Dassault Rafale

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

altx

Well-Known Member
2019. január 13.
2 800
6 633
113
A 154 db F-16 meg a 40 db Mirage 2000, 33 db F-4 mellett már fel sem fog tűnni. Azért érdekes, hogy Európa legrosszabb pénzügyi helyzetű, konstans csődben lévő, egyik legszegényebb országa tartja fenn - az oroszokon kívül - a legnagyobb páncélos haderőt meg a legnagyobb darabszámú légierőt Európában. Olyan gazdasággal ahol a legkomplexebb termék a narancslekvár.
hat, amikor egy bekepzelt szultan van a hatar masik felen, aki tovabb is valami kozepkori birodalmokrol almodozik, akor inkabb fegyvert veszel mint hogy legyel a szolgaja..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 495
30 868
113
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.


Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 721
46 896
113
Ez a legutóbbi Rafale bemutatópilóta olyan energikusan emeli el a gépet a nekifutás után, mintha egy F-16-ossal repülne. Amióta ő a kijelölt demópilóta azóta minden feszállás ilyen. Lásd a fentebb linkelt lengyel repülőnapi mutatványt is.


Korábban nem ez volt a módi. Az eddigi pilóták "gripenesen" gyűjtötték a sebességet a felszállás után, hogy megkezdhessék a függőleges figurát.
És a Super Hornet-el ellentétben ég csak azt se mondám, hogy a felszállásból átmenet nélkül indított ugrás tetején elfogyna a sebesség. Természetesen nincs a szememben beépített sebességmérő, de a Super Hornet még úgy is szinte megáll a levegőben, hogy előtte az emelkedésbe belecsavar egy nyitott futós "dirty roll-t", ami közben lehet, hogy pont nem nő a sebesség, de előtte-utána igen.

Az újabb Rafale bemutatók az utóbbi években kifejezetten energikusabbak lettek a korábbiakhoz képest, amikor inkább csak a sebesség dominált, nem az erő.
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 495
30 868
113
Piszkáltak volna a hajtóművön?
Az M-88-2 vagy mit végül megrendelték?
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 586
5 447
113
Nem rendelték meg az M88-4-et. Ahhoz már a szívócsatornát is át kéne alakítani, de még a törzshátsórészt is.
Az biztos, hogy számszerűleg jottányit sem változott a rendszeresített M88-asok tolóereje, de mintha mégis erősebbnek látszanának újabban a Rafale-ok.
És nem csak a bemutatókon.
Gyakorlatok végeztével, három póttartállyal is amíg megy az utánégetés, a gépek is szépen emelkednek.
A jelenlegi M88-asokról csak az ismert, hogy a korábbiakhoz képest sokat javult az élettartamuk, illetve a vezérelhetőségük kifinomultabb lett.
A gépek tömege viszont az újabb és újabb rendszerek integrációja miatt -ha nem is nagy mértékben- de egyre csak nőtt.

Esetleg a FADEC-en mókoltak?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 495
30 868
113
Nem nevezném sem jobbnak, sem rosszabbnak, de tény, hogy ennyit számít, milyen pilóta és hogyan repül egy gépet. És nem csak a bemutató repüléseken.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed