Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azzal nem fogsz Gripent utántölteni ezzel viszont igenInkább 2 Spartan-t
1. Már ha akarsz utántölteni, és van kit utántöltened.Azzal nem fogsz Gripent utántölteni ezzel viszont igen
Az intelmekkel tökéletesen egyetértek és nem veszem magamra.1. Már ha akarsz utántölteni, és van kit utántöltened.
2. Csak a légi utántöltés miattt nincs értelme. Fuvart is kell nekik találni, hogy ne félgőzzel menjenek, mint nálunk eddig minden. Csak azért, hogy évi 3-400 órával ketyegjenek, felesleges. Ha meg „üresen” repteted őket (2-4t 2000km-nél közelebbre), arra még a CN-235-ös CASA is jó.
Szóval szerintem, ha ekkora nagy debella disznót akarunk, akkor kell gyártani előtte egy elméletet, hogy mire akarjuk használni, milyen intenzitással, mekkora távolságra és hogy van-e valaki, aki hajlandó nekünk fizetni, ha elszállítjuk a cuccait (mert nekünk egymagunknak ez a 2 is sok lenne). És ha már megvannak röpülők, akkor tartani is kell a kitűzött célokat (nem lemondani róluk), majd elérni azokat.
u.i.: A fenti „intelmeket” nem neked szánom (eddigi hsz-eid alapján képben vagy az „ügyünkkel” kapcsolatban)
A nagy bengát arra értettem, hogy az An-26-osokhoz képest nagy. Mondjuk ahhoz képest a vele állítólag egy kategóriát jelentő típusok is jócskán nagyobbak (C-295, C-27, min. 70%-kal több szállítható teher nagyobb távolságra) és nagy előrelépést jelentenének.Talán még annyi hogy a KC-390 szerintem egyáltalán nem egy "debella disznó" (teherszállító kategóriában)
Külső méretei a C-130-ashoz állnak közel, de annál kicsit nehezebb, gyorsabb és messzebre repül.
A C-130J tehertere pl. nagyobb is valamivel.
A kapacitása számunkra sem lenne "overkill". Ha csak egy 100 fős külszolgálatban lévő csapat ellátásával számolok bőven összejöhet havonta egy 20 tonnás fuvar.
Szerintem 1 évtizeden belül Európában „tele leszünk” óriás tehergépekkel (Az összes nagyobb nyugati ország töltődik majd fel lassan A400-asokkal, a KC-390-nek is lesz rajtunk kívül is 2 üzemeltetője, és akkor még ott van a Herculesek maroknyi serege is), ami azt jelenti, hogy a most kecsegtetőnek tűnő lehetőségek beszűkülnek és akkor el kell kezdenünk versenyezni azért, hogy valaki igénybe vegye a felesleges kapacitásunkat (az említett német vállalkozást nem követtem figyelemmel, de szerintem ilyen horderejű feladatokra még nagyobb interkontinentális gépek kellenek, mint a SAC, vagy az angol C-17-es flotta).A maradék kapacitásra szerintem bőven lenne vevő NATO-n belül.
Nézd meg a Németek mostani Mali kitelepülését. Alig tudják összekaparni a megfelelő szállító kapacitást.
Amúgy évi 300-400 óránál nem is nagyon kéne több. Ezek nem közforgalmi utasszállítók ahol muszály évi több ezer órát reptetni a gépet hogy megérje.
Régebben olvastam, hogy az amcsiknál is problémás, hogy a Hercules alatti kapacitás nem nagyon van nekik és a kisebb szállítási feladatok eszik a gépek idejét, ami megdrágítja a dolgot --- ez igy teljesen nem igaz, mivel be is szerezte a hadsereg rá az kisebb kapacítású C-27 gépeket, amelyeket mad 0 órávak kellett eladni, mivel nem volt költség a müködtetésére. A hadsereg állandóan küzd a légierővel, mivel saját merevszárnyú gépei lassan már öskövületek, viszont a Légierő meg csak a nagyot, és nehezett minél messzebbre elv szerint basz*k kis hatótávolságú és teherbírású eszközöket venni, ugyanakkor fenntartja a jogot, hogy csak harcászati szállítások végezhet a hadsereg limitáltan. Viszont ehhez nem kap az Army megfelelő forrást. Hasonló a helyzet mint a CAS-al. A pilóták, magasan és gyorsan szeretnek repülni nem veszélyeztetve (gondoljuk meg a IV. Iraki háború óta így repülnek, Líbia felett volt némi veszélyhelyzet, azóta csak a bombát szórhatják, a vadászzokék meg repkedhetek, de az az asszimetrikus hadviselére a CAS-t nem igazán akarják a ténylegesen olcsón a harctevékenység körzete felett repkedhető légcsavaros csatarepülőre nem akarnak rászokni, inkább távolról drónok, de a hajózók is féltik a seggüket, meg már a vietnami háború idején is lenézték a A4D-vel meg Cessnaval CAS-it vagy OA-t repülő pilótákat. A harci pilóták legaljának tekintették őket a vadászzsokék is, meg a hadászati szörnyekben lévő személyzet is. Azóta van A-10 is, annak még valami respect jár, de megjelenése óta probálja a légierő kirakni a hadrendből, egy tucatszor akarták felváltani mindenféle szuperszónikus csodával A-7-től F-16-ig, sőt F-35-ig, de valahogy más a megrendelő (hadsereg) igénye, mint a légierő egoja..
Nos ilyen a harcászati szállítás is..
Elnagyolva, és pikirten írtam, de ezzel lehetett kidomborítani a lényeget.
Én értettelek, vagy nemEsetleg félreérthetően fogalmaztam korábban?
Szerintem az US Army-nak erre vannak a Chinook-jai és a többieknek is van hasonló teherbírású helikopter ami pont el tud vinni 2.5 tonnát. Például a Szupercsődörök is.Most lehet, hogy valamit nem értek, de attól, hogy nem kapott rá elég lóvét az armi, meg nem akarja az erfórsz, hogy a hadseregnek legyen elegendő rövidtávú szállító kapacitása (ők meg nem használnak a Herculesnél kisebbet „presztizsből”), attól még a felvázolt probléma jelenleg is él, miszerint nincs a C-130 alatti kapacitású gép, amivel 2-5 tonnát lehet kis távolságon „gazdaságosan” szállítani (és ennek következtében vannak olyan feladtok, amit csak „túlméretes” eszközzel lehet megoldani). Vagy tévednék?
Esetleg félreérthetően fogalmaztam korábban?
Hát már nagyon messzire elsétáltunk a kezdeti feltevéstől, de gondolom egyrészt nincsenek annyira túlzsúfolva helikopterrel, mint szeretnék (kapacitáshiány), másrészt fenn álhat a távolság problematikája, meg ugye egy helikopter jócskán nagyobb pénzből üzemeltethető, mint egy hasonló kapacitású merevszárnyú gép. A lóvé meg nekik is sarkalatos kérdés, ha már egyszer le kellett állítani a C-27-eseket financiális problémák miatt:Szerintem az US Army-nak erre vannak a Chinook-jai és a többieknek is van hasonló teherbírású helikopter ami pont el tud vinni 2.5 tonnát. Például a Szupercsődörök is.
ez igy teljesen nem igaz, mivel be is szerezte a hadsereg rá az kisebb kapacítású C-27 gépeket, amelyeket mad 0 órávak kellett eladni, mivel nem volt költség a müködtetésére.
Hát már nagyon messzire elsétáltunk a kezdeti feltevéstől, de gondolom egyrészt nincsenek annyira túlzsúfolva helikopterrel, mint szeretnék (kapacitáshiány), másrészt fenn álhat a távolság problematikája, meg ugye egy helikopter jócskán nagyobb pénzből üzemeltethető, mint egy hasonló kapacitású merevszárnyú gép. A lóvé meg nekik is sarkalatos kérdés, ha már egyszer le kellett állítani a C-27-eseket financiális problémák miatt: