Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 729
17 552
113
Sok sületlenséget összehordtál. Nyilván valami nem úgy működött, ahogy kellett volna, de ennek a találgatásnak semmi értelme.
Lehet értelme nincs sok, de amíg nincs érdemi infó képessége szerint mindenki csak találgat.

Én speciel nem a pánik verzióra gyanakszom, mert ugye elmentek Go Around-ra, és ez második próbálkozás volt. Vagyis működtek a betanult rutinok. - bár az is igaz, volt már rá példa, hogy elfelejtették a futóművet..

Ugyanakkor olyanra nem emlékszem, hogy a fékszarnyak/Flaps és a Futóművet is egyszerre elfelejtették volna..
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 867
10 987
113
Lehet értelme nincs sok, de amíg nincs érdemi infó képessége szerint mindenki csak találgat.

Én speciel nem a pánik verzióra gyanakszom, mert ugye elmentek Go Around-ra, és ez második próbálkozás volt. Vagyis működtek a betanult rutinok. - bár az is igaz, volt már rá példa, hogy elfelejtették a futóművet..

Ugyanakkor olyanra nem emlékszem, hogy a fékszarnyak/Flaps és a Futóművet is egyszerre elfelejtették volna..
A sugárfék viszont elvileg működött. Hidraulika-hibájuk lett volna? De a futót anélkül is ki lehet engedni ha minden jól megy.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 698
27 000
113

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
8 215
53 238
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A Jeju Air 7C2216-os járatának lezuhanási helye a dél-koreai Muan repülőtéren, fényképezte: Jilin No.1
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 125
40 430
113

Utasszállító repülőgép vagy repülési egészségügyi veszély? Kellemetlen tények a Boeing 737-800-asáról​

 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and jani22

Foxbat

Well-Known Member
2021. február 28.
345
2 268
93
A sugárfék viszont elvileg működött. Hidraulika-hibájuk lett volna? De a futót anélkül is ki lehet engedni ha minden jól megy.

A 737-esnek 3 külön hidraulika rendszere van, két fő és egy tartalék.
A futó ki/be és a fékszárnyak külön rendszeren vannak, ezen kívül mindkettőt lehet működtetni hidraulika nélkül (a futót csak ki, ha mindkét fő hidr. rendszer megadta magát)

Ha nem repül szét a hibás hajtómű, és nem folyik el azon az oldalon a hidraulika folyadék, akkor az oldalhoz tartozó elektromos hidraulika szivattyú fenntartja a működést.

Nem nagyon tudok elképzelni olyan meghibásodást, ami egyszerre teljesen megakadályozná a futó és a fékszárny nyitást is, ha nem lövik szó szerint szitává a gépet....
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 698
27 000
113
Itt azt feltételezi, hogy a működő hajtóművet kapcsolták ki, stb.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
877
2 552
93
Itt egy kis érdekesség
Bár egy 2016-os esetről van benne szó, de most 2024-ben "dobták ki" a vizsgálat eredményeit, azért e szó használat, mert a két eltérő feltételezés van benne és egyiknek sem jártak utána hivatalosan. (taps)

"2016. május 19-én a Párizsból Kairóba tartó Airbus A320 eltűnt a radarról a Földközi-tenger feletti utazómagasságon, és 37 000 lábról spirálisan a végzetébe zúdult, mígnem nekicsapódott az éjfekete víznek. Azt, hogy mi okozta az EgyptAir járatának és 66 utasának elvesztését, egy egyszerű vizsgálatnak kellett volna feltárnia, ehelyett az eset gyorsan a 21. századi repülés egyik idegesítőbb és szükségtelenebb rejtélyévé fejlődött. A probléma nem az volt, hogy a nyomozók nem tudták megtalálni az okot, hanem az, hogy látszólag nem mindenki akarta."


Masks, Smoke, and Mirrors: The untold story of EgyptAir flight 804​

https://admiralcloudberg.medium.com...old-story-of-egyptair-flight-804-42c788fcac2d
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 698
27 000
113
A madár becsapodás tönkretette a fekete dobozokat is???

"A dél-koreai Muan repülőtéren december 29-én balesetet szenvedett Jeju Air repülőgép fedélzeti adatrögzítője és a pilótafülke hangrögzítője leállt körülbelül négy perccel a betonfalnak ütközés előtt - közölte a szöuli közlekedési minisztérium.

A hatóságok vizsgálják, hogy mi okozhatta a rögzítő szerkezetek leállását a Dél-Korea területén legsúlyosabb, 179 halálos áldozatot követelő katasztrófa során – áll a minisztérium közleményében.

A hangrögzítőt először Dél-Koreában elemezték, majd amikor kiderült, hogy az adatok hiányoznak, elküldték az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal laboratóriumába. A sérült repülési adatrögzítőt is az Egyesült Államokba vitték elemzésre – közölte a minisztérium.

A Jeju Air 7C2216-os járata, amely a thaiföldi fővárosból, Bangkokból repült a dél-koreai Muanba, a futómű kiengedése nélkül hasra szállt és túlfutott a regionális repülőtér kifutópályáján, majd egy betonfalnak ütközött és lángba borult.

A pilóták úgy négy perccel azt megelőzően, hogy a gép a betonfalnak ütközött, madárbecsapódást és vészhelyzetet jelentettek a toronynak."

 
  • Hűha
Reactions: fishbed and endre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 072
26 943
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.