Civil repüléssel kapcsolatos témák

Fentebb linkeltem videót a 787 pilótáról leszállás közben. Felszállás is ugyanez, Kéz a gázkaron meg a kormányon, a pilota aki vezeti a gépet nem kapcsolgat, arra ott a másodpilóta. A másodpilóta meg olyankor nem matat a gázkarnál.

Abban teljesen igazad van, hogy a repülés ezen fázisában senki nem matathatna semmit, tehát nincs mivel összekeverni bármilyen kapcsolót, mert nem kapcsolunk semmit. Kivétel a futómű behúzása, mert kivétel az mindig kell.

Konkrétan, ha éppen 50 méteres lángot húzva esik szét az egyik hajtómű, 400 láb föld feletti magasságig akkor sem kapcsolhat senki semmit, az egyik repüli a gépet, a másik kizárólag az alapvető repülési paramétereket figyeli. A futót lehet és kell csak behúzni, illetve a tűzjelzőt lehet elhallgattatni, de az mind teljesen máshol van, más mozdulat.
 
"

A HungaroControl bővíteni szeretné irányítói csapatát, ezért toborzásba kezdett, melynek keretében egy interaktív installációval várja az érdeklődőket a Westend bevásárlóközpontban.


„A HungaroControl a következő egy hónapban, tehát július közepétől augusztus közepéig várja az érdeklődőket, akik légiforgalmi irányítók szeretnének lenni. A kitelepülés lényege, hogy felállítottunk egy interaktív installációt, ahol lehetősége van a jelentkezőknek játékos formában letesztelni a reakcióidejüket, döntéshozatali képességeiket, vagy megtanulhatja leolvasni a repülőgépek címkéit” – mondta az InfoRádióban Fluck Benedek, a HungaroControl humánerőforrás vezérigazgató-helyettese.

A szimulációt hétköznaponként déltől este 6-ig, hétvégén pedig délelőtt 10-től szintén este 6-ig próbálhatja ki bárki, aki érdeklődik a hivatás iránt. A vezérigazgató-helyettes leszögezte:

a HungaroControl hosszútávú célja, hogy megtalálja a megfelelő jelentkezőket a januárban induló képzésre."

 
SIklóernyős baleset közben életét vesztette a híres osztrák repülős ikon és legenda, Felix Baumgartner.
2012-ben ő volt az, aki 39 ezer méterről egy ballonból kiugorva szabadesésben átlépte a hangsebességet, de közben szolgált az osztrák légimentőknél is, továbbá BO-105-ös gépével látványos éjszakai tüzijátékos légibemutatókat is repült.


Nyugodjék békében.
 
A szankciók működnek, de annyit mindenesetre sikerült elérni, hogy feltámasszák és ismét önállóvá tegyék az orosz civil repülőgép gyártást - a Szuhoj SJ 100 jelölésű kis utasszállító gépünk sikeresen teljesítette első 9 órás repülését hazai gyártású PD 8 motorokkal

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy orosz An-24-es utasszállító repülőgép eltűnt a radarokról az oroszországi Távol-Kelet Amur régiója felett, Tynda közelében. Vaszilij Orlov regionális kormányzó megerősítette, hogy 43 utas – köztük öt gyermek – és hat fős személyzet tartózkodott a gépen. Jelenleg nagyszabású kutató-mentő akció folyik.

Az orosz média szerint a gép lezuhanásának nincsenek túlélői az oroszországi Amur régióban. A fedélzeten tartózkodó mind a 49 embert, köztük öt gyermeket, feltehetően meghalt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Néhány fontos részlet az Angara Airlines An-24-es repülőgépéről, amely ma lezuhant Oroszország Távol-Keletén:

A Rosaviatsia szerint ez a repülőgép 2018 óta négy légi incidensben érintett. 1976-ban állították szolgálatba, így körülbelül 50 éves, míg az ilyen típusú repülőgépek tipikus üzemi élettartama 30, maximum 35 év.

2024-ben a Reuters arról számolt be, hogy az Angara Airlines engedélyt kért az 50 éves An-24-es repülőgép további repülésére, mivel a vállalatnak nem volt alternatív repülőgépe. A rosztovi repülőgépjavító üzemet 2022-ben bezárták, és ezt a repülőgép-sorozatot hivatalosan 2024-re tervezték teljesen kivonni az üzemből.

Ma ez a repülőgép minden fedélzeten tartózkodó életét követelte. Eközben az orosz légitársaságok által üzemeltetett modernebb repülőgépek egyre veszélyesebbek a szankciók, az embargók és az alkatrészhiány miatt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: endre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Az év apukája...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nagyon komolyan el kéne már kezdeni büntetni utólag a gurulós bőrönddel evakuáló marhákat.
Ha van mondjuk 12 gyökér a fedélzeten, aki fejenként csak 5 másodpercet feltartja a menekülést, mert a bőröndjével szerencsétlenkedik, az már kerek egy perc veszteség.
Minimum olyan pénzbírság kéne, hogy ha nem aranytömböket szállít, akkor ne érje meg, ha pedig áldozatok vannak, akkor börtön.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

You haven't heard about this! Four MiG-31's to Lands as Boeing Remains on Runway. Real ATC Audio​

 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby