C-235 / CN-235 / C-295 (EADS, CASA, Airbus)

Vietnámi C295
1512802_649701148486182_7121925877647196191_n.jpg


10382996_647515082038122_5546197915250460257_n.jpg


10675747_835029546555002_4324214791143418427_n.jpg


10678850_1522876681313309_7728834363779221898_n.jpg
 
Már a repulésiteszteket végzi az Uzbegisztán által rendelt 4 Airbus C295W elso példánya a 01-es.(137-es szériaszám)

A kép 2015 júniu 17-én készult Sevillában.
2228911_original.jpg

2229179_original.jpg

2229349_original.jpg
 
Fedélzetén tizenegy emberrel zuhant le egy katonai repülőgép Kolumbia északi részén.
http://index.hu/kulfold/2015/08/01/villam_vegzett_egy_katonai_geppel/
 
http://www.janes.com/article/55680/airbus-reveals-further-c295-enhancements
 
Czech MoD plans to procure two additional C-295s

http://www.janes.com/article/81470/czech-mod-plans-to-procure-two-additional-c-295s

“We would like to take delivery of the aircraft by 2020 or shortly thereafter,” Brig Gen Hromek said the two C-295s would replace two obsolete Russian-made Yakovlev Yak-40 jet airliners currently in service with the ACR and used in the VIP transport role, and are scheduled for retirement by 2020 when their airframes reach the end of their service lives.


Magyarul ugyanez a hír.



A sugárhajtású VIP Jak-40-est hogy lehet kiváltani egy légcsavaros szállítógéppel? És miért van erre szükség? Miért kell a cseheknek ennyi légcsavaros szállítógép, amikor An-26-osból is csak 4 db volt nekik?

A cseheknek így van/lesz

2 db A319
4+2 db C-295
6-8 db L-410
2 db CL-601


És mi lesz a két KC-390-essel? Ahol beszállítóként vesznek részt a gyártásban. Még 2013-ban írtak alá szándéknyilatkozatot. Miért kell nekik ennyi szállítógép?


Illetve ha mi kimondatlanul a cseh mintát követjük a beszerzésekkel, akkor mi is veszünk 2-3 Airbus C-295-öst is? :rolleyes:
 
Czech MoD plans to procure two additional C-295s

http://www.janes.com/article/81470/czech-mod-plans-to-procure-two-additional-c-295s

“We would like to take delivery of the aircraft by 2020 or shortly thereafter,” Brig Gen Hromek said the two C-295s would replace two obsolete Russian-made Yakovlev Yak-40 jet airliners currently in service with the ACR and used in the VIP transport role, and are scheduled for retirement by 2020 when their airframes reach the end of their service lives.


Magyarul ugyanez a hír.



A sugárhajtású VIP Jak-40-est hogy lehet kiváltani egy légcsavaros szállítógéppel? És miért van erre szükség? Miért kell a cseheknek ennyi légcsavaros szállítógép, amikor An-26-osból is csak 4 db volt nekik?

A cseheknek így van/lesz

2 db A319
4+2 db C-295
6-8 db L-410
2 db CL-601


És mi lesz a két KC-390-essel? Ahol beszállítóként vesznek részt a gyártásban. Még 2013-ban írtak alá szándéknyilatkozatot. Miért kell nekik ennyi szállítógép?


Illetve ha mi kimondatlanul a cseh mintát követjük a beszerzésekkel, akkor mi is veszünk 2-3 Airbus C-295-öst is? :rolleyes:

Lehet, hoyg ezzel (is) Natoznak.
Nem megszálló katonát küldenek valahova, hanem logisztikai segítséget nyújtanak.

Csehszlovákia néven hányat hajtottak?
 
Anno egy cseh tv riportban asszem azt mondta a pilóta, hogy nem olyan egyszerű repülni -értsd vezetni- ezt a gépet, vannak egyedi repülési tulajdonságai amik okoznak meglepetéseket, de összeségében term. pozitívan nyilatkozott.
Nekem különösebben nincs bajom a géppel, bár a tehertér kialakítása nem a legszerencsésebb. Ez olyan praktikus kis valami, amibe néhány hasznos dolog bizony nem fér be...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Hard landing followed by loss of control & runway excursion of the Spanish Air Force C295M


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed