Cirkáló rakéták, robotrepülőgépek

Új és elvileg olcsó CM az MBDA-től: CROSSBOW

A cirkáló rakétát nagy szubszonikus sebességre tervezték, és képes lesz eltalálni az ellenség mély hátországában több mint 800 kilométeres távolságban lévő álló célpontokat. Ehhez akár 300 kilogrammos hasznos teher is szállítható.
Van most egy v1 nosztalgia :)

(De egyébként logikus, ez a felépítés egy egyszerű, olcsó megoldás.)
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Új infók az ukrán Falmingo CM-ről
  • Nagy mennyiségű szovjet AL-25 hajtóművet vásároltak fel hozzá a világ minden részéről. Olyanokat is amik már nem üzem képesek, de javíthatóak. AL-25-ből több mint 6000 készült pl. a L-39-esejhez, szóval sok van belőle világszere.
  • Új gyártó kapacitás épül egy egyszerűsített olcsóbb AL-25 modell gyártására (pl. titán helyett acél részek)
  • A Flamingót több gyár készíti: mindenhol csak néhány alkatész készül, így nem lehet szétlőni könnyen a gyártókapacitást
  • Szeptember elején napi 2 Flamingo készült, az év végére havi 200 darab a cél.
  • Lesz belőle kazettás harcirésszel, de beton romboló is. Utóbbi akár 10 méter mélyre is elér.
 
  • Hűha
Reactions: endre
Összevetés az eredetivel:

Bez-ymeny-2.jpg

Az Ukroboronprom közzétette a Neptune-D rendszerhez tartozó RK-360 cirkálórakéta specifikációit, amelyet földi célpontok elleni csapásokra terveztek.

A konszern az adatokat az egyik kiállításon mutatta be.

Megjegyezték, hogy a robbanófej súlya 260 kg, ami 110 kg-mal több, mint a hajóellenes változaté.

A repülési hatótávolság is jelentősen megnőtt: a Neptune-D változat 1000 km-re emelkedett a hajóellenes változat 280 km-jével szemben.

A rakéta méretei megnőttek: hossza – 6 m gyorsítórakéta nélkül, testátmérő – 50 cm.

 
  • Hűha
Reactions: endre
Új szuperszonikus MBDA CM koncepció:

 
Bika szteroidokon: Németország áttér a Taurus NEO-ra, a levegő-föld rakéta új generációjára. Jellemzők, teljesítmény és újdonságok a Taurus NEO-ban

...
Bár a hivatalos részletek hiányoznak, a Hartpunkt német szakkiadvány által idézett katonai szakértők felvázolnak egy képet a következő generációs Taurus NEO-ról, amely hasonlítani fog a jelenlegi TAURUS-ra. Az aerodinamikai forma fenntartása lehetővé teszi a bonyolult tesztek elkerülését, felgyorsítva az üzembe helyezést. Ezenkívül a kezdeti kialakítást már optimalizálták az "alacsony megfigyelhetőségre", így csökken a nagyobb változásokra nehezedő nyomás.

A rakéta azonban integrálhatja az önvédelmi rendszereket, az infravörös csapdavetőket és az elektronikát, növelve a célpont sikeres eltalálásának esélyét, különösen a támadás utolsó szakaszában.

Másrészt az elektronika fejlődése látványos. A Taurus NEO nagy valószínűséggel erősebb processzorral, modern érzékelőkkel és frissített infravörös rendszerrel fog rendelkezni. Javítják a TRN és IBN navigációt, felgyorsítják a képfeldolgozást és egyszerűsítik a küldetéstervezést.

Ami a meghajtást illeti, a Williams International jelenlegi P8300-15 motorja 6,67 kN-t fejleszt a talajszinten, egyedülálló tapadás tolóerő/tömeg arányt biztosítva, amely elengedhetetlen az alacsony magasságú repüléshez. Összehasonlításképpen: a francia-brit SCALP/Storm Shadow rakéta hajtóműve csak 3,5–5,3 kN-t fejleszt. A probléma az, hogy a Taurus motort az Egyesült Államokban gyártják, és exportkorlátozások vonatkoznak rá. Az idézett forrás azonban elkerülhetetlennek tartja a NEO motorjának karbantartását is, mivel egy ezzel egyenértékű európai motor kifejlesztése évekkel késleltetné a programot. De a pontos optimalizálás 1,000 km-re növelheti a hatótávolságot.
..."

 
Ami a meghajtást illeti, a Williams International jelenlegi P8300-15 motorja 6,67 kN-t fejleszt a talajszinten, egyedülálló tapadás tolóerő/tömeg arányt biztosítva, amely elengedhetetlen az alacsony magasságú repüléshez. Összehasonlításképpen: a francia-brit SCALP/Storm Shadow rakéta hajtóműve csak 3,5–5,3 kN-t fejleszt. A probléma az, hogy a Taurus motort az Egyesült Államokban gyártják, és exportkorlátozások vonatkoznak rá. Az idézett forrás azonban elkerülhetetlennek tartja a NEO motorjának karbantartását is, mivel egy ezzel egyenértékű európai motor kifejlesztése évekkel késleltetné a programot. De a pontos optimalizálás 1,000 km-re növelheti a hatótávolságot.
Japán hajtóművel kerülhetik ki az amerikai "fegyver-kontrollt"
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Kratos Unveils Revolutionary Low-Cost Cruise Missile System, “Ragnarök”...


Ragnarok-Cruise-missile-kratos.jpg


Ragnarok Mini-Cruise Missile With Big Range Targets $150K Price Tag...
Kratos has unveiled its low-cost cruise missile that it says can fly a whopping 500 nautical miles while carrying an 80-pound payload.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre