1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

DCS World

Diskurzus a(z) 'Szimulátorok' témában - molnibalage által indítva @ 2015. január 20..

  1. Horizon

    Horizon Well-Known Member

    Igen, sajnos. Ami még aggasztóbb, hogy az ED-nek láthatóan nincs szilárd és meggyőző víziója, hogy milyen jövőbeli terméket akar, ami felé kitartóan menetelne a fejlesztés. Teljesen ad hoc, ötletszerű az egész, ráadásul egy gleccser sebességével, csigalassan mozog.

    Többen mondják, hogy a DCS VR-ben nem az igazi. A látvány rendben, de lassú, nehézkes, kevéssé intuitív a kezelése, és valahogy az élmény nem jön annyira át.
    Ellenben mindenki egekig dicséri a VTOL VR-t, ami ugyan kicsit arcade, nem valódi gépeket modellez és a grafika sincs túlbonyolítva, cserébe viszont baromi gyors, kifejezetten VR-re lett kitalálva és a repülési élmény óriási, ebben magasan veri a DCS-t. Érdemes elolvasni a review-kat, több DCS pilóta is elmondja a véleményét.

     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, ezt a másik szimulátoros topikban már linkeltem.
     
  3. Avtomat

    Avtomat Well-Known Member

    Dehogy nincs. A vízió az, ami pénzt hoz. Jó sokat. :)
    A célközönség túlnyomó részét nem az érdekli, hogy mély harcászati szimulátor élményt kapjon, hanem az, hogy olyan gépeket dobáljon ki a cég 1-2 évente amikről minél több AMRAAM-et tud ráküldeni minél több Fulcrumra. Nem véletlen hogy az F-18 teszi ki az összes ED eladás 50%-t.
    Minden más a véletlen és ezt be is vallja az ED.
    Ha jól emlékszem nemrég említettek statisztikát miszerint a felhasználók valami 70% nem is játszik rendszeresen a termékkel miután kidob rá 40-70 dollárt, és a maradék playerbase nagy része is csak singleplayerben tolja. Ezek után miért ölnének rengeteg időt meg pénzt pl a légvédelem harcászatának kidolgozására, vagy rendes radar szimulációra? Hol hozna az annyi pénzt mint egy F-16, vagy egy Apache?
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én voltam a tipikus single player, mivel a fegyverek idétlen hatásmechanizmusa miatt (a robbanások régebben majdnem realisztikusak voltak, de sikerült alaposan rontani rajtuk) engem elsősorban a gépek vezethetősége és műrepülhetőségének realizmusa érdekelt.
    Mondjuk a DOS-os Flanker 1.0 óta.

    Korábban, a Lock On időkben, az ED fórumban próbáltam magyarázni, hogy a 2D kabin sehol sincs az IL-2 Sturmovik valódi 3D műszerfalához képest, de lehurrogtak. Az egyik fele azért, mert ez szerinte is 3D, a másik szerint, meg lehet, hogy 2D, de minek kell ide több?
    Vajon most hol lehetnek ezek az arcok... :)

    Igazi áttörést ebben a DCS professional flight mode-ja hozott, a MiG-21-es után a core gépek is megkapták, élvezet volt végre láthatóan ugyanolyan reakciókat kihozni egy Szu-27-es, vagy F-15C manővereiből, mibt amiket élőben lát az ember. Dolgokat megérteni sokat segített, az biztos.
    Nagyon vártam a MiG-29 pfm-et, ahogy az F-14B-t is, közben a multiplayer környezet elkeserített.
    És igen, a küldetés tervezés során még single player-ben is legalább annyi idő ment el bug mentesíteni az ellenfél és a saját erők mozgásait, hogy az idegesítő volt.
    Az eszközök még tizenöt év után is ugyanúgy konfliktoltak magukkal meg egymással, álltak meg a harctéren spontán, mint a 98-as Flanker 2.0 idejében.

    Amikor jött végre az új DCS 2.5 frissités az újabb grafikával meg az új pályákkal, az F-14B-vel, Viggen-el, meg a Hornet-tel, melyeket vártam, az 50 gigabájtos frissítésre nem volt helyem és egyetlen perc alatt az egész nyűglődéstől elment a kedvem.
    A komplett DCS-t, Mirage 2000, MiG-21bisz, MiG-15, Gazelle, Ka-50, Mi-8 modulokkal ment nálam a levesbe.
    Azóta sem érdekel.
    Látom a videókat, 4K-ban az erőlködéseket ugyanazokkal a bugokkal, mint ami korábban is volt, de még az se érdekelne, ha a korábbi vágyam, a szemenként 4K és szemenként 120fps-es VR szemüveggel is lehetne tolni (ami nincs is már olyan távol), mert annyira kiábrándultam ebből a szenvedésből.

    Ehhez képest a légvédelem, vagy a radarok korrekt működése gyakorlatilag stratégia és nem repülőgép szimulátor.
    Maga a repülés szimulációjának AI része évtizedek óta bugos.
    Hogyan várhatjuk el reálisan, hogy akkor majd a rendszerek AI szimulációja jó legyen?
     
    Horizon, Avtomat and molnibalage like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És erre akarnak dinamikus hadjáratot építeni.
    Én ezért engedtem el a DCS-t. A Falcon széria ezzel szemben konstans stabil fejlődést mutat. Az élményhez meg annyi a dolgod, hogy "launch campaign". És csá.
    De lényegében grafikus UI-val csinálhatsz akár tetszőleges OBB-s hadjáratot is.

    Grafikailag tufa, de nem is kell hozzá atomerőmű. Ha lesz az új terrain engine, akkor meg kb. az egyetlen komoly hiányossága fixálva lesz.
    Ok, csak F-16C avionika hiteles, tehát egy gépet tud, de hát ingyé ez van...
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

     
    molnibalage likes this.
  7. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez amugy generalisan igaz a jatekokra, raadasul eletkorral egyenesen aranyosan no a sosem hasznalt jatekok szama (nekem csak a Steamen van vagy 250 jatekom plusz egy masik profil alatt masik 60-80 es mondjuk a lockdown alatti egyszeri Payday 2 tomegmeszarlason :D kivul nem is emlekszem, mikor inditottam el barmit.)
     
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Hah! Payday 2 nagy királyság (volt egykor, nekem túlzottan elment grindolásba). A stealth küldetéseket imádtam.
     
    kamm likes this.
  9. blaze

    blaze Active Member

    Azért az atomerőművel nem értek egyet. Én egy fél millás géppel 1440p-n simán elvagyok magas beállításokon stabil 50+ fps online mindenhol, PG/Syria/Caucasus mapon, nulla reccenés. Egyedül csak valami furcsa vibrálás van néha ami szerintem a kurva AMD driver hülyesége..

    Ehhez képest ha valaki csak 1080p-n játszik szerintem már kb. 300k-ból simán össze lehet dobni egy olyan gépet ami azt hibátlanul futtatja. Aki meg 4K / VR-t akar az meg ne sajnálja rá a pénzt, ez sose volt a sóherek boltja. Ha meg nem telik ennyi felszerelni a hobbit egy 5 éves periódusra akkor meg fölösleges bármiről beszélni. Ha nem veszel meg boldog-boldogtalan DLC-t hanem pl. 1-2 géppel repülsz és nem a csúcskategóriás szimulátor HW-vel. Akármilyen más hobbi többe kerül hónapra lebontva..

    Megjegyzem minőségi szimulátor HW-re legalább annyit el lehet szórni, mint PCre. A legjobb botok 120-150k (gázkar nélkül!), a pedálok is inkább 100k körül mozognak. És a különbség összehasonlíthatatlan.. még egy TM Warthog egy utolsó szemét a Virpilhez képest.
     
  10. blaze

    blaze Active Member

    A mission editor tényleg nevetséges. Minden patch után újra kell csinálni az összes raktárat mert korruptá válik és nem lehet korlátozni, hogy hol mi elérhető. Ez missiononként kb. 10p meló, ha minden bázisra ugyanazt a muníciót rakod.. ha nem akkor lényegesen több, + végtelen hiba lehetőség hogy éppen hol kattintasz félre vagy mit felejtesz el.

    Múlt héten csináltunk egy missiont ahol 50 en repültünk.. a felllás az volt, hogy egy F-117 lezuhant izrael és szíria között és a szíriaiak megpróbálják megszerezni a gépet, míg a kék oldal pedig probálja kimenteni a pilótát és elpusztítani a gépet. Apró issuek..

    1.: a jordániai és libanoni légtér elvileg semleges volt és le volt scriptelve, hogyha berepülsz akkor felrobbanj, mert ők "szimuláltan lelőttek" a légtér megsértéséért. Leteszteltük a scripteket, minden működött.. majd amikor élesben megy, nem történik semmi, mindenki bárhol repülhet...

    2.: létezik a "random failures" nevű beállítás. Ez minden lehetséges helyen ki volt kapcsolva, soha senki nem használja. A public test alatt nem volt ilyen hiba, majd amikor élesben mentünk az 50 repülő pilóta közül kb legalább 70% több különböző random hibával küzdött felszállás után percekkel. De ilyen szint, hogy az FCS nem működött és lezuhant, egymás után mindkét hajtómű leállt stb. Szóval egy picit el van túlozva ez a "random".. ilyen hiba aránnyal nem üzemeltetnének légierőt sehol.

    3.: hazatérés után nem lehetett sem tankolni sem új fegyverzetet kérni.

    Ehhez képest kész csoda, hogy végigment az egész és amúgy az emberek kb. jól szórokoztak..
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mikor fél millás gép és mikor DCS-hez? Én 2015 augusztusában vettem 260k-ért gépet. Ez csak a ház, táp, VGA és alaplap és RAM volt. Tehát semmi kapcsolódó rész nem volt hozzá, se SSD, se HDD, se semmi. A korábbi gépemhez képest alig javult valamit a teljesímény Azóta meg a felesleges upgradek miatt már az az FPS-t sem tudja, mint 2015/16 táján. Egy quick F-15 mission medium beállításokon is képes néha beakadni full HD-n.

    Az igen...

    A tudásom és n+1 faktor nem elég multizni már semmilyen repszimmel, de a BMS4-ben is elég masszív bevetések és környezet pikk pakk összehozható a hadjáratban, ha összhangolsz pár package-t, amikor 16-20 saját gép is mehet egy célkörzetbe. És ott van környezetnek az egész map. Nincs olyan, hogy valaholva elmész és nincs ott semm.

    Ilyet DCS nem tud.
     
  12. blaze

    blaze Active Member

    Az új konfig 2019-es, de az előtte lévő 2015-ben lett összerakva kb. 400k-ból asszem. Hozzáteszem a régi konfiggal is stabil 30+ fps volt reptéren és 50+ fps a levegőben, Főleg amióta van a DCS 2.5 azóta elég látványosat javult a teljesítmény, 1-2 patch ciklust leszámítva ahol valamit elcsesznek.

    Az utóbbi ~ 2 évre vonatkoztatva szerintem 300k-ból simán kijön egy olyan gép, ami 1080p-n elviszi magas beállításokkal.
    Igen, ez a borzasztó rossz a DCS-ben. Minden teljesen steril, ha meg csinálsz valamit, akkor tűpontosan ismered, hogy mi hol van. Teljesen irreális.
     
    fulcrum11 likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Előbb utóbb lesz egy új VGA a gépben, akkor pusztán kíváncsiságból megnézem, hogy mit tud majd, de semmi több.

    Ilyenkor szoktak jönni azzal, hogy "deháááááá" lehet szkripteket használni benne és randomizálna.
    Jah, persze. Meg legyek programozó, hogy legyen környezet...
    (Egy szkripthez linkeltek 70 oldalas leírást egyszer, vicc.)
    Amiket szintén szétcsesznek a frissítések. Ne meg GUI ehhez minek is...
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A DCS és annak egyenesági jogelődjei felhasználóbarátsága mindig is egy nagy nyűg volt. A customizálhatóság egy agyrém volt, és az is maradt.
    Kétezer éve, mikor még párhuzamosan toltam a Lock On-t és az IL-2-est (és az Operation Flashpoint/Arma játékokat), szóvátettem azt a szentségtörést, hogy vajon miért olyan körülményes a moddolás meg a festések installálása, mikor a másik játékokban bezzeg nem.
    Persze, kaptam a fejemre, hogy milyen alapon vetem össze a komoly, hardcore szimulátort holmi toy dolgokkal. Egyszerű user megközelítés okán: azok működtek, ez meg nem.
    Ezaz, erről beszélek.
     
    molnibalage likes this.
  15. Avtomat

    Avtomat Well-Known Member

    Vagy 4-5 éve volt egy script alapú din. hadjárat, a Guardians of the Caucasus és iszonylag normálisan is működött az egész. Idén karantén elején belekezdtem megint, nagy meglepődésemre működött, szóval belementem a scriptekbe és elkezdtem itt-ott javítgatni rajta. Szoptam azért pár órát, hogy olyan idióta ellenséges AI ellen repülhessek ami nem indít tökéletes körülmények közt Sparrow-t 10 km-ről, meg nem csinál semmit ha mondjuk befogom hátulról.
    Eltelt 2 hét, jött egy patch, és ment a levesbe az egész. Soha többé nem tudtam elindítani a küldetést. :)
    El sem tudom képzelni, hogy balticdragon és társai hogy a francba bírják ezt a sz*rt ideggel.
     
    molnibalage likes this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Végre másnak is feltűnt:



    Anno kérdeztem is a Heatblur-t hogy a videóikban miért szerepel utánégetős katapult start az F-14B-vel, de azt mondták, hogy gyakori volt, illetve, ha nem akarom, akkor mellőzzem. Tudtommal meg tilos, de mindegy.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Gyakoriiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....?
    Soha életemben nem láttam utánégetős F-14B startot.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    https://server.3rd-wing.net/public/Ked/natops F14B.pdf

    A 10-14. oldalon le van írva az ok is:

    "Shipboard ship use of MRT and minimum AB is restricted to a maximum of 30 seconds to prevent damage to the holdback bar and JBD. JBD cooldown requires both throttles at IDLE for 30 sec and may be necessary during these checks. " Shipboard use of excessive asymmetric thrust may damage the holdback."

    JBD: Jet Blast Deflector
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Erős 90-es évek érzés, csak szebb köntösben, de lesz, ha valakit érdekel.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

Ezen oldal megosztása