J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Néhány szép kép a SDF-ről
49216692237_a27cfdffa9_k.jpg

49215980503_ceb47ca79f_k.jpg

49213692891_5062881c9b_k.jpg
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Az elülső légbeömlő nyílás az F-16-é.
A fix utántöltő csonk a Rafale-é.
A deltaszárny a Gripen-é.
A hajtómű a Szu-27-é.
A kacsaszárny a Typhoon-é.
A púp a hátán a Mig-é.

Saját fejlesztésű kínai gép :D
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Pont a napokban olvastam,hogy a kínai hajtóműgyártó igazgatója szerint 20 évvel vannak lemaradva az oroszok meg az amerikaiak mögött.
Nehéz vitázni ezzel a kijelentéssel, míg a kínai gépek jórészén orosz hajtómű van. Viszont annyit finomítanék a dolgon, hogy az oroszok nem nagyon haladtak előre a 20 évvel ezelőtti szintjükről.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
Ok, milyen új hatjómű került rendszeresítésre, amit 20 évnél korábbi időszakban fejlesztettek ki (2000 után)?
Lehet, hogy van, csak kapásból nem jut eszembe.
Tényleg kíváncsi vagyok.
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 426
84 321
113
Nehéz vitázni ezzel a kijelentéssel, míg a kínai gépek jórészén orosz hajtómű van. Viszont annyit finomítanék a dolgon, hogy az oroszok nem nagyon haladtak előre a 20 évvel ezelőtti szintjükről.

A drogok rosszak állj le velük!Honnan szedted azt a hülyeséget,hogy nem léptek előre 20 ev alatt?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 426
84 321
113
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.

30-as hajtómű?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Teljesen vadonat új talán csak a PS-90. De azért ne csúsztassunk, szerinted a Szu-35-ösökben és Szu-57-esekben döbörgő 117Sz semmivel nem tud többet, nem megbízhatóbb, nagyobb teljesítményű, élettartamú, mint a 20 évvel ezelőtti Al-31-esek? Mert ha ennyire szigorúan nézzük a dolgot, a kínai hajtóművek sem új fejlesztések, valamelyik amerikai típus módosított, kínai változatai.

A drogok rosszak állj le velük!Honnan szedted azt a hülyeséget,hogy nem léptek előre 20 ev alatt?

Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
Most ebből mit következtessek?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
Most ebből mit következtessek?
Miért halad a kínai gyorsabban? A 117Sz-t hosszú évek óta sorozatban gyártják, az új 30-as hajtómű tesztelése folyik, ami ha jól értettem, már az amerikai F135-össel van kb hasonló szinten.
A WS-10 terjedéséből én azt a következtetést tudom levonni, hogy ez a hajtómű elért egy olyan szintet (teljesítmény, megbízhatóság, élettartam szempontból), ami megengedi, hogy sorozatban gyártsák és széria gépekben használják. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanazon a szinten áll, mint pl a 117Sz, vagy az F100-PW220, vagy -229. Azok alapján, amit pl Dudi is írt a kínai AECC elnök nyilatkozatából, a WS-10 ott tarthat, ahol az orosz, vagy amerikai hajtóművek 15-20 éve voltak. Ez elég ahhoz, hogy tömegesen megjelenjen a kínai gépekben, azaz nem kell már orosz hajtóműveket venniük.

Dudi szerintem erre a cikkre gondolt:
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2020-02-27&ttitle=Motor_Szics_2020-02-27
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A WS-10 terjedéséből én azt a következtetést tudom levonni, hogy ez a hajtómű elért egy olyan szintet (teljesítmény, megbízhatóság, élettartam szempontból), ami megengedi, hogy sorozatban gyártsák és széria gépekben használják. Ez még nem jelenti azt, hogy ugyanazon a szinten áll, mint pl a 117Sz, vagy az F100-PW220, vagy -229.
Ha nem áll azon a szinten vehetnének 117Sz-t. Mi bajuk lenne ha még 5-10 évig orosz hajtóműveket építenének a gépeikbe?
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 659
8 852
113
Ok, milyen új hatjómű került rendszeresítésre, amit 20 évnél korábbi időszakban fejlesztettek ki (2000 után)?
Lehet, hogy van, csak kapásból nem jut eszembe.
Tényleg kíváncsi vagyok.

Négy nemzet van aki saját kútfőből tud hajtóművet gyártani, a Kínai nincs benne. Ezt nem én állítom, hanem a hozzáértők.
Nem véletlenül akarták a Kínaiak megvenni a Motor Szics-et.