Cseh haderőfejlesztési program (2035) és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 183
87 045
113
Czech Republic extends TARANIS ADLER contract with HENSOLDT ...

The sensor specialist/solution provider HENSOLDT is equipping further combat vehicles of the Czech Armed Forces with the TARANIS® ADLER command, control, coordination & communication system, integrating a new map service and training artillerymen.
HENSOLDT has been working closely with the Czech Armed Forces in the field of artillery since 2022

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 183
87 045
113
A cseh védelmi minisztérium előrehaladást ért el a Svédországgal folytatott tárgyalásokon a JAS-39 Gripen repülőgépek 2027-től 2035-ig tartó bérletéveél kapcsolatban...

Újságírói megkeresések miatt tájékoztatást tettek közzé a tárgyalások folyamatban lévő eredményeiről.

A minisztérium képviselői tárgyaltak a svéd féllel a repülőgépek bérleti szerződésének meghosszabbításáról, a szervizelésről és a kiképzésről.

Az eredeti ajánlathoz képest hozzávetőleg 25 százalékos engedményt alkudtunk ki" - mondta Lubor Koudelka, a Fegyverkezési és Felvásárlási Részleg vezető igazgatója.

A svéd oldal új ajánlatának része a repülőgépek számának és a repülési óráknak az optimalizálása. A cseh hadseregnek a jelenlegi 14 helyett 2027 után 12 repülőgép állna rendelkezésre, ebből 10 együléses és kettő kétüléses lesz. Ez jelentős pénzügyi megtakarítást eredményez az elmúlt közel két év svéd ajánlataihoz képest.

Tekintettel a jelenlegi harctéri helyzetre válaszul a repülőgépek hadműveleti képességigényének fejlesztésére, szükség lesz a jelenleg használt repülőgépek korszerűsítésére. A svéd javaslat szerint a cseh hadsereg áfával együtt 3,9 milliárd koronát fizetne a korszerűsítésért. A repülőgépek korszerűsítésére már a jelenlegi bérleti időszakban (2015-től 2027-ig) volt vagy lesz szükség, áfával együtt csaknem 2 milliárd koronáért.

A svéd ajánlat szerint a svéd korona jelenlegi árfolyama alapján Csehország 2027 és 2035 között hozzávetőleg 16,65 milliárd koronát fizet áfával együtt a repülőgépek lízingjéért, szervizéért és képzéséért. Az ajánlat összegét elsősorban a harmadik évtizede üzemelő repülőgépek kora befolyásolja, ezért magasabb karbantartási költségek is várhatók. Ugyanakkor az elmúlt 20 évben a munkaerő-piaci árak és az anyagárak jelentősen emelkedtek a katonai repülési ágazatban. A készülő szerződés tehát reagál az elmúlt évek hosszú távú átlagot jelentősen meghaladó áralakulására. Az ajánlatot a svéd fél Csehország számára ugyanúgy tárgyalta, mint a svéd légierő ajánlatait.


----------------

Röviden összefoglalva:

2027-2035 : csak 12 gép marad (a 14 helyett)
Korszerűsítés : 3,9 milliárd CZK
Bérlet: 16,65 milliárd CZK

Összesen: 20,55 milliárd CZK = 332,81 milliárd HUF = 899,4 millió USD
Ez kb. 25%-os megtakarítást jelent a korábbi 14 gépes ajánlathoz viszonyítva.

Így 1 gép bérletére átlagosan 1,7 milliárd CZK = 27,72 milliárd HUF = 75 millió USD -t fizetnek még ki 2035-ig. (A gép a bérlet végén nem kerül cseh tulajdonba.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 183
87 045
113
https://www.portfolio.hu/global/202...zag-a-szovjet-tankok-raktarkeszletebol-753577
"A cseh Hospodárské Noviny lap számolt be arról, hogy Prága 2025 elején az utolsó szállítmányát is útnak indította Ukrajna felé az egyik szovjet gyártmányú harckocsikból, mivel teljesen kiürült a raktár."
Az eredeti cseh cikk röviden:
A szovjet gyártmányú T-72M típusú harckocsikból az utolsó darabokat is átadták. (86 darab állt rendelkezésre az ukrán háború kitörésekor)
A T-72M4CZ típusból 30 darab áll rendelkezésre. (karbantartáson van egy részük)
14 darab Leopard 2A4-esen tudnak műveleteket végrehajtani.
14 darab Leopard 2A4-est fognak még kapni 2026-ig, részben katonai segélyként. (ez valahogy kimaradt a magyar cikkből)
A jövőben érkezhet majd 77 darab szupermodern Leopard 2A8-as
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 009
16 873
113
Az eredeti cseh cikk röviden:
A szovjet gyártmányú T-72M típusú harckocsikból az utolsó darabokat is átadták. (86 darab állt rendelkezésre az ukrán háború kitörésekor)
A T-72M4CZ típusból 30 darab áll rendelkezésre. (karbantartáson van egy részük)
14 darab Leopard 2A4-esen tudnak műveleteket végrehajtani.
14 darab Leopard 2A4-est fognak még kapni 2026-ig, részben katonai segélyként. (ez valahogy kimaradt a magyar cikkből)
A jövőben érkezhet majd 77 darab szupermodern Leopard 2A8-as
Tehat lesz 105db leopard, a 77db leopradban benne vannak mar az egyeb leoprad alvazu jarmuvek is vagy ez csak az a 77db ami 120mm toronnyal (hagyomanyos funciot betolto harckocsi)?
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 888
15 434
113

A hadsereg MARS harcjárműveket vásárol, a megállapodást a nyáron írják alá​



A Védelmi Minisztérium több MARS járművet vásárol az SVOS Přelouč cégtől – közölte Jana Černochová (ODS) védelmi miniszter. Feltételezi, hogy a szerződést a nyáron kellene megkötni, de a járművek számát nem említette*. Az SVOS Přelouč a svéd Saab Dynamics AB fegyvergyártó céggel együttműködésben gyártja a MARS harcjárművet integrált légvédelmi rendszerrel.

...

Štěpán Černý az SVOS Přelouč értékesítési igazgatója szerint a MARS 4x4-es harcjárművet integrált új generációs MSHORAD légvédelmi rendszerrel kínálják. A cég három változatban gyártja a járművet, amelyek képesek megfelelni a NATO és harmadik országok vásárlóinak igényeinek. A jármű opcionálisan kormányozható hátsó tengellyel rendelkezik, amely alacsony, hat méteres fordulási sugarat és ezáltal nagyfokú manőverezhetőséget tesz lehetővé, például városi területeken, hegyvidéki terepen vagy egyéb nehezen megközelíthető területeken. A járműplatform más speciális felépítményekhez is használható, mint például a kiberbiztonsági rendszerek és a harctéri hangerősítés.

...
* úgy kb 16 darabról lehet szó egy légvédelmi egység számára (PR)
------------------------------------------------------


----------------------------------------------------

Magáról a MARS-ról:

 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 480
14 820
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

T-72 javitouzem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 183
87 045
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 589
101 948
113
Babisnak nem tetszik a cseh haderőfejlesztés.
(Idén választások)

Andrej Babiš: Mikor lesznek az F-35-ösök üzemkész készenlétben? Remélem soha


1,1 milliárd koronával drágult a JAS-39 Gripen repülőgépek korszerűsítés 27-ig

Gripen bérlés kétszer drágább, mint korábban

Cseréljük le az F-35-öt egy európai gyártású repülőgépre


Az F-35-ös repülőgépekkel kapcsolatban Andrej Babiš szállítási ütemezést kért, és megkérdezte, hogy mikor lesznek üzemképesek: "Nos, remélem, soha, és a következő kormánynak sikerül lecserélnie egy másik, olcsóbb, lehetőleg európai gyártású repülőgépre." Elmondta azt is, hogy az állami zárszámadás szerint az F-35 beszerzése esetén 142 milliárd korona ( 2.300 mrd HUF) 24 darabra . Ez az összeg hozzávetőleg 40 milliárdot (650 mrd HUF) tartalmaz a časzlavi bázis infrastruktúrájának rekonstrukciójára, és nem tartalmaz összesen körülbelül 10 milliárd koronát (163 mrd HUF) a lőszerre (AMRAAM, SIDEWINDER rakéták és GBU bombák) és a kiképzésre
..

A beszerzési költségeken kívül szó sem esett a hosszú ideje alacsony üzemképességgel küszködő repülőgépek üzemeltetési és karbantartási költségeiről. A gyártó amerikai légierő nyomására tett erőfeszítései, hogy a repülési óra költségét (CPFH) 25 000 dollárra (570 000 CZK) csökkentsék 2025-ben, nem vezetnek eredményre. 2021-ben a GAO (US Government Accountability Office) szerint 38 000 dollár volt, csökkenő tendenciával; ma 30 000 és 33 000 dollár közé tehető . Ezzel szemben a Gripen E repülőgépek CPFH-ját (az Avacionline, 2024 szerint) körülbelül 8000 dollárra (183 ezer korona) becsülik. A kétmotoros francia Rafale repülőgép egy repülési órájának jelenlegi költsége körülbelül 21 500 dollár (492 000 korona). Például egy F-35-ös felszállása egy szokványos probléma megoldására egy nem kommunikáló polgári utasszállító repülőgéppel óriási kiadást fog jelenteni az adófizetőknek – a repülőgép fejlett képességeit nem fogják használni egy ilyen beavatkozásnál.
 
  • Tetszik
Reactions: imike

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 183
87 045
113
Babisnak nem tetszik a cseh haderőfejlesztés.
(Idén választások)
És ha esetleg valakinek nem tiszta, Babis most az ellenzéki jelölt és ezért nyilván nem lehet jó neki semmi amit a jelenlegi kormány csinál.

Andrej Babiš: A védelmünkbe történő befektetések nem értelmesek és nem átláthatóak...
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 589
101 948
113
Babisnak nem tetszik a cseh haderőfejlesztés.
(Idén választások)

Andrej Babiš: Mikor lesznek az F-35-ösök üzemkész készenlétben? Remélem soha


1,1 milliárd koronával drágult a JAS-39 Gripen repülőgépek korszerűsítés 27-ig

Gripen bérlés kétszer drágább, mint korábban


Cseréljük le az F-35-öt egy európai gyártású repülőgépre

Az F-35-ös repülőgépekkel kapcsolatban Andrej Babiš szállítási ütemezést kért, és megkérdezte, hogy mikor lesznek üzemképesek: "Nos, remélem, soha, és a következő kormánynak sikerül lecserélnie egy másik, olcsóbb, lehetőleg európai gyártású repülőgépre." Elmondta azt is, hogy az állami zárszámadás szerint az F-35 beszerzése esetén 142 milliárd korona ( 2.300 mrd HUF) 24 darabra . Ez az összeg hozzávetőleg 40 milliárdot (650 mrd HUF) tartalmaz a časzlavi bázis infrastruktúrájának rekonstrukciójára, és nem tartalmaz összesen körülbelül 10 milliárd koronát (163 mrd HUF) a lőszerre (AMRAAM, SIDEWINDER rakéták és GBU bombák) és a kiképzésre
..

A beszerzési költségeken kívül szó sem esett a hosszú ideje alacsony üzemképességgel küszködő repülőgépek üzemeltetési és karbantartási költségeiről. A gyártó amerikai légierő nyomására tett erőfeszítései, hogy a repülési óra költségét (CPFH) 25 000 dollárra (570 000 CZK) csökkentsék 2025-ben, nem vezetnek eredményre. 2021-ben a GAO (US Government Accountability Office) szerint 38 000 dollár volt, csökkenő tendenciával; ma 30 000 és 33 000 dollár közé tehető . Ezzel szemben a Gripen E repülőgépek CPFH-ját (az Avacionline, 2024 szerint) körülbelül 8000 dollárra (183 ezer korona) becsülik. A kétmotoros francia Rafale repülőgép egy repülési órájának jelenlegi költsége körülbelül 21 500 dollár (492 000 korona). Például egy F-35-ös felszállása egy szokványos probléma megoldására egy nem kommunikáló polgári utasszállító repülőgéppel óriási kiadást fog jelenteni az adófizetőknek – a repülőgép fejlett képességeit nem fogják használni egy ilyen beavatkozásnál.
Ebből az egészből ami durva nekem az az infrastruktúra fejlesztés. A nálunk bejelentett szolnoki új laktanya 60 mrd, ez az F-35 reptér meg több mint tízszer annyi 650 mrd. Azt értem ez reptér meg minden, már ha jók a számok...