkor Amerikában a teljes keleti és nyugati part összes autóján nagyon durva korróziónyomok látszanának, a fémszerkezetű épületekről, pl felhőkaprcolók nem is beszélve. És képzeljük el hogy milyen halálraítélt szarokat kapnánk kézbe, ha pl egy Japánban legyártott Toyotát vennénk, amit hajóval hoztak át. Mert az biztosan nem kap olyan kezelést, amit itt egyesek elvárnak a helikopterek szállítása alatt.

Biztos "kibírnának", csak a párás levegő mindenhova bejut, és ki tudja, a gép melyik és hány eldugott zugában kezd lerakódni egy pár csepp sós víz ...
Messze túl van reagálva a dolog szerintem, egy hordozón pl éveket is eltöltenek a repülők vagy helikopterek, mégsem kell teljesen másakat tervezni hozza, mint amiket szárazföldi bázisokra szánnak. Vannak átalakítások meg eltérhet a karbantartás milyensége és gyakorisága, de ha két hétnyi hajókázás kinyírja ezeket akkor ott minőségi problémák vannak.
 
</blockquote>
"Messze túl van reagálva a dolog szerintem, egy hordozón pl éveket is eltöltenek a repülők vagy helikopterek, mégsem kell teljesen másakat tervezni hozza, mint amiket szárazföldi bázisokra szánnak. Vannak átalakítások meg eltérhet a karbantartás milyensége és gyakorisága, de ha két hétnyi hajókázás kinyírja ezeket akkor ott minőségi problémák vannak."</blockquote>



Egy haditengerészeti gépnél más korrózióvédelmi eljárásokat alkalmaznak...
 
<. </blockquote>
Messze túl van reagálva a dolog szerintem, egy hordozón pl éveket is eltöltenek a repülők vagy helikopterek, mégsem kell teljesen másakat tervezni hozza, mint amiket szárazföldi bázisokra szánnak. Vannak átalakítások meg eltérhet a karbantartás milyensége és gyakorisága, de ha két hétnyi hajókázás kinyírja ezeket akkor ott minőségi problémák vannak.</blockquote>
Ha a US ARMY rendel egy helikoptert, a gyártó cégnek az ARMY követelményeit kell kielégíteni, ha a NAVY-nek szállítanak, akkor a NAVY-korrózióvédelmi szabványoknak kell megfelelni. Más a követelmény, más a kivitel, más az árcédula is (nem mindegy, hogy az alkatrészek pl. egyórás vagy négyórás kivitelű galvanikus korrózióvédelmet, egy réteg vagy dupla réteg korrózióvédelmi festékréteget kapnak a galvanikus rétegek fölé). A Chinook szigorúan ARMY-gép, nem tengeri környezetre készült.
ML
 
Annyira túl van reagálva a dolog, hogy az NDK-sok a Mi-14-esiket és a Mi-8 asaikat is minden tenger feletti repülék után édesvízzel lemosták. Öröm volt szétszedni őket...

TG
 
Civil autók (és más gépek) tízezreit szállítják napi szinten keresztül-kasul óceánokon, a partmenti városok autóinak tízmilliói meg folyamatosan ki vannak téve a sós levegőnek és nem lesz semmi bajuk. Ezek szerint egy akármilyen autó, a katonaihoz képest filléres korrózióvédelme fényévekkel jobb annál, mint amilyen a katonai?
 
és mindnek ott a manualjaban, hogy ha tenger mellett van akkor az fokozott korrozió veszély és rendszeresen mossa autóját.