Sok vita folyik ennek a repülőgépnek a repülési óránkénti árairól. Az amerikai újságok tele vannak az ottani légierő panaszaival a drága művelet miatt. A gyártó azt ígérte nekik, hogy a repülőgépgyártás növekedésével az üzemeltetési költségeket fokozatosan elfogadható szintre csökkentik. Milyen információi vannak?
Ezt mondják nekünk is. A tárgyalások során igyekszünk nagy nyomást gyakorolni a legelfogadhatóbb feltételek elérése érdekében. Meglepett, hogy most azt mondták nekünk az Egyesült Államokban, hogy mi vagyunk az az ország, amely a legnagyobb nyomást gyakorolja, amit eddig tapasztaltak a tárgyalások során. bóknak vettem.
Magyarul mi vagyunk a legcsorobbak
Hogyan hozhat létre nyomást, amikor nyilvánvalóan a kötél rövidebb végét húzza?
Igyekszünk információkat szerezni például az amerikai médiából, hogy ellenőrizni tudjuk az árképzést. Még ha abban a helyzetben is vagyunk, hogy elfogadunk egy egyoldalú, gyakorlatilag nem alkuképes ajánlatot, legalább megpróbáljuk megbecsülni a repülési óránkénti árat.
Van egy két évvel ezelőtti repülési óra becslésünk, és most megkértük az amerikait, hogy adja meg az aktuális árat. És megígérték, hogy április végén átadják nekünk. Feltételezem, hogy az ár alacsonyabb lesz, és a méretgazdaságosságról szóló információk beigazolódnak. Ez a lehetőség, hogy nyomást gyakoroljunk a lehető legalacsonyabb ár elérése érdekében.
A szerződés bírálói szerint nagy a veszélye annak, hogy a cseh hadsereg csapdába esik, és olyan repülőgépet vásárol, amelyet Csehország nem tud finanszírozni.
Talán ez az egyik oka annak, hogy ebben a szerződésben tárgyalópartner lettem. Nagyon ügyelek annak dokumentálására, hogy a vásárlásnak a Honvédelmi Minisztérium teljes költségvetésén belül van értelme, és hogy kellő nyomást gyakoroljak a hadseregre, amelynek egyértelműen számszerűsítenie kell nemcsak azt, hogy maga a repülőgép mennyibe fog kerülni, hanem mennyi lesz az ezzel járó költségek összköltsége és finanszírozunk-e egyéb igényeket.
Hogyan lehet elérni, hogy tíz év múlva, amikor a következő üzemeltetési szerződésről tárgyalnak, az amerikaiak ne állapodjanak meg olyan árban, amely számunkra elviselhetetlen lesz?
Nem erre számítok, mert a presztízsük szempontjából elfogadhatatlan lenne, hogy elviselhetetlenül emelkedjen az üzemeltetési ár. Emellett arra számítok, hogy egész Európa - mert sok európai ország vásárol repülőt - megpróbál hatékony megoldást találni a lehető legtöbb megtakarításra, azaz közös oktatóközpont létrehozására vagy hatékony kiszolgálásra.
Nem tunik nagy szagertonek a neni.
Ezt mondják nekünk is. A tárgyalások során igyekszünk nagy nyomást gyakorolni a legelfogadhatóbb feltételek elérése érdekében. Meglepett, hogy most azt mondták nekünk az Egyesült Államokban, hogy mi vagyunk az az ország, amely a legnagyobb nyomást gyakorolja, amit eddig tapasztaltak a tárgyalások során. bóknak vettem.
Magyarul mi vagyunk a legcsorobbak
Hogyan hozhat létre nyomást, amikor nyilvánvalóan a kötél rövidebb végét húzza?
Igyekszünk információkat szerezni például az amerikai médiából, hogy ellenőrizni tudjuk az árképzést. Még ha abban a helyzetben is vagyunk, hogy elfogadunk egy egyoldalú, gyakorlatilag nem alkuképes ajánlatot, legalább megpróbáljuk megbecsülni a repülési óránkénti árat.
Van egy két évvel ezelőtti repülési óra becslésünk, és most megkértük az amerikait, hogy adja meg az aktuális árat. És megígérték, hogy április végén átadják nekünk. Feltételezem, hogy az ár alacsonyabb lesz, és a méretgazdaságosságról szóló információk beigazolódnak. Ez a lehetőség, hogy nyomást gyakoroljunk a lehető legalacsonyabb ár elérése érdekében.
A szerződés bírálói szerint nagy a veszélye annak, hogy a cseh hadsereg csapdába esik, és olyan repülőgépet vásárol, amelyet Csehország nem tud finanszírozni.
Talán ez az egyik oka annak, hogy ebben a szerződésben tárgyalópartner lettem. Nagyon ügyelek annak dokumentálására, hogy a vásárlásnak a Honvédelmi Minisztérium teljes költségvetésén belül van értelme, és hogy kellő nyomást gyakoroljak a hadseregre, amelynek egyértelműen számszerűsítenie kell nemcsak azt, hogy maga a repülőgép mennyibe fog kerülni, hanem mennyi lesz az ezzel járó költségek összköltsége és finanszírozunk-e egyéb igényeket.
Hogyan lehet elérni, hogy tíz év múlva, amikor a következő üzemeltetési szerződésről tárgyalnak, az amerikaiak ne állapodjanak meg olyan árban, amely számunkra elviselhetetlen lesz?
Nem erre számítok, mert a presztízsük szempontjából elfogadhatatlan lenne, hogy elviselhetetlenül emelkedjen az üzemeltetési ár. Emellett arra számítok, hogy egész Európa - mert sok európai ország vásárol repülőt - megpróbál hatékony megoldást találni a lehető legtöbb megtakarításra, azaz közös oktatóközpont létrehozására vagy hatékony kiszolgálásra.
Nem tunik nagy szagertonek a neni.