Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Ez a mindenki otthon akar magának gyártani csak addig működik, amíg leosztják a lapokat, és csak most, a boldog békeidőkben. Utána aki lemaradt az kimarad.
Arról beszélnek, hogy egyik napról a másikra alakulnak ki a fegyveres konfliktusok. Ha baj van, és kell a fegyver, akkor már nem tenderezgetnek, és az árcédulát sem nézegeti senki sem.

Úgy bizony. Nem véletlenül kapartak a csehek, hogy balfaszkodásuk után is legyen a Lynx központi gyár az övék. Ahogy mondod, kulcs kérdés lesz egy háborús helyzetben, hogy ki tudja gyártani. Ők is tudták, hogy néhány alkatrészt könnyebb beszerezni bárhonnan szükség esetén, mint hiányos alkatrész készletből elkezdeni összeállítani a kész terméket.
Elképzelem a vezetőket, ahogy holnap délben kitör a háború és a csehek telefonálnak, hogy nem megy Egerszegre több torony, mert ami van, azt is hegeszteni kell a Tatra teherautókra. Mi meg telefonálunk Pozsonyba, hogy megvan még a torony gyártásotok vagy vegyünk Németből?
Tény, hogy a mostani tervek béke időkre vonatkoznak és jó pozíciókat sikerült megfogni háború esetére is. Ahogy mondod.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Oliver Mittelsdorf LinkedIn posztját te látod? Be tudod linkelni/másolni?



"Oliver Mittelsdorf • 3rd+ Common sense is not so common! 1w •

1 week ago

Za společnost #Rheinmetall srdečně blahopřejeme České republice ke 103. výročí její samostatnosti a přejeme všem jejím občanům v této celosvětově nelehké době hlavně hodně zdraví, spokojenosti a klidu. Velice nás těší, že vztahy mezi Německou spolkovou republikou a Českou republikou jsou v posledních letech na excelentní úrovni a věříme, že si je obě země zachovají i v následujících letech a budou je nadále rozvíjet.

On behalf of #Rheinmetall, we cordially congratulate the Czech Republic on the 103rd year of independence and wish all of its citizens the best of health, wellbeing and serenity in this difficult time worldwide. We are very pleased that the relations between the Federal Republic of Germany and the Czech Republic have been at an excellent level in recent years and we believe that both countries will maintain and further develop them in the years to come.

#lynx for #czifv"



Promo kep Lynxszel...
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 300
14 047
113
Az az európai gyártás max Németország vagy mi lehetünk! Cseheknek, Szlovákoknak volt beigérve de az kezd bedőlni!Szerintem marad Ausztrália...!
Kifelejtetted még azt az opciót, hogy esetleg úgy is lehet toronygyártás cseheknél, hogy amúgy nem is vásárolnak Lynxet. Ugyanis van ott egy aktív és berendezet Rheinmetall gyár ahol ugyan úgy gyárhatnak tornyot, mind Nemetországban, tán még valamivel olcsóbban is. Az egész felajánlás kb olyan PR lehetet, mint amikor nagy PR dobra verik a szerzódéseket olyan cseh vagy szlovák beszállítokkal, akik amúgy is a hagyományos partnereik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 695
113
Kifelejtetted még azt az opciót, hogy esetleg úgy is lehet toronygyártás cseheknél, hogy amúgy nem is vásárolnak Lynxet. Ugyanis van ott egy aktív és berendezet Rheinmetall gyár ahol ugyan úgy gyárhatnak tornyot, mind Nemetországban, tán még valamivel olcsóbban is. Az egész felajánlás kb olyan PR lehetet, mint amikor nagy PR dobra verik a szerzódéseket olyan cseh vagy szlovák beszállítokkal, akik amúgy is a hagyományos partnereik.
Mivel a Lynx esetében az RM stratégia az, hogy kihelyezett részegység vagy komplett gyártásokkal viszik el a tendereket, ezért maximum ideiglenes megoldásként jöhetett volna szóba helyi Lynx győzelem nélkül cseh gyártás. Most hogy az ausztrálok már gyártanak Lance 2 tornyot, igy ilyen vészmegoldásra nem látok kényszert. 1 esetben lehetséges, ha nagyon biznak a 2023as cseh győzelemben. De ezek az esélyek hónapról hónapra csökkenek. Főleg mert a cseh politika az IFV tender második bukásával teljesen hiteltelenítette magát.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 300
14 047
113
Mivel a Lynx esetében az RM stratégia az, hogy kihelyezett részegység vagy komplett gyártásokkal viszik el a tendereket, ezért maximum ideiglenes megoldásként jöhetett volna szóba helyi Lynx győzelem nélkül cseh gyártás. Most hogy az ausztrálok már gyártanak Lance 2 tornyot, igy ilyen vészmegoldásra nem látok kényszert. 1 esetben lehetséges, ha nagyon biznak a 2023as cseh győzelemben. De ezek az esélyek hónapról hónapra csökkenek. Főleg mert a cseh politika az IFV tender második bukásával teljesen hiteltelenítette magát.
Ha eppenséggel a toronygyártásról van szó, észre kell venni, hogy mindezidáig csak a RM léányválalatai estek szóba mind Austráliában, mind Csehországban. Európában van még Csehországon kívul leányvállata Lengyelországban, Olaszországban, Norvégiában és Hollandiában. Ha az utolsó kettot ejtjuk és esetleg a Lengyeleket is, akkor EU-ban Nemetországon kívul Csehországban és Olaszországban johet szóba toronygyártás. És ebbol valszeg a csehországi lenne a legolcsóbb.

Mo-n például nem, mivel 1.- nincsen leányválalat, csupán joint venture; 2.- nincsen kényszer.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 750
5 888
113
Ha eppenséggel a toronygyártásról van szó, észre kell venni, hogy mindezidáig csak a RM léányválalatai estek szóba mind Austráliában, mind Csehországban. Európában van még Csehországon kívul leányvállata Lengyelországban, Olaszországban, Norvégiában és Hollandiában. Ha az utolsó kettot ejtjuk és esetleg a Lengyeleket is, akkor EU-ban Nemetországon kívul Csehországban és Olaszországban johet szóba toronygyártás. És ebbol valszeg a csehországi lenne a legolcsóbb.

Mo-n például nem, mivel 1.- nincsen leányválalat, csupán joint venture; 2.- nincsen kényszer.

Akkor a legésszerűbb az lenne, ha a cseh leány arrébköltöztetést belengetné az RM pár km-rel és szépen behúzná vele a felvidéki tendert. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Kifelejtetted még azt az opciót, hogy esetleg úgy is lehet toronygyártás cseheknél, hogy amúgy nem is vásárolnak Lynxet. Ugyanis van ott egy aktív és berendezet Rheinmetall gyár ahol ugyan úgy gyárhatnak tornyot, mind Nemetországban, tán még valamivel olcsóbban is. Az egész felajánlás kb olyan PR lehetet, mint amikor nagy PR dobra verik a szerzódéseket olyan cseh vagy szlovák beszállítokkal, akik amúgy is a hagyományos partnereik.

Ebben igazad van. Még a románoknál is okosabbak voltak az ő AirBus gyárukkal. Mordor rendelt magának Puma helikoptereket, csak mára elfeledkezett erről a képességéről. És most egy másik helikopter gyárat épít.
De a csehek az általad felvázolt esetben még okosabbak voltak. Csak elhitették a némettel, hogy érdemes leányvállalatot alapítani. Viszont ez a gyár termeli majd más országok hadi beszerzéséből a nyereséget. Miközben ők csak elhitetik a koreaiakkal, hogy tőlük akarnak majd venni IFV-t, de valójában a harmadik rivális ASCOD-ot fogják mégiscsak kihozni. (Vagy azokat is bolondítják majd és valójában külföldön olcsóbban legyártatják, csak előbb telepítsenek oda három gyárat nekik, ami kitermeli a költséget erre.)

Így ha jól csinálják és ha nem lepleződik le a tervük, akkor két gyár termeli majd az adóbevételeket nekik más országokból és csak egy gyár lesz, aminek megrendelést adnak... egyszer az életben. Majd a következő tenderen újabb három gyárat odacsábítanak.

Így gondoltad? Eddig is voltak kétségeink afelől, hogy meddig fog maradni az AirBus gyár Mordorban, most hogy látványosan nem akarnak többet onnan rendelni, hanem új gyártót betelepíteni, ezek csak felerősödtek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 494
93 695
113
Ha eppenséggel a toronygyártásról van szó, észre kell venni, hogy mindezidáig csak a RM léányválalatai estek szóba mind Austráliában, mind Csehországban. Európában van még Csehországon kívul leányvállata Lengyelországban, Olaszországban, Norvégiában és Hollandiában. Ha az utolsó kettot ejtjuk és esetleg a Lengyeleket is, akkor EU-ban Nemetországon kívul Csehországban és Olaszországban johet szóba toronygyártás. És ebbol valszeg a csehországi lenne a legolcsóbb.

Mo-n például nem, mivel 1.- nincsen leányválalat, csupán joint venture; 2.- nincsen kényszer.
Én abszokut nem magyar toronygyártásban gondolkodok. Viszont az olasz nyerőbb lenne, mint a cseh dilettánsok bekapcsolása.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 939
5 064
113
Ha eppenséggel a toronygyártásról van szó, észre kell venni, hogy mindezidáig csak a RM léányválalatai estek szóba mind Austráliában, mind Csehországban. Európában van még Csehországon kívul leányvállata Lengyelországban, Olaszországban, Norvégiában és Hollandiában. Ha az utolsó kettot ejtjuk és esetleg a Lengyeleket is, akkor EU-ban Nemetországon kívul Csehországban és Olaszországban johet szóba toronygyártás. És ebbol valszeg a csehországi lenne a legolcsóbb.

Mo-n például nem, mivel 1.- nincsen leányválalat, csupán joint venture; 2.- nincsen kényszer.
Ha valaki éveken keresztül átver téged. Millókat költesz el utólag teljesen felesleges tesztekre, azzal akarsz még később is együttműködni? Szerintem a RM vezetői már rosszul vannak a csehektől. Valószínűleg a bolygón bárhol befektetnének kivéve Csehországot. Ja és a fenti felsorolásból kifelejtetted a legújabb, Papperger szerint legmodernebb európai RM üzemet: a zalaegerszegit, amely valóban joint venture, de RM többségi részesedéssel. Teljesen egyértelmű, hogy a RM az európai Lynx gyártást Zalaegerszegre építi. Ha már ott van az összeszerelés, semmi akadálya nincs, hogy a akár a toronygyártás is ideköltözzön, tekintve, hogy nálunk még a csehektől is alacsonyabb gyártási költségek vannak. Magyar szempontból egyébként nem rossz a cseh halasztás: pár év múlva amikor majd meggondolják magukat a csehek és mégis vesznek Lynx-et akkor tőlünk fognak vásárolni. Addig pont legyártja az üzem a MH által megrendelt mennyiséget.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Magyar szempontból egyébként nem rossz a cseh halasztás: pár év múlva amikor majd meggondolják magukat a csehek és mégis vesznek Lynx-et akkor tőlünk fognak vásárolni. Addig pont legyártja az üzem a MH által megrendelt mennyiséget.

Amúgy erről én is beszéltem már kb. fél évvel ezelőtt is. Zalaegerszegnél eredetileg évi 45 db/év lett írva maximum termelésnek. Ezzel a kapacitással 2040-ig gyárthatnánk nyerés esetén Csehország, Hazánk és Szlovákia számait és még nem beszéltünk olyanról, hogy Katar is valszeg hasonló nagyságrendben vásárolna, lehet beesne 1 zl szlovén. Meg hát... az elkövetkezendő 20 évben újabb tenderek is indulnának.
Ez a szám érvényét vesztette, mivel azóta évi legalább 100 db-ról megy tervezgetés, de igazad van, az idő nekünk dolgozik. Jelenleg az évtized végéig talán le tudnánk gyártani az összeset.

Ha hozzá vesszük, hogy Katar szívesen leadja valószínűleg bármikor a rendelést, amikor beférnek az ütemtervbe, hát van egy jó évtizedünk "piacot kutatni", hogy kinek kell még esetleg élvonalbeli IFV.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
K

kamm

Guest
Ha valaki éveken keresztül átver téged. Millókat költesz el utólag teljesen felesleges tesztekre, azzal akarsz még később is együttműködni? Szerintem a RM vezetői már rosszul vannak a csehektől. Valószínűleg a bolygón bárhol befektetnének kivéve Csehországot. Ja és a fenti felsorolásból kifelejtetted a legújabb, Papperger szerint legmodernebb európai RM üzemet: a zalaegerszegit, amely valóban joint venture, de RM többségi részesedéssel. Teljesen egyértelmű, hogy a RM az európai Lynx gyártást Zalaegerszegre építi. Ha már ott van az összeszerelés, semmi akadálya nincs, hogy a akár a toronygyártás is ideköltözzön, tekintve, hogy nálunk még a csehektől is alacsonyabb gyártási költségek vannak. Magyar szempontból egyébként nem rossz a cseh halasztás: pár év múlva amikor majd meggondolják magukat a csehek és mégis vesznek Lynx-et akkor tőlünk fognak vásárolni. Addig pont legyártja az üzem a MH által megrendelt mennyiséget.
Ez mind igaz, de azert ez business, nem erzelmi kerdes. Amikor ennyit szivatnak, akkor azt is belearazod es annyi. ;)
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 939
5 064
113
Ez mind igaz, de azert ez business, nem erzelmi kerdes. Amikor ennyit szivatnak, akkor azt is belearazod es annyi. ;)
Pedig a hadiipar jó példa, hogy van jelentősége az érzelmi kérdésnek, sőt más szempontoknak is. Pl. nem veszünk semmilyen haditechnikát a románoktól és ők sem vesznek tőlünk semmit, pedig csak business lenne. Lehet, hogy azért mert utáljuk egymást?
Én pld kifejezetten utálom a román termékeket, soha nem vásárolok román terméket, ami nyilván érzelmi okai vannak.
 
H

Hummen23

Guest
Amúgy erről én is beszéltem már kb. fél évvel ezelőtt is. Zalaegerszegnél eredetileg évi 45 db/év lett írva maximum termelésnek. Ezzel a kapacitással 2040-ig gyárthatnánk nyerés esetén Csehország, Hazánk és Szlovákia számait és még nem beszéltünk olyanról, hogy Katar is valszeg hasonló nagyságrendben vásárolna, lehet beesne 1 zl szlovén. Meg hát... az elkövetkezendő 20 évben újabb tenderek is indulnának.
Ez a szám érvényét vesztette, mivel azóta évi legalább 100 db-ról megy tervezgetés, de igazad van, az idő nekünk dolgozik. Jelenleg az évtized végéig talán le tudnánk gyártani az összeset.

Ha hozzá vesszük, hogy Katar szívesen leadja valószínűleg bármikor a rendelést, amikor beférnek az ütemtervbe, hát van egy jó évtizedünk "piacot kutatni", hogy kinek kell még esetleg élvonalbeli IFV.
A felsoroltak közül senkinek nem ér rá 2040-ig.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
A felsoroltak közül senkinek nem ér rá 2040-ig.

Ha tovább olvasod, pont ez volt valószínűleg az oka, hogy nem maradt a 45 db/évnél a tervezett kapacitás.

És kicsit összeolvasod, a szlovák tenderben el van húzva a beszerzés az évtized végéig, ami már az új számokra jobban stimmel végső határidőnek. (Hogy az első tételeket valóban le lehet-e szállítani időre, az jó kérdés.)

Szóval ha például Felvidéken bukik a tender, mert ők koreait vesznek, de Csehországban nyer az új tenderen (értelemszerűen még inkább elcsúsztatott idővel), akkor meg oda egy kisebb tétel is még simán befér mondjuk Katar első szállítmányára.

Itt a fő kérdés sokkal inkább az, hogy a szélsőségekkel mit fogunk csinálni. Ha csak az egyiküknél lesz befutó, akkor kényelmes gyártással nyertünk. Ha Csehszlovákia közösen másik típus, akkor még az előtt kell új társat keresni, mielőtt kifut a mi megrendelésünk. Ha V4 közös Lynx a három ország, akkor meg mint írtam, a jelenleg számokkal eleve nem tudtuk volna legyártani csak V4-es termeléssel 2026-ig. Ami "ha"-nak nincs értelme, mert Prága már fixen késik annyit, hogy durván pont bele fog férni a három megrendelés az évi 100-as gyártással 2030-ig.

Csak kis visszautalás. Mit is mondott Maróth szinte minden interjúban fél évvel ezelőtt? Azt, hogy mi úgy számolunk, hogy a gyár építési költsége vissza fog jönni 2030-ig. A többi már a haszonért megy.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 300
14 047
113
Ha valaki éveken keresztül átver téged. Millókat költesz el utólag teljesen felesleges tesztekre, azzal akarsz még később is együttműködni? Szerintem a RM vezetői már rosszul vannak a csehektől.
Milyen egyutmukodés? o_O Az a RM saját gyára, amelyben saját termékeket gyártanak.

Abban igazad van, hogy Mo-n még olcsóbb, csak azt nem veszed figyelembe, hogy a koltozkedesnek is ára lenne és egy komplet új gyár felszerelése még drágább, és mindez csupán kb 90 fix toronyét (mert ugyebár az elsok Ausztráliábol jonnek)? Az adót pedig majd a komplet terméken "optimálizálják".

De a csehek az általad felvázolt esetben még okosabbak voltak. Csak elhitették a némettel, hogy érdemes leányvállalatot alapítani. Viszont ez a gyár termeli majd más országok hadi beszerzéséből a nyereséget.
Azért ekkora szerepet nem adnék a cseh félnek a gyár felhúzásában. Alapvetoen civil termékeket gyártanak ott, amit a tender kudarca nem befolyásol. A hadigyártás opcióként jelent meg.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 939
5 064
113
Milyen egyutmukodés? o_O Az a RM saját gyára, amelyben saját termékeket gyártanak.

Abban igazad van, hogy Mo-n még olcsóbb, csak azt nem veszed figyelembe, hogy a koltozkedesnek is ára lenne és egy komplet új gyár felszerelése még drágább, és mindez csupán kb 90 fix toronyét (mert ugyebár az elsok Ausztráliábol jonnek)? Az adót pedig majd a komplet terméken "optimálizálják".


Azért ekkora szerepet nem adnék a cseh félnek a gyár felhúzásában. Alapvetoen civil termékeket gyártanak ott, amit a tender kudarca nem befolyásol. A hadigyártás opcióként jelent meg.
Ez nem 90 toronyról szól, hanem többszáz darabról. A RM nem azért épít egy komplett gyárat Zalaegerszegen, hogy legyártson ott 172 Lynx-et. Az összes európai Lynx vevőjét onnan fogja ellátni és nem kizárólag Lynx-et fog gyártani hanem más termékeit pl. Skyranger-t. Szerintem a RM Zalaegerszegre tervezte a kerekes APC gyártást is csak mi ragaszkodtunk hozzá, hogy Kaposváron legyen a Herosnál, ami egy állami cég és sajnos etetni kell.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
H

Hummen23

Guest
Ez nem 90 toronyról szól, hanem többszáz darabról. A RM nem azért épít egy komplett gyárat Zalaegerszegen, hogy legyártson ott 172 Lynx-et. Az összes európai Lynx vevőjét onnan fogja ellátni és nem kizárólag Lynx-et fog gyártani hanem más termékeit pl. Skyranger-t. Szerintem a RM Zalaegerszegre tervezte a kerekes APC gyártást is csak mi ragaszkodtunk hozzá, hogy Kaposváron legyen a Herosnál, ami egy állami cég és sajnos etetni kell.
Igen, a skyranger-t itt fogják gyártani, és az tornyot jelent, a platform mindegy.
Szóval lesz toronygyártás, így adja magát a lance 2 is.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 992
23 108
113
a koltozkedesnek is ára lenne és egy komplet új gyár felszerelése még drágább, és mindez csupán kb 90 fix toronyét (mert ugyebár az elsok Ausztráliábol jonnek)? Az adót pedig majd a komplet terméken "optimálizálják".
Ne csak a puszta darabszámokat nézd,...,90 torony, később annak összes alkatrésze ugyanúgy a saját ellátási láncba, külföldre, szervizbázis, a gyártási technológia és szaktudás, ami egy ilyen gyárral jön, a képzett helyi munkaerőig, nem beszélve a beszállitói hálózat átalakulásáról. Hidd el megéri...MO-nak ;)