K
kamm
Guest
Táborsky.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Táborsky.
Táborsky.
F-35 bevezetésének cseh nehézségei
Azért kiváncsi leszek, egy ilyen cikk után meg követik e egy páran kamm fórumtársat, a működési költségek témakörben. Bár szerintem az lesz, mint egyszerűbb út, hogy ez a cikk fikciók rá épül meg elfogult az író.F-35 bevezetésének cseh nehézségei
Gugli
Új üzemeltetési, karbantartási és logisztikai infrastruktúra kiépítése
Egy már sokszor emlegetett dolog, ami vár ránk és nem múlik el. Az F-35-ös repülőgéphez teljesen új, az amerikai géphez hitelesített, szigorú működési, rezsim- és kiberbiztonsági feltételeknek megfelelő infrastruktúrát kell kiépíteni, ebbe a térbe csak speciális engedéllyel és biztonsági engedéllyel rendelkezők juthatnak be. A legbonyolultabb talán a szimulátorépület építése lesz, amelynek rendelkeznie kell tanúsított árnyékoló kamrával, melynek paramétereit a NÚKIB rendszeresen ellenőrzi. Mint számos olaszországi, hollandiai, belgiumi, dániai vagy németországi bázis esetében, valószínűleg minden zöld mezőre épül majd.
Ugyanakkor egyes interjúkban olyan információk jelennek meg, hogy a Čáslav-bázist képletesen szólva buldózerekkel kell lebontani, és mindent újjáépítenek. Ilyen információ származik a cseh hadsereg légierejének egykori parancsnokától, jelenleg pedig a Saab cég cseh-szlovákiai képviselőjétől, Jiří Vernertől is, akit a szerző egyébként rendkívül nagyra becsül, és mindenki emlékszik rá, aki ismeri "George-ot". mint a Čáslav-bázis rendkívül népszerű parancsnoka. A szerző azonban ebben a kérdésben nem ért vele teljesen egyet. Ugyanakkor az sem igaz, hogy az F-35 miatt új lőszerraktárakat vagy üzemanyag-gazdálkodást kellene építeni. Ezeket a dolgokat az elmúlt évek során már rekonstruálták, és például a Čáslav bázison van egy modern lőszerraktár, "IGLOO" típusú edzett, edzett tárgyakkal a repülési lőszerek tárolására, melynek elhelyezkedése a a szerző nem hozza nyilvánosságra.
A Čáslav repülőtér F-35-ös repülőgépek számára történő átépítésének teljes költségét még nagyon nehéz megjósolni, további tárgyalások kérdése ugyanis, hogy az amerikaiak mely szakosodott munkahelyeket (például a motorteszttermet) igazolják nekünk és mit nem. Csak hogy hozzávetőleges képet adjak, a Florennes és Kleine-Brogel belga bázisok újjáépítésének költsége 200-300 millió dollár körül mozog. Ezért ez viszonylag magas költség, amelyet a Cseh Köztársaságnak kell fizetnie.
Üzemeltetési költségek
Ha valaki azt mondja, hogy az F-35 üzemeltetése és karbantartása összköltségeket tekintve olcsóbb, mint a Gripen C-é, ne nagyon higgye el. A szerző egy ideje közölt információkat a cseh Gripenek repülési óráinak elszámolási áráról, amely azonban nem hasonlítható össze az F-35 repülési óráinak publikált adataival, mivel módszeresen kiszámított összegekről van szó. teljesen különböző. A valóságban a cseh Gripenek egy repült órájának valós ára meglepő módon nem sokkal magasabb, mint a cseh L-159 repült órájának elszámolt ára, amely jelenleg 215 000 CZK (körülbelül 9 000 USD). Ha az Alka esetében soknak tűnik, csak az érdekesség kedvéért, a KTL-159 szimulátoron egy repülési óra árát 20 ezer CZK-ra számítja fel a hadsereg, és csak isten tudja, mi van benne.
Ugyanakkor le kell szögezni, hogy teljesen mindegy, hogy valaki 15 ezer, 25 ezer vagy 35 ezer amerikai dollárnak adja meg az F-35 repülési órájának árát, mert a hasonló számításokkal úgy lehet zsonglőrködni, mint a golyókkal a cirkuszban. A mérvadó adat mindig a teljes, 24 gépből álló flotta Cseh Köztársaságban történő üzemeltetésének éves költségei lesz. Ezeknek a költségeknek a megjóslása azonban még mindig egy kis kristálygömbből jövő jóslás, mivel ezek összegét számos tényező befolyásolja, többek között egyelőre ismeretlen mennyiségek is, mint például a tervezett éves rajtaütés összege a teljes F- 35 flotta Csehországban és típuskarbantartási rendszere Csehországban, tehát milyen és milyen mértékű karbantartást tudunk majd magunk elvégezni a repülőgépeken, és mit nem. Mindenesetre az éves költségek legtöbb minősített becslése 6-10 milliárd CZK, míg a legsötétebb forgatókönyvek 12 milliárd CZK-ig terjednek.
Mindenesetre a kiadások legalább háromszor nagyobbak lesznek a bérelt Gripenek üzemeltetési összköltségéhez képest, amely összesen körülbelül évi 2,5 milliárd CZK-t tesz ki, ami egy olyan összeg, amely mind az éves bérleti díjból tevődik össze. 1,78 milliárd CZK áfával, amely tartalmazza a szoftverfrissítéseket és az új pilóták képzését, valamint egyéb szolgáltatásokat, és tartalmazza a szerződésben szereplő 2100 repülési óra üzemanyag árát, a 211. század tagjainak fizetését, valamint a külső felszerelések beszerzését is. az árban - azaz Litening 4i konténerek, MIDS + Cryptovoice és NVG terminálok (ezek együtt kb. 500 millió CZK értékű felvásárlást jelentenek), amelyek a cseh Gripeneken lévő ACR tulajdonát képezik. A szerző rámutat, hogy ez természetesen nagyon durva számítás.
Már számos európai felhasználó kezdeti tapasztalata azt mutatja, hogy az F-35 zavartalan működéséhez a meglévő 4. generációs gépekhez képest az ILS mérnöki-repülési szolgálatának nagyjából kétszeres létszáma szükséges. A szerző le mer szögezni, hogy itt nem közvetlenül a repülés előtti felkészülés során a repülőgép körül ácsorogtató technikusokról van szó, hanem a repülőgépek gondozását és üzemeltetését biztosító teljes szükséges "együttesről". Leginkább a különféle szakterületekkel rendelkező munkatársak nem "túl láthatóak". Az idő múlásával és az új Block 4-es verzió érkezésével, valamint általában a szükséges üzemeltetési tapasztalatok megszerzésével ez a szám körülbelül 1,5-szeresére csökkenhet.
Ezen okok miatt naivitás azt hinni, hogy a taktikai század jelenlegi, egy egyszerű és "felhasználóbarát" Gripenhez elegendő személyi struktúrája megoldaná az F-35A üzemeltetését, és minden bizonnyal meg kell erősíteni. azt. A 211. taktikai osztagban jelenleg körülbelül 170 ember dolgozik (ebből körülbelül 140 földi műszaki személyzet, tíz legénység és körülbelül húsz pilóta), tehát az F-35 hadműveleti biztonsága esetén létszámban kell megerősíteni összesen 300-400 főre. És mivel az ILS-tagok nem fákon nőnek, már most el kell kezdeni kiválasztásukat, képzésüket és oktatásukat. Még egy olyan triviális dolgot sem felejthetünk el, hogy minden F-35-ös személynek szigorúan titkos biztonsági engedéllyel kell rendelkeznie. Bárki, aki ismeri a teljes folyamat működését Csehországban, valószínűleg tudja, miről beszélünk.
Pilóták
Az USA-ban történő átképzésnél viszont az a kérdés, hogy az amerikaiak egyáltalán elfogadják-e és elismerik-e a Pardubice CLV-nél az L-39NG-n végzett alapkiképzést és a 213-as századnál az L-159-es harci továbbképzést, ill. vajon a cseh pilótáknak végig kell-e menniük a teljes ciklust az USA-ban a turbóprop T-6 Texan II-től a valószínűleg már bemutatott szuperszonikus T-7A Red Hawk felett. Ebben az esetben a képzés és átképzés az USA-ban több évig tartana.
A lengyelek már úgy tudják hogy Heron lesz...Bojové drony z Izraele budou stát 1,5 miliardy - Novinky
Resort obrany pokračuje ve velkých nákupech. V nejbližších dnech vyjednavači armády a ministerstva začnou jednat s izraelskou vládou o nákupu tří středních bojových dronů za 1,5 miliardy korun.www.novinky.cz
Nyilván olvasták a hadsereg hivatalos sajtókozleményét, amit két nappal ezelot bemásoltam ide magyarra fordítva.
Jó észrevétel, benéztem. A novinky.cz cikk még vasárnapi volt, a sajtóközlemény pedig már hétfői.Nyilván olvasták a hadsereg hivatalos sajtókozleményét, amit két nappal ezelot bemásoltam ide magyarra fordítva.
Amúgy pedig ma az armadninoviny.cz is foglalkozik a témával, csak fizetos a cikk:
Heron 1 a Cseh Köztársaság hadseregének: biztosra való fogadás
https://www-armadninoviny-cz.transl...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Az ukrajnai háború hatalmas fegyver- és katonai felszerelést indított el Európában. Egyes országok régebbi darabjaikat küldik Ukrajna megsegítésére, ellenkezőleg, a fegyverzetüket a nagyhatalmaknak biztosítják kárpótlásul. A külföldi médiában arról szólnak a találgatások, hogy a Leopard 2 harckocsik után Csehország is kaphat ajánlatot Marder gyalogsági harcjárművekre, amelyek a CV90-es típus érkezéséig működnének.
Zdroj: https://www-idnes-cz.translate.goog...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc
Ennek visitva tapsolnek: "Marder tank" a cseheknel. A leendo CV90 melle. Ez mar az ostoba fogalmatlansagnak olyan foka, hogy vilagszinten is az inkompetens hulyeseg uj merofoka lenne.Az AČR szerezhetne német Marder tankokat, és elküldheti BVP-2-jét Ukrajnába
Mivel kulomb annál, mint ha van BVP-1 és BVP-2 a leendo CV90 melle? Vagy a németeknek a Marder a Puma mellé? Így vagy úgy is végul a mobilizációs raktárban végzi.Ennek visitva tapsolnek: "Marder tank" a cseheknel. A leendo CV90 melle. Ez mar az ostoba fogalmatlansagnak olyan foka, hogy vilagszinten is az inkompetens hulyeseg uj merofoka lenne.