J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Néhány szép kép a SDF-ről
49216692237_a27cfdffa9_k.jpg

49215980503_ceb47ca79f_k.jpg

49213692891_5062881c9b_k.jpg
 
Sorozatgyártású J-10C hazai hajtóművel. Ez megmagyarázza, hogy miért nincs több orosz hajtóműrendelés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Sorozatgyártású J-10C hazai hajtóművel. Ez megmagyarázza, hogy miért nincs több orosz hajtóműrendelés.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Pont a napokban olvastam,hogy a kínai hajtóműgyártó igazgatója szerint 20 évvel vannak lemaradva az oroszok meg az amerikaiak mögött.
 
Az elülső légbeömlő nyílás az F-16-é.
A fix utántöltő csonk a Rafale-é.
A deltaszárny a Gripen-é.
A hajtómű a Szu-27-é.
A kacsaszárny a Typhoon-é.
A púp a hátán a Mig-é.

Saját fejlesztésű kínai gép :D
 
Pont a napokban olvastam,hogy a kínai hajtóműgyártó igazgatója szerint 20 évvel vannak lemaradva az oroszok meg az amerikaiak mögött.
Nehéz vitázni ezzel a kijelentéssel, míg a kínai gépek jórészén orosz hajtómű van. Viszont annyit finomítanék a dolgon, hogy az oroszok nem nagyon haladtak előre a 20 évvel ezelőtti szintjükről.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ok, milyen új hatjómű került rendszeresítésre, amit 20 évnél korábbi időszakban fejlesztettek ki (2000 után)?
Lehet, hogy van, csak kapásból nem jut eszembe.
Tényleg kíváncsi vagyok.
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Nehéz vitázni ezzel a kijelentéssel, míg a kínai gépek jórészén orosz hajtómű van. Viszont annyit finomítanék a dolgon, hogy az oroszok nem nagyon haladtak előre a 20 évvel ezelőtti szintjükről.

A drogok rosszak állj le velük!Honnan szedted azt a hülyeséget,hogy nem léptek előre 20 ev alatt?
 
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.

30-as hajtómű?
 
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.

A drogok rosszak állj le velük!Honnan szedted azt a hülyeséget,hogy nem léptek előre 20 ev alatt?

Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
Most ebből mit következtessek?
 
Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
Most ebből mit következtessek?
Miért halad a kínai gyorsabban? A 117Sz-t hosszú évek óta sorozatban gyártják, az új 30-as hajtómű tesztelése folyik, ami ha jól értettem, már az amerikai F135-össel van kb hasonló szinten.
A WS-10 terjedéséből én azt a következtetést tudom levonni, hogy ez a hajtómű elért egy olyan szintet (teljesítmény, megbízhatóság, élettartam szempontból), ami megengedi, hogy sorozatban gyártsák és széria gépekben használják. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanazon a szinten áll, mint pl a 117Sz, vagy az F100-PW220, vagy -229. Azok alapján, amit pl Dudi is írt a kínai AECC elnök nyilatkozatából, a WS-10 ott tarthat, ahol az orosz, vagy amerikai hajtóművek 15-20 éve voltak. Ez elég ahhoz, hogy tömegesen megjelenjen a kínai gépekben, azaz nem kell már orosz hajtóműveket venniük.

Dudi szerintem erre a cikkre gondolt:
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-02-27&ttitle=Motor_Szics_2020-02-27
 
A WS-10 terjedéséből én azt a következtetést tudom levonni, hogy ez a hajtómű elért egy olyan szintet (teljesítmény, megbízhatóság, élettartam szempontból), ami megengedi, hogy sorozatban gyártsák és széria gépekben használják. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanazon a szinten áll, mint pl a 117Sz, vagy az F100-PW220, vagy -229.
Ha nem áll azon a szinten vehetnének 117Sz-t. Mi bajuk lenne ha még 5-10 évig orosz hajtóműveket építenének a gépeikbe?
 
Ok, milyen új hatjómű került rendszeresítésre, amit 20 évnél korábbi időszakban fejlesztettek ki (2000 után)?
Lehet, hogy van, csak kapásból nem jut eszembe.
Tényleg kíváncsi vagyok.

Négy nemzet van aki saját kútfőből tud hajtóművet gyártani, a Kínai nincs benne. Ezt nem én állítom, hanem a hozzáértők.
Nem véletlenül akarták a Kínaiak megvenni a Motor Szics-et.