Állítólag átlagban napi 1 készül ebből a Flammingo CM-ből az ukránoknál. Jó nagy dög: Sokkal nagyobb mint egy Tomahawk...
Összevetés végett egy Tomahawk:

Összevetés végett egy Tomahawk:

Biztos olcsóbb mint a nyugati cuccok, meg maguknak gyártják: nem szólhat bele senki mi ellen vetik be.Kíváncsi lennék, mennyire költséghatékony, olcsó ez az improved V1
Új ukrán CM: a "Flamingo" 3000 km-es hatótávval bír.
![]()
![]()
Ukraine Shows Flamingo Cruise Missile With 3,000 km Range - Militarnyi
Ukraine has unveiled its long-range Flamingo cruise missile with a range of 3,000 kilometers.militarnyi.com
Talán túl jó is ehhez ez a hajtómű. Valami "olcsított", gagyibb anyagokból készült verzió is elég lehetne - ha 6-8 órát megbízhatóan üzemel az bőven elég...
Lehet, de gyanítom ebből lehet nekik bőven raktáron, vagy olcsón beszerezhető használt..Talán túl jó is ehhez ez a hajtómű. Valami "olcsított", gagyibb anyagokból készült verzió is elég lehetne - ha 6-8 órát megbízhatóan üzemel az bőven elég...
Nem kicsi, de miután dobja a boostert, már semmi extra. A hátán van a hajtómű, így az törzs "radar árnyékában" lehet. A kérdés inkább a repülési profil, hogy képes-e alacsonyan radar alatt repülni?Ez óriási. Gondolom, a radarképe is.
K. nagy lyukak vannak at orosz légvédelemben: méretéből adódóan elég nehéz hatékony légvédelmet kiépíteni Oroszorszgában.Ez óriási. Gondolom, a radarképe is.
Nem biztos, hogy nagyon spéci optika kell, és egy kisebb felbontású, zoom objektív nélküli elfér kisebb helyen. Az INS-el és térképadatbázis útvonalra kivonatolásával épp elég lehet pontosítani a pontos pozíciót GPS zavarás esetén. KB akár egy mobiltelefon kamera szinttű cucc jó lehet nappal.A vezérlésére lennék kiváncsi amúgy: látszólag semmi optika nincs rajta szóval vélhetően sima GPS-szel repül INS-sel kiegészítve. Azt mondják hogy "zavarvédett", ami GPS vezérlésnél kérdéses.
Már vannak nagyon pontos INS-ek, talán ilyeneket kaptak hozzá nyugatról.
Biztos van valami inerciális navigációs rendszere. Azzal elmanőverezik az előre beprogramozott útvonalon, ahogy írod is. A GPS zavarás egyébként is a front és annak környékén van, és mivel ez már mélységi csapásmérő eszköz bőven a zavart területen túl már használhatja a műholdas navigációt probléma nélkül.K. nagy lyukak vannak at orosz légvédelemben: méretéből adódóan elég nehéz hatékony légvédelmet kiépíteni Oroszorszgában.
Ezt úgy fogják szerem bevetni, hogy lapból amcsi SIGINT és műholdfelderítés támadás előtt megmondja nekik hol vannak az orosz radarok, légvédelmi ütegek. 3000 km hatótávba bőven belefér egy nagyobb kerülő is, hogy elkerüljék az orosz légvédelmet.
Azt is lehet hogy egy nagyobb dróntámadással kombinálják: azokkal támadják az orosz légvédelmet lyukat ütve rajta, illetve azok ellövik a drónokra a rakétáikat. Amíg újra töltés/pótlás van addig átrepülnek a Flamingók viszonylag kis veszteséggel.
Mindenképp tömeges bevetés várható: megvárják míg összegyűlik több százas mennyiség (erre utalt Zelenszkij is) és fent felvázolt alapos tervezés és előkészítés után tömegesen vetik be őket. Ha fele-kétharmada átjut, már az órási pusztítást végezhet ez a cucc. 2,5x akkor a robbanófeje mint a Tomahawké!
Egy elemző szerint 4-5 ezer ilyennel az orosz GDP 25%-kal csökkenthető. Már most is benzinhiány van sok helyen, mert az ukránok drónokkal lövik a finomítókat.
HA elég sok ilyenjük lesz azzal ugyan nem nyernek háborút, de valódi tárgyalásra késztethetik Putyint.
A vezérlésére lennék kiváncsi amúgy: látszólag semmi optika nincs rajta szóval vélhetően sima GPS-szel repül INS-sel kiegészítve. Azt mondják hogy "zavarvédett", ami GPS vezérlésnél kérdéses.
Már vannak nagyon pontos INS-ek, talán ilyeneket kaptak hozzá nyugatról.
Vélhetően az oroszok a fontos gyárak és olajinfránál is zavarják a GPS-t. Persze ilyenkor INS-sel is elrepül még egy darabig...Biztos van valami inerciális navigációs rendszere. Azzal elmanőverezik az előre beprogramozott útvonalon, ahogy írod is. A GPS zavarás egyébként is a front és annak környékén van, és mivel ez már mélységi csapásmérő eszköz bőven a zavart területen túl már használhatja a műholdas navigációt probléma nélkül.
Itt látszik is a GNSS antenna a hajtómű tetején;
![]()
Ezt nem tudom, de mondjuk egy erőműnél/finomítónál már szinte felesleges lehet a zavarás ha odáig el jutott a rakéta, mert akkora a cél, hogy azt már "vakon" is eltalálja.Vélhetően az oroszok a fontos gyárak és olajinfránál is zavarják a GPS-t. Persze ilyenkor INS-sel is elrepül még egy darabig...
Maradt néhány a múzeumokban, de a többi el lett adva a gyártónak, aki felújítás után továbbértékesítette őket..Amúgy, a magyar Albatroszok hol vannak leraktározva? Csak az érdekesség kedvéért ...![]()
Összevetés az eredetivel:A továbbfejlesztett Neptun hivatalos fotója:
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..