Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 869
113
Czech Army unveils new indigenous STARKOM tactical communication jammer...

bsp_52103-idr-20226.jpg

Megkezdődött az elektronikus hadviselési szakemberek kiképzése az új mobilkommunikációs zavaró berendezésre...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 641
113
Hogyan kell kiszámítani a cseh ipar 40%-os részesedését a BVP megrendelésben? A minisztérium alapvetően a VOP CZ-nek kedvez. Az igazi cseh munka sokkal gyengébb lesz


A VOP CZ (állami vállalat)kulcsszerepet játszhat, lehet csak papíron lesz 40%-os céh ipari hozzájárulás?

Az első kétség, hogy a VOP CZ képes-e ilyen fontos szerződések sikeres megkötésére. A cég hosszú ideje veszteséges (a 2013-2021 közötti kumulált veszteség körülbelül 339 millió CZK volt), és csak kis mértékben foglalkozik katonai megrendelésekkel (2021-ben a cseh hadsereg megrendelései mindössze 22%-ot tettek ki) értékesítés

A második ok az elsőhöz kapcsolódik. Mert ha az előbb említett kétségek merülnek fel a BVP termelésének teljes körű lebonyolításának valós képességeivel kapcsolatban, akkor kérdés, hogy a cseh védelmi iparban a megkövetelt minimum 40%-os részesedés hogyan teljesül a valóságban, ill. ha nem áll fenn annak a veszélye, hogy a svéd termelés csehként lesz megjelölve a CZ Általános Szerződési Feltételekben minimális hozzáadott értékkel, és az árat az állami tulajdonban lévő vállalkozás számára egy árrés növeli, és ezt követően a védelmi minisztériumnak szállítják.
...
Ezért ha egy magáncég meghatározott rendszereket vásárol Svédországban, például fegyvereket, és Csehországban gyártott harctornyot szerel fel velük, a svéd fegyverek értékét levonják a tranzakció értékéből, és nem számítják bele a cseh védelmi ipar részesedése, ami logikus és helyes. Ha azonban az állami vállalat megteszi ugyanezt, akkor a külföldön vásárolt anyagokat vagy szolgáltatásokat nem vonja le, ellenkezőleg, hozzáadja a torony befejezésének megtanulásához szükséges költségeket. És ami még rosszabb: ha Svédországból hoz egy gyakorlatilag kész harci tornyot, amelyen elvégzi az utolsó kozmetikai kiigazításokat, majd egy egészben eladja a védelmi minisztériumnak, akkor a torony teljes értéke a cseh részesedés részévé válik. szerződés. És ebben az esetben biztosan nem a "cseh kezek munkájával", hanem egy könyvelési művelettel lesz tele.
...
Ha valóban így kellene kiszámítani a cseh ipar részesedését a BVP megrendelésből, akkor a VOP CZ kapacitásának elégtelensége és gyakorlatilag egy akasztófa határidő a gyártási technológia átadására ennek a cégnek, amely állítólag felelős a Az alváz gyártása és a CV90 általános integrációja egyáltalán nem "probléma", és érthető a minisztérium optimizmusa. A VOP CZ egyszerűen megvásárolja az előregyártott alváz alkatrészeket Svédországban, összeszereli azokat, és gyakorlatilag a teljes alváz „cseh kéz által végzett munkának” számít.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ne álljunk azért addig fél lábon, amíg a csehek megrendelik az F-35-öt, mert nagyon el fogunk fáradni!
Vicces volt ez a török gépes átvétel is. Ha átveszik a török gépeket, akkor azok egy fejletlenebb Lot-ból fognak származni, ráadásul drágábbak is lesznek.
Szóval a csehek szerintem nagyon nem fognak ezek után kapkodni.
De ennek tükrében egészen érdekes lesz, hogy kire fogják tudni a török gépeket rámelegíteni...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 869
113
Ez az ELM-2084-eset takarja? :confused:
Mi a gond a radarokkal?
A cikk google fordítása:

Az izraeli radarok tavalyi törlesztőrészlete Prágában maradt. A minisztérium ezt a szállítások késedelmével magyarázza

Csehország tavaly nem fizette ki az izraeli MADR-radarok törlesztőrészletét – tudta meg a ČT Reporters . A szerződés szerint 2,53 milliárd korona előleget kellett volna fizetnie, amelyet a Honvédelmi Minisztérium megtartott. Problémák vannak a radarok szállításával, egyre több késéssel érkeznek. A tárca ezzel is indokolta lépését.

A honvédelmi minisztérium által Lubomír Metnar korában (ANO számára) kötött, összesen 3,5 milliárd koronás MADR radarok vásárlására vonatkozó szerződésben előlegfizetési ütemezés is szerepelt. Szerinte 2022-ben Csehországnak 2,53 milliárd koronás részletet kellett volna küldenie Izraelnek.

De ahogy a CT-riporterek megtudták, Prága tavaly nem volt hajlandó fizetni. A Honvédelmi Minisztérium sajtóosztálya most megerősítette az értesülést: "Az eredetileg MADR mobil 3D-radarok fizetésére elkülönített pénzeszközöket más projektek kifizetésére fordították."

A tárca ezt elsősorban azzal indokolta, hogy Izrael nem tartja be a szerződésben rögzített szállítási határidőket - a késés egyre hosszabb. Amint arról a ČT újságírói a 2023. február 6-án, hétfőn sugárzott riportban beszámoltak , ebben a pillanatban mind a nyolc megrendelt radarnak Csehországban kellett volna lennie. De nem így lett. Mindössze hárman érkeztek meg, ráadásul a technológia továbbra sem ment át a cseh hadsereg katonai tesztjein. E tesztek teljesítése nélkül a radarok nem helyezhetők be a fegyverzetbe.

„A MADR kifizetésére azonnal sor kerül, amint a radarokat megfelelően leszállítják. Részletesebb információkat annak érzékenysége miatt nem adunk ki” – közölte a Honvédelmi Minisztérium sajtóosztálya. A radarokra fordított pénz egy része azonban már a korábbi években is elhagyta Prágát. A kormányközi megállapodás 2019-es aláírása óta összesen 900 millió korona volt.

A MADR radarok kifizetéseinek eredeti megoszlása:
2019-ben: 867 714 000 CZK (fizetve)
2021-ben: 29 000 000 CZK (fizetve)
2022-ben: 2 525 487 884 CZK (nem történt fizetés)
2023-ban: 35 525 972 CZK (nem történt fizetés)

A cseh védelmi minisztérium minden nehézség ellenére nem akarja felmondani a szerződést. „Ha az izraeli fél hatvan napnál nagyobb késésben van (ilyen késés már előfordult, a szerk.), akkor kiléphetünk a szerződéses jogviszonyból, de őszintén mondom, hogy ez egy extrém megoldás, mert még mindig Érdeklődni fog a szerződés végrehajtása iránt, és beszerezzük a radarokat, hogy a Cseh Köztársaság hadserege használni tudja őket” – mondja Lubor Koudelka, a minisztérium fegyverkezési részlegének vezető igazgatója.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 521
41 806
113
jep. nem reszletezik, csak azt irjak, h nem ment meg at a “teszteken”.
azt viszont hangsulyozzak, h a 8 helyett eddig csak 3 radart kaptak meg. A cseh kormany emiatt visszatartott bizonyos elolegfizeteseket es kicsit all a bal.
Mi pont azért vettük a kanadaiakon keresztül az ELTA radrokat, mert nem akarunk lukra futni: a RM Canada a kanadai haderőnek már sikeresen "NATO-sította" és átadta a ELM-2084 radarokat. A csehek direktben izraelből veszik, amik direktben nem kapcsolhatók a NATO-rendszerébe (NATINAMDS)...lehet hogy emiatt nem felel meg, integrációs probléma lehet.

A tárca ezt elsősorban azzal indokolta, hogy Izrael nem tartja be a szerződésben rögzített szállítási határidőket - a késés egyre hosszabb. Amint arról a ČT újságírói a 2023. február 6-án, hétfőn sugárzott riportban beszámoltak , ebben a pillanatban mind a nyolc megrendelt radarnak Csehországban kellett volna lennie. De nem így lett. Mindössze hárman érkeztek meg, ráadásul a technológia továbbra sem ment át a cseh hadsereg katonai tesztjein. E tesztek teljesítése nélkül a radarok nem helyezhetők be a fegyverzetbe.
Amúgy nálunk is késnek - legalábbis nem volt róla hírt hogy ideért volna, pedig 2022-re ígérték az elsőt!
Ha itt lenne akkor biztos mutogatná Bobo napjában kétszer a "magyar VASKUPOLA radarját"! :p
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: SilvioD and Pogány

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 791
2 371
113
Mi pont azért vettük a kanadaiakon keresztül az ELTA radrokat, mert nem akarunk lukra futni: a RM Canada a kanadai haderőnek már sikeresen "NATO-sította" és átadta a ELM-2084 radarokat. A csehek direktben izraelből veszik, amik direktben nem kapcsolhatók a NATO-rendszerébe (NATINAMDS)...lehet hogy emiatt nem felel meg, integrációs probléma lehet.


Amúgy nálunk is késnek - legalábbis nem volt róla hírt hogy ideért volna, pedig 2022-re ígérték az elsőt!
Ha itt lenne akkor biztos mutogatná Bobo napjában kétszer a "magyar VASKUPOLA radarját"! :p
Á........Ő nem olyan.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
jep. nem reszletezik, csak azt irjak, h nem ment meg at a “teszteken”.
azt viszont hangsulyozzak, h a 8 helyett eddig csak 3 radart kaptak meg. A cseh kormany emiatt visszatartott bizonyos elolegfizeteseket es kicsit all a bal.
Semmi baj!
Szólni kell Bibinek, hogy hagyják a francba a cseheket!
Önköltségi áron átvesszük a hardvereket. A kanadaiakkal meg NATO-sítjuk őket... :cool:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 322
96 641
113
Mi pont azért vettük a kanadaiakon keresztül az ELTA radrokat, mert nem akarunk lukra futni: a RM Canada a kanadai haderőnek már sikeresen "NATO-sította" és átadta a ELM-2084 radarokat. A csehek direktben izraelből veszik, amik direktben nem kapcsolhatók a NATO-rendszerébe (NATINAMDS)...lehet hogy emiatt nem felel meg, integrációs probléma lehet.
Anno elég meglepő volt, hogy ezt a beszerzést az RM Canadan átfuttatjuk de lassan látszik a haszna. Az kifejezetten érdekes, hogy a szlovákok is cseh szerződéshez hasonlót kötöttek. De majd a nyírtelki RM Canada Hu natosítja.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 068
80 869
113
Növekvő operatív tapasztalat a légierőink C295M repülőgépeinek bevetésével kapcsolatban...

A cseh védelmi minisztérium most erősebb közepes méretű szállítórepülőgépek beszerzését készíti elő. Valójában az ACR már legalább negyed évszázada fontolgatja változó intenzitással egy közepes méretű repülőgéptípus vásárlását – az ezredforduló elején még az Antonov An-70-esek vásárlását is a megoldás részeként tekintették az orosz adósság fejében. A hadseregünknek három An-70-est kellett volna kapnia 2005-ben és 2006-ban. 2003 augusztusában azonban Oroszország elismerte, hogy nehézségei vannak az An-70 szállításával kapcsolatban, és felajánlotta helyyette az Il-76MF-et. Ez a repülőgép azonban nem felelt meg a cseh hadsereg követelményeinek (főleg a raktér alacsonyabb magassága és a magas üzemeltetési költségek miatt).