Cseh vadászgép-beszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
F-35 bevezetésének cseh nehézségei
Gugli


Új üzemeltetési, karbantartási és logisztikai infrastruktúra kiépítése

Egy már sokszor emlegetett dolog, ami vár ránk és nem múlik el. Az F-35-ös repülőgéphez teljesen új, az amerikai géphez hitelesített, szigorú működési, rezsim- és kiberbiztonsági feltételeknek megfelelő infrastruktúrát kell kiépíteni, ebbe a térbe csak speciális engedéllyel és biztonsági engedéllyel rendelkezők juthatnak be. A legbonyolultabb talán a szimulátorépület építése lesz, amelynek rendelkeznie kell tanúsított árnyékoló kamrával, melynek paramétereit a NÚKIB rendszeresen ellenőrzi. Mint számos olaszországi, hollandiai, belgiumi, dániai vagy németországi bázis esetében, valószínűleg minden zöld mezőre épül majd.

Ugyanakkor egyes interjúkban olyan információk jelennek meg, hogy a Čáslav-bázist képletesen szólva buldózerekkel kell lebontani, és mindent újjáépítenek. Ilyen információ származik a cseh hadsereg légierejének egykori parancsnokától, jelenleg pedig a Saab cég cseh-szlovákiai képviselőjétől, Jiří Vernertől is, akit a szerző egyébként rendkívül nagyra becsül, és mindenki emlékszik rá, aki ismeri "George-ot". mint a Čáslav-bázis rendkívül népszerű parancsnoka. A szerző azonban ebben a kérdésben nem ért vele teljesen egyet. Ugyanakkor az sem igaz, hogy az F-35 miatt új lőszerraktárakat vagy üzemanyag-gazdálkodást kellene építeni. Ezeket a dolgokat az elmúlt évek során már rekonstruálták, és például a Čáslav bázison van egy modern lőszerraktár, "IGLOO" típusú edzett, edzett tárgyakkal a repülési lőszerek tárolására, melynek elhelyezkedése a a szerző nem hozza nyilvánosságra.

A Čáslav repülőtér F-35-ös repülőgépek számára történő átépítésének teljes költségét még nagyon nehéz megjósolni, további tárgyalások kérdése ugyanis, hogy az amerikaiak mely szakosodott munkahelyeket (például a motorteszttermet) igazolják nekünk és mit nem. Csak hogy hozzávetőleges képet adjak, a Florennes és Kleine-Brogel belga bázisok újjáépítésének költsége 200-300 millió dollár körül mozog. Ezért ez viszonylag magas költség, amelyet a Cseh Köztársaságnak kell fizetnie.


Üzemeltetési költségek

Ha valaki azt mondja, hogy az F-35 üzemeltetése és karbantartása összköltségeket tekintve olcsóbb, mint a Gripen C-é, ne nagyon higgye el. A szerző egy ideje közölt információkat a cseh Gripenek repülési óráinak elszámolási áráról, amely azonban nem hasonlítható össze az F-35 repülési óráinak publikált adataival, mivel módszeresen kiszámított összegekről van szó. teljesen különböző. A valóságban a cseh Gripenek egy repült órájának valós ára meglepő módon nem sokkal magasabb, mint a cseh L-159 repült órájának elszámolt ára, amely jelenleg 215 000 CZK (körülbelül 9 000 USD). Ha az Alka esetében soknak tűnik, csak az érdekesség kedvéért, a KTL-159 szimulátoron egy repülési óra árát 20 ezer CZK-ra számítja fel a hadsereg, és csak isten tudja, mi van benne.

Ugyanakkor le kell szögezni, hogy teljesen mindegy, hogy valaki 15 ezer, 25 ezer vagy 35 ezer amerikai dollárnak adja meg az F-35 repülési órájának árát, mert a hasonló számításokkal úgy lehet zsonglőrködni, mint a golyókkal a cirkuszban. A mérvadó adat mindig a teljes, 24 gépből álló flotta Cseh Köztársaságban történő üzemeltetésének éves költségei lesz. Ezeknek a költségeknek a megjóslása azonban még mindig egy kis kristálygömbből jövő jóslás, mivel ezek összegét számos tényező befolyásolja, többek között egyelőre ismeretlen mennyiségek is, mint például a tervezett éves rajtaütés összege a teljes F- 35 flotta Csehországban és típuskarbantartási rendszere Csehországban, tehát milyen és milyen mértékű karbantartást tudunk majd magunk elvégezni a repülőgépeken, és mit nem. Mindenesetre az éves költségek legtöbb minősített becslése 6-10 milliárd CZK, míg a legsötétebb forgatókönyvek 12 milliárd CZK-ig terjednek.

Mindenesetre a kiadások legalább háromszor nagyobbak lesznek a bérelt Gripenek üzemeltetési összköltségéhez képest, amely összesen körülbelül évi 2,5 milliárd CZK-t tesz ki, ami egy olyan összeg, amely mind az éves bérleti díjból tevődik össze. 1,78 milliárd CZK áfával, amely tartalmazza a szoftverfrissítéseket és az új pilóták képzését, valamint egyéb szolgáltatásokat, és tartalmazza a szerződésben szereplő 2100 repülési óra üzemanyag árát, a 211. század tagjainak fizetését, valamint a külső felszerelések beszerzését is. az árban - azaz Litening 4i konténerek, MIDS + Cryptovoice és NVG terminálok (ezek együtt kb. 500 millió CZK értékű felvásárlást jelentenek), amelyek a cseh Gripeneken lévő ACR tulajdonát képezik. A szerző rámutat, hogy ez természetesen nagyon durva számítás.

Már számos európai felhasználó kezdeti tapasztalata azt mutatja, hogy az F-35 zavartalan működéséhez a meglévő 4. generációs gépekhez képest az ILS mérnöki-repülési szolgálatának nagyjából kétszeres létszáma szükséges. A szerző le mer szögezni, hogy itt nem közvetlenül a repülés előtti felkészülés során a repülőgép körül ácsorogtató technikusokról van szó, hanem a repülőgépek gondozását és üzemeltetését biztosító teljes szükséges "együttesről". Leginkább a különféle szakterületekkel rendelkező munkatársak nem "túl láthatóak". Az idő múlásával és az új Block 4-es verzió érkezésével, valamint általában a szükséges üzemeltetési tapasztalatok megszerzésével ez a szám körülbelül 1,5-szeresére csökkenhet.

Ezen okok miatt naivitás azt hinni, hogy a taktikai század jelenlegi, egy egyszerű és "felhasználóbarát" Gripenhez elegendő személyi struktúrája megoldaná az F-35A üzemeltetését, és minden bizonnyal meg kell erősíteni. azt. A 211. taktikai osztagban jelenleg körülbelül 170 ember dolgozik (ebből körülbelül 140 földi műszaki személyzet, tíz legénység és körülbelül húsz pilóta), tehát az F-35 hadműveleti biztonsága esetén létszámban kell megerősíteni összesen 300-400 főre. És mivel az ILS-tagok nem fákon nőnek, már most el kell kezdeni kiválasztásukat, képzésüket és oktatásukat. Még egy olyan triviális dolgot sem felejthetünk el, hogy minden F-35-ös személynek szigorúan titkos biztonsági engedéllyel kell rendelkeznie. Bárki, aki ismeri a teljes folyamat működését Csehországban, valószínűleg tudja, miről beszélünk.


Pilóták
Az USA-ban történő átképzésnél viszont az a kérdés, hogy az amerikaiak egyáltalán elfogadják-e és elismerik-e a Pardubice CLV-nél az L-39NG-n végzett alapkiképzést és a 213-as századnál az L-159-es harci továbbképzést, ill. vajon a cseh pilótáknak végig kell-e menniük a teljes ciklust az USA-ban a turbóprop T-6 Texan II-től a valószínűleg már bemutatott szuperszonikus T-7A Red Hawk felett. Ebben az esetben a képzés és átképzés az USA-ban több évig tartana.
Azért kiváncsi leszek, egy ilyen cikk után meg követik e egy páran kamm fórumtársat, a működési költségek témakörben. Bár szerintem az lesz, mint egyszerűbb út, hogy ez a cikk fikciók rá épül meg elfogult az író.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 905
82 490
113
A minisztérium nem kötelező érvényű ajánlatkérést küldött az amerikai félnek 24 db F-35 Lightning II típusú repülőgép beszerzésével kapcsolatban.

A Honvédelmi Minisztérium 2022. október 3-án, hétfőn átadta az úgynevezett ajánlatkérő levelet az amerikai félnek. Ez a dokumentum nem kötelező érvényű előírás, a cseh kormány rajta keresztül csak jelzi, hogy érdekli, hogy tárgyalásokat kezdjen az amerikai féllel a repülőgépek vásárlásáról. A levél átadása szükséges előfeltétele a további tárgyalásoknak az amerikai fél számára.

2022. október közepén a védelmi minisztérium képviselői megvitatják a repülőgépek beszerzésének és üzemeltetésének paramétereit az Egyesült Államokban. A soron következő tárgyalások egyik fő pontja a cseh ipar esetleges bevonása lesz. 2022 szeptemberében megkezdődtek a cseh és amerikai szakértői csoportok első találkozói.

A kormány döntése az USA-val való tárgyalások megkezdéséről a Cseh Köztársaság hadserege által készített elemzésen alapul, amely szerint csak az „ötödik generáció” legmodernebb gépei maradhatnak életben a jövő harcterén.

2022 augusztusában megalakult egy tárcaközi tárgyalócsoport, amelyben a Honvédelmi Minisztérium képviselői mellett a Külügyminisztérium, a Pénzügyminisztérium és az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium képviselői is helyet kaptak. A Honvédelmi Minisztérium munkacsoportját Blanka Cupáková helyettes és Jan Jireš helyettes vezeti. A csapat további tagjai a védelmi minisztérium és a cseh hadsereg egyes részlegeinek szakértői.

A cseh kormány felhatalmazta a védelmi minisztériumot, hogy 14 svéd Gripen repülőgép lejáró bérleti szerződését követő repülőgépek beszerzéséről tárgyaljon. A honvédelmi miniszter legkésőbb 2023. október 1-jén tájékoztatja a kormányt az F-35-ös repülőgépek beszerzésének és üzemeltetésének egyeztetett alapvető paramétereiről. Ez alapján dönt majd a kormány arról, hogy Csehország megvásárolja-e őket.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 294
13 967
113

„Vidíme trend, že u našeho stroje F-35 jdou operační náklady pod náklady konkurentů, letadel čtvrté generace, jako jsou F-16 nebo A-10 či F-18, což jsou tři typy, které F-35 nahrazuje v USA v letectvu, v námoří pěchotě a u námořnictva.“
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 830
47 181
113

„Vidíme trend, že u našeho stroje F-35 jdou operační náklady pod náklady konkurentů, letadel čtvrté generace, jako jsou F-16 nebo A-10 či F-18, což jsou tři typy, které F-35 nahrazuje v USA v letectvu, v námoří pěchotě a u námořnictva.“
Most mé' kell ilyen csúnyán beszélni?!? o_O
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 905
82 490
113
„Vidíme trend, že u našeho stroje F-35 jdou operační náklady pod náklady konkurentů, letadel čtvrté generace, jako jsou F-16 nebo A-10 či F-18, což jsou tři typy, které F-35 nahrazuje v USA v letectvu, v námoří pěchotě a u námořnictva.“
"Az F-35-ösnél azt a tendenciát látjuk, hogy az üzemeltetési költségek a versenytársak, a negyedik generációs repülőgépek - mint az F-16-os, az A-10-es vagy az F-18-as - költségei alá csökkennek, amely három típust az F-35-ös váltja fel az amerikai légierőnél, a tengerészgyalogságnál és a haditengerészetnél." - mondta.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 830
47 181
113

„Vidíme trend, že u našeho stroje F-35 jdou operační náklady pod náklady konkurentů, letadel čtvrté generace, jako jsou F-16 nebo A-10 či F-18, což jsou tři typy, které F-35 nahrazuje v USA v letectvu, v námoří pěchotě a u námořnictva.“

"Az F-35-ösnél azt a tendenciát látjuk, hogy az üzemeltetési költségek a versenytársak, a negyedik generációs repülőgépek - mint az F-16-os, az A-10-es vagy az F-18-as - költségei alá csökkennek, amely három típust az F-35-ös váltja fel az amerikai légierőnél, a tengerészgyalogságnál és a haditengerészetnél." - mondta.
Hja közben meg a BV 300M EUR/gépet különített el az F-35-ös programra. :D
Puhítani kell a közönséget.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 294
13 967
113

Ezt mar megnyerte az F-35 , de azert ide berakom.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 654
97 961
113

100 folott en mar nem is szamolnam! :hadonaszos:
2027 után is marad a Gripen. 2030-ra lehet legyártani az első F-35-öt, de az marad azUSA-ban, ott zajlik majd a képzés. Párhuzamosan lesz egy ideig a 2 típus.

1 csupasz gép 80-85 millió dollár. 24 csupasz gép 1,9-2,0 mrd dollár.Ez függ még az USA inflációtól, fölfelé nyitott.
Ha lesz ipari együttműködés, akkor nő az ár.
Ehhez jön még a kiképzés, szimulátor, lőszer.
Infrastruktúra kiépítése.

Karbantartást, üzemeltetést nem is említette.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 801
2 395
113

100 folott en mar nem is szamolnam! :hadonaszos:
Nos , ugyanebben a topicban tavaly januárban , 120 millió koronás cikk volt olvasható , majd ezt felemelték tavasszal 200 millióra!De ebben a reptérfejlesztéstől , a nemtudom még micsodáig minden benne volt , legalábbis így számoltak még akkor......