1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Csengdu J-10

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    A drogok rosszak állj le velük!Honnan szedted azt a hülyeséget,hogy nem léptek előre 20 ev alatt?
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    30-as hajtómű?
     
  3. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Még nincs szolgálatban, 4-5 év biztos kell még neki, hogy befejezzék a tesztelését.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
    Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
    Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
    De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
    Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
    Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
    Most ebből mit következtessek?
     
    endre, formosa1 and therob like this.
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Miért halad a kínai gyorsabban? A 117Sz-t hosszú évek óta sorozatban gyártják, az új 30-as hajtómű tesztelése folyik, ami ha jól értettem, már az amerikai F135-össel van kb hasonló szinten.
    A WS-10 terjedéséből én azt a következtetést tudom levonni, hogy ez a hajtómű elért egy olyan szintet (teljesítmény, megbízhatóság, élettartam szempontból), ami megengedi, hogy sorozatban gyártsák és széria gépekben használják. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanazon a szinten áll, mint pl a 117Sz, vagy az F100-PW220, vagy -229. Azok alapján, amit pl Dudi is írt a kínai AECC elnök nyilatkozatából, a WS-10 ott tarthat, ahol az orosz, vagy amerikai hajtóművek 15-20 éve voltak. Ez elég ahhoz, hogy tömegesen megjelenjen a kínai gépekben, azaz nem kell már orosz hajtóműveket venniük.

    Dudi szerintem erre a cikkre gondolt:
    http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-02-27&ttitle=Motor_Szics_2020-02-27
     
    endre, zsolti and fip7 like this.
  6. koppany

    koppany Well-Known Member

     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ha nem áll azon a szinten vehetnének 117Sz-t. Mi bajuk lenne ha még 5-10 évig orosz hajtóműveket építenének a gépeikbe?
     
  8. koppany

    koppany Well-Known Member

    Négy nemzet van aki saját kútfőből tud hajtóművet gyártani, a Kínai nincs benne. Ezt nem én állítom, hanem a hozzáértők.
    Nem véletlenül akarták a Kínaiak megvenni a Motor Szics-et.
     
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Komoly átalakítás nélkül beépíthető a J-10-be, 11-esekbe? Ha a saját hajtóművük ezekhez a gépekhez már elég (vagy elégséges) paramétereket teljesít, miért az orosz hajtóműiparba öntsenek dollár milliárdos megrendeléseket a hazai helyett? Nem azt mondom, hogy WS-10 egy rakás szar, amit csak szigszalag és kábelkötegelők tartanak egyben...
     
    endre and zsolti like this.
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Érdekes módon a 117Sz-t új fejlesztésű hajtóműnek fogjuk fel (ami ugyebár egy továbbfejlesztett Al-31), viszont a WS-11-et nem fogjuk fel új fejlesztésű hajtóműnek, habár sokkal kevesebb köze van a GM 101-hez mint a 117-nek az Al-hez.
    Ha a WS-11 nem új fejlesztés akkor igaz amit írsz, ha új fejleszét akkor ez a klubb kibővült.
    Arra tippelek, hogy igen.
    Mert betegesen óvatosak. Legalábbis az eddigi fegyverfejlesztéseik erre engednek következtetni.
     
    endre and therob like this.
  11. beta

    beta Well-Known Member

    Gyártani többen tudnak, csúcs szinten fejleszteni meg csak hárman.
     
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Úgy indult, hogy te nem vetted a 117Sz-t újnak, mert továbbfejlesztés. Ezért írtam, hogy akkor a WS-10 sem az.
    Erről AO-t kellene megkérdezni, de úgy rémlik, hogy átalakítás nélkül nem lehet beépíteni a Szu-27-esekbe.
    A beteges óvatosságnak is van egy határa. Amíg a WS-10 nem volt eléggé kiforrott, de már működött, nem építették be. Most már nyilván hozza a minimumot (vagy többet), folyik a rendszeresítése. Ahogy írtad, kivéve a haditengerészeti változatot. Ott a jelek szerint még tart a beteges óvatosság, inkább maradnak egyelőre az orosz erőforrásnál. Itt egyébként akár meg is lehetne fordítani a kérdésedet, ha annyira "tuti frankó szuper" a WS-10, akkor a J-15-ösök miért nem kapnak belőle?
     
    fip7 likes this.
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem vettem újnak és sose mondtam, hogy a WS-t egy üres papírlapból kiindúlva tervezték volna.
    Ha @Allesmor Obranna olvassa, majd megszakérti.
    Mert betegesen óvatosak!!!
    :D :D :D
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ok, túltárgyalva! :D
    Akkor viszont már betegesen betegesek :D
     
  15. koppany

    koppany Well-Known Member

    USA, Oroszország, Franciaország és Anglia. Javíts ki ha tévedek.
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Okoskodhatsz de a kínai főfő hajtóműfejlesztő feje azt mondta 20 év az oroszoktól az amiktól de még az európaiaktól is.Neki kicsit jobban hiszek.
     
  17. beta

    beta Well-Known Member

    Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
     
  18. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez nagyon érdekes kérdés, hogy a kicsik ténylegesen hogy állnak. Van fejlesztés a Snecmánál? Az Eurojet fogja gondolom az új francia-német géphez a hajtóművet fejleszteni, a Sencmával együtt? A japánok meg önállóan próbálják megalkotni a saját hajtóművüket az FX programhoz, pár éve be is mutattak valamit, de fogalmam sincs, hogy állnak vele.
     
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igaza van!
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
    zsolti likes this.
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Csak az amerikaiaknál. A RR fele is amerikai. Az oroszok vért izzadnak, akkor is alig megy.
     
    endre and formosa1 like this.

Ezen oldal megosztása