Csatahajók - múltja, jelene és esetleges jövője

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szerintetek lesznek-e újra csatahajó osztályba tartozó hadihajók?


  • Összes szavazó
    161

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Arányok.
155152755_4093093154057954_7674365916048201924_n.jpg

A sérült Gneisenau egyik leszerelt és Norvégiában partvédelemre beépített tornya mostanság is megtekinthető:


orlandet.jpg

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Azt hittem, a North Carolina sokkal „ nagyobb“. Azt sem gondoltam volna, hogy a Tirpitz ekkora volt.

Az egyiknek át kell férnie a Panama csatornán, de lefelé a határ a Mariana árok, a másiknak át kell férnie a Kiel csatornán, ami ugyan 110 méter széles de csak 11 méter mély (a zsilipeknél 40 méteres szélesség de csak 9,5 méter merülés lehet).. és ha beragad amit terveztél, te húzod ki.

Amúgy vicces, War Thunder hajós részét próbálom, beparkoltam az első vh-s South Carolina amcsi dreadnaught mellé a Prinz Eugen nehézcirkálóval, és az utóbbi jóval nagyobb..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
Az egyiknek át kell férnie a Panama csatornán, de lefelé a határ a Mariana árok, a másiknak át kell férnie a Kiel csatornán, ami ugyan 110 méter széles de csak 11 méter mély (a zsilipeknél 40 méteres szélesség de csak 9,5 méter merülés lehet).. és ha beragad amit terveztél, te húzod ki.

Amúgy vicces, War Thunder hajós részét próbálom, beparkoltam az első vh-s South Carolina amcsi dreadnaught mellé a Prinz Eugen nehézcirkálóval, és az utóbbi jóval nagyobb..
A cirkalók nagyok voltak(a Hood is csatacirkáló)mert elvárás volt tőlük a nagy sebesség, amit csak több kazánnal meg turbinával tudtak megoldani annak meg kellett a hely.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A cirkalók nagyok voltak(a Hood is csatacirkáló)mert elvárás volt tőlük a nagy sebesség, amit csak több kazánnal meg turbinával tudtak megoldani annak meg kellett a hely.

Valszeg ez az oka (mármint a gépészet helyigénye), de akkor is furán néz ki hogy egy nehézcirkáló nagyobb mint egy csatahajó.

Bár most utánanéztem, nem is olyan meglepő: South Carolina nem is volt olyan nagy, 16-18 000 tonnás, gyakorlatilag vízkiszorítását nézve megegyezett a Prinz Eugenével, viszont több volt benne a vas volt benne, mint levegő.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Valszeg ez az oka (mármint a gépészet helyigénye), de akkor is furán néz ki hogy egy nehézcirkáló nagyobb mint egy csatahajó.

Bár most utánanéztem, nem is olyan meglepő: South Carolina nem is volt olyan nagy, 16-18 000 tonnás, gyakorlatilag vízkiszorítását nézve megegyezett a Prinz Eugenével, viszont több volt benne a vas volt benne, mint levegő.
Azért ott a 40 év fejlődés, és méretnövekedés is. Illetve hosszra lehet, hogy közel voltak egymáshoz, szélességben, merülésben már komoly különbségek voltak.
 
M

molnibalage

Guest
Valszeg ez az oka (mármint a gépészet helyigénye), de akkor is furán néz ki hogy egy nehézcirkáló nagyobb mint egy csatahajó.

Bár most utánanéztem, nem is olyan meglepő: South Carolina nem is volt olyan nagy, 16-18 000 tonnás, gyakorlatilag vízkiszorítását nézve megegyezett a Prinz Eugenével, viszont több volt benne a vas volt benne, mint levegő.
Prinz Eugen a világ legkülönlegesebb nehézcirkálója. Nagyon nehéz faarccal igazából annak hívni, ha az ember ránéz mondjuk a County osztályra Pedig mindkettő "nehézcrikáló".

De azt nézve, hogy a jenkik milyen besorolást adtak a 30 ezer tonna feletti Alaszka osztálynak.
Hogy asztmondja "nagy cirkáló".
30 ezer tonna felett és 305 mm-es löveggel és 200 mm feletti páncélövvel.

Amikor lényegében a német Scharnhorstnál nagyobb, amit eredetileg csatahajónak hívtak és csak később (?) fokozták le csatacirkálóvá.
(A 280 mm kaliber ellenére az ágyúk páncélátütése messze jobb volt, mint amit a kaliberük sugall.)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 903
85 503
113
Prinz Eugen a világ legkülönlegesebb nehézcirkálója. Nagyon nehéz faarccal igazából annak hívni, ha az ember ránéz mondjuk a County osztályra Pedig mindkettő "nehézcrikáló".

De azt nézve, hogy a jenkik milyen besorolást adtak a 30 ezer tonna feletti Alaszka osztálynak.
Hogy asztmondja "nagy cirkáló".
30 ezer tonna felett és 305 mm-es löveggel és 200 mm feletti páncélövvel.

Amikor lényegében a német Scharnhorstnál nagyobb, amit eredetileg csatahajónak hívtak és csak később (?) fokozták le csatacirkálóvá.
(A 280 mm kaliber ellenére az ágyúk páncélátütése messze jobb volt, mint amit a kaliberük sugall.)
Nagy valószínűséggel ezk volta a németek legjobb és leghasznosabb hajói.Talan még a Scharnhorstot és testverhajóit lehetne idevenni de azok meg eléggé alulméretezett tüzérséggel készültek.Átakarták őket fegyverezni 3db dupla 380-as toronyra, mert nem keszült el időre csak a háború közbeszólt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
R

Ruby de Puteaux

Guest
Az olasz Littorio csatahajó lőgyakorlaton, 1940-ben.
9uhaqu6u7gn61.jpg

Érdekesség: ezen a hajón szolgált Furio Zonza fregattkapitány, aki idén március 15-én halt meg Genovában, 100 éves korában. Ő volt az utolsó olasz tengerész aki megjárta a második világháborút, tanúja volt többek között a Roma csatahajó elsüllyedésének.
Ajánlott angolra fordítani, úgy érthető: https://www.genova24.it/2021/03/fur...-mondiale-ucciso-dal-covid-a-101-anni-252875/


USS Texas, 1943.
jcwb2ft9tho61.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
A Richelieu 1943. februárjában New Yorkban, útban a Brooklin Navy Yard dokkjai felé.Az amerikaiaik lényegében befejezték az építését, korszerűsítették és jelentősen megerősítették a légvédelmét. Bár komoly szerephez nem jutott, de mint egyetlen aktív francia csatahajó, végigharcolta a háború hátralévő részét a szövetségesek oldalán.

hazrzqln44u61.jpg
 
M

molnibalage

Guest
A Richelieu 1943. februárjában New Yorkban, útban a Brooklin Navy Yard dokkjai felé.Az amerikaiaik lényegében befejezték az építését, korszerűsítették és jelentősen megerősítették a légvédelmét. Bár komoly szerephez nem jutott, de mint egyetlen aktív francia csatahajó, végigharcolta a háború hátralévő részét a szövetségesek oldalán.

hazrzqln44u61.jpg
Mai napig nem vágom, hogy metrikus rendszerben tervezett és gyártott hajót hogyan tudtak befejezni.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Mai napig nem vágom, hogy metrikus rendszerben tervezett és gyártott hajót hogyan tudtak befejezni.
Sok munka azért már nem volt vele, a fontos rendszerek, berendezések már be voltak szerelve, a két tönkrement löveget a Jean Bart lövegeivel pótolták, a lőszereknek pedig valamelyik amerikai gyárban külön gyártósort szereltek fel, kimondottan a Richelieu kedvéért. A 40 és 20 mm-es légvédelmi gépágyúk meg gyári amerikaiak voltak.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
Az SMS Derfflinger csatacirkáló utolsó útjára futott ki 1918. november 17-én a Wilhelmshaveni hadkikötőből. A cél a Hochseeflotte többi tagjával a brit Scapa Flow volt, ahol internálták, majd 1919. június 21-én a legénység a fenékszelepek megnyitásával elsüllyesztette.

8ujtl0u0sau61.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Sok munka azért már nem volt vele, a fontos rendszerek, berendezések már be voltak szerelve, a két tönkrement löveget a Jean Bart lövegeivel pótolták, a lőszereknek pedig valamelyik amerikai gyárban külön gyártósort szereltek fel, kimondottan a Richelieu kedvéért. A 40 és 20 mm-es légvédelmi gépágyúk meg gyári amerikaiak voltak.
A lövegek hogyan kerültek át oda amúgy? Mert ezt nem tudtam, azt hittem, hogy a jenki ipar nagyhirtelen metrikus löveget gyártott vagy pótolta valami hasonlóval.