Phoenix!
akkor téged is kérdezlek, melyik hajtóműves Airbus, Sharkletes, vagy sem, 1000, 2000, vagy 4000 km-es útra levetítve, tipikus, vagy maximális székezésnél, mert az egyiknél az egyiknél van 5 üléssel több, a másiknál meg a másiknál? Mert ez nem mindegy. Ezekben az adatokban az a jó, hogy a gyártók a saját szempontjaik szerint tudják kihozni, hogy ők a jobbak, de valóban csak paraszthajszálnyi különbségek vannak, persze ez éves viszonylatban egy 50 gépes flottánál már ez is jelentős költség különbségeket jelenthet. De ettől függetlenül még akár igazatok is lehet és az NG kevesebbet fogyaszt. Azonban itt most nem erről van szó, <b>Sondor</b>, vette magának a fáradságot és egy példával akarta igazolni a két hajtómű közötti különbséget (bár gondolom, nem sharkletes Airbust hasonlított össze wingletessel és teljes hatótávolságra vetítve), továbbá nem vette figyelembe a két hajtómű közötti tolóerő különbséget). A KC-390-es esetében azonban ahogy nézem fele akkora hatótávolságra, ráadásul 1000-1500 méterrel kisebb csúcsmagasságra emelkedő gépről beszélünk, ami azért befolyásolhatja a fogyasztást. Ettől függetlenül a még lehet, hogy igazatok van és a V2500 többet fogyaszt még fékpadi körülmények között is.
No meg a kiválasztás szempontjainál azért azt is vegyük figyelembe, hogy a CFM 56-7b hajtómű teljesítménye 18.500-27.300 lbs, míg a V2500 22.000-33.000 lbs között választható, amiből a KC-390-nél a felső értéket a 27-29.000-et célozták meg, ami a CFM felső határértéke, vagyis a legmagasabb gázhővel kell dolgoznia, és ekkor már azért a legendásan nagy élettartama sem biztos, hogy megvalósul és a fogyasztás is módosul. Természetesen a CFM-nél választhatnák az 5. sorozatot, sőt valószínűleg inkább ez kerülhetne szóba, amelyik már tud 23-33.000 lbs tolóerőt, de az NG-n nem ez van, és gondolom a fogyasztása sem ugyan az.
Természetesen még mindig azt, mondom, hogy akár igazatok is lehet, de talán a brazilok döntését a fogyasztáson kívül más technikai, és/vagy pénzügyi okok is befolyásolták, ami miatt emellett döntöttek és akár a döntésük logikus volt az ő szempontjaik szerint.
TG