CV90 / Combat Vehicle 90 (Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Hortator

Well-Known Member
2019. június 27.
897
3 238
93
Lehet, hogy már volt (ez esetben elnézést), mert két éves, visszanéztem néhány oldalt, de nem láttam, csak más Mjölner-es videót:
Aki elsőre hangosan kimondja hibátlanul hangosan, hogy "Granatkastarpansarbandvagn nittio", jelentkezzen @tarzaan-nál egy akciós váras csokira.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 607
113
CV 90?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
?
fycn-310.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 850
72 607
113
Kicsi a torony és nagyon a jobb oldalon van. Ypr lesz ez elakadva a sárban.
Az szerintem is, elokerult a video amin szerepel. Par hettel ezelotti, a Bahmutba bevivo uton van. Akkor meg nem volt arra CV. Eleg fura volt, xar kepminosegnel is.

A masodik viszont amit betettem az erdekesebbnek tunik.
 

32karakter

Well-Known Member
2011. február 21.
1 515
3 200
113
Az szerintem is, elokerult a video amin szerepel. Par hettel ezelotti, a Bahmutba bevivo uton van. Akkor meg nem volt arra CV. Eleg fura volt, xar kepminosegnel is.

A masodik viszont amit betettem az erdekesebbnek tunik.
A második inkább bmp3. De tudja franc,.ezek ilyen ufo felvételek, bigfootot hiányolom róluk.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 805
113
Most jön a mélytorkos

MEGJEGYZÉS: A GDELS megtámadta a CV90-es járművekre aláírt szerződést. Jana Černochovát soha nem látott méretű katasztrófa fenyegeti


Amiről az eredeti BVP-pályázat teljes ideje alatt, majd legkésőbb ez év januárjában utalásszerűen spekuláltak, vagyis annak a veszélye, hogy egy vagy több pályázó a Cseh Köztársaság hadseregének szállított lánctalpas BVP-t határozottan tiltakozik. a választott eljáráshoz, valósággá válik. A Honvédelmi Minisztérium kifogásokat kapott az ASCOD 42 járművet gyártó spanyol GDELS cégtől, amely az iRozhlas és a Radiožurnál szerint nem sokkal a szerződés aláírása után, azaz május 24-e után tiltakozott, amikor a Honvédelmi Minisztérium két szerződést írt alá. A svéd kormányhivatallal, az FMV-vel, a másik a CV90-es gyártó BAE Systems-Hägglunds-szal tárgyalok, összesen mintegy 60 milliárd koronáról 246 járműre, de inflációs záradékkal, így a végár biztosan lényegesen magasabb lesz. Mi lehet a következő fejlesztés?

A Cseh Köztársaság kormánya a tavaly nyár folyamán döntött arról, hogy tárgyalásokat kezd a Svéd Királyság kormánnyal, nem sokkal azután, hogy az új pályázati feltételek elutasítása miatt törölték a 2019 tavaszán kiírt közbeszerzési pályázatot. Az újonnan meghatározott feltételeket a Rheinmetall és a GDELS elutasította, indokait többek között a védelmi bizottság akkori képviselőinek küldött levélben indokolta. A kormány Jana Černochová védelmi minisztert bízta meg a CV90-es járművek beszerzésének tárgyalásával, amelyeket a svéd BAE Systems-Hägglunds cég ajánlott fel a pályázat részeként. A járműveket a kormányok közötti (G2G) megállapodás alapján kellett volna beszerezni.

A Honvédelmi Minisztérium a szerződés aláírását követő kifogások kézhezvétele után közölte, hogy a kifogásokat a Kbt. értelmében késve nyújtották be, ezért nem veszik figyelembe. Automatikusan felkínálja az összehasonlítást a H-1 rendszerű amerikai helikopterek beszerzéséről szóló kormányközi megállapodás esetével, amelyek jelenleg a cseh hadseregnél állnak hadrendbe. Egy versengő gyártó, a Leonardo cég már a szerződés aláírása előtt a Honvédelmi Minisztériumhoz fordult kifogásaival. A tárca megközelítésében az akkori helyettes Filip Říha kulcsszerepet játszott: a HM akkor sem volt hajlandó foglalkozni a kifogásokkal. Az érv az volt, hogy Leonardo nem vett részt az eljárásban, és nem kínált olyan terméket, amely megfelelne az ACR követelményeinek. Ennek ellenére az ÚOHS elfogadta az olasz cég utólagos panaszát, és példátlanul, a szerződés értékéből számítva 0,5 milliárd korona feletti bírságot ítélt a minisztériumnak. A minisztériumnak nem járt sikerrel a fellebbezése, és elvesztette a későbbi tárgyalást. A történelem legmagasabb bírsága végleges.

Nem várható el, hogy a pályázaton hosszú évek óta részt vevő, a cseh környezetet jól ismerő GDELS jogi képviselői, többek között a KBVP Pandur II 8x8 CZ projektből, ne ismerjék a közbeszerzési szerződések odaítélésére vonatkozó jogszabályokat. . Kétségtelenül a Leonardo cég ügyének köszönhetően tudják, hogy a szerződés aláírását követő kifogások benyújtása nem éri el a kívánt hatást, és láthatóan a HM válaszára is számítottak. Másrészt a tárgyalások menete, amely az előbb említett szerződések aláírásával tetőzött, nagyon átláthatatlan módon zajlott: "Az elmúlt hónapokban napi rendszerességgel folytak intenzív tárgyalások a svéd féllel. a projekt minden aspektusát érintette, beleértve az ipari együttműködést is.A helyzet az egyes tárgyalási területeken folyamatosan fejlődött, így nem volt helyénvaló olyan információkat közzétenni, amelyek nem lennének naprakészek a következő napon vagy héten.

Ez nagyjából a következőt jelenti a Kbt. vonatkozó rendelkezése szempontjából: a tárgyalások során semmi sem végleges, a nyilvánosság kevéssé ismert, ezért konkrét kifogásokkal nehéz megtámadni a folyamatot. A szerződés aláírása után, amikor a megrendelés jellege nyilvánvalóbbá válik, már késő. Nem egészen. A szerződés aláírását követő egy hónapon belül megtámadható a Gazdasági Versenyvédelmi Hivatalnál. És valószínű, hogy a GDELS panasza is pontosan erre irányul majd. A határidő egy hét múlva jár le. Az iRozhlas Marin Švanda, az ÚOHS szóvivőjének alábbi nyilatkozatáról számolt be: „A szerződés megkötését követően az ajánlatkérő eljárása a szerződés teljesítésének megtiltására irányuló javaslattal vagy a hatósághoz történő kezdeményezés benyújtásával támadható meg, ha kétségek merülnek fel. az ajánlatkérő eljárásának jogszerűségéről."

Feltételezhető, hogy a kutya beletemetkezik abba az információba, amely az adásvételi szerződésről szóló tárgyalások kellős közepén, még a végső svéd ajánlat benyújtása előtt, mégpedig január 18-án elhangzott. A kormány akkor a Honvédelmi Minisztériumtól a következőket tudta meg: "Az FMV által képviselt Svéd Királyság kijelenti, hogy a BVP szállítási szerződésének megkötéséhez egy másik jogalany (a BAE gyártó) közvetlen bevonása a szerződéskötési folyamatba. a Svéd Királyság szempontjából szükséges, mivel a Svéd Királyság nem lehet független szerződő fél a szállítási szerződésben az eladó oldalán." A tárgyalások következő menete ennek megfelelően alakult, és végül két szerződést írtak alá, egyet a Svéd Királyság kormányát képviselő FMV-vel, egyet pedig a gyártóval. Ugyanakkor a vonatkozó szabályozások (2009/81/EK irányelv és egyebek) kifejezetten kimondják, hogy az a kivétel, amely szerint a szerződés kormányközi megegyezéssel hajtható végre,

Éppen ezért már januárban írtuk: "Nagyon valószínű, hogy a Cseh Köztársaság és az EU jogszabályi szabályaitól való bármilyen eltérés lehetőséget ad a többi eredeti ajánlattevőnek a szerződésre és jogi lépéseikre a szerződés teljesítése ellen. szerződést, valamint a Gazdasági Versenyvédelmi Hivatal által kiszabott számos pénzbírság egy másik lehetséges kockázatát."

Ha erről vagy más pontokról van szó, az kétségtelenül a vita további alakulásából fog következni. A Leonardo cég ügyével való párhuzam nem abban rejlik, hogy az olaszoknak végül csak egy nagyon részleges feljelentést sikerült elérniük, ami azzal a problémával kapcsolatos, hogy a Honvédelmi Minisztérium nem oldotta meg a cég kifogásait az Egyesült Államokkal kötött szerződés aláírása előtt. államok kormánya. Ebből adódóan komoly, de formai probléma volt, amelyben a benyújtott kifogásokat tartalmilag és tartalmilag nem bírálták el, és a kiszabott bírságot, bár végül láthatóan évek múltán oda vezetett, hogy Filip Říha távozott. a minisztériumban betöltött magas beosztása (és Bécsbe "takarították" az EBESZ-hez tartozó cseh képviselethez), nem volt befolyása magára a szerződésre, valamint a H-1 rendszer helikoptereinek beszerzésére és megvalósítására.

Leonardo is előállt ezzel, de az ÚOHS elutasította javaslatát, mondván, hogy "a tárgy UH-1Y és AH-1Z helikopterek, azaz katonai felszerelések beszerzése, amely az első és a második kategória biztonsági érdekeinek biztosításához szükséges, azaz létfontosságú és stratégiai érdekek." És persze ez megismétlődhet a 246 lánctalpas BVP esetében, amit a Cseh Köztársaság hadserege már hosszú évek óta türelmetlenül vár. Másrészt ilyen megközelítéssel az egyéni többlet lassan rendszerré válna, ill Valószínűleg a Honvédelmi Minisztériumnak az a gondolata támadna, hogy az ország létfontosságú és stratégiai érdekei szempontjából értelemszerűen nélkülözhetetlen katonai felszerelések beszerzése esetén a gazdasági verseny szabályait megkerülheti. Emlékeztetünk ismét arra, hogy ez legalább 60 milliárd korona, több mint háromszorosa a helikopterekre vonatkozó szerződés értékének.

Katasztrófa lenne a minisztérium vezetése számára egy stoptábla a CV90 adásvételi szerződésének végrehajtására. Az egész folyamatot újra kellene kezdeni, és ez jelentős késést jelentene a Cseh Hadsereg számára a korszerű felszerelések szállításában. Azt azonban nem lehet mondani, hogy ezt a helyzetet nem lehetett feltételezni és nem lehetett várni. A vitaveszélyről már az újra összevont pályázat idején szó esett, amelyben minden résztvevő mindent megtett, hogy az adott szabályok szerint sikeres legyen, de a folyamat bonyolultsága kétségtelenül számos lehetőséget kínált a sikertelen pályázóknak a későbbi fellebbezésre. . A strip BVP cseh felvásárlásának véget nem érő történetének még messze van az utolsó fejezete.


Mindekozben Csehország, Szlovákia és Ukrajna deklarációt írtak alá IFV kozos beszerzéséról és uzemeltetésérol.


Černochová látványosan nem izgul. :oops:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Mindekozben Csehország, Szlovákia és Ukrajna deklarációt írtak alá IFV kozos beszerzéséról és uzemeltetésérol.


Černochová látványosan nem izgul. :oops:

Vagyis ha jól értem, beveszitek Ukrajnát a cseh és szlovák CV90 beszerzésbe. Ez mondjuk garancia arra, hogy gyorsan meg fogjátok kapni. De nem hiszem, hogy a cseh és a szlovák hadsereg jól fog járni Ukrajna bevételével.
Bár ezt csak csípőből mondom, még nem világos a számomra, hogyan is akarják az ukrán hadipart bevonni és a készülő járműveket elosztani.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 969
7 795
113
Vagyis ha jól értem, beveszitek Ukrajnát a cseh és szlovák CV90 beszerzésbe. Ez mondjuk garancia arra, hogy gyorsan meg fogjátok kapni. De nem hiszem, hogy a cseh és a szlovák hadsereg jól fog járni Ukrajna bevételével.
Bár ezt csak csípőből mondom, még nem világos a számomra, hogyan is akarják az ukrán hadipart bevonni és a készülő járműveket elosztani.
Gondolom erősebb hangsúly van az üzemeltetésen az ukrán része , Csehszlovákiában lesz javítása ezeknek is valszeg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Gondolom erősebb hangsúly van az üzemeltetésen az ukrán része , Csehszlovákiában lesz javítása ezeknek is valszeg

Fordítom magyarra. Egy olyan ország duó területére kívánják a harcban álló seregek kiszolgálását szervezni, ahol a szakemberek nem rendelkeznek CV90 gyártásával és szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokkal... és ahol elvileg a most kiépülő kapacitások 100%-a le lenne kötve az elkövetkezendő pár évben a gyártás beindításával és a saját hadsereg roham tempóban való átfegyverzésével.

2026-ra milyen nehéz dandár lesz ebből mind Csehországban, mind Felvidéken? Mikor kötöttünk szerződést a Lynxre, mióta szervezzük a gyártást és képezzük az embereket? Mikor adtuk át a kész gyárat? Hány IFV-nél tartunk. (Ne is beszéljünk arról, hogy hk mikor és hogyan lesz abba a dd-be!)

Most biztos mondani fogja valaki, hogy de hát a CV90 az kész termék és igazából csak át kell adni a technológiát meg beszerezni néhány modern szerszámot a gyártás beindítására... Igaz?
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron and J.G.

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 969
7 795
113
Fordítom magyarra. Egy olyan ország duó területére kívánják a harcban álló seregek kiszolgálását szervezni, ahol a szakemberek nem rendelkeznek CV90 gyártásával és szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokkal... és ahol elvileg a most kiépülő kapacitások 100%-a le lenne kötve az elkövetkezendő pár évben a gyártás beindításával és a saját hadsereg roham tempóban való átfegyverzésével.

2026-ra milyen nehéz dandár lesz ebből mind Csehországban, mind Felvidéken? Mikor kötöttünk szerződést a Lynxre, mióta szervezzük a gyártást és képezzük az embereket? Mikor adtuk át a kész gyárat? Hány IFV-nél tartunk. (Ne is beszéljünk arról, hogy hk mikor és hogyan lesz abba a dd-be!)

Most biztos mondani fogja valaki, hogy de hát a CV90 az kész termék és igazából csak át kell adni a technológiát meg beszerezni néhány modern szerszámot a gyártás beindítására... Igaz?
Ő dóguk , foci wbt is akarnak tartani 2030 ukranok ... Valahogy