Bika szteroidokon: Németország áttér a Taurus NEO-ra, a levegő-föld rakéta új generációjára. Jellemzők, teljesítmény és újdonságok a Taurus NEO-ban
...
Bár a hivatalos részletek hiányoznak, a
Hartpunkt német szakkiadvány által idézett katonai szakértők felvázolnak egy képet a következő generációs Taurus NEO-ról, amely hasonlítani fog a jelenlegi TAURUS-ra. Az aerodinamikai forma fenntartása lehetővé teszi a bonyolult tesztek elkerülését, felgyorsítva az üzembe helyezést. Ezenkívül a kezdeti kialakítást már optimalizálták az "alacsony megfigyelhetőségre", így csökken a nagyobb változásokra nehezedő nyomás.
A rakéta azonban integrálhatja az önvédelmi rendszereket, az infravörös csapdavetőket és az elektronikát, növelve a célpont sikeres eltalálásának esélyét, különösen a támadás utolsó szakaszában.
Másrészt az elektronika fejlődése látványos. A Taurus NEO nagy valószínűséggel erősebb processzorral, modern érzékelőkkel és frissített infravörös rendszerrel fog rendelkezni. Javítják a TRN és IBN navigációt, felgyorsítják a képfeldolgozást és egyszerűsítik a küldetéstervezést.
Ami a meghajtást illeti,
a Williams International jelenlegi P8300-15 motorja 6,67 kN-t fejleszt a talajszinten, egyedülálló tapadás tolóerő/tömeg arányt biztosítva, amely elengedhetetlen az alacsony magasságú repüléshez. Összehasonlításképpen: a francia-brit SCALP/Storm Shadow rakéta hajtóműve csak 3,5–5,3 kN-t fejleszt. A probléma az, hogy a Taurus motort az Egyesült Államokban gyártják, és exportkorlátozások vonatkoznak rá. Az idézett forrás azonban elkerülhetetlennek tartja a NEO motorjának karbantartását is, mivel egy ezzel egyenértékű európai motor kifejlesztése évekkel késleltetné a programot.
De a pontos optimalizálás 1,000 km-re növelheti a hatótávolságot.
..."
Celebrele rachete de croazieră aer-sol cu rază lungă de acțiune de tip Taurus au devenit în acest ultim an subiect unui „du-te, vino” în contextul discuțiilor despre posibile livrări ale rachetelor Taurus de către Germania, spre Ucraina. Dar o informație
m.defenseromania.ro