thx
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
thx
Arányok.
Azt hittem, a North Carolina sokkal „ nagyobb“. Azt sem gondoltam volna, hogy a Tirpitz ekkora volt.
A cirkalók nagyok voltak(a Hood is csatacirkáló)mert elvárás volt tőlük a nagy sebesség, amit csak több kazánnal meg turbinával tudtak megoldani annak meg kellett a hely.Az egyiknek át kell férnie a Panama csatornán, de lefelé a határ a Mariana árok, a másiknak át kell férnie a Kiel csatornán, ami ugyan 110 méter széles de csak 11 méter mély (a zsilipeknél 40 méteres szélesség de csak 9,5 méter merülés lehet).. és ha beragad amit terveztél, te húzod ki.
Amúgy vicces, War Thunder hajós részét próbálom, beparkoltam az első vh-s South Carolina amcsi dreadnaught mellé a Prinz Eugen nehézcirkálóval, és az utóbbi jóval nagyobb..
A cirkalók nagyok voltak(a Hood is csatacirkáló)mert elvárás volt tőlük a nagy sebesség, amit csak több kazánnal meg turbinával tudtak megoldani annak meg kellett a hely.
Azért ott a 40 év fejlődés, és méretnövekedés is. Illetve hosszra lehet, hogy közel voltak egymáshoz, szélességben, merülésben már komoly különbségek voltak.Valszeg ez az oka (mármint a gépészet helyigénye), de akkor is furán néz ki hogy egy nehézcirkáló nagyobb mint egy csatahajó.
Bár most utánanéztem, nem is olyan meglepő: South Carolina nem is volt olyan nagy, 16-18 000 tonnás, gyakorlatilag vízkiszorítását nézve megegyezett a Prinz Eugenével, viszont több volt benne a vas volt benne, mint levegő.
Prinz Eugen a világ legkülönlegesebb nehézcirkálója. Nagyon nehéz faarccal igazából annak hívni, ha az ember ránéz mondjuk a County osztályra Pedig mindkettő "nehézcrikáló".Valszeg ez az oka (mármint a gépészet helyigénye), de akkor is furán néz ki hogy egy nehézcirkáló nagyobb mint egy csatahajó.
Bár most utánanéztem, nem is olyan meglepő: South Carolina nem is volt olyan nagy, 16-18 000 tonnás, gyakorlatilag vízkiszorítását nézve megegyezett a Prinz Eugenével, viszont több volt benne a vas volt benne, mint levegő.
Nagy valószínűséggel ezk volta a németek legjobb és leghasznosabb hajói.Talan még a Scharnhorstot és testverhajóit lehetne idevenni de azok meg eléggé alulméretezett tüzérséggel készültek.Átakarták őket fegyverezni 3db dupla 380-as toronyra, mert nem keszült el időre csak a háború közbeszólt.Prinz Eugen a világ legkülönlegesebb nehézcirkálója. Nagyon nehéz faarccal igazából annak hívni, ha az ember ránéz mondjuk a County osztályra Pedig mindkettő "nehézcrikáló".
De azt nézve, hogy a jenkik milyen besorolást adtak a 30 ezer tonna feletti Alaszka osztálynak.
Hogy asztmondja "nagy cirkáló".
30 ezer tonna felett és 305 mm-es löveggel és 200 mm feletti páncélövvel.
Amikor lényegében a német Scharnhorstnál nagyobb, amit eredetileg csatahajónak hívtak és csak később (?) fokozták le csatacirkálóvá.
(A 280 mm kaliber ellenére az ágyúk páncélátütése messze jobb volt, mint amit a kaliberük sugall.)
Mai napig nem vágom, hogy metrikus rendszerben tervezett és gyártott hajót hogyan tudtak befejezni.A Richelieu 1943. februárjában New Yorkban, útban a Brooklin Navy Yard dokkjai felé.Az amerikaiaik lényegében befejezték az építését, korszerűsítették és jelentősen megerősítették a légvédelmét. Bár komoly szerephez nem jutott, de mint egyetlen aktív francia csatahajó, végigharcolta a háború hátralévő részét a szövetségesek oldalán.
Sok munka azért már nem volt vele, a fontos rendszerek, berendezések már be voltak szerelve, a két tönkrement löveget a Jean Bart lövegeivel pótolták, a lőszereknek pedig valamelyik amerikai gyárban külön gyártósort szereltek fel, kimondottan a Richelieu kedvéért. A 40 és 20 mm-es légvédelmi gépágyúk meg gyári amerikaiak voltak.Mai napig nem vágom, hogy metrikus rendszerben tervezett és gyártott hajót hogyan tudtak befejezni.
A lövegek hogyan kerültek át oda amúgy? Mert ezt nem tudtam, azt hittem, hogy a jenki ipar nagyhirtelen metrikus löveget gyártott vagy pótolta valami hasonlóval.Sok munka azért már nem volt vele, a fontos rendszerek, berendezések már be voltak szerelve, a két tönkrement löveget a Jean Bart lövegeivel pótolták, a lőszereknek pedig valamelyik amerikai gyárban külön gyártósort szereltek fel, kimondottan a Richelieu kedvéért. A 40 és 20 mm-es légvédelmi gépágyúk meg gyári amerikaiak voltak.
Casablancából hajóval szállították át New Yorkba, miután a szövetségesek elfoglalták a kikötőt.A lövegek hogyan kerültek át oda amúgy? Mert ezt nem tudtam, azt hittem, hogy a jenki ipar nagyhirtelen metrikus löveget gyártott vagy pótolta valami hasonlóval.