Az A400M hajtóművei alapvetően a Snecma M88-asának core, azaz gázgenerátor szekciójára épülnek. Ha innen nézzük, a moduláris tervezés terén máris bizonyítottak, hiszen így már egy hajtóműcsalád második darabjáról beszélhetünk.
Ami érdekes, hogy pár évvel ezelőtt jött egy apró félhír, hogy a tervezők már dolgoznak a koax kialakításon, amit nyilván megelőzne egy teljesítménynövelő upgrade is.
Azaz, az eredeti koax kialakításra mégis szükség lesz. Illetve beigazolódik, amit a jó öreg An-22-essel párhuzamba állítással írtam.
Ennél azonban érdekesebb kérdés, hogy vajon mi miatt lett az első repülőképes prototípus is vagy 12 tonnával nehezebb, mint amit eredetileg terveztek? Ekkora gépnél a 12 tonnás hízás nagyon sok.
Ilyen háttérrel azon is el lehetne - szimplán elméleti jelleggel - agyalni, hogy vajon mekkora tömegnövekedéssel járna például a KC-390-esnél egy esetleges futómű áttervezés, ha az A400M-el azonos "terepjáró képességet" akarnának? Egyátalán kell-e? Mennyire dobná meg a további költségeket, ha ezt ki kellene alakítani?