Nos, ha már, akkor én is. Kicsit nehezemre esik felfogni ezt az autó = helikopter analógiát, tekintve, hogy amíg a kocsit rozsdásan is vígan áttolják a vizsgán pár tekintet-elterelő boríték segítségével, addig lehet, hogy a helikoptert egy rügyezés miatt is kukázzák. Nem mondom, hogy ez így van, de azért egy repülőeszközre nagyságrendekkel más előírások vonatkoznak, mint egy autóra.
Egyébként miért pont a rozsda? Szerintem a logisztikusok szimplán így sakkozták ki a legegyszerűbben a dolgot. A C-5-ösök így is- úgy is mennek, most ha pár fordulóval több van, az nem nagy probléma. Véleményem szerint alapvetően az a baj a tengeri szállítással, hogy túl sok mindent kéne hozzá intézni. Egyrészt a legközelebbi alkalmas kikötő Karacsiban van, de hogy ha odáig el is csattognak a helikopterek, vagy esetleg mással elviszik őket, akkor is valahogy a reptértől el kell verekedni azokat a kikötőig... a városon keresztül. Emellett valamit kell kezdeni a pilótákkal, illetve a szállítást és szerelést végző személyzettel, akiket valószínűleg légi úton vinnének haza. Akkor máris volt egy repülés, egy hajó, átlegózás a városon (+ ehhez jármű), meg a személyzet hazareptetése. Ezzel szemben itt van a képen látható állapot, ahol saját reptéren lepattintanak a 47-esekről ezt-azt, belapátolják a Galaxy-ba, aztán két géppel mindenki hazamegy. Jóval egyszerűbbnek hangzik, mint a hajóval furikázás.