Civil repüléssel kapcsolatos témák

71 utassal a fedélzetén eltűnt egy repülő, miután felszállt Moszkvából - írja az RT. Bővebb információ folyamatosan.

A Saratov légitársaság Antonov An-148 típusú repülőgépe nem sokkal azt követően, hogy felszállt a moszkvai Domodedovo repülőtérről, eltűnt a radarokról. Fedélzetén 65 utas és 6 személyzet utazott.

Az Interfax hírügynökség úgy tudja, hogy Moszkva közelében lezuhant a repülőgép, amely egyébként az orosz-kazah határ közelében fekvő Orsk városba tartott.
Nicsenek túlélők...
http://tass.ru/proisshestviya/4948185
 
A mostani An-148-as katasztrófájánál olyan feltételezés is van, hogy pilótahiba. A gép a hírek szerint a felszállás után kb 4 perccel zuhant le, a szemtanúk szerint kigyulladva. Pilótahiba miatt kigyulladhat egy gép? Ez inkább műszaki/karbantartási hibára utal vagy külső tárgy okozta problémára, mint anno a Concorde-nál.
 
A mostani An-148-as katasztrófájánál olyan feltételezés is van, hogy pilótahiba. A gép a hírek szerint a felszállás után kb 4 perccel zuhant le, a szemtanúk szerint kigyulladva. Pilótahiba miatt kigyulladhat egy gép? Ez inkább műszaki/karbantartási hibára utal vagy külső tárgy okozta problémára, mint anno a Concorde-nál.
Azt írják, hogy valamilyen műszaki meghibásodás lehetett a háttérben és a pilóta kényszerleszállást tervezett végrehajtani.
 
Úgy néz ki, megtanulta a szakmát!!
Nem kissebbítendő a hölgy érdemeit, de egy ilyen helyzet megoldása - ha a gép rendszerei amúgy nem sérültek - nem igényel különösebb extra tapasztalatot vagy képességet.
A pilcsik felveszik a maszkot, és a max. elérhető süllyedési sebességgel elkezdenek merülni.
 
Nem kissebbítendő a hölgy érdemeit, de egy ilyen helyzet megoldása - ha a gép rendszerei amúgy nem sérültek - nem igényel különösebb extra tapasztalatot vagy képességet.
A pilcsik felveszik a maszkot, és a max. elérhető süllyedési sebességgel elkezdenek merülni.
Ez is a szakma része amit meg kellett tanulni, meg az egyhajtóműves leszállás és megállás egy reverzzel is. És élőben azért nem ugyanaz mint szimulátorban!! (Ámbár többek szerint inkább szokott a levegőben élőben, vészhelyzetben sikerülni mint szimulátorban!!)
 
Ez is a szakma része amit meg kellett tanulni, meg az egyhajtóműves leszállás és megállás egy reverzzel is. És élőben azért nem ugyanaz mint szimulátorban!! (Ámbár többek szerint inkább szokott a levegőben élőben, vészhelyzetben sikerülni mint szimulátorban!!)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ő csinálta, fotók aktív korából és most.
 
Mondjuk aki tervezte a maszkot az is kókler volt... eleve orr formájúnak kéne lennie a felső résznek, akkor mindenki jól rakta volna fel.
Akkor sanszosan drágább sorozatgyártani és több helyet foglalnak és hát akkor utasonként 5 centtel kevesebb lenne a profit egy olyan dolog miatt, amit a gépek 99,9%-a élettartama alatt sosem haznál. A repipar már csak ilyen...
 
Akkor sanszosan drágább sorozatgyártani és több helyet foglalnak és hát akkor utasonként 5 centtel kevesebb lenne a profit egy olyan dolog miatt, amit a gépek 99,9%-a élettartama alatt sosem haznál. A repipar már csak ilyen...

Eközben azért említsük meg, hogy 2017ben polgári légitársaságoknál 0db halálos baleset volt. Senki nem halt meg miközben a pogári légi utasszállítás elképesztően megnött az elmúlt 10-30évben. A legbiztonságosabb közlekedési mód már évek óta nem az autó, busz, bicikli vagy a gyaloglás hanem a légitrásaságos repülés. Az átlag 99% meg hude veszélyesnek ttartja és fél tőle. LOL. :)
https://www.popsci.com/why-air-travel-became-so-incredibly-safe

$


Ez persze idén már sajnos nem fog összejönni.
 
Ez is a szakma része amit meg kellett tanulni, meg az egyhajtóműves leszállás és megállás egy reverzzel is. És élőben azért nem ugyanaz mint szimulátorban!! (Ámbár többek szerint inkább szokott a levegőben élőben, vészhelyzetben sikerülni mint szimulátorban!!)

A szimulátor konkrétan sokkal nehezebb, mint egy repülőgép, mivel nem repülőgép. Szörnyű vele repülni, mivel nem érzed, de igazából nem is arra való.
Igazából az FNPT II arra jó, hogy műszerezz vele, meg hogy begyakorold ezeket a dolgokat ösztön szinre - pl. hajtóműleállásnál belépsz, döntesz, közben pitch, power, stb... a procedure lépéseit olyan szintre, hogy ne gondolkozz.
Szóval aki ebből szimen levizsgázik, annak élőben nemigen lehet vele gondja... (+ mindenki propon tanulja ezt meg, ott meg ugye feathering is van, szal macerásabb :D)