Gripen E REH rendszerei félig izraeliek.
Dehogy azok. Megint kiderült, hogy lovesed sincs a témáról.
FYI réges-régen nem releváns már a 70-80-as evek kommunista Néphadsereg kifejezése, a "REH", mondom, hogy 40-50-60 éves, ósdi könyvtári komcsi könyvekből semmit nem fogsz megtanulni, még harcaszatot sem (híresen buta szovjet mintát követett), plane nem 21. szazadi hálózatos, elektronikus ill szoftveres "hadviselést."
Ha "lokátor" alatt a radarra gondolsz, az bezony Ericsson, de ne zavarjon (a Microwave Systemset a 2000-esek elején megvette a Saab), az pedig svéd.
Az új E modellben a Raven az Leonardo, mert mindenképpen AESAt, de európait akartak és gyorsan. Mindeközben kihozták a saját AESA upgradet is a magyar Gripenekre is, remélem, azt is megveszik Gasparek.
De amcsi elemek is vannak benne.
Semmilyen "amcsi elem" nincs a szoftvereben, tényleg fogalmad nincs a témáról, legyél szíves nem hülyeségeket terjeszteni, mert ez már konkrétan kimeríti a témarombolást. Akkor is, ha azért van, mert fogalmatlan vagy a témában (ti. ezt tudod jól magadról.)
Jók a svédek,de egyáltalán nem világelsők.
Csak annyira azok, hogy a next-gen sw design rendszeruk miatt kérte fel oket a Boeing (!) a T-7 Red Hawk projectre, amit együtt meg is nyertek.
Amint már sokszor írtam, emellett virtualized-containerized subsystemekbol áll az új platform az E-ben, egymástól függetlenül, folyamatosan lehet fejleszteni őket, ami pont a rendkívül sw-centric és a jövőt jelentő EW és networked combat képessegeknél fog nagyon durván kijönni (mondjuk pár hét alatt hozzaadnak egy új EW protokollt, methodot avagy teljesen új network information access módot-képességet, függetlenül a kritikus avionikatol stb.)
Networked warfareben meg aztán úgy 50+ ev előnyük minimum volt, bár kétségtelen, hogy az F-35 már majdnem tudja azt, amit a TIDLS mai verziója a magyar Gripeneken
(csak tudna, mert ha jól rémlik, anno nem vették meg a teljes networked képességcsomagot?)